Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Dráma
  • Komédia
  • Krimi
  • Animovaný
  • Akčný

Recenzie (11 911)

plagát

Slúžiť Sáre (2002) 

Na prelome storočí si producenti mysleli, že Perry dokáže utiahnuť aj celovečerné komédie a ako sme videli, tak tomu tak nebolo. Zmysel pre humor je samozrejme otázkou vkusu, za mňa ale Perry skrátka zabaviť iba tým, že sa škerí a občas vypustí z úst priemerne napísanú hlášku, pobaviť mimo Priateľov nedokázal. Serving Sara bol svojho času priemerný film a za dve dekády zostarol tak, že je takmer trápny. Scherick a Ronn sa nepredviedli, nevymysleli ani poriadnu zápletku, ani poriadne fóry. S tým neurobili nič ani režisér, ani herci.

plagát

Rodinka Bélierovcov (2014) 

Skoro tak dokonalé ako remake, avšak ako v prípade CODA tak aj tu chápem, že na niekoho takéto pozitívne dobytie batérií bude pôsobiť skrátka ako gýč. Mám dojem, že francúzsky originál ponúka menší konflikt záujmov v rodine a tak sa divák asi až tak strachovať o profesionálnu budúcnosť hlavnej hrdinky nemusí. Línia s kandidatúrou mohla byť dotiahnutá viac do konca, než len dopovedanie obrazom na začiatku záverečných titulkov. Tu však zbabelé a bezvýznamné výčitky končia, hanobiť film, ktorý mi vylepší náladu a jeho subjektívny čas je polhodinka by bolo nefér ako voči tvorcom, tak aj voči sebe samému.

plagát

Mikrób a Gasoil (2015) 

Veľmi sympatický Gondryho film so sympatickými postavami, ktorý je ale sympatický iným spôsobom, než by ste očakávali. Skôr než o "kaufmannovinu" ide viac o akúsi poctu hravosti istej obdoby francúzskej novej vlny, ako by film nakrútil samotný Truffaut. Ale to môže byť len čisto subjektívny dojem a Gondry skrátka nakrútil mierne štylizovaný film o dospievaní a kamarátstve presne tak ako cítil a nikde sa neinšpiroval. Má to svoje muchy ako samotné vozidlo, ale rovnako ako mi je ich "autíčko" sympatickejšie ako nová Tesla, tak si radšej pozriem milý film typu Mikrób a Gasoil než naleštený drahý blokbaster.

plagát

Gangsterdam (2017) 

Blbí a blbší a pekná v Amsterdame. Nič viac, nič menej. Niežeby išlo o klasickú štyridsaťpercentnú nudu, film má spád a relatívne dobre sa naň pozerá, avšak osobne som sa nezasmial ani raz a vzhľadom na typ fórov sa niet čo diviť. Prdenie, blowjob, rana do rozkroku a podobne, to znie ako veľmi jednoduchý humor a tiež aj je. Našťastie má film pohodovú atmosféru a tým pádom môže potešiť vo chvíľach, keď potrebujete maximálne vypnúť. Ja som sa chcel bohužiaľ aj pobaviť na inteligentných hláškach a vypointovanom situačnom humore.

plagát

Imigrant (2013) 

Chyba bude vo mne, keďže som od filmu očakával niečo iné, ale to, čo som dostal, napriek tomu stálo za to. Jednoduchý príbeh s pomerne jednoduchými postavami, kde ale smerom k záveru zisťujeme,  že až tak jednoduché nie sú. Pripomínalo mi to viac Shakespeara než Hollywood, príbeh bol do istého momentu predvídateľný, našťastie tesne pred finále ponúkol pomerne nečakaný zvrat, vďaka ktorému je aj vyznenie výrazne odlišné od toho, čo zrejme každý očakával. Herci sú bez výnimky perfektní, je to ich film. Gray si bez problémov vystačil aj s viditeľne nižším rozpočtom, čo vedie už k spomínanej divadelnosti. 70%

plagát

Ježiš, ty vieš (2003) 

