Reklama

Reklama

Hořící keř

(TV film)
  • Poľsko Gorejący krzew (viac)
Trailer 2
Česko / Poľsko, 2013, 2x109 min (Alternatívna 206 min, televízna verzia: 84+72+78 min)

Scenár:

Štěpán Hulík

Hrajú:

Táňa Pauhofová, Jaroslava Pokorná, Petr Stach, Igor Bareš, Vojtěch Kotek, Adrian Jastraban, Patrik Děrgel, Ivan Trojan, Jenovéfa Boková, Denny Ratajský (viac)
(ďalšie profesie)

Obsahy(1)

Po seriálu Terapie, který vyvolal příznivé ohlasy u kritiky i u diváků, HBO Česká republika pokračuje v tvorbě vlastních hraných děl. Dalším původním projektem, který vznikne v režii světoznámé Agnieszky Hollandové, je třídílné retro Hořící keř, inspirované skutečnými událostmi i reálnými postavami. Scénář dramatu o alarmujícím činu Jana Palacha, osudech jeho blízkých a počátcích normalizace v posrpnové ČSSR napsal Štěpán Hulík... Děj začíná Palachovým sebeupálením v lednu 1969 a líčením rozjitřené atmosféry v tehdejší společnosti. Události se zdramatizují po skandálním nařčení od poslance Viléma Nového, který Palachovo sebeobětování zlehčoval na stranickém mítinku v České Lípě lživým prohlášením o takzvaném studeném ohni. Hlavní postavou vyprávění je skutečně existující advokátka Dagmar Burešová, která jménem Palachových příbuzných podala na Viléma Nového žalobu na ochranu osobnosti. Charakterní právničku, jež přijala zastupování klientů ve zdánlivě beznadějném soudním procesu a trpělivě sháněla důkazy v jejich prospěch, ztvární Tatiana Pauhofová. JUDr. Dagmar Burešová za normalizace obhajovala pronásledované disidenty a po listopadu 1989 se stala ministryní spravedlnosti. V letech 1990 – 1992 zastávala funkci předsedkyně České národní rady. (HBO Europe)

(viac)

Diskusia

Karlos80

Karlos80 (hodnotenie, recenzie)

herrWorm

První sjm se ptal já tebe tak mi odpověd a nesnaž se to směřovat jinam. Ono zmanipulovanej blb můžeš být i v 50ti víš?:-) Taky takový znám a vypadá to jak když tu dobu ani nezažili, páč si neuvědomují úplně základní věci a nebo hodně rychle zapomněli což je ještě smutnější..

na príspevok reagoval herrWorm

Uživateľ herrWorm zmazal svoj príspevok.

Karlos80

Karlos80 (hodnotenie, recenzie)

A ty si myslíš že ti na tohle budu odpovídat. Ty vís přeci všecko nejlíp tak si odpověz sama. Já jsem tady už řekl tvoje vyslíchací pomalu stbácký metody si moc nezadají s těmi v 50 let, soudruh Urválek by z tebe měl radost. Ne, nelíbí se mi tvůj přístup ani ton jakým vedeš tuto diskuzi a jak na mě reaguješ. Mysli si co chceš, já ti tvůj názor neberu, i když sjem přesvědčen o tom, že si i ty podlehla pouhé propaganě a vymívání mozků, a je úplně jedno kolikti je let. Ještě ti sem hodím ten článek z B.L. od Čulíka, kde naráží na konkr.chyby a je úplně jedno jestli se snažil tento film být alespon v něčem pravidý, páč je tady jinak všecko od základu špatně, obsah i forma jakým je tento film presentován se neslučuje s realitou, je to asi takový výplach jako další přiblblej seriál Vyprávěj..

na príspevok reagoval troufalka

troufalka

troufalka (hodnotenie, recenzie)

Karlos80

Paušalizuješ: "nic se neví přesně, jsou to stále  jen dohady, fámy a spekupace"

Co konkrétně jsou podle Tebe fámy a dohady?

Sám spekuluješ (Třeba tvrzením, že Jan nemohl být psychicky zdráv, jinak by se neupálil.)

Nahodila jsem konkrétnéí  témata a otázky, vyvrátila Tvoje námitky. Buď prosím konkrétní a odpověz ke každému bodu. Tak můžeme diskutovat. Ty to pokaždé smeteš ze stolu!

