Reklama

Reklama

Hořící keř

(TV film)
  • Poľsko Gorejący krzew (viac)
Trailer 2
Česko / Poľsko, 2013, 2x109 min (Alternatívna 206 min, televízna verzia: 84+72+78 min)

Scenár:

Štěpán Hulík

Hrajú:

Táňa Pauhofová, Jaroslava Pokorná, Petr Stach, Igor Bareš, Vojtěch Kotek, Adrian Jastraban, Patrik Děrgel, Ivan Trojan, Jenovéfa Boková, Denny Ratajský (viac)
(ďalšie profesie)

Obsahy(1)

Po seriálu Terapie, který vyvolal příznivé ohlasy u kritiky i u diváků, HBO Česká republika pokračuje v tvorbě vlastních hraných děl. Dalším původním projektem, který vznikne v režii světoznámé Agnieszky Hollandové, je třídílné retro Hořící keř, inspirované skutečnými událostmi i reálnými postavami. Scénář dramatu o alarmujícím činu Jana Palacha, osudech jeho blízkých a počátcích normalizace v posrpnové ČSSR napsal Štěpán Hulík... Děj začíná Palachovým sebeupálením v lednu 1969 a líčením rozjitřené atmosféry v tehdejší společnosti. Události se zdramatizují po skandálním nařčení od poslance Viléma Nového, který Palachovo sebeobětování zlehčoval na stranickém mítinku v České Lípě lživým prohlášením o takzvaném studeném ohni. Hlavní postavou vyprávění je skutečně existující advokátka Dagmar Burešová, která jménem Palachových příbuzných podala na Viléma Nového žalobu na ochranu osobnosti. Charakterní právničku, jež přijala zastupování klientů ve zdánlivě beznadějném soudním procesu a trpělivě sháněla důkazy v jejich prospěch, ztvární Tatiana Pauhofová. JUDr. Dagmar Burešová za normalizace obhajovala pronásledované disidenty a po listopadu 1989 se stala ministryní spravedlnosti. V letech 1990 – 1992 zastávala funkci předsedkyně České národní rady. (HBO Europe)

(viac)

Diskusia

troufalka

troufalka (hodnotenie, recenzie)

pipapa

Od koho jsem to slyšela, drahoušku? Od odčitých svědků a sama zažila. Chodila jsem k Adámkům dělat korekce a lepit samisdatovou literaturu, protože řada kvalitních knížek tu za komančů vycházet nemohla. A když jsme vyšli ven, obcházeli tam tu unifrmovaní, tu páni v dlouhých kabátech a zapisovali si do zápisníčku. Ségra šla na gympl až po odvolání a inetervenci známých osob, páč strejda s tetou (oba lékaři) zůstali pro jistotu po 68 v zahraničí. Svoje dvě sestřenice jsem nikdy neviděla.

Hořící keř se mi líbil právě proto, že jsem studovala konkrétní materiály týkající se Jana Palacha i JUDr. Burešové. Doporučuji Ti polechnout ti projev Viléma Nového, určitě sama uznáš, že mu Agniezska hodně přidala!! Jak na eleganci, tak i na inteligenci. Ten pán vůbec neuměl argumentovat, pouze se snažil na základě lži velice neuměle zastrašovat.

Nevím, který jsi ročník, ale já hodně toho, o čem byl film, zažila na vlastní kůži.

Konzum není totalita. Ten si člověk buď zvolí nebo se mu vyhýbá. A dá se proti němu celkem úspěšně bojovat. Sice na něj také umírají lidé (třeba že se přežerou a předčasně umřou na infarkt) ale se zvěrstvy páchané soudruhy se to rozhodně srovnávat nedá.

