Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Debut francúzskeho režiséra L. Malla, predstaviteľa novej francúzskej vlny. Kultový film svojho obdobia, nakrútený podľa románu Noëla Kalefa, s vynikajúcou hudbou Davisa Milesa. Hneď vo svojom prvom samostatnom diele prejavil majstrovstvo dramatickej výstavby a zmysel pre vnútorné napätie, postavené na detailoch. Ideálne naplánovaný a uskutočnený zločin sa skoro prezradil, doslovne sa rúti ako domček z karát. Julien Tavernier (Maurice Ronet) sa musí vrátiť do domu, kde pred malou chvíľou vraždil a ... zasekne sa vo výťahu. Jeho milenka a spoločníčka Florence Carala (Jeanne Moreau) si ide nohy zodrať pri hľadaní nečakane nezvestného milenca... (oficiálny text distribútora)

(viac)

Videá (1)

Trailer

Recenzie (96)

ScarPoul 

všetky recenzie používateľa

Existujú filmy a potom existujú filmy. Čo tým chcem povedať, že pri niektorých snímkoch dokážete vycítiť schopnosť všetkých tvorcov vytvoriť plnohodnotný, ničím nerušený umelecký zážitok, ktorý vás dokáže nadchnúť a prejaviť vo vás to správne nadšenie. Nie všetky filmy podobnú schopnosť majú, aj keď predpokladám že je to hlavne vec vkusu. Výťah na popravisko je pre mňa naozaj výborným filmom, ktorému ani nemám veľmi čo uprieť, pretože celá stavba príbehu - od úvodu, cez prevedenie vraždy a následné komplikácie u hlavných predstaviteľov až po koniec, predstavuje pre mňa neuveriteľné filmárske potešenie. Výborná práca z napätím aj vedľajšími postavami. Jeden z mnohých dôvodov, že francúzska kinematografie dokáže prekvapiť aj starými snímkami. Štek Lina Venturu bol len akousi čerešničkou na torte, ktorá rozpráva o vášni a zároveň o najtemnejších stránkach ľudskej osobnosti. Malle výborne vrstvuje príbeh aj jeho celkové vyznenie práve vďaka tomu, že nám prezrádza súvislosti postupne a to v troch rôznych dejových líniách. Pre mňa je Výťah pre popravisko jeden z vrcholných diel, ku ktorému sa rozhodne ešte vrátim. ()

SeanLSD 

všetky recenzie používateľa

Čo by to bolo za francúzsku kriminálku bez politického podtextu ? Ešte aj ten najbezvýznamnejší zlodejíček, bezškrupulózne hlúpe decko, čo sa vozí po diaľnici tam a naspäť a súvislej vety z neho nevytlčieš, má odrazu plné ústa rečí o Indočíne a Alžírsku! Inak muž a žena. Milenec a milenka, manžel a manželka. Chladnokrvný zamilovaný profesionál a zbrklý chlapec, hlúpy a povrchný. Elegantná, oddaná, vášnivá i kontrolujúca sa dáma a ukecaná naivka, hlúpučká a tatrálna. + Jedno zabudnuté lano. Jeden zaseknutý výťah. Zopár zabudnutých fotiek. Nadupaný komorný minimalizmus a precízna réžia každého záberu. Akurát že sa to potom začne trochu na škodu rozpadať.- Prečo z toho výťahu neutiekol ?! Inak ale aj tak paráda. Paráda. Nočná túlačka JM za zvukov Milesa Davisa hučí atmosférou. To bola jej prelomová scéna. ()

Reklama

kaylin 

všetky recenzie používateľa

Výborný noirový film, který v sobě má ale ještě něco víc, něco z Hitchcocka a temnějších detektivních filmů, kdy již od začátku víme, kdo je vrah, ale jen sledujeme to, jak se mu může život posrat, a to všechno v nádherné černobílé a se skvělými hereckými výkony všech představitelů i ve vedlejších rolích. ()

lsd 

všetky recenzie používateľa

Jen mě mrzí to, že potenciál tohoto snímku byl určitě velký(hlavní nápad a příběh, to oboje je výborné, dokonce hlavní zápletka trochu přípomíná geniální film Muž, který nebyl), ale Malle toho nedokázal dostatečně využít, což bylo možná dáno jeho nezkušeností, protože toto byl jeho první film. Mohl to být fantastický, napínavý thriller u kterého byste se báli i mrknout, abyste náhodou o něco nepřišli. Takhle je to vcelku napínavé, ale některá místa jsou prostě nezáživná a tím pádem film nemá takový spád, jaký by potřeboval. Herci jsou také spíše sterilní a celově takový nepřesvědčivý až umělý. Snímek za 3 plus geniálí hudba Milese Davise za půl bod, čili dohromady je to za 3,5 za nápad a vcelku přesvědčivou atmosféru Francie konce 50. let. ()

mortak 

všetky recenzie používateľa

Důležitý film spíše po technické stránce. Nová generace kamer umožnila natáčet přímo v ulicích, opustit studiové haly a přenést tradiční příběh blíže k lidem. Herectví zůstalo tradiční, Moreau spíše pózuje, než hraje, Miles byl tehdy bombou, dnes už je to jen další slavné jméno na přebalu DVD. Solidní film noir, ale dnes už nijak nevyčnívající z řady. ()

Galéria (46)

Zaujímavosti (37)

  • Louis (Georges Poujouly) a Véronique (Yori Bertin) nechávají ukradený Mercedes pod mostem Bir-Hakeim v Paříži. (vangobseck)
  • Florence blúdi nočným mestom, charakterizuje ju ustavičný, no bezcieľny pohyb. Juliena charakterizuje nehybnosť a úporná snaha dostať sa von z výťahu. Filmový kritik Jiří Cieslar hovorí o horizontálnej osi príbehu v podobe Florence kráčajúcej ulicami i o vertikálnej osi príbehu v podobe Juliena unikajúceho z výťahu. (Biopler)
  • Odcizené auto Juliena Taverniera (Maurice Ronet) je 1952 Chevrolet Styleline Deluxe Convertible Coupe. (vangobseck)

Reklama

Reklama