Recenzie (1 876)
Pohřeb slunce (1960)
Něco podobného si představuji pod pojmem "pseudoumělecká existenciální výpověď japonské spodiny" - a to není zrovna pojem z nejzáživnějších či snad zhlédnutihodných...
Tracey: Fragmenty (2007)
Experimentální pohled do nitra tak trochu "jiné" patnáctileté puberťačky. Celkem zajímavé řešení obrazu, rozděleného někdy do pár a jindy do nespočtu okýnek, přičemž velmi často se v každém okně děje něco jiného, případně je některá scéna natočena několika různými způsoby a ty je pak možno vidět souběžně vedle sebe, nad sebou, pod sebou... Rozhodně sympaticky zajímavé dílko, které však přeci jen mohlo být trochu propracovanější i po scénáristické stránce. (3,5*')
Denná hliadka (2006)
Überkůl parkování v baráku, kultovní křída osudu (ahoj Ondřeji), laskavá scéna "apokalypsy"... Ruský Matrix jak sviň. (3,5* nahoru za wtf)
Euforie (2006)
Vyrypajev netočí film, on doslova maluje překrásné lyrické obrazy, které nádherná hudební složka povyšuje na takřka transcendentální zážitek. Nekonečné pláně ruské stepi, smysly neuchopitelná a rozumem nepochopitelná krátká euforická láska a krutá daň za ni - toť originální ruský film, kterému sice k dokonalosti ještě něco chybí, avšak i přesto dokáže divákovu mysl na chvíli přenést do jiné dimenze.
Vyšetřování nočních můr (2006)
Film, u kterého vyvolává mrazení v zádech a menší srdeční příhody především skvělá zvuková/ruchová/hudební stránka (snad až na závěrečné titulky, při kterých běží nějaký nepříliš pěkný popík) a občas hodně dobře hysterická kamera - což má po chvíli za následek, že divák se proti dalším brutálním útokům na své ušní bubínky tak nějak obrní a jednoduše už se nebojí - a to je samozřejmě špatně. Přitom zezačátku měl snímek slušný náběh na nemálo zajímavý mysteriózní horor - jenže ten se zanedlouho ukáže být až moc průhlednou podívanou "na efekt". Škoda, tak trochu promarněná šance.
Bez slitování (2006)
Už od samého začátku velmi zábavný film o němém nájemném vrahovi, jeho obdivu k matadorům, snu o operaci, po které by mohl mluvit, jedné osudové ženě a koneckonců i o tom, co si při tvorbě snímku přál režisér vyjádřit - totiž fakt, že kdyby k sobě lidé byli otevřenější, jejich vztahy by nemusely tak často končit špatně (či dokonce tragicky). Skvělý dojem ze slušného spádu a spousty vtipných momentů (občas vskutku perel téměř na hranici záchvatu smíchu) trochu kazí pár hluchých, a ke konci i snad až příliš patetických míst. I přesto se jedná o film, který stojí za zhlédnutí. (necelé 4*)
Hukot (2007)
Lehce mysteriózní snímek s pár pěknými scénami a slušnou hrstkou vtipných momentů, avšak celkově příliš rozháraným a nesourodým dějem, který diváka ve výsledku spíš irituje, než aby mu přivodil zajímavý filmový zážitek. (2,5*)
Anténa (2007)
Výrazně stylizovaná a nápaditá vizuální stránka na pozadí jednoduchého příběhu s množstvím společenských metafor. Vskutku nevšední a více než důstojná moderní pocta němému filmu se spoustou odkazů, ve kterých i nepříliš zkušený divák pozná minimálně Langův slavný Metropolis či Mélièsovu Cestu na Měsíc. Originál každým coulem.
Není to tak vážné (2003)
Omff, Alejandro!
Dr. House (2004) (seriál)
House je kruťas jak noha, ale čeho je moc, toho je ze 4* na 3*.