U soudruhů mi vadila nejvíc pokřivená morálka a slabá inteligence. Krásná je definice: Komunista vždy odhodlaně nasadí váš život pro své ideály! Zcela souhalsím. Těch poctivých bylo hodně málo a většinou zůstali řadovými pěšáky.

na príspevok reagoval herrWorm, Kobain, pipapa

Madsbender

Madsbender (hodnotenie, recenzie)

pipapa

Obdoby príkladu Pasoliniho nájdeme aj v našej nedávnej histórii, netreba chodiť tak ďaleko, u umelcov či literátov to nebola taká zvláštnosť. Títo ľudia však verili systému a jeho pôvodnej podstate a zámeru, ktorý bol ľuďmi v riadiacich orgánoch prekrucovaný a menený podľa ich vlastných zámerov, a proti tomu sa naopak títo ľudia stavali. Ja sa pokúšam odosobniť a beriem Hořící keř ako interesantnú kapitolu našich dejín, ktorá sa snaží priblížiť aj dnešnému divákovi a podporuje záujem o históriu.

na príspevok reagoval pipapa

Karlos80

Karlos80 (hodnotenie, recenzie)

Souhlasím s tebou, je to přesně tak jak píšeš. Z Jana Palacha si udělali polistopadoví představitelé tzv.demokracie mučedníka a vůbec jim nevadí, že byli před listopadem 1989 v komančské straně a tenkrát mluvili a jednali úplně jinak! Ale národu je potřeba neustále připomínat upravenou"pravdu"o Palachovi a o jeho pohnutkách, které ho vedli k sebeupálení! Ostatně ve lhaní, byli ti samí lidé i za socialismu mistři!

na príspevok reagoval troufalka

pipapa

pipapa (hodnotenie, recenzie)

Karlos80

To víš,že jo. Každému,komu to jen trochu myslí a nesedne hned na lep těm dnešním lhářům,to musí být jasné. Ostatní oběti jsou jim ukradené,dokonce i sám Palach jim je šuma fuk,ale hodí se jim dokonale politicky,tak proč ho nezneužít! Takhle zneužívat lidské neštěstí je jedině hnus a na to měli demokraté odjakživa patent!

Karlos80

Karlos80 (hodnotenie, recenzie)

Jedinej váženej režisér Vorlíček měl odvahu říct pravdu. Když řekl že jde o propagandistický průjem. Klobouk dolů za jeho odvahu.

na príspevok reagoval pipapa

pipapa

pipapa (hodnotenie, recenzie)

troufalka

Ostřeji napsaný názor neznamená,že nerespektuji jiné názory. Respektovat také neznamená částečně nebo úplně souhlasit,jaký by to potom mělo smysl?! Nejsi jediná,kdo používá tyhle otřepané fráze - přece at´ napíši jakkoli ostrý názor,tak to neznamená,že ho vnucuji jinému! Proč to takhle hodně lidí bere,to opravdu nechápu...Žádná totalita zrušena nebyla,ale nanejvýš změněna (o to šlo!!!) na jinou - totalitu peněz=konzum. Navíc demokraté ve spojení s jiným politickým systémem,hlavně socialistickým,rádi zaměńují slova jako disciplína,pořádek apod. za totalitu!...Tzv. zvěrstva ti byla předvedena ve filmu nebo jsi o nich slyšela (od koho asi!?),ale dotyčné spisy jsi nečetla,zúčastněné osoby neznáš,po tom či onom zvěrstvu si konkrétně nešla=nepátrala,pro "demokraty" a ty ukřivděné bylo za minulého režimu zvěrstvem téměř všechno! Tady není čas na dlouhosáhlé výklady...Pasolini měl velké problémy i s komunisty,vyloučili ho z partaje,odnož partyzánů-komunistů mu zabila bratra atd.,přesto zůstal komunistou a konzum označil za nejhorší druh fašizmu celé historie lidstva - proč asi?Že by byl hloupější než např. uživatelé čsfd?! Je třeba studovat konkrétní materiály a ne jen poslouchat anti-rudou hysterickou propagandu dnešních mocipánů a jejich poskoků! ...ahoj a neber to ve zlém - každá stojíme prostě jinde a svět se nezboří ...

na príspevok reagoval Madsbender, troufalka

troufalka

troufalka (hodnotenie, recenzie)

pipapa

Hm, dost ostře řečeno! Nikdo Ti nebere Tvoje názory, ale možná by to chtělo respektovat, že je má někdo i jiné a nemusí být zrovna zhulený. Jan Palach byl mladý, ale bezpochyby věděl, co dělá. Já o jeho oběti nepochybuji. Ale dejme tomu ... Možná byl tak naivní, jenže o tom film není. Film je o tom, co jeho čin rozpoutal, nikoliv o tom, co ho k němu dohnalo.

