Reklama

Reklama

Stvorení pre lásku

  • Česko Stvořeni pro lásku (viac)
Trailer 2

Obsahy(1)

Film o nenaplnenej láske, premlčaných slovách a odvrátených pohľadoch. Príbeh sa začína roku 1962 v Hong Kongu, kam sa do jedného domu nasťahujú dva mladé manželské páry: Chowovci a Chanovci. Keďže pani Chowová a pán Chan trávia väčšinu času na zahraničných služobných cestách, ich polovičky sa počas osamelých večerov často náhodne stretávajú na spoločnej domovej chodbe. Prehodia zopár zdvorilostných slov, ktoré viac zatajujú, ako hovoria, letmo sa dotknú... Režisér Wong Kar-Wai týmto filmom nadviazal na svoju ťažiskovú tému (ne)komunikácie medzi mužom a ženou, ktorí sú odsúdení na večné stretávanie a míňanie sa. Film sa vyznačuje čistým vizuálnym štýlom, dokonale zladeným s hudobným soundtrackom. Získal si taký vplyv na divákov na celom svete, že ovplyvnil medzinárodné hitparády i štýl obliekania. Na MFF Cannes získal cenu za najlepší mužský herecký výkon a Grand Prix technique, Cézara za najlepší zahraničný film a mnoho iných. (oficiálny text distribútora)

(viac)

Videá (2)

Trailer 2

Recenzie (242)

ancientone 

všetky recenzie používateľa

Kultivovaný Wong rozprávajúci tichý milostný príbeh situovaný do 60-tych rokov, plný izolácie a komunikačnej bariéry s obdivuhodným citom a jeho špecifickým zmyslom pre vizuálne spracovanie. Oproti predchádzajúcim snímkam (Chungking express, Fallen Angels,...) sa v In the mood of love presúva z oblasti psychedélie do impresívnych odtieňov, uzatvára sa do introvertnej komornosti, znižuje tempo a pôsobí v skratke viacej distingvovane, s veľmi poetickým obrazom lásky. Komunikácia s divákom ostáva viacej odmeraná, posilňuje vytváranie dojmu izolácie, ktorý podfarbuje celú snímku, nevyskytujú sa tu monológy, osobné výpovede, postáv smerované priamo k divákovi, kamera sa zakrýva a pomaly prechádza spoza mreží, okien, záclona a rôznych clôn, Wongova štylistika nepôsobí tak expresívne, krikľavo ako v predchádzajúcich dielach, zbavuje sa neónu a jázd labyrintom nočného mesta v ktorom sa náhodne prepletajú osudy postáv, In the mood of love sa chová dospelejšie a koncentrovanejšie. Disponuje veľkým citovým potenciálom dávkovaným striedmo po perfektne odmeraných dávkach, symbiotizujúcich s obrazovou čistotou. Jednotlivé zložky filmu sa vzájomne do detailu dopĺňajú a pomáhajú si vo vzájomnej sugestívnosti, ktorej výsledkom je nádherne koncentrovaný celok, puntičkársky kolorit, kde má každý jeden odtieň svoje pevné, hierarchicky dané miesto, nenápadný a v konečnom dôsledku o to pôsobivejší. Problém komunikácie a oddelenia je vykresľovaný krasopisnou podpovrchovou drobnokresbou, celok pôsobí subtílne a nenápadne, funguje ako perfekcionistický hĺbkový náhľad (nechcem použiť priamy termín „pohľad“) do problematických medziľudských vzťahov s impresionistickým citom a trpezlivosťou. ()

Sawy 

všetky recenzie používateľa

Po formální stránce mě film uhranul a fascinoval,po emocionální docela vytrvale míjel.Líbil se mi způsob,jakým je zachycena tvorba vztahu mezi ústřední dvojicí - nahodile působící změť více či méně důležitých okamžiků je ve skutečnosti velmi pevně uchopeným vypravěčským stylem.Stejně tak velký respekt před charismatem Tonyho Leunga a přirozeností a půvaby Maggie Cheung.O to víc mě mrzí,že jsem se s filmem nedokázal naplno sžít.Možná příště... 80 % ()

Reklama

genetique 

všetky recenzie používateľa

Po Kar-waiovom predchádzajúcom filme som sa k tomuto staval s odstupom, no na moje potešenie som zaznamenal mierny posun k lepšiemu. Hlavne čo sa týka hercov. Východné filmy sú často silné po obsahovej stránke, no na hercov a ich výkony si nikdy neviem zvyknúť. No tu musím povedať, že ma dostali. Bezchybné vyjadrovanie citov a života, plné úprimnosti a prirodzenosti. Aj poňatie a spracovanie sentimentálneho príbehu s baladicko-poetickým ladením mi celkom pohodovo sedelo, no to mi zďaleka nestačí. Rozprávanie príbehu znova nemá základný pilier, o ktorý by sa opieral a ktorým by zaujal a záver bol akoby odseknutý a nedopovedaný. Možno som nebol naladený na správnej frekvencii, no čakal som viac. 60%. ()