Moje otázka je: Mylsíš si, že Vilém Nový lhal?

Myslíš si, že čin Jana Palacha je politický čin? Pokud ne, vysvětli proč si to myslíš?

O Evženu Plockovi se vědělo a ví. Znal jsi dokument, který jsem Ti poslala?  Věděl jsi, že ho v titulcích zmiňuje Agniezska  Holland? Stále si myslíš, že se o něm ví málo?

Dialog se vede tak, že se jeden ptá/namítá, druhý odpovídá. KDyž je vznesená námitka, je dán tomu druhému prostor, aby se vyádřil.  Pokud se vyjádří, poslouchám nebo pozorně čtu, co napsal,, snažím se pochopit jak to myslí a reaguji na to!!

troufalka

troufalka (hodnotenie, recenzie)

pipapa

Díky, na webu a ve slovnících vyhledávat umím. Moje otázka byla v čem podle Tebe konzum spočívá? A jak mu odoláváš Ty?

na príspevok reagoval pipapa

Ravi

Ravi (hodnotenie, recenzie)

jhr

Lidová demkoracie tu měla být v 68 a to jak podle proreformních komunistů, kteří se na konci 50 let tuto lidovou demokracii učili na vysokých školách v Rusku budovat, tak podle Moskvy, která poté vývoj sledovala. Jenže když Moskva zjistila, že např. český uranový průmysl buduje vznik nadnárodní společnosti, která umožní prodávat uran za 20x vyšší částky např. do Kanady a Číny, čímž by Československo vydělávalo do vlastní kasy a Rusko ztratilo monopol v Československu, tak to se nelíbilo a Moskva řekla dost. Lid si vládnout neumí, jinak by to vypadalo po volbách jinak. A je jedno jaký systém vládne, když stále vládne ta samá skupina lidí! A těm bude vždycky jedno, jestli jsou u lidí v kurzu zrovna komunisti a nebo demokrati, prostě převléknou kabát a jede se dál! Dokud lidé budou věřit v ideologie jako takové, jsme ztraceni v jakékoli ideologii.

Jen tak mimochodem ani socialismus, ani komunismus by se bez odbytiště v kapitalistických státech nikdy neobešel. Je to začarovaný kruh. ČSSR byla v dobách komunismu 6x před bankrotem (pomohly injekce z Ruska a okolních východních států), 4x hrozila měnová reforma a jednou proběhla (1953) ve chvíli, kdy komunistická elita měla peníze uložené v jiné měně v západních bankách na doporučení Moskvy. Takže tak.

Jo a k roku 1968 - v srpnu ještě zdaleka nic nekončilo. Lidé většinou zůstávali ve funkcích až do konce roku 1969 a pak teprv začali být postupně nahrazováni lidmi nově prověřenými StB (která byla obměněna jako 1.) a KGB. Prověrky v podstatě probíhaly tak, že se zjišťovalo, kdo má nějaké nedostatky, na koho je páka, aby byl lehce manipulovatelný Moskvou a tenhle člověk byl dosazen do vedoucí funkce. Normalizace probíhala plíživě a málokdo na ni zareagoval. Československá společnost jen přihlížela a krčila rameny, což bylo v kontrastu s prudkými nesouhlasnými projevy záhy po srpnové okupaci 68 (např. uranové doly zastavily výrobu i export a hrozily odpálením šachet, když do jejich podniků vniknou vojáci VS). A čas plynul a vše proreformní bylo najednou označováno za lživé a špatné - na tuto skutečnost reagoval Palach, takže proto z mé strany klobou dolů. Doporučuji Jacqese Rupnika a svitne Vám.

Karlos80

Karlos80 (hodnotenie, recenzie)

noriaki

Hezky pospáno souhlasím. To zadlužování ruku v rukávě přišlo také plíživou inflací a zrušením zlatého standardu, zbrojením viz studená válka atd. Podstatný rozdíl (když pominu lidská práva) byl ten, že na Západě šlo zbohatnou legální cestou, kdežto na Východě ne. Na Východě pokud si udělal podvod a přišli tio na to, tak si šel na hodně dlouho do chládku, ale to si zas moc lidí nedovolilo a spší kradlov malém, tam se to nějak ztratilo a vždy se na to vydělalo což je ůležité, nebo měl kdo vydělat, vše je v lidech a v té době ty charaktery a morálka byly ještě trochu na jiné úrovni, ale i na Západě se kradlo a byly různé aféry, aby sis zas nemyslel že to tam byla pohádka..Proto nám tady některé věci západáci záviděli jak jsem psal. Za krácení daní v Americe hrozil nebo hrozí také hodně velký kriminál, po vraždě je to tam jeden z nejhorších zločinů.