Já si nemyslím, že sametová revoluce přinesla ráj na zemi. Ale rozhodně přinesla jedno podstatné - zrušila totalitu. Je hodně věcí, co nefunguje, je hodně lhostejných lidí, hodně těch, co kritizují, nadávají a sami nic neudělají, ale narozdíl od minula s tím můžeme něco dělat. I dnes se musí u soudu dokazovat, ale nikdo nepíše předem rozsudky a netyranizuje postižené rodiny. Tenhle film měl ukázat, jaká zvěrstva se tu děla a to se z mého phledu povedlo. Je mi líto, žes to nepochopila.

na príspevok reagoval pipapa

pipapa

pipapa (hodnotenie, recenzie)

Až někdo najde odvahu a natočí objektivní film(též dle pravdivých událostí!) o mladých lidech,kteří se upálili ze zoufalého odporu ke konzumu,a film získá řadu ocenění,tak bych mohla eventuálně svoje hodnocení změnit. Takhle je Hořící keř pouze nechutným politickým zneužitím Palachovy osobní tragédie a jeho záměrem je opět rozněcovat anti-komunistické vášně!

Palach byl pravděpodobně velice citlivý mladík a jeho emoce v dané situaci nabraly takové síly,že už je nedokázal ovládnout a rozhodl se k onomu hroznému činu.20ti letý člověk určitě nemá ony potřebné zkušenosti a přehled(vzdělání) na to,aby dokonale pochopil a zvládal složitou např.politickou realitu.Proto,zatímco vojska WS přijela zabránit kapitalistickému převratu,Palach si vysnil,že přijela zmařit "ráj na Zemi".O uvědomělé oběti bych tady velice pochybovala...

V r. ´89 se pak ten "ráj" uskutečnil - těm,kdo si myslí,že s ním přišla pravda a svoboda,bych doporučila típnout jointa a začít používat mozek!

na príspevok reagoval troufalka

TheDarKnig

TheDarKnig (hodnotenie, recenzie)

Madsbender

sakra, no jo, já uviděl jenom ovce a zbytek už neregistroval. No, tak je to pak ten druhý extrémní případ, něco jako extrémní levice oproti extrémní pravici 

Uživateľ Madsbender zmazal svoj príspevok.

TheDarKnig

TheDarKnig (hodnotenie, recenzie)

realvyhul

máš na ikonce ovce, mám tedy usuzovat, že patříš mezi české ovce, co adorují Babovřesky a další úžasňoučké Troškovy klenoty a odmítají ty trošku intelekt více namáhající a chytřejší věci? Nebo napíšeš i důvod, proč je to slátanina? 

na príspevok reagoval Madsbender, Madsbender

RINGOCZ

RINGOCZ (hodnotenie, recenzie)

