Recenzie (2 752)
Apokalypsa: Nekonečná vojna 1918-1926 (2018) (seriál)
Právě cesta od první ke druhé světové se zdá být opomíjená, přitom fascinující a řádně děsivá, přičemž značka APOCALYPSE je nadále bezkonkurenčně dívatelná, poutavá a hezky zpracovaná. Přízrak smlouvy ve Versailles, příslib národů k sebeurčení, zhoubný mor nových ideologií - přehledně a včetně souvislostí.
Winston Churchill: Walking with Destiny (2010)
Průměrný průlet fází války s důrazem na onu "nejtemnější hodinku" - bitvu o Británii a snahu dotlačit USA ke vstupu. Jméno Churchill nezazní po celé dlouhé úseky, takže se nejedná o větší fokus, už zdaleka ne biografii. Myslím, že předvídat to, čas bych radši trávil u jiných WW2 titulů. Zpět k četbě "Churchill & Orwell: The Fight for Freedom".
Operácia Anthropoid (2016)
Příběh jsem si odnesl a závěrečná kostelní střílečka potěší, většina filmu ale unylá, prkenná a bral bych býval záživnější, s větším důrazem na protektorátní poměry a význam Heydricha. Průměr v takovém tom rámci TV filmu.
1917 (2019)
Luxusní pozdní dáreček ke staletému výročí od konce první světové vítězí po “kontinuální” formální stránce. Ano je to zážitek a jeden z vůbec nejlepších WW1 filmů, ale ani sada velmi silných obrazů (procházka tlející zemí nikoho, třešňový sad, ohnivá noční scenerie v Écoust, běh o život v závěru) plně nepřebije několik slabších chvil a ne příliš tvrdý dopad emocí. Nesnaží se o klasické repeté událostí, ani nepřináší žádný velký dějinný kontext (lekci v dějepisu), je to ale umělecky působivá prohlídka po bojišti s demonstrací nesmyslnosti války na osudu řadových smrtelníků. Vtipný pocit, sedět si hezky v teple s popcornem, když jen o pár generací zpět nás mohlo klidně čekat peklo jako Verdun, Passchendale a nebo na Sommě...
Slušní chlapci (2019)
Má sice tak vlažný rozjezd, až jsem se zapochyboval, načež ale “tykrávo” vše následující: herci, postavy, energie, nápady, nahoru dolu, srdce, vtip. Jeden z nejzábavnějších filmů za hodně dlouho -- nechť Ritchie už dělá jenom gangsterky.
77th Golden Globe Awards (2020) (relácia)
Samotný galasračkovečer nekomentuji, ale jasných 5 hvězd za Rickyho monolog a jeho zatím největší fuck off Hollywood. Král.
Králiček Jojo (2019)
Co víc si přát - skvělý (už dá se říct “waititiovský”) humor, velká milá dojímačka, výborně padnoucí dějinný nazi-jugend kontext, regulerní star power do vedlejších rolí a sakra, odzbrojující Bowieho “Heroes” echt německy. Zrovna jsem měl pocit, jak to přestává být prdel, načež ladně přešlo v lidsky působivou story - crowd pleaser a perfekt mix. ♪♫
Jay a Mlčanlivý Bob: Reboot (2019)
Tak ne, po Cop Out jako by už byl Smith zakletý, topí se v průměru a ztrácí můj čas. Tohle byla velká nuda, cringe v případě vyčpělých neherců i tlačení cameí, sebe-odkazů a meta na n-tou. Těšil jsem se na nostalgický trip k oblíbeným postavám, ale místo návratu do formy a ke klasice je to kvalitou spíš jako trojka jeho prachbídné “True North” trilogie.
Na nože (2019)
Moje nová oblíbená detektivka. Vtip a velký šmrnc, kouzelný prostředí, vyexponovaná herecká jízda (a Craig skvěle paroduje), chytrá zamotávka, úspěšně i hraje na emoce. A je to tak nabitý, že jsem vůbec neměl čas přemýšlet, kdo co sakra udělal. R. Johnson u mě právě postupuje na radar.
Harry Potter a väzeň z Azkabanu (2004)
Nejlepší a nejčarodějnější díl, kéž by se býval Cuarón ujal režie celé série - mohly se dít větší věci.