Reklama

Reklama

VOD (1)

Série(4) / Epizódy(32)

Lovec upírů se snaží zachránit město obležené armádou příšer, které velí sám hrabě Drákula. (Netflix)

Recenzie používateľa Arkanoid k tomuto seriálu (37)

Castlevania (2017) 

Seriál o intrigujúcich nemilosrdných upíroch veliacich nočným netvorom a pár čestných (polo)ľuďoch, ktorí sa rozhodnú pred nimi chrániť ľudstvo. Epické príbehy a skvelé dialógy o vyzretosti či melanchólii striedajú prepracované akčné scény (najlepšie sú tie reálni ľudia vs reálni ľudia, čo boli v prvej sérii, nie tie vs ľudia s výcvikom vs netvory), čo vyrážajú dych. Prvá séria o štyroch epizódach si v prvých dvoch dáva záležať na vykreslení sveta a postáv. V prvej dominuje Dracula vs. katolícka cirkev, tá druhá sa venuje čisto hlavnému kladnému hrdinovi, cynickému lovcovi netvorov, Belmontovi. Prvá séria dáva veľký priestor na vykreslenie katolíckej cirkvi ako fanatikov, ktorí si myslia, že sú neomylní a radi upaľujú ženy ako čarodejnice. V neskorších sériách toto chýba. Druhá séria ponúka Draculov dvor (v prvej sérii bol len on jediným upírom) a tak tu máme viacero kvalitných záporných postáv. Zaujmú aj forgemasters, ktorí pre Draculu budujú armádu nemŕtvych monštier. Ich rozdielna viera v jeho schopnosti vytvára pod skúsenou manipulátorkou výborné napätie. V tretej sa zoznamujeme so zvláštnym opátstvom, kde mnísi svoju vieru poňali inak. Seriál má dosť času, aby niektoré jeho postavy zreli a tak ponúkali výnimočne vyšperkované dialógy v dramatických scénach. Niektoré epizódy sú skoro celé akčné, takže seriál ponúka aj dostatok adrenalínu. Čo mi ale nesedí, je happyend v poslednej epizóde. S01 100%; S02 80%; S03 60%; S04 80%. ()

Season 1 (2017) (S01) 

Kvalitný horor fantasy seriál z Valašska, v prvej epizóde aj so samotným Draculom. Od prvého momentu zaujme obrazový perfekcionizmus, kedy sa z tónov temnej čiernej a brutálnej červenej utkali dychberúce scény, ktorým stačilo dodať trochu kvalitného obsahu, ktorého bolo našťastie požehnane. V prvej epizóde zisťujeme nastavenie fikčného sveta stredoveku, kde neustále hrozia temné sily, ale aj mocichtivá upätá katolícka cirkev. sľubuje sa pogrom. Druhá epizóda sa odkláňa od hlavného hrdinu tej prvej a predstavuje nám hlavného hrdinu série, ktorý je cynik, no napriek tomu pomáha slabším. Obrazový perfekcionizmus ostáva, nedostačuje mi však v poslednej, štvrtej epizóde série, kde priveľa akcie bez napätia skôr epizóde škodí, no nie veľmi, keďže si u mňa zachováva stále výborný dojem. Čo sa postáv týka, dúfam v hlbšie rozvitie ich charakterov a väčšiu komplexnosť, ktorá zaručí, že nebudú chodiť len z akcie do akcie. Z postáv mám zatiaľ problém len so ženskou Speakerkou, ktorej charakter ma nezaujal, jej schopnosti však riešia príliš veľa situácií, až to s ňou nie je veľmi napínavé. Rovnako jej tvár vyzerá oproti iným nakreslená trochu umelo. Prvá séria je však výborná ako predstavenie tohto sveta, kde sa s napätím dáva očakávať omnoho viac. ()

Kouzelná láhev (2017) (S01E01) 

