Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Siedmeho apríla 1944 sa Alfrédovi Wetzlerovi podarilo čosi jedinečné – unikol spolu s mladším väzňom Vrbom z prísne stráženého tábora smrti Osvienčimu. Cieľom úteku však nebolo zachrániť si vlastný život, ale zabrániť umieraniu tisícov ľudí. Po smrteľne nebezpečnom putovaní došli na Slovensko, kde vznikla správa o genocíde. Tajnými cestami sa dostala až do rúk Winstona Churchilla a Franklina D. Roosevelta a zasiahla do vývoja 2. svetovej vojny. Príbeh plný napätia a emócií osloví diváka napínavou drámou úteku, absurditou vývoja dejín, ale aj vnútornou silou muža, ktorý sa postavil proti zvrátenosti systému. (Continental film)

(viac)

Videá (1)

Trailer 1

Recenzie (154)

Muel 

všetky recenzie používateľa

| Samuel Goldwyn Films | Bolo to veľmi dobré, ale mohlo byť oveľa lepšie. Kamera jak od Deakinsa, len ja som chcel vedieť aj niečo o ústrednej dvojici. A chápem Bebjaka, že si ide show, don't tell štýl, neberiem mu to a sčasti mu to aj vychádza, len keď sa tí dvaja už dostanú von, no necítil som tú eufóriu. Možno to tak má byť, čo ja viem, ale potom pre mňa bohužiaľ film ostáva "iba" nádherne natočený film, o ktorom vlastne neviem nič. Zato cením, že Bebjak točí takéto filmy. Pri jeho ďalšom kúsku určite nebudem chýbať a verím, že raz trafí do čierneho. Lebo na to zjavne určite má, tu sa mu to ešte žiaľ nepodarilo. Ale je fakt blízko. Viac TU. | Hodnotenie: 6/10 | ()

misterz 

všetky recenzie používateľa

Filmy s tématikou druhej svetovej vojny, prenasledovania Židov a koncentračného tábora sú zvyčajne nabité emóciami a hutnou drámou. V tomto prípade to žiaľ neplatí - nuda ako hrom. Dejová linka zbytočne vágna, plná vaty a tam, kde by malo dôjsť na emócie, sa nedostavilo nič. Jednoducho, zlá réžia a slabý scenár. Podpriemer. 40/100 ()

Reklama

silentname 

všetky recenzie používateľa

Tak to vyzerá, že "Trhlina" bolo skutočne len chvíľkové zlyhanie a Bebjak sa opätovne vracia do sveta filmu so svojim novým kvalitným počinom. "Správa" bolo jedno z najväčších očakávaní. Na jednej strane som chcel dať Bebjakovi opäť šancu, na druhú stranu ide o silnú tému, ktorá si zaslúžila kvalitné filmové spracovanie. Ako to dopadlo? Film je podľa mňa dobrý. No myslím si, že mohol byť spracovaný o niečo silnejšie. Úvodné časti v Osvienčime sú síce spracované dobre, no myslím si, že mohli byť o niečo silnejšie. Spracované tak, aby sme vnútorne viac dokázali prežiť to, čím si všetci postavení chlapi pred kasárňou prechádzali. Je tu pár scénok, ktoré to síce adresujú, no myslím si, že mohli mať väčšie grády. Na druhú stranu ale nepôsobia prepálene a film vďaka tomu nepôsobí ani umelo, ani pateticky. Ale mohol byť silnejší. Pôsobí to ako keby to Bebjak chcel poňať trošku s dôrazom na skutočnosť a nechcel to nejako filmovo prifarbovať. Možno to bolo správne rozhodnutie, možno nie. Neviem posúdiť. Viem len toľko, že som čakal, že film dostane zo mňa nejakú silnú reakciu. No to sa nestalo. A mrzelo ma to. Stojí film za pozretie? Podľa mňa áno. Je to dôležitý film, ktorý je treba vidieť. Škoda je len tá, že si ho nepozrú tí, ktorí by mali. Hodnotenie: B ()

sir-dave 

všetky recenzie používateľa

Škoda dobré předlohy, kterou jsem sice nečetl, ale dovedu si představit, že byla napínavější než tohle. Už z tak krátkého času si snad polovinu ukrojí stand up vystoupení v mrazu, kde to muselo být ve skutečnosti kruté, ale na kameře nijak zvlášť poutavě natočené. Z následného krátkého útěku a vysvětlovaní štábníkům byly nejlepší závěrečné titulky. ()

