Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Taliansko, rok 1600. Michelangelo Merisi – známy skôr ako Caravaggio – je geniálny umelec, ktorý sa odmieta podriadiť prísnym pravidlám Tridentského koncilu, upravujúceho zobrazovanie sakrálnych námetov. Keď sa pápež Pavol V. dozvie, že Caravaggio používa pre svoje sakrálne obrazy ako modely prostitútky, zlodejov a tulákov, poverí tajného vatikánskeho agenta, aby vykonal dôkladné vyšetrovanie. Agent má rozhodnúť, či bude maliarovi udelená milosť, o ktorú požiadal, keď bol odsúdený na trest smrti za to, že zabil v súboji jedného zo svojich sokov v láske. „Tieň“ začína v utajení vyšetrovať maliara, ktorý svojim životom i umením fascinuje, znepokojuje, rozvracia... a má v rukách nad osudom génia absolútnu moc. Michele Placido – scenárista, režisér aj herec tohto filmu – prichádza po päťdesiatich rokoch kariéry a štyroch rokoch práce na tomto projekte so svojim štrnástym filmom. Film zobrazuje zložitý a dobrodružný život Michelangela Merisiho alias Caravaggia a odhaľuje jeho zložité vnútorné rozpory a hlboké temné muky. Spurný a nepokojný, zbožný a poburujúci, nezávislý a neustále prekračujúci spoločenské hranice Caravaggio, ako ho Placido zobrazuje, je prekliaty umelec s absolútnym talentom, ale predovšetkým rocková hviezda v čase, keď ešte žiadne neboli, rebel bez príčiny, ktorý musí čeliť znepokojujúcim dôsledkom svojho bezohľadného života – so všetkými svojimi ženami a vnútornými démonmi – v ktorom vedľa seba stojí genialita a neskrotnosť. Placido nám tak Caravaggia predstavuje ako nadčasovú postavu, úplne fascinujúcu a univerzálnu ikonu. (Film Europe)

(viac)

Videá (10)

Trailer 4

Recenzie (23)

blondboss 

všetky recenzie používateľa

"Chobotničiar" Placido sa rozhodol uctiť si pamiatku jedného z najvýznamnejších talianskych barokových maliarov a natočil vcelku pútavo a výživne tie najdôležitejšie okamihy jeho životnej púte. Téma ma až natoľko neoslovila, nakoľko nie som veľký fanúšik výtvarného umenia, ale minimálne bolo zaujímavé sledovať životné pohnútky, myšlienky, ale aj pády umelca. Placido zrejme nemal dostatočný budget najať Javiera Bardema, tak najal jeho talianskeho dvojníka. Z dobového pohľadu veľmi pekný film, ktorý ale z obsahového hľadiska nezaujme každého. 65 % ()

Aljak 

všetky recenzie používateľa

Caravaggio je rozhodne pozoruhodná a zaujímavá postava dejín umenia. Muž, ktorý sa vzoprel cirkevnému diktátu, a išiel si autonómne svoju ideu a štýl. Trochu škoda, že tento film začína až v Caravaggiovej dospelosti. Mohlo tu byť aspoň načrtnuté jeho detstvo a dospievanie - tento kontext by možno ozrejmil aj jeho mentalitu a poňatie života. Každopádne, film bol spracovaný veľmi kvalitne - od výbornej výpravy (tie scenérie a kostýmy stáli naozaj za to), cez pôsobivú kameru, až po scenár, ktorý reflektoval nielen povrchné dejiny umenia, ale aj kompletné pozadie rebela so štetcom v ruke menom Michelangelo Merisi. Aká škoda, že sa dožil len 38 rokov a umrel v prístave Porto Ercole ako taký prašivý pes :( ()

Reklama

Anderton 

všetky recenzie používateľa

Michele "Catani" Placido spoločne s ďalšími dvoma scenáristami ponúkajú Carravagiov život v štýle Občana Kanea, cez retrospektívne rozprávanie viacerých postáv. Rovnako ani tu sa nedozvieme o umelcovi úplne všetko, čo je ale zmyslom dramaturgickej schémy histórie jedného prípadu. Filmu táto schéma prospieva, avšak pôsobí aj mierne zmätočne, určite sa dalo príbeh viac držať pokope, napríklad prvotnou otázkou, ako prebehol súboj, za ktorý bol Merisi súdený. Niektoré scény pripomínajú majstrove obrazy a sú dokonale nakomponované, rovnako poteší aj výprava a atmosféra, avšak stále tu chýba niečo navyše, vďaka čomu by sme Caravagiov sen mohli označiť za európsky historický veľkofilm, akým bol napríklad Parfém. No a pozor, ide o povinnú jazdu pre všetkých milovníkov tenisu. ()

shade000 

všetky recenzie používateľa

Caravaggiove obrazy sú známe po celom svete a úprimne celkom som sa hanbil, ako som vedel o tomto geniálnom umelcovi málo. Klobúk dole pred Talianmi, že si takto vedia pripomenúť jedného zo svojich najlepších aj keď možno jemne kontroverzných umelcov. Klobúk dole, ďakujem za úžasnú dávku histórie a nestarnúcu Isabelle Huppert... ()

Othello 

všetky recenzie používateľa

Už nekonečný výčet produkčních společností, partnerů a sponzorů v úvodu napovídal, že s touhle zapomenutou adaptací druhého Assassin's Creeda (ve které papežský zmocněnec zpomaleně kráčí obrazárnou a do toho hraje něco jak od Massive Attack) bylo hodně práce, než ji nakonec přešili na Caravaggiův životopis. Výsledek částěčně upomíná deklamativní dokudramata a jindy zas ambiciozní historické horory ze 70. let, ve kterých vidíte, jak schopnosti jedné části filmařského týmu (obvykle maskérů) vyvažují naprosto neadekvátní výsledky práce týmu jiného (obvykle herců). Tady sice vypadá dost věrohodně, kdež někdo praští někoho kládou přes ksicht, ale když se má vyjádřit vzpomínka hraběnky Colonnské na inpulzivního malíře, tak se to holt musí udělat skrze scénu, ve které se sedmdesátiletá (příšerně předabovaná btw) Isabelle Huppert orgasmicky kroutí v posteli, přejíždí si rukama po těle a vrací se jí flashbacky, jak byla prcána před krbem. Jo, je to docela zábava, nebudu lhát, ale jinak, ačkoli jsem ten film neviděl, tak takhle přesně si myslím, že vypadá Jakubiskova Bathory. ()

Galéria (37)

Súvisiace novinky

XI. ročník MittelCinemaFest

XI. ročník MittelCinemaFest

01.12.2023

V Praze se opět zvedá opona MittelCinemaFestu, středoevropského festivalu současné italské kinematografie, který se v České republice koná již pojedenácté a jehož projekce probíhají od 30. listopadu… (viac)

Reklama

Reklama