na príspevok reagoval noriaki

Karlos80

Karlos80 (hodnotenie, recenzie)

troufalka

na ten dok.se můžu mrknout i když bytostně nesnáším šiklovou ale budiž, možná že jsem ho i viděl, jen jsem zapomněl o čem to už bylo. O tom působení Palacha v Rusku jsem slyšel, možná právě odtud. Vš já to zas nijak nežeru.. Jinak to co tu píšeš, nic se neví přesně, jsou to stále  jen dohady, fámy a spekupace. Já osobně tý prolhaný sebrance co si na tomhe neštěstí přihrála polívčičku, vůbec celý tý politický garnitůře která se po listopadu chopila moci a evěřím ani slovo, nemám důvod jim věřit potom všem co předvedli..Všechny důvody jsem ti tady vyjmenoval a některé z nich nelze popřít, otázky jsou stále otevřeny konstruktivní debatě, ale ta se dá vést jen s člověkem který chce ty nedostatky vidět a ne s člověkem který má klapky na očích.

na príspevok reagoval troufalka

Karlos80

Karlos80 (hodnotenie, recenzie)

herrWorm: Já ti teda nevím ale i my bez tebe si dokážeme najít nebo víme že tu byla měnová reforma, co to byly lidové milice nebo palachův týden, tak nevím proč to sem dáváš a ještě k tomu z wikipedie:-ú Ty si komik...Kolik ti vůbec je? Až budu mít čas tak ti taky napíši něco sám za sebe, zkušenosti apod. Ale to se bohužel dostáváme úplně nněkam jinam, a zase se to tady akorát tak zvrtne v primitivní antikomunismus, dky si každej bude hájit jen tu svou pravdu o které je přesvědčen a říkat co bylo tehdy špatně, ale už nevidět problémy dneška které jsou mnohonásobně větší, neříkám to to tady jen já aby sis nemyslel, ale i jhr a něco tu naznačuje i pipapa.

na príspevok reagoval herrWorm, herrWorm

jhr

jhr (hodnotenie, recenzie)

herrWorm

Komunismus je cíl, kterého ještě nebylo dosaženo v žádné zemi na světě, je to běh na dlouhou trať a nikdo z nás neví, kdy se nám ho konečně podaří vybudovat. Zatím zde byli jen pokusy o reformy kapitalismu nebo o jeho nahrazení socialismem (socialismus je přechodná fáze mezi kapitalismem a komunismem a jsou v něm obsaženy prvky z obojího), a protože se jednalo o první pokusy, nedopadlo to vždy podle plánu a přání těch, co se o to snažili, ostatně stejně jako nedopadly úplně ideálně první pokusy o liberální demokracii v podobě francouzské revoluce, kdy také na určitý čas nastal návrat starého feudálního řádu. Ale pokrok se nedá zastavit a kapitalismus je dávno přežitý a v dnešní době se dostal již do své nadnárodní a globalizované sebedestruktivní podoby a ten jeho stav je neudržitelný.

Kapitalismus tak jak ho známe, přežívá jen díky vysávání přírodních zdrojů třetího tedy rozvojového světa, nekoloniálním válkám o ropu a jiné zdroje a kumulaci fiktivního kapitálu který je sice v oběhu ale ve skutečnosti se jedná jen virtuální čísla. Celý západní svět žije na dluh a s práce milionů vykořisťovaných obyvatel Asie, Afriky, Jižní a střední Ameriky a východní Evropy. My jsme jen konzumenti zboží, co ani nepotřebujeme, ale neustále nás někdo nutí k přesnému opaku, protože jinak by se přece ekonomika světa zhroutila. Světová ekonomika je postavená na spotřebě a na neustálém růstu což je ale problém jelikož se jedná o sebedestruktivní a neudržitelný model, který nemůže vydržet do nekonečna a jednoho dne se tohle všechno zákonitě zhroutí. Devastace přírody a vyčerpání všech neobnovitelných přírodních zdrojů společně s přelidněním nás postupně vrátí spět do středověku.