Valašsko, 1455. Chodník a jeho okraje sprevádzané niekoľkými usporiadanými radami napichnutých kostier. Plno netopierov, až blúdilá blondínka jedného nabodne na nôž. Klepe na majestátny, krásny hrad a ten sa jej nčakane otvorí a rovnako tajomne aj zatvorí. Lisa z Lupu ponúkne pánovi domu, Vladovi Draculovi Tepes, že ho otvorí svetu, ak ju on naučí vede. On ju minimálne pár minút neuhryzne. Presúvame sa o 20 rokov neskôr. Lisa je upaľovaná cirkvou za to, že v jej izbe našli plno vedeckých nástrojov, ktoré mohli prísť od Satana. Animácia je správne atmosférická, Dracula síce mohol mať staršieho, charizmatikcejšieho dabéra, ale aj tak je to výborné a jeho dikcia pútavá. Na mesto sa zniesol krvavý dážď ako pomsta za brutálne upálenie ženy, z neba padali mŕtve zvieratá aj kusy mäsa a nočné tvory sa prišli sýtiť. Mŕtvola chlapca s vydesenými očami prezrádza, že tu sa nikto nebude s ničím párať. Charakter hlavného hrdinu je divácky ataktívny, je to mimoriadne schopný (vampír) pomstychtivý chlap, problém mám však s jeho motiváciou. Áno, netreba si nechať zabíjať ženy, ale chcieť kvôli tomu vyvraždiť celú krajinu, tak to je už trochu veľa v kombinácii s tým, že si vo svojom cmuútku a hneve myslí, že inú lásku si už nenájde. Poteší však odľahčená krčmová debata bez smiechu o bitke kvôli sexu s cudzou kozou. Áno, zvieraťom. Debata slúži ako Chekhovs gun na pár sekundové zoznámenie sa s chlapom, o ktorom nič nevieme, ale pravdepodobne to bude Van Helsing. ()

Nekropolis (2017) (S01E02) 

„Hey! What’s that on your chest?“ „Oh. My shirt.“ V nadväznosti na prvú epizódu je veľmi zaujímavé a dokonca aj odvážne sa pozrieť na prebiehajúcu tragédiu z iného uhla pohľadu. Zamračené obrovské vrásčité čelo sa pyšní nad malými zlostnými očkami tupého dedinského valibuka cez celú obrazovku. Výborný obraz. Záhadný hosť je jeden z rodu Belmontov, a to posledný syn Trevor („I’m Trevor fucking Belmont, and I‘ve never lost a fight to man nor fucking beast.“) a napriek jeho vtipným odpovediam, vyhýbajúcim sa konfliktu, sa konfliktu nevie vyhnúť. O to lepšie sa na krčmovú bitku, kde päsťe, hmaty a nárazy neušetria nikoho, pozerá. Do toho hrá pokojná doboá hudba a človek má pocit, že je v príbehovom raji. V rámci špiny a hnusu z ľudí, ktorým sa hlavný hrdina vyhýba, ako aj z vypitého piva a bitky, pred divákmi dávi. Vydesená žena kričí úľakom z prehryznutého hrdla mŕtvoly svojho muža v posteli vedľa nej, rovnako z krvavej kolísky. V dome sa klepe strachom chlapec spínajpci kríž, na hradbách sú na koly ponapichované hlavy. Trevor odpľúva pachuť včerajšieho večera na dočasný hromadný hrob. Animovaný výhľad z hradieb mesta na stredoveké mesto ako také je pastva pre oči. Obsahovo-formálnou potechou je zasa strih na ľudí, ktorých Trevor spovedá ohľadom útokov Draculovej hordy, kde má každý iný názor. Trevor zachraňuje Speakera vtipným použitím nadmerného násilia, kedy jednému katolíckemu mníchovi urve bičom prst a druhému zasa oko. Zachránený Elder ho ako vo videohre pozýva do svojho príbytku. Tam si Trevor na vlastnú smolu musí zvyknúť na vodu bez alkoholu. Jedno z najlepších predstavení podstatného hrdinu, aké kedy bolo. Jazykové okienko: man of the cloth. ()

Labyrint (2017) (S01E03) 

„God shits in my dinner once again.“ Trevor vzdoruje kyklopovi, biskupovi, aj tvrdohlavým Speakerom. Akčné scény s mníchmi boli najlepšia časť epizódy, za mňa konkrétne moment meč vs. oštep. „Stop and notice you’re dead.“ ()

Monument (2017) (S01E04) 

Kostol v červenej zapadajúceho slnka a bezhlavý dav valiaci sa okolo neho s fakľami. Belmont si získava priazeň davu a to robí epizódu menej napínavou. Scéna démoni vs biskup sa tak stáva tou najlepšou. Rovnako prebudenie Alucarda síce zaujme šermiarskym súbojom, spoločný cieľ ale vytvára oveľa menej drámy. V budúcich sériách dúfam v lepší príbeh, ako som dostal v tejto záverečnej epizóde. ()

Season 2 (2018) (S02) 