Falko 

všetky recenzie používateľa

Dlho som premyslal nad tym, ako a ci vobec ohodnotit tento film alebo napisat komentar tak, aby ma fanusikovia azijskych filmov, medzi ktore patri i verna uzivatelka Madison neukamenovali k smrti. V profile mam, ze dvere ma u mna otvorene kazdy film a to myslim vazne. Takze je to nahoda, alebo som mal smolu akurat na tento film. V IMDB v topke sa objavil v rebricku, tak som si ho dal do budicku a cuduj sa svete, hned o tyzden bezal na STV 2, takze skor nahoda :-) Verim tomu, ze ked si Madison tento film Stvoreni pre lasku pozrie, urcite pochopi, preco ma to tak nudilo, ale nic sa nemeni na tom, ze veeelmi chcem vidiet aj film A MOMENT TO REMEMBER (2004), ktory podla Madison predstavuje najsmutnejsiu, najdojemnejsiu filmovú poeziu, ktora by ma mala svojim krehkym a korejsky duchovnym sposobom vyjadrenia emocii preniest do sveta, kde ma vraj kazdy romantik pravo verit svojim snom. No tak to som zvedavy, ale naspät k tomuto filmu. Takze je to film o zakazanej laske dvoch ludi, ktori k sebe nieco citia, ale kazdy z nich ma svoju druhu polovicku niekde vo svete a nechcu zahybat. Co sa tyka hudby, vsimol som si, ze reziser asi kazdych cca. 12 minut pouzival tu istu melodiu, ktora ak sa vam bude pacit, budete stastni, ze ju tam stale mozete znovu a znovu pocut, akokeby ste si pustili CD s nejakou pesnickou stale dookola na Repeat, ale ak ju budete neznasat a este sa pri tom aj nudit, budete mat chut hodit ovladac na televizor, nastastie u mna to nebol problem, lebo ta melodia bola celkom pekna, len skoda toho filmu. Nemozem za to, ale dalo sa to aj zaujimavejsie natocit... 23.11.2010 ________ Maggie Cheung - (Su Li-zhen - Pani Čanová) +++ Tony Leung Chiu Wai - (Chow Mo-wan) +++ Ping Lam Siu - (Ah Ping) +++ Produkcia: Kar Wai Wong +++ Hudba: Michael Galasso, Shigeru Umebayashi +++ ()

ambron 

všetky recenzie používateľa

Ešte som nevidel film, ktorý by bol taký krásny, emocionálny a jemný. Aj keď je vo filme minimum slov, všetko nahrádza reč obrazov - prekrásne intímne zábery na gestá tvárí, postavenie tiel, či prostredie v tichu. Pohyby sú veľmi prsne sprevádzané hudbou, ktorá tvorí akoby ďalšiu postavu. Kar-wai Wong majstrovsky ukázal, že láska má vlastný nevyspytateľný jazyk. Divák je doslova vyzvaný do snového, poetického a hypnoticky krásneho vesmíru. Tento film je veľká lyrická báseň. ()

Galéria (96)

Zaujímavosti (35)

  • "Les Cahiers du cinéma" ve Francii tento snímek označilo za jeden z 10 nejlepších filmů roku 2000. (Morien)
  • Počas natáčania často režisér Kar-Wai Wong improvizoval s hercami a formoval príbeh a náladu filmu podľa svojho uváženia. Pôvodne mal byť film oveľa zrejmejším romantickým filmom, v ktorom sa herci hádali vtipnými dialógmi a stvárňovali niekoľko scén milovania. Nakoniec sa herci a režisér rozhodli zmierniť na verziu, ktorá bola uvedená v kinách. (Pat.Ko)
  • Natáčanie trvalo 15 mesiacov, čiastočne kvôli improvizačnej a perfekcionistickej povahe Kar-Wai Wonga. Kameraman Christopher Doyle, ktorý bol kvôli tejto zdĺhavej produkcii nútený odmietnuť niekoľko ďalších projektov, nakoniec odišiel dodržať predchádzajúci záväzok a nahradil ho Ping Bin Lee a Pun-Leung Kwan. Doyle neskôr urobil to isté vo filme 2046 (2004), čo sa ukázalo ako jeho posledná spolupráca s Wongom (od roku 2022). (Pat.Ko)

Súvisiace novinky

100 nejlepších filmů všech dob podle kritiků

100 nejlepších filmů všech dob podle kritiků

02.12.2022

Britský měsíčník Sight and Sound po deseti letech opět požádal kritiky o aktualizovaný seznam nejlepších filmů všech dob, a díky obří anketě, v níž se zúčastnilo rekordních 1639 recenzentů, kinařů,… (viac)

Reklama

Reklama