Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Děj se odehrává koncem druhé světové války v Paříži. Německý plukovník von Waldheim dobře ví, že pařížská muzea jsou plna vzácných děl. Nechá mnohé z nich naložit do vlaku a hodlá je odeslat do Německa. Brání mu v tom přednosta stanice, který vymění návěští podél trati za fingovaná a nechá vlak jezdit dokolečka. (oficiálny text distribútora)

Videá (1)

Trailer

Recenzie (109)

nascendi 

všetky recenzie používateľa

Je zaujímavé, že pri väčšine týchto starších filmov mi prekáža ich zdĺhavosť. A už si ani nepamätám, či čas v tých časoch bežal pomalšie. Film bol celkom zaujímavý, takmer uveriteľný a takmer bez negatívnych atribútov amerických vojnových filmov. Okrem toho bol veľmi realisticky nakrútený. Pikantné na ňom bolo, že hodnote kradnutých obrazov rozumela iba okrádaná riaditeľka múzea a zahraničný uniformovaný zlodej. Ostatní, ktorí zmarili krádež obrazov, za čo im Nemci zmarili život, nemali žiadnu alebo iba veľmi hmlistú predstavu o "nevyčísliteľnej hodnote obrazov". Paradoxné je, že keď sa Giacomettiho pýtali, či by z horiaceho domu zachránil mačku alebo vzácny obraz, jednoznačne povedal, že mačku. ()

mm13 

všetky recenzie používateľa

Zvláštne, tu sa píše vojnový thriller, pre mňa je to v prvom rade dobrodružná dráma. A také ja môžem a takto natočené dvakrát tak. Dokonalý obrázok prostredia a doby už od úvodných scén, perfektne vygradovaná hlavná zápletka okolo ukradnutých obrazov aj posadnutosť týmito obrazmi jednej z postáv. Dobrodružstvo neprestáva byť dramatické, dráma dobrodružnou. Záverečná konfrontácia to celé rázne podčiarkne a sčíta a ja som už potom, než prišiel spánok, nemyslel na nič, len že aký super film som práve videl. Fakt silný zážitok, dravá, životaschopná klasika! ()

Reklama

classic 

všetky recenzie používateľa

Filmová lahôdka,akú som strašne dlho nevidel,poviem,že vidieť tento Frankenheimerov skvost je pasiou najmä vtedy,ak máte k dispozícii čo najostrejší obraz,lebo KAMERA je tým hlavným dôvodom,kvôli čomu je film absolútne nezabudnuteľný!!! Režisér John Frankenheimer vo mne evokuje veľmi veľký dôraz na obrazovú stránku veci,že dbá,aby divák ako pasívny člen deja sa dokázal stotožniť s aktívnymi hrdinami filmu,najmä BURT LANCASTER ako Francúz Labiche,ktorý má na starosti vlakovú stanicu,zo začiatku myslí,kedy bude koniec druhej svetovej vojny,keďže nie je ďaleko od víťazstva nad fašizmom,lebo spojenci sa nedávno vylodili v Normandii a Rusi idú s veľkým dôrazom z opačnej strany dopredu,blíži sa oslobodenie Paríža,a tak NACISTI sa ponáhľajú tak rýchlo,že sa doteraz poriadne OBOHATILI na rôznych umeleckých dielach,ktoré chcú aj tentokrát previesť z Francúzska do Nemecka,aby ich letky popritom nezostrelili... CARGO bude obsahovať plnohodnotné drahé OBRAZY tých najlepších uznávaných maliarov,ktoré sebavedomý nemecký plukovník von Waldheim aj do nebezpečného úmoru chce za každú cenu previesť z bodu A do bodu B i za obetovanie nevinných,lebo tí to schytajú vždy.Labiche mení svoje správanie,vlastne ostatní kolaboranti postupne umierajú,a tak prichádza finále,kto z koho? Jeden proti jednému...Na film som sa naladil rýchlosťou svetla,lebo obdivujem prácu kamery a viem,že FRANKENHEIMER to zvláda s maximálnym prehľadom,trošku je film zdĺhavý,ale udeje sa tu toho požehnane od príprav výpeku Nemcov,keď partizáni pomáhajú a fingujú cestu tak,aby si mysleli,že idú domov do vlasti,ale pravda je iná,vracajú sa tam,odkiaľ vycestovali,snažia sa sabotovať koľajnice,darí sa,ale Náckovia na to prídu,tak postrieľajú všetkých ako rešeto,ktorí s tým niečo mali.Labiche je nezastaviteľný,zostáva sám a sám a robí všetko preto,aby vlak neodišiel tam,kam nechce.Len,či to všetko stálo za to? Toľko obetovaných životov... Vedľa Lancastera je excelentný aj PAUL SCOFIELD ako súper.JEANNE MOREAU má kratšiu rolu,aj tak to stačí,aby som si ju mohol vychutnať aj na mále priestoru,ale jej rola je dôležitá pre konečne vyznenie a postúpenie Labicha,de-facto pomôže mu v tých najhorších možných situáciach... Herci,kamera,réžia: 3 brutálne kvalitné atribúty,prečo dať filmu šancu,nedať by bolo konečnou chybou ako vzdať sa... ()

