Recenzie (269)
Křivák (2018)
Zdalo sa to trochu nasilu pozliepané, motivácia občas pochybná, plus do toho špióni. Menej je niekedy viac. Ale na Urbana a Vergaru sa dalo pozerať.
Sedm a víc (1973)
Zo začiatku trochu neprehľadná old school kriminálka. Naháňačka a myčka mali čosi do seba, ale v dnešnej dobe už trochu omšelé, ako starý vlnený kabát po dedovi.
Severania (1992)
Holandská lynchovina v lego mestečku, pacienti a páchatelia, nepredvídateľný dej a magický les. Po návšteve cofeeshopu niekde v Amsterdame by som tomu dal aj 5 hviezdičiek.
Neviditeľný (2020)
Neveril by som, že na túto tému sa dá natočiť ešte výborný film - a podarilo sa! Moss nie je extra krásavica , ale zahrala to skvele. Pri niektorých scénach mi vyskočilo obočie, nápadito natočené, prekvapivé a záver na jednotku s hviezdičkou.
Okupace (2021)
Sedem hrozných v nočných útrobách českého divadla a českej mentality. Zaujímavá pieseň Kill the Dandies a výborný ukrajinský Alexej Gorbunov majstrovsky stvárňujúci prepitého ruského dôstojníka. Určite by si zaslúžil Českého lva.
#FOLLOWME (2020)
Ani by nevadilo, že je to vykrádačka lepších filmov, ani ten predvídateľný koniec, ale ak meter od hlavnej "celevriti" prestrelia ženskej hlavu a on nerozozná fake, tak to nasere... A tak je to úžasne naplánované až do posledného momentu, všetko zapadá a odrazu nikto nereaguje , keď magorovi prepne...
Pach krve (2021)
Začína to ako klasická lesná vyvražďovačka, ale v polovici to dostane parádne grády, wtf momenty a skvelý, naozaj skvelý záver už v takmer v titulkovej časti... Stojí za to vydržať do konca.
Midsommar (2019)
Občas je toho severského folklóru priveľa, ale ohnivá show v morbidnom chráme šialeného kultu je dostatočnou satisfakciou. Prvý krát som zobral na vedomie Florence Pugh a už sa teším, ako ju uvidím v Dune 2. Film odporúčam príležitostným konzumentom sušiny, pri tomto filme im bude čas plynúť ešte zaujímavejšie.
Svetlonoc (2022)
V americkom filmovom priemysle existuje taká tradičná metóda - volá sa to testovacie premietanie. Keby to absolvovala Svetlonoc,, tvorcovia i diváci by zistili, že polovica filmu má nezrozumiteľné dialógy a dalo by sa to zachrániť postsynchrónom. Terezku asi veľmi tlačili termíny alebo si toho nabrala viac,, ako sa dá vzhľadom na pomenej skúseností zvládnuť. Eva Mores poslabšie artikuluje a tak pri tichej či rýchlej reči ju takmer nerozumieť. K hororu to má ďaleko, je to taký mišmaš trileru či drámy plus kritika dedinskej zaostalosti a mužského šovinizmu. Ale kvôli kamere, prírode a odvahe natočiť niečo iné, ako klasickú psychodrámu z dedinského prostredia dávam dve hviezdičky,.
Kosmo - Řekl někdo kočička? (2016) (epizóda)
Nie nadarmo sa o Čechoch hovorí, že sú to smejúce sa beštie. Neznáš Čecha, kterému se neco podarilo dotáhnout do konce? Olgu Hepnarovou. Štyria kosmonauti a pes v korábe Wolodyjowski a slovenská kozmická perla na záver - už sa teším na poslednú časť. Ďakujem za slovenskú hymnu na záver - vo vesmíre znie veľkolepo - spomenul som si na Vesmírnu odyseu 2000 od Kubricka.