Obľúbení režiséri (10)
O tomto tvorcovi som písala bakalársku prácu, až tak som sa do neho zblúznila. A páčilo sa mi takmer všetko, aj Inland Empire. Menej ma oslovil Príbeh Alvina Straighta a absolútne sa mi nepáčil Dumbland.
Věra Chytilová
Najlepšie filmy:
Dedičstvo alebo Kurvahošigutntag (1992)
Sedmokrásky (1966)
Faunovo velmi pozdní odpoledne (1983)
Ann Hui
Najlepšie filmy:
Tou bun no hoi (1982)
Tian shui wei de ye yu wu (2009)
Jednoduchý život (2011)
Kar-wai Wong
Najlepšie filmy:
Chongqing senlin (1994)
Stvorení pre lásku (2000)
Padlí andělé (1995)
Leos Carax
Najlepšie filmy:
Milenci z Pont-Neuf (1991)
Zlá krv (1986)
Keď chlapec stretne dievča (1984)
Jim Jarmusch
Najlepšie filmy:
Noc na zemi (1991)
Mŕtvy muž (1995)
Mimo zákona (1986)
Peter Strickland
Najlepšie filmy:
Katalin Varga (2009)
Také krásne šaty (2018)
Berberian Sound Studio (2012)
Samouk? Samaritánka, Čas, Sen, mám rada jeho poetiku, náladu, zamyslenie sa.
Tri známe filmy, s klesajúcou prekvapiteľnosťou, ale stále veľmi dobre zvládnuté.