Prvé dve epizódy neoplývali veľkou kvalitou. V prvej sme sa zoznámili s Draculovým hradom, kde sme mohli sledovať prípravu vojny a palácové intrigy. Game of Thrones sa však veľmi nekonali, aj keď náznaky tu boli. V druhej prichádza na hrad podstatná záporná postava seriálu – Carmilla, ktorá svojimi intrigami a obludnou povahou obohatí seriál. Epizóda však plne neuspokojuje po dramatickej a akčnej stránke. V tretej na nás čakajú spomienky aj krásne momenty, štvrtú ovládne akčnou brutalitou hovädo Godbrand a neskôr verný Isaac. Tieto 2 epizódy spolu s poslednou sú pre mňa vrcholom filmu. Napätie ďalších dvoch epizód kazí príliš veľa deja odohrávajúceho sa v knižnici. V siedmej epizóde prichádza dramatický vrchol seriálu doteraz, podporený perfekcionistickou animáciou a bohužiaľ nie až tak napínavou akciou (nadprirodzená akcia ma nebaví toľko, ako reálna). Záverečná epizóda sľubuje ďalšiu akciu a drámu v budúcnosti, je kvalitným dramatickým a dokonca akčným zakončením série. Séria bola pre seriál rozhodne prínosná, nebola však tak kvalitatívne ucelená, ako tá prvá. ()

Válečný koncil (2018) (S02E01) 

Vraciame sa ku málo zaujímavej postave upálenej v prvej epizóde minulej série. Scéna Lisinho zadržania mi prišla skoro zbytočná. Obsahuje však diabolský záber na biskupa s plameňmi za sebou, ako si s uspokojením v očiach predstavuje upálenie ženy. Potešia animované obrazy historických stavieb. Predstavenie upíra Vikinga má byť asi humor, ale veľmi nefunguje. Zameranie sa na Game od Thrones na Draculovom hrade môže, aj nemusí byť správnou voľbou. Je však fajn, že ku trojici kladných hrdinov sformovaných v predošlej epizódy existuje protiváha. Problém mám aj s vývojom vzťahu medzi Belmontom a Speakerkou, kedy ona začína flirtovať a ona zadumane mlčí a keďže ona mi nesympatickou postavou, vôbec sa na tento vývoj neteším. ()

Staré domovy (2018) (S02E02) 

Belmont nás učí vďaka svojim hláškam slovným spojeniam. Do Draculovho hradu prichádza Carmilla, ktorá rozbúri zdanlivo pokojnú diskusiu. Aj jej mihalnice pôsobia intrigánsky a desivo. Akcia trojice voči party blížiacej sa ku mestu je výborná, aj keď sily nie sú vyrovnané. Z dramatických scén zaujme ešte samobičovanie černocha a jeho spomienky. Zvyšok je už len diskusia s posledným záberom na intrigánsku tvár hlavnej zápornej ženskej hrdinky. Chýbalo mi viac napätia a drámy. Jazykové okienko: "Some chance!" ()

Stínové bitvy (2018) (S02E03) 

„Good night tree.“ Upokojujúce pole a v ňom mladý Hector našiel mŕtveho psa, ktorého oživil, aj keď rozthnutý boj mu nescelil a vypichnuté oko nevrátil. Prepojenie so scénou v súčasnosti funguje viac než dobre a je veľmi atmosférické. Carmilla sa snaží manipulovať aj s Hectorom. Ten jej rozpráva, ako ho vyhľadal Dracula. Belmont si spomína, ako sa hrával v krásnom starom, pokrútenom, deravom dube bez listov. Krásna tajomná, stimulujúca hudba sa oddáva rozhovorom trojice. Vzrušenie Trevora Belmonta z nájdenia truhlice je skoro až neopísateľné. Opäť všetko podporuje úžasná hudba, vďaka ktorej tieto momenty divák prežíva s ním. Dracula sa konečne nahneval a Carmilla odhalila svoje plány skvelo animovanými scénami. ()

Zlomený stožár (2018) (S02E04) 

Godbrandov sen je skoro dokonalý. Fascinujúca adrenalínová akcia, ktorú si užíva, diváka spoľahlivo nabudí, rovnako ako jeho rozhodnutie vyplývajúce z poslednej scény minulej epizódy. Vraciame sa bohužiaľ do knižnice, kde to akciou rozhodne neprekvitalo. Carmilla opäť manipuluje Hectorom, do toho sa ozýva napínavá dramatická hudba, ktorá naberá na obrátkach. Dracula pokračuje vo svojom melancholickom rozjímaní a Isaac mu sľubuje vernosť navždy. Krásna zasnežená dedinka tesne po súmraku. Chumelica a ku dedinke sa blížiaci nadšený Godbrand s mečom v ruke spolu s ostatnými upírskymi generálmi na koňoch prichádzajú masakrovať všetkých, čo vidia, aby mohli z chuti piť. Isaac ukazuje, ako veľmi je loajálny a všetky scény idú veľmi napínavo za sebou prerušované našťastie len minimálnymi zastávkami v knižnici. ()

