Reklama

Reklama

Stvorení pre lásku

  • Česko Stvořeni pro lásku (viac)
Trailer 2

Obsahy(1)

Film o nenaplnenej láske, premlčaných slovách a odvrátených pohľadoch. Príbeh sa začína roku 1962 v Hong Kongu, kam sa do jedného domu nasťahujú dva mladé manželské páry: Chowovci a Chanovci. Keďže pani Chowová a pán Chan trávia väčšinu času na zahraničných služobných cestách, ich polovičky sa počas osamelých večerov často náhodne stretávajú na spoločnej domovej chodbe. Prehodia zopár zdvorilostných slov, ktoré viac zatajujú, ako hovoria, letmo sa dotknú... Režisér Wong Kar-Wai týmto filmom nadviazal na svoju ťažiskovú tému (ne)komunikácie medzi mužom a ženou, ktorí sú odsúdení na večné stretávanie a míňanie sa. Film sa vyznačuje čistým vizuálnym štýlom, dokonale zladeným s hudobným soundtrackom. Získal si taký vplyv na divákov na celom svete, že ovplyvnil medzinárodné hitparády i štýl obliekania. Na MFF Cannes získal cenu za najlepší mužský herecký výkon a Grand Prix technique, Cézara za najlepší zahraničný film a mnoho iných. (oficiálny text distribútora)

(viac)

Videá (2)

Trailer 2

Recenzie (242)

MontyBrogan 

všetky recenzie používateľa

Príbeh o tom ako môžu byť letmé dotyky intímne a romantické a o to viac, keď sú zakázané. Voyerska kamera sa mi veľmi páčila, aj celková vizuálna stránka. Mám rád lyrické diela, čiže aj filmy a preto som od Stvorených pre lásku čakal viac. Urobilo to na mňa dojem, že v deji niečo chýbalo, že sa toho udialo príliš málo. SPOILER: Asi len v Ázií je možné natočiť film o zaľúbenom páre v hlavnej úlohe (ktorých jedinou prekážkou sú manžel a manželka, ktorí ich aj tak podvádzajú spolu), bez jediného bozku... Tie titulky počas filmu, ktoré mali asi ozrejmiť pocity hlavných hrdinov divákom, boli podľa mňa trochu zbytočné... KONIEC SPOILERU a aj môjho hodnotenia, 85%. ()

Janek 

všetky recenzie používateľa

Takže hned zprvu musím upozornit, že objektivně jde o famozní film, originální a nevšední. Ale ted mé pocity. Na film musíte být stoprocentně naladěni, tzn. musíte mít tu správnou náladu. Jinak se budete nudit tak jako já. Měl jsem po sobě docela šílený den a Stvořeni pro lásku nebylo zřejmě to nejvhodnější. A možná, že i forma zvítězila nad obsahem, ten je přece jen trošku plochý. Ale vyzdvihnu kameru (hudba se neustále opakuje, takže ke konce mi už trošku lezla na nervy - ale to neznamená, že není poslouchatelná), takže doufám, že někdy budu nalazen k tomu, abych tomuto filmu dal ****, ale kdo ví, jestli se na ten film ještě někdy podívám... ()

Reklama

Exkvizitor 

všetky recenzie používateľa

Píše se rok 1962 a do jednoho činžáku kdesi v Honkongu se přistěhují ve stejný den paní Chan a pan Chow - oba zadaní. Jenže oběma v jejich manželstvích cosi skřípe a brzy vyjde najevo, že jejich partneři je spolu podvádějí. A tak se Chan a Chow vůlí osudu stanou v průběhu času spiklenci. - Nekonečně dlouhé záběry kamery podbarvené houslovými sonátami, tak vypadají umělecké asijské počiny. Když pak na režisérskou stoličku zasedne Kar-wai Wong, promění toto do jisté míry klišé ve svou osobitou poezii, kde epika ustupuje (zejména obrazové) lyrice. A mně se to líbí. ()