Historický vývoj je jednoznačný buď budeme čelit realitě se zdravým rozumem a dialektickým materialismem nebo skončíme jako lidstvo velmi špatně tak jako jiné civilizace před námi. 

Jak řekl Karl Marx: Socialismu nebo barbarství.

na príspevok reagoval noriaki, pipapa

Uživateľ jhr zmazal svoj príspevok.

Uživateľ jhr zmazal svoj príspevok.

herrWorm

herrWorm (hodnotenie, recenzie)

jhr

Ty žiješ v nějakém extrému? Jo já zapoměl, ty jsi utlačovaný konzumem...:-) Byl by prosím nějaký příklad kde ten tvůj komunismus fungoval(je)  když už píšeš o extrémech?

na príspevok reagoval jhr, jhr, jhr

jhr

jhr (hodnotenie, recenzie)

herrWorm

Revoluce může být i mírová a vláda lidu je potřeba. To co je tady teď už naši zem zničilo dostatečně. Proč máš hned představu, že by se zákonitě muselo jít s jednoho extrému do druhého? 

na príspevok reagoval herrWorm

Uživateľ herrWorm zmazal svoj príspevok.

herrWorm

herrWorm (hodnotenie, recenzie)

jhr

"Liberální demokracie je ten nejhorší způsob vlády, jaký znám. Až na to, že neexistuje žádný lepší " W. Churchill

na príspevok reagoval jhr

jhr

jhr (hodnotenie, recenzie)

herrWorm

Ale dnes není demokracie! Dnes tu máme diktaturu nadnárodního kapitálu který ovládá naše životy! Ta tvoje "demokracie a svoboda" je jen taková laciná iluze ale ve skutečnosti nejsi svobodný a v kapitalismu ani nikdy nebudeš. :-)

na príspevok reagoval herrWorm

herrWorm

herrWorm (hodnotenie, recenzie)

Karlos80

: A vy jste svým zámým z Rakouska neporadili aby emigrovali do některého "socialistického ráje" ? Bránil jim v tom snad kapitalistický systém ? Co řikali dědové tvému otci po měnové reformě , že si má vážit toho co má? :-)

Uživateľ herrWorm zmazal svoj príspevok.

herrWorm

herrWorm (hodnotenie, recenzie)

Karlos80

V tom svém příspěvku se nám snažíš vnutit, že Palach by URČITĚ protestoval proti demokracii, ale o tom jakou formou už si nám dovolil jenom spekulovat. Kde bereš tu jistotu jak by Palach vnímal dnešní dobu, blázne? :-)

Jinak můj dotaz jestli jsi někdy slyšel o Palachově týdnu byla reakce na tvůj zvratek z 12.3.2014  09:18. Chápu, že  tahle pravda se do tvojí konspirační teorie nehodí a proto ji ignoruješ, ale něco pro pobavení sis mohl vymyslet, ne?  ;-)

na príspevok reagoval jhr

pipapa

pipapa (hodnotenie, recenzie)

troufalka

Posílám ti konečně něco k tomu konzumu - myslím,že by se nikde jinde nenašla fundovanější,přesnější a celkem krátká kritická definice konzumu než v Pasoliniho politických esejích Korzárská psaní (Scritti corsari) z r. 1975.

 

1. "Ve státě,kde je povoleno všechno,není povoleno nic,Ve státě,kde není povoleno nic,je povoleno všechno."

 

2."Průměrný občan je největší a nejnebezpečnější bestie v živočišné říši,protože je příčinou vzniku a trvání konzumu - nejbrutálnější formy fašismu."

3."Ani klasický fašistický centralismus nebyl s to napáchat to,co už napáchal centralismus konzumní společnosti.Model,který klasický fašismus zavedl,byl reakční a monumentální,ale nikdy nebyl uskutečněn,protože bylo stále možné pro jednotlivé kultury (rolníky,dělníky aj.),aby se řídily podle svých starých ideálů.Útisk obsahoval jen formální připojení se. Připojení se k modelům,které centrum zavedlo dnes,je proti tomu skutečné - totální a bezpodmínečné.Opravdové kulturní modely se popírají,jsou totálně odmítnuty. Dá se proto plným právem tvrdit,že "tolerance" v ideologii konzumu,o kterou nová moc usiluje,je ve skutečnosti výraz pro ten nejrozsáhlejší útisk v lidské historii." 