Akoby sa Seidl zľakol toho, že jeho film je až príliš satirický a tak nám na záver ponúkol spoveď ženy, pri ktorej sa jej modlitbám vôbec nečudujeme. Ježiš, ty vieš je možno najmenej diváckym Seidlovým filmom, keďže sledujeme iba prehovory postáv na kameru a nič viac. Uvedomujeme si pri nich, že spovede sa líšia vekom, ale aj mierou povrchnosti (s čím vek neraz súvisí) a jediný, koho budete skutočne ľutovať, je Ježiš. Snáď vo svojej prozreteľnosti po pozemskej smrti odišiel minimálne na Andromedu, kde doletí informácia najskôr o 2,5 milióna rokov a tak sa ešte dlho nemusí venovať žiadostiam nielen tejto vzorky ľudí. Otázne je, nakoľko ide o autentický dokument a nakoľko o hranú inscenáciu, to ale pre divácky zážitok nie je vôbec podstatné.

plagát

Safari (2016) 

Safari má presne také posolstvo, aké si vopred myslíte, že mať bude. Zaujímavejšie je v momentoch, kedy rakúski, či možno aj nemeckí, občania dávajú najavo rečami o rovnoprávnosti rás svoj implicitný rasizmus. Sme síce rovnakí, avšak my chodíme k vám vyvražďovať vašu faunu, vie si to ale niekto predstaviť obrátene? Nejde tak možno ani o pozostatky kolonializmu, ako o to, že kolonializmus je status quo. Miestni sa nebúria, zábavku bielych prijímajú ako zdroj obživy. Dramaturgicky je film rozdelený na úvod, akciu zebra, akciu žirafa a záver. Čiže ak by išlo iba o jedno zviera, výsledok a posolstvo by boli zhruba rovnaké. 70%

plagát

Mladý Ahmed (2019) 

"Chlapec na bicykli" v arabskej komunite, prečo nie. I keď Dardennovci to lepšie s deťmi vedia vo vlastných sociálnych a kultúrnych vodách. Boj o dušu jedného chlapca prebieha pomerne nevzrušivo a je jasné, že je to autorský zámer. Väčšia dramatickosť by ale filmu pomohla a nemuselo by to automaticky znamenať, že by bol potom Mladý Ahmed doslovnejší a gýčovitejší. Režiséri končia film v druhom bode obratu, čím chcú pôsobiť antiklimaticky, keďže nás nečaká žiadne poriadne finále. Takže je pravdepodobné, že mnohým divákom tu bude skrátka "niečo chýbať". Celkovo ale spokojnosť, podľa ohlasov som očakával sklamanie.

plagát

Neznáme dievča (2016) 

Dardenneovci si vyskúšali detektívku a na to, aby ju nakrútili viac uspokojivo, by s ňou museli mať viac skúseností. Pátranie na vlastnú päsť, kedy polícia príliš neprotestuje, len občas naznačí, že hlavná postava by sa mala radšej starať o seba, je doménou skôr štylizovaných trilerov, než filmu s morálnymi posolstvami. Je prekvapivé, že Jenny sa síce okolie vyhráža, ale k ohrozeniu jej života nedôjde, čo je možno snahou vyhnúť sa žánrovým klišé, ale vzhľadom na okolnosti by realite viac zodpovedalo nejaké to skutočné násilie. V pozadí prípadu sledujeme súčasné sociálne problémy krajiny, resp. Európy, ktoré ale už pôsobia ako klišé (prostitúcia prisťahovalcov, nelegálni imigranti) a zároveň psychologický ponor do myslí vinníkov (postavy tu majú väčšiu či menšiu mieru viny voči obeti), ktorý je zaujímavejší a zaslúžil by si väčší priestor. 70%

plagát

Chudiatko (2023) 

Barbie pre intelektuálov. Viac je myslím aj zbytočné písať, nič výstižnejšie ma už totiž nenapadne. Každopádne v Poor Things je toho toľko, až to môže aj premýšľavého diváka časom frustrovať a pozerať film s tým, že pre plné pochopenie to budem musieť vidieť ešte raz, nemusí byť vždy príjemný. Lanthimos je najlepší v momentoch, kedy rozpráva obrazom a herci výrazom tváre či pohybmi, naopak občasná doslovnosť artovosti neortodoxného diela skôr škodí. Vizuál je viac secesný než že by som v ňom videl Zemana a subjektívne mi pripadala pasáž v Paríži oproti iným kapitolám trochu natiahnutá a film tu mierne stráca tempo. V závere však dokáže scenár prekvapiť.

Ovládací panel
61. naj používateľ Slovensko
71 bodov