Recenzie (1 870)
Letná láska (2006)
WTF?! Western od kontroverzního polského výtvarníka? Western s neodolatelně minimalistickými kulisami? Western se všemi jeho nejprovařenějšími klišé, zobrazenými s totálně brutální nadsázkou? Western s Valem Kilmerem, který není živý ani jedno políčko filmu? Western s Karlem Rodenem v jeho nejvíc kůl roli? WTF?! Western The Fuck!
Za tři dny umřeš (2006)
Sprostá vykrádačka Tajemství loňského léta s nulovou atmosférou a maximálně jednou trochu povedenou scénou s akvárkem ("vrah je kapr" - redbule, dík!). Extrem langweilig, extrem Scheißerei.
Lázně Akicu (1962)
Hořký příběh smutné lásky dvou lidí, kteří si byli souzeni, avšak jeden z nich to nikdy nepochopil a nikdy si to nepřiznal. Film není sice z těch, které člověka ohromí či nějak zvlášť uchvátí, avšak jeho podivně chladná atmosféra a jímavý, byť opravdu vcelku odtažitě podávaný obsah (který i cynika jako jsem já nutil zadržovat slzy téměř od poloviny až do samého závěru) spolu s krásnými obrazy a jediným možným, tedy tragickým koncem - to vše dělá z Lázní Akicu nadprůměrný filmový zážitek, zejména pak pro někoho, kdo ví , jaké to je, když miluje víc než je milován.
Kurz negatívneho myslenia (2006)
Černočerný humor (třebaže tu a tam zavání ta která situace/hláška lehkou prvoplánovostí) i několik vypjatých dramatických scén. Sympaticky hořkosladký koktejl namíchaný v poměru "tak akorát".
Pohřeb slunce (1960)
Něco podobného si představuji pod pojmem "pseudoumělecká existenciální výpověď japonské spodiny" - a to není zrovna pojem z nejzáživnějších či snad zhlédnutihodných...
Tracey: Fragmenty (2007)
Experimentální pohled do nitra tak trochu "jiné" patnáctileté puberťačky. Celkem zajímavé řešení obrazu, rozděleného někdy do pár a jindy do nespočtu okýnek, přičemž velmi často se v každém okně děje něco jiného, případně je některá scéna natočena několika různými způsoby a ty je pak možno vidět souběžně vedle sebe, nad sebou, pod sebou... Rozhodně sympaticky zajímavé dílko, které však přeci jen mohlo být trochu propracovanější i po scénáristické stránce. (3,5*')
Denná hliadka (2006)
Überkůl parkování v baráku, kultovní křída osudu (ahoj Ondřeji), laskavá scéna "apokalypsy"... Ruský Matrix jak sviň. (3,5* nahoru za wtf)
Euforie (2006)
Vyrypajev netočí film, on doslova maluje překrásné lyrické obrazy, které nádherná hudební složka povyšuje na takřka transcendentální zážitek. Nekonečné pláně ruské stepi, smysly neuchopitelná a rozumem nepochopitelná krátká euforická láska a krutá daň za ni - toť originální ruský film, kterému sice k dokonalosti ještě něco chybí, avšak i přesto dokáže divákovu mysl na chvíli přenést do jiné dimenze.
Vyšetřování nočních můr (2006)
Film, u kterého vyvolává mrazení v zádech a menší srdeční příhody především skvělá zvuková/ruchová/hudební stránka (snad až na závěrečné titulky, při kterých běží nějaký nepříliš pěkný popík) a občas hodně dobře hysterická kamera - což má po chvíli za následek, že divák se proti dalším brutálním útokům na své ušní bubínky tak nějak obrní a jednoduše už se nebojí - a to je samozřejmě špatně. Přitom zezačátku měl snímek slušný náběh na nemálo zajímavý mysteriózní horor - jenže ten se zanedlouho ukáže být až moc průhlednou podívanou "na efekt". Škoda, tak trochu promarněná šance.
Bez slitování (2006)
Už od samého začátku velmi zábavný film o němém nájemném vrahovi, jeho obdivu k matadorům, snu o operaci, po které by mohl mluvit, jedné osudové ženě a koneckonců i o tom, co si při tvorbě snímku přál režisér vyjádřit - totiž fakt, že kdyby k sobě lidé byli otevřenější, jejich vztahy by nemusely tak často končit špatně (či dokonce tragicky). Skvělý dojem ze slušného spádu a spousty vtipných momentů (občas vskutku perel téměř na hranici záchvatu smíchu) trochu kazí pár hluchých, a ke konci i snad až příliš patetických míst. I přesto se jedná o film, který stojí za zhlédnutí. (necelé 4*)