Určitě máš na to,abys tomu porozuměla. Ten úplně základní rozbor kapitalismu znáš určitě sama,nebo si ho můžeš najít v odpovídajíci (politicko)-ekonomické literatuře. ...ahoj

na príspevok reagoval troufalka

troufalka

troufalka (hodnotenie, recenzie)

Karlos80

Svědectví lékařky: Záznam existuje a je celý, odkaz jsem Ti poslala, Je na několika místech. Janovi je sice špatně rozumět, ale nikde nezaznělo, že svého činu lituje nebo že ho pokládá za zybtečný. Jde o výpověď člověka popáleného na 80% těla (nebo i vce), který byl pod těžkými sedativy. Rozhovor trvá 6.49 končí několika hlubokými nádechy a slovy "Nepokračujeme". Na člověk pod setativy je to úctyhodný výkon. I tak je patrné, že lékařka se snažila z Jana dostat nějaký vzkaz pro ostatní, aby to nedělali. Je to ona, která se několikrát ptá na bolest, ona podsouvá Janovi, že jeho čin stačila a snaží se ho zmanipulaovat, aby jí to potvrdil. To ale Jan neudělal.  Podle všeho rozhovor někdo nahrával, hned na začátku jsou slyšet technické instrukce mužských hlasem, rozhovor vedla MUDr. Zdenka Kmuníčková, dvakrát zazní ještě druhý ženský hlas. Pokud by Jan řekl něco zásadního, dá se jen těžko předpokládat, že by si to někdo z těchto tří lidí nechal pro sebe.

Janův čin jako politický akt: Tvoje doměnka, že nebyl psychicky zdráv vychází pouze z Tvých úvah, že zdravý člověk by nikdy nic podobného neudělal. Ale co Tě vede k doměnce, že by právě toto nemohl udělat zcela zdravý člověk a naprosto vědomně jako politický protest? Je nějaký důkaz, který by mluvit proti tého možnosti? Z Janovi minulosti je patrno, že se vždy o politiku zajímal, při dvouměsíčním pobytu v Rusku zorganizoval stávku za lepší stravu, (viz pořad Historie cs, který jsi zřejmě ještě neviděl) nebyl pasivní, napsal na Svazu československých spisovatelů, svůj čin si předem připravoval a všechno, co dělal v posledních dne života k tomu vedlo. U psychicky narušených lidí je sebevražda buď demonstrativní - vyhrožují, že si něco udělají nebo opakovaně páchají sebevraždu na oko. Většinou volí viditelná místa za účasti veřejnosti. Nebo jde o lidi sužované vidinami, kdy jsou dohnáni k činu svými přeludy. Ti si většinou zobnou prášky doma v křesle nebo v posteli.

Ministr Vilém Nový lhal: NIkde neexistuje žádný důkaz, že by někdo Jana k činu nabádal. S vyjmenovannými osobnosti nebyl v kontaktu, ani je osobně neznal, nestýkali se. Teorie o tzv. "studeném ohni" je nesmysl.. Zkus se zeptat cirkusáků, kaskadérů, chemiků, zda lze něco takového vytvořit. Ale je to celkem přepředmětné - i pokud by šlo, jaký důvod by měl Jan něco takového udělat? Napsat předem dopis, který má vyburcovat národ, zapálit se naoko a dál? Byl by přece odhalen jako podvodník a jeho čin by neměl absolutně žádný dopad. To neodpovídá Janově povaze, byl věřící čestný člověk a šel do všeho vždy naplno. To nedává smysl. Vilém Nový vědomě lhal, snažil se zmanipulovat mínění mladých, snažil se Janův čin bagatelizovat.

Pro koho je určený film Hořící keř? Podle mě to zcela jistě není na zblbnutí mladých lidí, kteří komunistický režim nikdy nezažili.. Já ho zažila, s řadou věcí se ztotožňuji, podobné věci se stávaly mým blízkým a mohu potvrdit, že v tomto směru film nelže.I sama režisérka pracuje na základě své vlastní zkušenosti.

