Réžia:
Peter BebjakKamera:
Martin ŽiaranHudba:
Mario SchneiderHrajú:
Noël Czuczor, Peter Ondrejička, Jan Nedbal, Florian Panzner, Wojciech Mecwaldowski, Ondřej Malý, Jacek Beler, John Hannah, Michal Režný (viac)Obsahy(1)
Siedmeho apríla 1944 sa Alfrédovi Wetzlerovi podarilo čosi jedinečné – unikol spolu s mladším väzňom Vrbom z prísne stráženého tábora smrti Osvienčimu. Cieľom úteku však nebolo zachrániť si vlastný život, ale zabrániť umieraniu tisícov ľudí. Po smrteľne nebezpečnom putovaní došli na Slovensko, kde vznikla správa o genocíde. Tajnými cestami sa dostala až do rúk Winstona Churchilla a Franklina D. Roosevelta a zasiahla do vývoja 2. svetovej vojny. Príbeh plný napätia a emócií osloví diváka napínavou drámou úteku, absurditou vývoja dejín, ale aj vnútornou silou muža, ktorý sa postavil proti zvrátenosti systému. (Continental film)
(viac)Videá (1)
Recenzie (111)
Na film jsem se velmi těšil, protože jsem četl knižní předlohu Vrby a Wetzlera a taky že je to jeden ze vzácných slovenských filmů, co má mezinárodní ambice. Bohužel první půlka v táboře je hrozná, v záběru je max. 30 lidí (slovenský film, no) a vy si říkáte, že ten holocaust byl pěkná nuda. Po útěku se to naštěstí zlepší, a když se dvojice setká s lidmi "tam venku" a začne jim podávat hrůzná svědectví, kterým nikdo nevěří, tak je film velice silný. Až si říkám, že celý film měl být jen o tom. A úplně nejlepší a nejmrazivější moment se odehraje během závěrečných titulků (nevypínat film hned na jejich začátku!!!) ()
Je to dobry film. Remeselne velmi solidny a vidiet, ze Bebjak technicky tocit vie. No bohuzial nie je vynimocny a ten scenar je strasne nedovareny. Takmer uplne oddramatizovany. Film tak nie je vobec napinavy a skvelym sa stava az v poslednom akte, ktory mal byt jadrom pribehu. Nedolezity film na dolezitu temu 6/10 ()
║Rozpočet EUR 3,2milióna║ Tržby USA ║ Tržby Celosvetovo $233,876▐ Studený psí čumák, veľmi chladné, o lepšiu emóciu nezakopneme, cit a prehĺbenie k posatvám ani z ďaleka, je to na oko artové ale bez väčšieho efektu. Ani sa nečudujem, že to malo len takú skromnejšiu minutáž. Veľmi málo výrečné a minimálne pútavé. Prvý krát som pri tom úplne zadriemal. Peter Bebjak sa na vyššiu ligu môže len hrať ale mať na ňu nikdy nebude. Nepomôžem si ale z jeho filmov aj keď niektoré nie sú úplne na zahodenie, je cítiť strašný copyright. Je to taký Slovenský Paul W.S.Anderson. /45%/ ()
Očakávanie obrovské, skutočnosť veľmi krutá... Ak by som mal presne napísať čo si o filme myslím, bol by som príliš vulgárny. Výsledok je katastrofa. Bebjakovi som veril a je mi fakt do plaču keď vidím koľko práce a peňazí vyšlo navnivoč. Kto nečítal knihu nemá absolútne žiadnu šancu orientovať sa v deji, ak to čo sa odohráva na plátne môžeme nazvať dejom. Prejde len pár minút a už sú Vrba aj s Wetzlerom v jame. Divák absolútne netuší, ktorý je ktorý a bežný divák ani nepozná ich mená. Nemá ich odkiaľ poznať, pretože Bebjak im nedoprial žiadnu scénu, v ktorej by sa oslovili, niečo plánovali, dohadovali sa, jednoducho nič. po bezduchom úvode sme v jame, v noci prejdem cez plot, potom cez les a na Slovensku dáme 5 minútový rozhovor, to je to naj z filmu. Medzi scénami buď fňukajú alebo sa rehocú..., strašné. Som Slovák, dokonale som pochytil poľský jazyk, nemčinu i angličtinu v závere no je kurva možné, že by som nerozumel ani slovo v slovenskom jazyku??? Hovorí vám niečo skúšobná projekcia? Tí dvaja úbožiaci medzi sebou prehodili asi 6 viet a ja som im nerozumel ani slovo! Aháá, on šepkal, tak šepkaj tak, aby ťa bolo rozumieť, alebo radšej držte huby, to bolo hrozné. V dokumente z natáčania kameraman nadšene rozpráva ako sa na stojacich väzňoch odráža žltočervený odtieň, to tá ŽIARA z KOMÍNOV...No fajn a to má divák ako zistiť, keď ste tie komíny neukázali??Bebjak nadšene rozpráva o odkaze pre mladú generáciu...keď si to pozrie mladý divák, netuší kto je kto, čo prežili a v podstate ani čo dokázali, pretože ste tomu nedali žiadny priestor. Postávaniu väzňov pred barákom venujete 20 minút? Ďalších 20-30 bezvýznamnému motaniu sa medzi barákmi, 15minút "úteku" cez les a len 5 minút poriadnemu dialógu, ktorý film ukončil. Je fajn hrať sa na umenie, hrať sa s obrazom, zvukom, ale kde je príbeh?? To je svetový príbeh, svetová kniha a vy ste z tej nezabudnuteľnej knihy predali divákom 1% . Najviac mi chýbali dialógy, scény medzi väzňami , plánovanie...Všetko narýchlo, akoby ani scenár nebol no a stopáž 94 minút hovorí za všetko. Akoby nebolo o čom. Na túto tému by aj 3 hodinový film nestačil. Som nasratý, 2 hviezdy za snahu. Zabudnime na to. 40%. ()
V prvom rade musím povedať, že som fanúšik Bebjakových filmov. V druhom rade musím povedať, že Bebjakovi zrejme šmykol remeň, lebo natočiť slovenský film, ktorý je takmer nakomplet s titulkami (asi aby pôsobil vierohodne), to chce riadnu dávku sedatív. Čo ma ale vytáčalo najviac je fakt, že keď už chcel Bebjak so svojim počinom pôsobiť vierohodne, mal si minimálne nejaký dokument o koncentračnom tábore pozrieť, keď už tam nešiel osobne, lebo teraz je v mnohých očiach (nie len) domácich historikov za pekného idiota. Nechápem čo ho to napadlo, pričom samotný námet je podaný tak nevýrazne, že človek rozmýšľa nad tým, či tá cesta z Osvinčinu na slobodu, bola naozaj tak ťažká. Na záver len dodám: myšlienka pekná, no Bebjak nie je Spielberg, a “Správa” rozhodne nebude nový “Schindlerov zoznam”. Tretia z úcty k režisérovi .. ()
Galéria (32)
Fotka © DNA Production