D.Moore 

všetky recenzie používateľa

Strhující - to je to slovo, které Vlak vystihuje nejlépe. Frankenheimerova vyšperkovaná akční jízda na 64 let starý film vůbec nevypadá a v dnešní době digiefektů a roztřesených kamer se nemusí stydět absolutně za nic. Nevěříte? Až uvidíte "závod" lokomotivy se spitfirem, jednu dokonalou havárii nebo mrazivé finále "Potřebuji vaše náklaďáky", změníte názor. Skvělé atmosféře pomáhají drsňácký ajznboňák Lancaster, plukovník-milovník umění Scofield, černobílý obraz, Jarreho hudba, mnohdy nápadité pozice kamer... Zkrátka všechno. Mám rád vláčky, mám rád ty chlapácké filmy z druhé světové a jejich málomluvné hrdiny, mám rád, když Němci přemýšlejí, jsou třeba i sympatičtí a nevypadají jen jako stupidní klobásožrouti, které převeze i pětiletý kluk... Takže pět.__P.S. Povedený dabing - Meduna, Šťastný, Beneš, Plachý... atd. ()

radektejkal 

všetky recenzie používateľa

Hrozně by se mi to líbilo, kdyby mi bylo patnáct. Ale ani dnešním patnáctiletým se to asi líbit taky moc nebude. Mám stále silnější pocit, že dobrodružství je už odzvoněno, tak jako románové literatuře či historii 2. světové války. Neustálé "dokumenty o Hitlerovi a spol. a Stalinovi a spol." v soudobé televizi jsou už jen pokusy o oživení mrtvol. Raději nějaký případný citát: "Ale také zločinec produkuje - zločiny. Co by si však bez jeho práce počala policie, justice, soudci, porota, kat, o čem by psali spisovatelé a natáčeli filmy režiséři? Zločinec prolamuje jednotvárnost usedlého života, přináší rozruch, napětí, senzaci. Může se moderní společnost bez něho obejít, nepadla by do stagnace a nudy? A není tedy v jejím nejvslastnějším zájmu zločinnost podporovat?" (Karel Kosík: Předpotopní úvahy). A jakou roli v tom hraje pýcha francouzské kultivovanosti: moderní malířství? Kdo by si dnes nechal pro obrazy ceněné miliardou vrtat koleno? A proč by také měl. Obdivujme raději jejich dražby! ()

Galéria (37)

Zaujímavosti (14)

  • Burt Lancaster si vzal deň voľna počas natáčania, aby si zahral golf. Pri hraní golfu stúpil do jamky, pričom si vyvrtol koleno tak vážne, že nemohol chodiť bez krívania. Režisér John Frankenheimer preto nechal vo filme postreliť Lancasterovu postavu do nohy, čo mu umožnilo po zvyšku filmu krívať. (westerns)
  • Na začátku filmu jsou na obrněném vlaku americké tanky (M24 Chaffee), nikoli německé. (Winster)

Reklama

Reklama