Recenzie (7 144)
Smrť krásnych srncov (1986)
Syrové a smysluplné.
S čerty nejsou žerty (1984)
Lépe by bylo věnovat celý film Heřmánkovi.
8 MM (1999)
Tohle není Sedm krát Sedm... ale bohudík ani Sběratel polibků. Hardcore je mnohem lepší.
Amadeus (1984)
Dobré, ale kam se to hrabe na Wen die Götter lieben! Aneb zrození vídeňské opery očima jedné náročné noci. Je dobré mít na paměti, že se jedná o adaptaci divadelní hry, nikoli o seriózní životopis. Dramatický oblouk byl Shafferovi (a koneckonců i Formanovi) milejší, než cokoli jiného. Zážitek je to skvělý i po letech, jen ten dopad na mozartovskou renesanci je takový poněkud sporný.
Mary Poppins (1964)
Jako dítě jsem byla okouzlena. Dnes už si ale úplně nemyslím, že je to dokonalost sama. Nicméně máme tu k doplňkovému studiu také sovětský muzikál Na shledanou, Mary Poppins a broadwayský muzikál téhož jména. A to nemluvím ani o loňském pokračování. Co je ale skutečně zajímavé, je sebereflexe celého fenoménu v pojetí Disney - Zachraňte pana Bankse. Ona je to totiž větší věda, než by se zdálo. Pamela Lyndon Traversové psala své knihy o Mary od roku 1934 až do nevěřitelného roku 1988, tedy celých 54 let. A česky vyšel jen první díl (!), takže pro naše luhy a háje byla vlivnější i podoba brněnského muzikálu. Člověk by si až hlavu ukroutil.
Za hrsť dolárov (1964)
Dodnes mě sice bolí uši z přepáleného zvuku ve 429, ale když opět dorazila Jindra, rozsekla to svým butch přístupem a bylo zase dobře.
Forrest Gump (1994)
Sem tam pěkný kameňák a to se cení.
Ja som Sam (2001)
Kouzelný film, který mi v mezičase pomohl nezapomenout na Michelle a seznámila jsem se tehdy poprvé s Dakotou. Ačkoli jde o koncert Pennův.
Pearl Harbor (2001)
Ještě v polovině jsem si myslela, že ty sestřičky jsou regulérní kurvy. Aneb Ben Affleck a Josh Hartnett na cestě za ztrátou panictví, ve které jsou události ze 7. prosince 1941 jen nadbytečnou vatou.
Anna a kráľ (1999)
Yul Brynner je jediný Král.