Recenzie (3 528)
Policajt alebo darebák (1979)
Jediný film kde je mi můj oblíbenec nesympatický. A co hůře, je to neskonalá nuda.
Ripleyho hra (2002)
Již snad minimálně čtvrtá adaptace a zase zcela jiná jak pojetím, tak dějem i celkovým vyzněním. Tentokrát je to hodně komorní příběh odehrávající se v sychravém počasí na italském venkově. Tom Ripley je tentokrát zahrán Johnem Malkovichem a lépe zahrát postavu asketického, namyšleného, arogantního, geniálního zabijáka bez výčitek a svědomí, který se vždy drží v ústraní, příliš toho nenamluví, ale přesto tahá za nitky a jen tak z nudy si pohrává s osudy jiných, tak to už lépe zahrát snad ani nelze. K tomu více než zdatně sekunduje Dougray Scott v roli manipulovaného. Scéna z vlaku a Ripleyho zabijácká vložka se strunou nemá chybu... Úplně jiné než-li Černé slunce či Talentovaný pan Ripley, ale přesto kvalitativně určitě srovnatelné.
Simon Sez (1999)
Simon Sez: Nevermore!
Harley Davidson a Marlboro Man (1991)
Kvalitní průměrné béčko, nic víc a rozhodně ani nic míň.
Vtedy v Mexiku (2003)
Jakoby Rodriguez natočil mnohem delší snímek, ale použil jen půlku a ještě to poskládal zcela náhodně bez ladu a skladu. Scény, které evidentně měli být poctou či citací Leoneho, tak jsou ve výsledku spíše výsměchem a působí neuvěřitelně trapně. Než tohle, tak je lepší si třeba podesáté pustit Desparado.
Krstný otec (1972)
Předložím vám nabídku, kterou nemůžete odmítnout. Buď se na Kmotra podíváte a uvidíte v něm vrchol filmového řemesla a nebo... No comment. Ovšem v tom případě očekávejte nějakého toho částečného koníka v postýlce. Jako adaptace předlohy "pouze" za čtyři hvězdy, ale jakožto samostatně stojící film bez připomínek.
Výplata (2003)
Film jedné třetiny.
Agent bez minulosti (2002)
Svižný špionážní thriller a ač je to již druhá adaptace (první byla dvoudílná adaptace s Richardem Chamberlainem), tak má své kouzlo. Rozhodně to lepší z akčně-špionážních snímků, kterých je v poslední době možná až moc. Jen škoda, že námět je dosti profláklý a člověk přesně ví co a kdy čekat. Damon je zcela přesvědčivý a "naletět" mu ze začátku na to, že je jen mladík s pěknou tvářičkou není problém a i následný přerod zpět v zabijáka je bezchybný. Škoda, že ve druhé polovině film sleví z atmosféry a tempa části první. Věčná škoda také je, že režisér nedal větší šanci vyniknout skvělému Powellovu soundtracku. Celý film kazí především závěrečný "over the top" skok; to patří do "odvazovek" typu xXx a ne jinak seriózních filmů. Prostě dobrý pokus o žánrový film, který se vydal svou cestou. Akorát z ní ve finále sešel.
Odpočívej v pokoji (2001) (seriál)
Absolutní srdcovka až za hrob. Doslova. Bravurně namíchaný absurdní a přitom tolik reálný koktejl Alana Balla plný černočerného humoru, cynismu, pesimismu i optimismu a především živoucích postav, které si do jedné zamilujete i navzdory jejich mnohých charakterovým vadám (či právě pro ně?). Žádný jiný seriál není tolik a tak trefně o životě jako právě tento a na málokteré audiovizuální dílo tak moc sedí ohrané "že nastavuje zrcadla", díky čemuž to bez problému ustojí i slabší (v kontextu seriálu jako celku; sama o sobě je v zásadě více než obstojná) třetí sérii. Prostě nezapomenutelných pět let ve společnosti rodiny Fisherových. A pokud si jejich osudy poctivě prožijete spolu s nimi (tady o pouhém sledování nemůže být řeč), tak teprve poté opravdu doceníte a plně pochopíte, proč je závěrečná desetiminutovka právem považována za jednu z nejemocionálnějších scén vůbec.
Volavka (2002)
Stará francouzská kriminální škola v moderním asijském podání.