Poslední kouzlo (2018) (S02E05) 

Carmilla ako vždy baví, rovnako aj Isaac. Bohužiaľ sa dostávame aj do knižnice, kde sa chýbajúce napätie medzi postavami tvorcovia snažia nahradiť humorom, ktorý nefunguje okrem hlášok počas bitiek. V knižnici sa však dostávame ku všeobecnej praktike, testovaniu človeka, s ktorým ste, aby ste si overili, či stojí za to. Hector pozýva Isaaca na dôležitú diskusiu mimo hradu, do lesa. Rozhovor manipulátorov je výborný. Dokonca v závere dostávame v knižnice cliffhanger sľubujúci akciu. S aspoň dvoma scénami akcie by to bolo na 100%, takto tu chýba adrenalín. Jazykové okienko: throw in one's lot with; the task at hand. ()

Řeka (2018) (S02E06) 

Belmont čelí príšerám, no nie sú to pre neho rovnocenní partneri. Hector sa nevie vyrovnať so svojou zradou. Dracula sa ukazuje byť trochu zraniteľný. Všetko sa zmixuje a vzniká tak ďalšie napätie. Chýba však viac napínavých akčných scén. ()

Pro lásku (2018) (S02E07) 

Draculov hrad za súmraku a v červenej zapadajúceho slnka je nakreslený veľmi pekne. Mesiac sa odráža od vody vytekajúcej z hradu. Poškriabanie tehličiek steny hradu Draculovými pazúrmi. Diabol perfekcionizmu tkvie v detailoch. Trojica sa konečne dostala do hradu a akčné scény majú grády. Nenachádzajú však rovnocenného súpera. Nad ich spojené sily čnie až mocný Dracula. Isaacova vernosť vytvára dojemnú scénu. Podobnú dostávame aj pri bitke otca a syna, kedy sa zastavia v synovej izbe a rozjímajú nad krásnymi spomienkami. Scény v tej izbe sú neopakovateľné, tragické a dramatické. V epizóde mi chýbala napínavejšia akcia, ktorú ale tlačila do úzadia vygradovaná dráma v výborne sediacou hudbou. Je záhadou, o čo pôjde v nasledujúcej, záverečnej epizóde série, lebo takto sa príbeh mohol kompletne uzavrieť, no tuším rozvinutie zápletky stranou, ktorá sa ku slovu v tejto epizóde veľmi nedostala. ()

Konec světa (2018) (S02E08) 

Najprv uzatvárame udalosti s ústrednou trojicou. Potom poteší animační dokonalosť Isaacových rúk čiahajúcich ku vode v jednom obraze s jeho odrazom vo vode, ku ktorej čiaha. Stretáva sa s otrokármi, z ktorých vyniká desivo, arogantne rozprávajúci zjazvená blondiak. Isaac to samozrejme nenecháva len tak, a máme tu vysoko kvalitnú, brutálnu šermiarsku akciu. Príbeh sa vracia aj ku Carmille a Hectorovi a jej plánom, ktoré sa Hectorovi vôbec nepáčia, ale vzhľadom na jeho submisivitu vôbec nekladie odpor, len prosí o milosť, kým si ona ukája chúťky a potvrdzuje svoju dominanciu. Tieto scény sú veľmi desivé a so spoločenským presahom. Seriál potrebuje viac záporných hrdinov, lebo pri ústrednej trojici sa divák cíti, akoby dej ku ničomu nesmeroval. ()

Season 3 (2020) (S03) 