Konečně jsem viděl - dáno na jeden zátah. Souhlasím s tím, že je to krásné zobrazení toho mementa, které si náš národ nese a ještě dlouho ponese. Bohužel, faktem zůstává to, že 40 let historie se těžko vymaže, kór, když všechna inteligence národa byla zničena ve válce, popř. emigrovala a ten zbytek co přecejen zůstal, tak byl "dodělán" komunisty v 50. letech. Následovalo 40 let období, které postupně přeformátovalo charakter většinové části populace. Každý chtěl víceméně přežít tu dobu, nevystupovat z davu a prostě nějak s rodinou a nejbližšími tím proplout. Stali se součástí systému. A mnozí, pro svůj vlastní prospěch šli ještě dál . . . kolaborace, spolupráce s StB a jinými podobnými živly, udavačství, atd. Když se pak blížil konec režimu, než si to uvědomila většinová společnost, ti hlavní zločinci měli již dávno připraveny únikové cestičky, veškeré podstatné důkazy byly zlikvidovány, atd. ANO - rok 1989 a jeho průběh byl chybou, bohužel, nebylo jinou možností - pokud bychom se měli vyrovnat s minulostí a zločinci, museli bychom pověsit polovinu národa, protože to množství lidí, které mělo minimálně tzv. "máslo na hlavě", bylo příliš velké. A to jsou taky plody, které nyní, přes 20 let od pádu režimu, sklízíme. Rozkradená země, zkorumpovaná politika, pokřivený charakter společnosti. Komunismus jako takový se asi nevrátí, nicméně varováním by pro nás měl být fakt, že mezi námi stále pobíhají lidé, kteří by byli kdykoliv ochotni podobně zločinnému režimu sloužit. S vrahy jako byl Grebeníček nebo prokurátor Vaš jsme se nevyrovnali a toto memento si poneseme jako břímě do dalších let . . . 

na príspevok reagoval Ravi

reich

reich (hodnotenie, recenzie)

TheDarKnig

To je jasná zaostalost našeho národa. Troškovi filmy jsou slátaniny. Poslední jeho filmy, které za něco stáli byly Slunce seno a Princezna ze mlejna. Jinak ty ostatní stojí za nic.

TheDarKnig

TheDarKnig (hodnotenie, recenzie)

po zkušenostech z games.tiscali jsem ochoten věřit tomu, že ten ubožák Troska tam prostě platí nějakým dalším troskám vykonávajícím funkci klikačů. Tu druhou možnost (zaostalost celého národa) si snad ani nechci připustit, ačkoliv vím, že je min. z 50% i ona příčinou toho rozdělení plusů a mínusů 

na príspevok reagoval reich

skrblik007

skrblik007 (hodnotenie, recenzie)

Kaufman

Jo jo, je to vtipný, ostatně jako každá diskuse na novinkách. :-) A na idnesu někdo dokonce nazval CSFD pofidérním webem. Samozřejmě dotyčnému vadilo nahrazení kategorie "nejnavštěvovanější film" kategorií "Cena filmových fanoušků" :-D

na príspevok reagoval Kaufman

Dadel

Dadel (hodnotenie, recenzie)

Ne, že bych to Keři nepřál, ale stejně by mě zajímalo kolik z hodnotících na Lvu hodnotili konkrétní aspekty jako masky, kostýmy, hudbu apod., a kolik to dalo Keři prostě jen proto, že pro něj hlasují všichni, tak to asi bude dobrej film, viď Máňo

Súvisiace novinky

HBO se stahuje z tuzemské tvorby

HBO se stahuje z tuzemské tvorby

16.09.2022

Fúze společností Discovery a Warner Bros. a s ní související snaha razantně omezit výdaje napříč všemi subjekty měla bohužel dopad i na televizní odnož HBO. Ta byla nucena se stáhnout z mnoha… (viac)

27. Český lev

27. Český lev

30.11.2019

V sobotu 7. března 2020 bude Česká filmová a televizní akademie (ČFTA) po sedmadvacáté rozdávat výroční ceny symbolizované soškou Českého lva. Stane se tak na galavečeru ve Dvořákově síni pražského… (viac)

Zemřel herec Stanislav Zindulka

Zemřel herec Stanislav Zindulka

14.03.2019

Ve věku 86 let zemřel český divadelní, filmový a televizní herec, Stanislav Zindulka. Ten měl za sebou vystudovanou pražskou DAMU, od roku 1994 byl pak členem pražského Činoherního klubu. Mezi jeho… (viac)

HBO a české špionážní drama

HBO a české špionážní drama

03.07.2018

Karlovarský festival je v plném proudu a o jednu z těch atraktivnější zpráv se teď postarala evropská odnož HBO. Její zástupce Steve Matthews totiž oznámil, že ve spolupráci s českými tvůrci… (viac)

Reklama

Reklama