Zaujímavosti (11)
- „Přestože bylo filmů na téma holocaustu natočeno již mnoho, nebude jich nikdy dost. Při jejich tvorbě je dnes potřeba cílit především na mladého diváka, čemuž je nutné přizpůsobit filmové vyprávění i vizuální prostředky,“ říká jeden z producentů filmu Zpráva Ondřej Zima z české společnosti Evolution Films. (SONY_)
- Na scenári sa aktívne podieľal konzultáciami Michael Douglas. Mal aj vo filme hrať, no nakoniec z časových dôvodov sa nakrúcania nemohol zúčastniť, jeho rola pripadla Johnovi Hannah. Práve sekvencia s J. Hannah má údajne 12 minút natočených neprerušene bez strihu, pritom zaujímavo zameranú na emočnú zmenu v postoji a tvári jeho postavy. (banacik)
- Film vychází ze skutečných událostí. (ČSFD)
Súvisiace novinky

Oscary a rekordní počet cizojazyčných kandidátů
Americká Akademie filmového umění a věd (AMPAS) v pátek představila svým členům užší výběr 93 snímků, z nichž budou vybíráni finální kandidáti do kategorie nejlepšího cizojazyčného filmu pro… (viac)

Režisér Čáry se vydal do Osvětimi
Jeden z nejúspěšnějších slovenských režisérů Peter Bebjak (Čára, Spravedlnost) připravuje nové drama z koncentračního táboru Osvětim. Snímek Správa / The Report se pak navíc možná dočká i americké… (viac)
Reklama