gogo76 

všetky recenzie používateľa

Očakávanie obrovské,  skutočnosť veľmi krutá... Ak by som mal presne napísať čo si o filme myslím, bol by som príliš vulgárny. Výsledok je katastrofa. Bebjakovi som veril a je mi fakt do plaču keď vidím koľko práce a peňazí vyšlo navnivoč. Kto nečítal knihu nemá absolútne žiadnu šancu orientovať sa v deji, ak to čo sa odohráva na plátne môžeme nazvať dejom. Prejde len pár minút a už sú Vrba aj s Wetzlerom v jame. Divák absolútne netuší, ktorý je ktorý a bežný divák ani nepozná ich mená. Nemá ich odkiaľ poznať, pretože Bebjak im nedoprial žiadnu scénu, v ktorej by sa oslovili, niečo plánovali, dohadovali sa, jednoducho nič. po bezduchom úvode sme v jame, v noci prejdem cez plot, potom cez les a na Slovensku dáme 5 minútový rozhovor, to je to naj z filmu. Medzi scénami buď fňukajú alebo sa rehocú..., strašné. Som Slovák, dokonale som pochytil poľský jazyk, nemčinu i angličtinu v závere no je kurva možné, že by som nerozumel ani slovo v slovenskom jazyku??? Hovorí vám niečo skúšobná projekcia? Tí dvaja úbožiaci medzi sebou prehodili asi 6 viet a ja som im nerozumel ani slovo! Aháá, on šepkal, tak šepkaj tak, aby ťa bolo rozumieť, alebo radšej držte huby, to bolo hrozné. V dokumente z natáčania kameraman nadšene rozpráva ako sa na stojacich väzňoch odráža žltočervený odtieň, to tá ŽIARA z KOMÍNOV...No fajn a to má divák ako zistiť, keď ste tie komíny neukázali??Bebjak nadšene rozpráva o odkaze pre mladú generáciu...keď si to pozrie mladý divák, netuší kto je kto, čo prežili a v podstate ani čo dokázali, pretože ste tomu nedali žiadny priestor. Postávaniu väzňov pred barákom venujete 20 minút? Ďalších 20-30 bezvýznamnému motaniu sa medzi barákmi, 15minút "úteku" cez les a len 5 minút poriadnemu dialógu, ktorý film ukončil. Je fajn hrať sa na umenie, hrať sa s obrazom, zvukom, ale kde je príbeh?? To je svetový príbeh, svetová kniha a vy ste z tej nezabudnuteľnej knihy predali divákom 1% . Najviac mi chýbali dialógy, scény medzi väzňami , plánovanie...Všetko narýchlo, akoby ani scenár nebol no a stopáž 94 minút hovorí za všetko. Akoby nebolo o čom. Na túto tému by aj 3 hodinový film nestačil. Som nasratý, 2 hviezdy za snahu. Zabudnime na to. 40%. ()

Galéria (32)

Zaujímavosti (13)

  • Snímek se kromě Slovenska a Česka promítal například v USA, Velké Británii, Francii, Německu nebo Japonsku. (ČSFD)
  • „Přestože bylo filmů na téma holocaustu natočeno již mnoho, nebude jich nikdy dost. Při jejich tvorbě je dnes potřeba cílit především na mladého diváka, čemuž je nutné přizpůsobit filmové vyprávění i vizuální prostředky,“ říká jeden z producentů filmu Zpráva Ondřej Zima z české společnosti Evolution Films. (SONY_)
  • Noel Czuczor v rámci prípravy na rolu Alfréda Wetzlera schudol 18 kilogramov. Docielil to prísnou diétou a cvičením. O samotnej príprave na film v rozhovore s The L.A. TIMES sa vyjadril takto: "Fyzická príprava nebola jednoduchá, ani príjemná, ale kombináciou disciplíny a odhodlanosti bola dosiahnuteľná. Omnoho ťažšie bolo nájsť pravdu v tom, čo som nikdy nezažil a uveriteľne stvárniť pohnútky človeka, ktorému, ako jednému z miliónov ďalších, vzali všetko čo mal a poznal, a ktorý sa napriek tomu rozhodol nevzdať a bojovať. To bola tá najväčšia výzva." (darkphoenix)

Súvisiace novinky

Oscary a rekordní počet cizojazyčných kandidátů

Oscary a rekordní počet cizojazyčných kandidátů

09.01.2021

Americká Akademie filmového umění a věd (AMPAS) v pátek představila svým členům užší výběr 93 snímků, z nichž budou vybíráni finální kandidáti do kategorie nejlepšího cizojazyčného filmu pro… (viac)

Režisér Čáry se vydal do Osvětimi

Režisér Čáry se vydal do Osvětimi

17.01.2019

Jeden z nejúspěšnějších slovenských režisérů Peter Bebjak (Čára, Spravedlnost) připravuje nové drama z koncentračního táboru Osvětim. Snímek Správa / The Report se pak navíc možná dočká i americké… (viac)

Reklama

Reklama