Evžen Plocek: Není pravdou, že se o něm nic neví. Zdá se, že jsi film neviděl do konce. Jinak bys věděl, že je mu věnován. Můžeš se podívat do závěrečých titulků. Ví se toho celkem dost. I to, že měl v době svého činu v krvi 3 promile alkoholu. Na rozdíl od Jana Palacha a Jana Zajíce nic dopředu neplánoval, hořlavinu si opatřil až cestou z hospody.  Přesto ho režisérka zmiňuje a věnuje film i jeho památce.

na príspevok reagoval Karlos80

Kobain

Kobain (hodnotenie, recenzie)

Karlos80

Líp bych to všechno nenaspal.

Kalousek a další dnešní politická sebranka není o nic lepší než ti na který se už přes dvacet let nadává aby se kryli dnešní politický hovádka. Proč média nerozebírají dopodrobna dnešní politiky, ale stačí jim komanči?

na príspevok reagoval jhr

jhr

jhr (hodnotenie, recenzie)

To co se tady dělo v roce 1968 bylo velmi podobné tomu co se dnes děje na Ukrajině, kde se také síly placené západem snaží prosadit tu svoji jedinou "pravou demokracii" rozdíl je v tom, že tenkrát se ještě neodvažovali přímo útočit na socialismus protože si byli vědomy toho, že lidé stále socialismus podporovaly a rovněž KSČ měla ve společnosti velikou podporu. Naopak se tehdejší lidový režim pokusily nahlodat zevnitř pomocí hesel o "demokratickém socialismu" či o "socialismu s lidskou tváří" ale ve všech případech to byli jen skryté cesty ke kapitalismu a k rozbití tehdejší politiko-ekonomického společenského systému. Sám Palach neprotestoval svým činem proti socialismu nebo proti komunistické straně ale proti vstupu vojsk varšavské smlouvy. On sám měl levicové až komunistické názory a dnešní pravice ho jen zneužívá ve své nechutné antikomunistické propagandě.  Souhlasím s Karlos80, že kdyby žil Palach dnes tak by rovněž protestoval proti tomu co se tady dnes děje a možná by se i politicky angažoval za levici nejlépe za KSČM. 

noriaki

noriaki (hodnotenie, recenzie)

Karlos80

V šedesátých letech, v časech poválečné prosperity byl v Západní Evropě ráj na zemi taky. Podstatný rozdíl (když pominu lidská práva) byl ten, že na Západě šlo zbohatnou legální cestou, kdežto na Východě ne. Ten kdo to nedokázal, ten musel žít na dluh. A nebo se musel uskromnit. Jenže k tomu se málokdo rozhodl. Časem se to pochopitelně změnilo, pak na Západě stoupla cena bydlení do obrovských výšek, a u nás v podstatě stagnovala. Proto v osmdesátých letech na Západě žili lidé v podnájmu a byt měli nacpaný levnou elektronikou. Kdežto u nás bylo laciné bydlení, a kdo měl video, hifi, nebo nedejbože počítač, ten byl král. Jenže to už nám dávno ujel vlak. 

na príspevok reagoval Karlos80

Súvisiace novinky

HBO se stahuje z tuzemské tvorby

HBO se stahuje z tuzemské tvorby

16.09.2022

Fúze společností Discovery a Warner Bros. a s ní související snaha razantně omezit výdaje napříč všemi subjekty měla bohužel dopad i na televizní odnož HBO. Ta byla nucena se stáhnout z mnoha… (viac)

27. Český lev

27. Český lev

30.11.2019

V sobotu 7. března 2020 bude Česká filmová a televizní akademie (ČFTA) po sedmadvacáté rozdávat výroční ceny symbolizované soškou Českého lva. Stane se tak na galavečeru ve Dvořákově síni pražského… (viac)

Zemřel herec Stanislav Zindulka

Zemřel herec Stanislav Zindulka

14.03.2019

Ve věku 86 let zemřel český divadelní, filmový a televizní herec, Stanislav Zindulka. Ten měl za sebou vystudovanou pražskou DAMU, od roku 1994 byl pak členem pražského Činoherního klubu. Mezi jeho… (viac)

HBO a české špionážní drama

HBO a české špionážní drama

03.07.2018

Karlovarský festival je v plném proudu a o jednu z těch atraktivnější zpráv se teď postarala evropská odnož HBO. Její zástupce Steve Matthews totiž oznámil, že ve spolupráci s českými tvůrci… (viac)

Reklama

Reklama