Madison 

všetky recenzie používateľa

70%. Z tohto diela mám veľmi rozpačité pocity, pretože okrem slastného pohladenia neuveriteľne nádhernou emocionálnou hudbou, citlivou kamerou, intímnym prostredím, dokonalou štylizáciou obrazového segmentu, je príbeh tak trochu plytký, nevyhrotený a slabý, pričom pri väčšom zaujatí sa s ním dalo urobiť zázraky. Priznávam, dojatá som najmä vďaka tým okamihom, kedy kraľovala nebeská hudba, veľavravné pohľady dotknuté smútkom, jemné závany osudovej romantiky. Wong je v istom ohľade umelec podobného kalibru ako Yimou Zhang a obidvaja dokážu diváka uvelebiť len vďaka ohromnej vizuálnej poetike, nie príbehu. ()

ancientone 

všetky recenzie používateľa

Kultivovaný Wong rozprávajúci tichý milostný príbeh situovaný do 60-tych rokov, plný izolácie a komunikačnej bariéry s obdivuhodným citom a jeho špecifickým zmyslom pre vizuálne spracovanie. Oproti predchádzajúcim snímkam (Chungking express, Fallen Angels,...) sa v In the mood of love presúva z oblasti psychedélie do impresívnych odtieňov, uzatvára sa do introvertnej komornosti, znižuje tempo a pôsobí v skratke viacej distingvovane, s veľmi poetickým obrazom lásky. Komunikácia s divákom ostáva viacej odmeraná, posilňuje vytváranie dojmu izolácie, ktorý podfarbuje celú snímku, nevyskytujú sa tu monológy, osobné výpovede, postáv smerované priamo k divákovi, kamera sa zakrýva a pomaly prechádza spoza mreží, okien, záclona a rôznych clôn, Wongova štylistika nepôsobí tak expresívne, krikľavo ako v predchádzajúcich dielach, zbavuje sa neónu a jázd labyrintom nočného mesta v ktorom sa náhodne prepletajú osudy postáv, In the mood of love sa chová dospelejšie a koncentrovanejšie. Disponuje veľkým citovým potenciálom dávkovaným striedmo po perfektne odmeraných dávkach, symbiotizujúcich s obrazovou čistotou. Jednotlivé zložky filmu sa vzájomne do detailu dopĺňajú a pomáhajú si vo vzájomnej sugestívnosti, ktorej výsledkom je nádherne koncentrovaný celok, puntičkársky kolorit, kde má každý jeden odtieň svoje pevné, hierarchicky dané miesto, nenápadný a v konečnom dôsledku o to pôsobivejší. Problém komunikácie a oddelenia je vykresľovaný krasopisnou podpovrchovou drobnokresbou, celok pôsobí subtílne a nenápadne, funguje ako perfekcionistický hĺbkový náhľad (nechcem použiť priamy termín „pohľad“) do problematických medziľudských vzťahov s impresionistickým citom a trpezlivosťou. ()

Galéria (96)

Zaujímavosti (36)

  • Maggie Cheung potrebovala každé ráno štyri hodiny na make-up a kostýmovanie. V každej scéne nosí iné čínske šaty, nazývané cheongsam, pričom látky boli zámerne vybrané tak, aby dopĺňali alebo kontrastovali s dekoráciou okolo nej. Umelecký režisér a filmový strihač William Chang Suk-Pin povedal, že veľkým inšpiračným zdrojom pre dizajn bol film Dáždničky zo Cherbourgu (1964). "Farby, ktoré používam," povedal, "sú veľmi živé, aby kontrastovali s emocionálnou zdržanlivosťou postáv. Tieto protiklady sa nachádzajú aj v ich dialógoch. Všetko, čo Maggie a Tony hovoria jeden druhému, môže znamenať aj svoj opak. Práve toto to robí komplexným." (Pat.Ko)
  • Kar Wai Wong točil poslední scény a prováděl závěrečné úpravy necelý týden před ohlášenou premiérou v Cannes. (Morien)

Súvisiace novinky

100 nejlepších filmů všech dob podle kritiků

100 nejlepších filmů všech dob podle kritiků

02.12.2022

Britský měsíčník Sight and Sound po deseti letech opět požádal kritiky o aktualizovaný seznam nejlepších filmů všech dob, a díky obří anketě, v níž se zúčastnilo rekordních 1639 recenzentů, kinařů,… (viac)

Reklama

Reklama