Najatraktívnejšou postavou sa stáva Isaac, ktorý seriálu prináša potrebnú temnotu. Desivú zákernosť a prevracanie zaužívaných poriadkov prináša aj opátstvo pod vedením Salu, ktorý svojich mníchov vedie ku fanatickému cieľu. Do mestečka s týmto opátstvom prichádzajú Belmont a Sypha, kde spoznávajú záhadného St Germaina, ktorý má s opátstvom vlastné plány. Alucard je melancholický a jeho osamelosť naruší súrodenecká dvojica Japoncov, ktorí sa chcú vyškoliť v boji proti upírom a nehrajú úplne čistú hru. Hector je totálne pokorený a presvedčiť o spolupráci pre Styriu a Camillu sa ho snaží Lenore, jej sestra, ktorá zabezpečuje pre krajinu diplomaciu. Časti s ním bývajú po Isaacových príbehoch najlepšie v sérii. Čo sa dá sérii vyčítať, je prílišná omáčka, čo sa opátstva týka, veľmi dlho sa vyhýbame riešeniu problému a zdržujeme príbeh. Až v predposlednej epizóde nastáva brutálna akcia, na ktorú sme zvyknutí, takisto Isaacova bitka v tejto epizóde je to najväčšie, čo doteraz zažil. Cestovanie časopriestorom je slabo a zmätočne podané. Séria je pre mňa väčšinou sklamanie a s očakávaním hľadím na tú záverečnú. ()

Blahoslavena budiž vaše mrtvá srdíčka (2020) (S03E01) 

Les, lúčny koník, stromy, konáre a vtáky. Pokoj. Začať takto sériu Castlevanie je veľmi neobvyklé. Mesiac prešiel a Alucardovi chýbajú priatelia. Sypha má krajšie nakreslenú tvár, robí si srandu z Belmonta a snaží sa rozprávať príbehy o premožení monštier, s ktorými sa stretávajú v akcii aj v tejto epizóde. Vďaka reakcii na hlášku sa dozvieme, že ich vzťah sa posunul ku sexu. V meste, kam dorazili, robia dojem zabitým netvorom a spoznávajú čestného starostu sudcu aj sfanatizovaných mníchov. Carmilla prichádza domov, za sestrami, kde sú všetky síce navonok iné, ale vnútri rovnako obludné. Hector s nízkym levelom sebaúcty sa vlečie za ňou. Zaujme St Germain ako zjednávač na trhu, jeho agendu však ešte nespoznávame. Ako úvodná epizóda to nie je zlé, bez signifikantnej akcie a väčšej drámy seriál však nedosahuje svojho potenciálu. ()

Oprava mého srdce (2020) (S03E02) 

Veľa rozprávania a skoro žiadna akcia a tá, čo bola, bola neuspokojívá. Plány vyzerajú zaujímavo, ale nedošlo ku ich realizácii. ()

Vyšetřovatelé (2020) (S03E03) 

Najprv sme s Belmontom a Syphou, ktorým sudca navrhne prísť na kĺb kláštoru. Táto časť je najmenej zaujímavá, ale aspoň sa máme na čo tešiť do budúcnosti. Následne počúvame rozhovor Isaaca s kapitánom, kde mu kapitán navrhne jeho nové smerovanie napriek temnote, ktorú v sebe nosí. A na záver ide Lenore presvedčiť Hectora, aby pre ne pracoval, pričom on ukazuje gule, avšak proti upírke, ako vždy, márne. Udalosti sú stupňované od pohody, cez temnotu až po násilie. Epizóda, vďaka ktorej viete, že ste tu správne a je to kvalitný seriál, aj keď tu už bolo viac kvalitných scén v jednej epizóde. ()

Mám plán (2020) (S03E04) 

St Germain sa dostáva do kláštora. Potuchnutý vzduch, temno a ďalšie neobvyklé veci, z ktorých je najdesivejší asi Kristus na kríži otočený hlavou dole s tvárou zakrytou. Prekonáva aj veľké krvavé škvrny ako po rozrezaní tepny či šialených, kývajúcich sa mníchov. St Germain dokáže v tejto situácii a na tomto mieste brilantne korčuľovať. Belmont a Sypha sa tu objavujú ako komická dvojica, čo je škoda. Síce má Trevor prečo žiť, ale vtipy jeho frajerky búrajú to jeho maskulinitu a drsnosť ako také. Hector má ďalšiu zaujímavú konverzáciu s Lenore, kde ona chce od neho vedieť, čo chce za svoju prácu získať. Pri ich rozhovore dostávame zmatnenie fyzicky bližšieho Hectora a zaostrenie na vzdialenejšiu Lenore v jednom zábere. Isaac sa vylodí v Janove, snaží sa milosrdne jednať, no kapitán janovských vojakov je proti. A máme tu masaker. Pri pritlačení na určité časti deja mohol vzniknúť príbehový briliant, pútavosť tu ale rozhodne nechýbala. ()

Reklama

Reklama