Recenzie (2 772)
Klub u cesty (1948)
Nevzrušivý noir se silnou sestavou v obsazení tří hlavních rolí - Wilde má frajerský charisma, Widmark opět ve svý křivácký poloze, Ida jako svůdná bitch je přímo rozená. Klasický děj o tom, kdy dva se zamilují a třetí z toho nemá radost, závěrečná třetina už není scenáristicky nejšťastnější (škoda super lesní lokace) a sakra mělo to na víc.
Vyproštění 2 (2023)
Musím říct, že Hemsworth je v drsný Rambo poloze jako doma, že tu jsou k*rva dobrý a choreograficky působivý akční sekvence, taky je to velmi sympaticky krvavý a boduje i super záporácký gruzijský charisma. Nečekal jsem, že mě letos zklame (unudí) Wick 4 a naopak mile překvapí tady ta dvojka.
Arnold (2023) (seriál)
Mohlo jít hlouběji a dokázal bych si to představit i šestidílný (jen filmografie by se vešla hezky do tří), ale líbilo se mi prostý rozdělení na 3 kapitoly, životní příběh inspirativní a k neuvěření, přičemž jasný highlight je tu sám Arnoldův sympatický, vtipný a emotivní stařecký komentář, plus to jeho osobitý rakušácký charisma. Podařená bio série - ego a chlubení se, tak jasně, co jinýho to mělo být. Ale těžko se to chápe když jsi třeba závistivá nula :)
Boj o moc - Série 4 (2023) (séria)
Hype, finální S04 korunuje celý seriál a je po zásluze velkou TV událostí. V podstatě u každého dílu si zpětně přesně vybavím hlavní téma a nechal ve mne extra zážitek. Naštěstí se nestalo, co se leckdo obával, že je E03 předčasný vrchol a zbytek už tím pádem vyšumí. Ne, následují ještě minimálně tři další vrcholy. Extra radost mi udělal větší prostor pro Skarsgårda, mj. jsou i hezky vidět reálné dopady malicherných akcí bohatých a mocných na světové dění. Dále už bych opakoval ta samá superlativa (x), nicméně něco tak scénaristicky / herecky dobrý, psychologicky vděčný, celkově nabitý, zábavný a satiricky tragikomický se prostě nevidí. A jak bych s radostí šel dál, tak taky uznám, že zakončit to nyní bylo perfekt rozhodnutí. Doufám, že tvůrčí tým Armstrong-Mylod se zase brzy vrátí s něčím. 95%
Reality (2023)
V pohodě zpracovaný případ vyšetřování leakerky utajených vládních informací. Zvolený dokumentární styl (přesně dle transkriptu) zvýrazní napětí mezi agenty FBI a "obětí", taktiky jak dostat pod tlak a k přiznání, přičemž to celý hodně stojí na #nomakeup Syd a ta jenom potvrzuje, že je seriózní herečkou s budoucností a nejen pomíjivou lolití atrakcí (jak ji leckdo vnímá z rolí v Euphoria / White Lotus). Ve finále přijde na ten starý dobrý otazník - zachovat se dle vlastního svědomí, a nebo zásadně dle pravidel spojených s bezpečnostní prověrkou.
Posledný turista (2021)
Znáte to - poutavý idylický obrázky prázdných pláží, památek a nebo krajiny, kde pak v reálu najdeš šmelky a hrozný davy lidí, to je dnes taková turistická klasika. K tomu tu máš zneužívání zvířat jako atrakcí, otravný "ovčí" model all-inclusive balíčků, uzavřených hotelových resortů a provizí namísto dobrých doporučení, negativní dopad na místní komunity atd... Byť obsahově lehce nahodilý a neuspořádaný, tak docela dobrý počin za víc férový a udržitelný styl cestování. Mám poslední dobou pocit (až na ty absolutní počty), že se to přirozeně mění k lepšímu, pozoruji vyšší poptávku po autenticitě, více ohledů a respektu.
Sisu (2022)
Sympatický finský válečný grindhouse, kde nevrlý nesmrtelný zlatokopec, elitní veterán a lovec lidí narazí na konvoj nácků hovad. Jako nadsazený béčkový krvák je to (zejména pak finále) řekněme mix Machete a Dead Snow, přičemž svý dělá pustá severská krajina, mystický ráz a podobenství o síle a neporazitelnosti národa. Proč tři hvězdy, protože v součtu nijak nevyniká a nebyla to až taková zábava.
Sanitka (2022)
Bay se zase jednou urval. Velký nonstop akční cucátko s přehlídkou cool obrázků LA, sexy automatických zbraní & amerických aut, s kamerou jak na horský dráze a zbytečně přepálenou stopáží. Herecky baví, v čele nasrávací záporácký Gyllenhaal. Tak vypni mozek, ignoruj stupidity (hustá paramedička zjistí až po hodině, že má týpek dva zásahy místo jednoho, nikdo si nevšimne najednou svítivě zelený sanitky atd.) a užívej si tu zrychlenou show čistě na efekt. Byť trošku ubíjející, stejně nemůžu než 4*.
Na seznamu smrti (2022) (seriál)
Vzhledem k tomu, že korektní názorová policie momentálně ovládá Hollywood a větší rozpočty, je fakt pohlazení na duši vidět něco tak toxicky chlapácký a sympaticky pravičácký. A nebyl jsem si jistý, ale krásně pohrdavý / pohoršený / moralistický kritiky typu "alpha male cry for help", "unhinged right-wing fantasy" nebo "feels a bit like QAnon territory" mě nakonec přesvědčily to odkoukat, čehož nelituji (nic není horší než ztratit čas u seriálu). Pratt je překvapivě dobrý jako z poslední mise narušený Navy-SEAL veterán (nyní v podstatě terorista) co už nemá co víc ztratit a jde si tvrdě za pomstou, do té role přesvědčivě zmohutněl a má v malíku všechny cool taktický vojácký pohyby. Byť místy slabší a škoda odhalení úplně ve finále na lodi (zbytečný), tak v součtu filmařsky solidní, po stránce militantní akce uspokojivý, připomene věci jako Heat, First Blood, Commando. Lekl jsem se sice hned v začátku, ale naštěstí to pak nekazí žádný otravný citace Bible a kecy o bohu :) 75%
Angel Face (1953)
Ikonická J. Simmons jako roztomile narušená majetnická dcerka versus jako kdyby lehce ospalý chudák fuckboy-šofér Mitchum, legendárně temný finále a zručná režie - je to solidní drama / murder story, tak akorát na hraně tří čtyř hvězd.