Reklama

Reklama

Epizódy(3)

Obsahy(1)

Pôvodný televízny triptych o ľuďoch na sídlisku. (oficiálny text distribútora)

Recenzie (8)

Autogram 

všetky recenzie používateľa

Dosť zložitý príbeh na necelú hodinu, ktorý by vydal aj na seriál. –– Tak druhé pokračovanie, hoci oveľa kratšie, uspokojilo moju túžbu po ucelenom a zaujímavom príbehu. To vystihnutie dávno minulého obdobia cez sídliskovú realitu a prázdne výklady bolo dokonalé. –– No a po treťom dieli mi postavy tak prirástli k srdcu, až mi budú chýbať. Výborný hudobný motív a čiernobiela kamera sa výborne hodila k šedi sídliska. ()

jan72 

všetky recenzie používateľa

Celkom dobré, kvalitná predloha, vynikajúca Strnisková. ### Štyridsiatnička Marta (Strnisková) má o 10 rokov mladšieho muža Karola (Adamovič) a dospievajúceho syna Emila (Kaprálik). Marta spreneverila v obchode, kde pracuje, peniaze. Odsúdia ju. Vo väzení sa spozná s "príživníčkou" Lujzou (Trutzová). Po prepustení nájde doma okrem syna aj muža s fajerkou Violou (Silvínová).# Emil stretne Lujzu, bavia sa spolu a nakoniec ju pozve domov.# Marta so synom odchádza od Karola. Po čase ho opúšťa aj Viola. ()

GTS_PUNK 

všetky recenzie používateľa

V trojdielnom seriáli - triptychu režiséra Igora Ciela z roku 1969, v ktorom cítiť dozvuky silnej československej novej vlny, je rozpovedaný príbeh o Marte (Viera Strnisková), žene v stredných rokoch s dospievajúcim synom Emilom (Dušan Kaprálik), ktorá žije v partnerskom vzťahu s mladším futbalistom Karolom (Jozef Adamovič). Už tak dosť napätá situácia v ich domácnosti sa vyhrocuje po Martinom návrate z väzenia, kam ju súd poslal za spreneveru peňazí. Karol medzitým začal žiť s inou ženou, mladšou Violou (Dagmar Silvínová), ktorá je katalyzátorom rozpadu napätých vzťahov na deviatom poschodí. Režisér Igor Ciel a scenárista Ján Solovič spolu na pomerne malej ploche troch epizód divákovi prinášajú relatívne zaujímavý príbeh, ktorý si zakladá predovšetkým na práci s postavami a krehkými vzťahmi, ktoré medzi nimi panujú. Autori stavajú na napätí a konflikte a zároveň reflektujú neľahké vnútorné prežívanie protagonistov, ktorými hýbu rôzne pocity. Či už sú to Martina láska voči čoraz odmeranejšiemu Karolovi, Karolova nerozhodnosť a potláčaný hnev, ktorý ho doženie až k radikálnemu riešeniu, alebo Emilova averzia voči Karolovi, ktorého odmieta ako otčima. Kartami v príbehu najmä o ľudskej náture miešajú aj vedľajšie postavy. Nie je ich veľa, ale dokážu zaujať. Obzvlášť potom "príživníčka" Lujza (krásna Libuša Trutzová), ktorú Marta spoznala vo väzení. Druhá epizóda, v ktorej dostáva Lujza najviac priestoru, je preto aj najlepšou epizódou celého triptychu. Ten ako celok dokresľuje aj atraktívna bratislavská výprava šesťdesiatych rokov dvadsiateho storočia a veľmi dobre napísané dialógy, scenáristicky ponášajúce sa na klasiky československej novej vlny. Traja z 9. poschodia majú svoje "muchy", ale takisto majú dosť toho, čím si dokážu diváka získať. V konečnom dôsledku ide o kvalitatívny priemer, ale schopný zaujať celkovou štylizáciou, obsadením aj príbehovou stránkou. ()

javlapippi 

všetky recenzie používateľa

Balansuje to niekde medzi šesťdesiatkovou novou vlnou a sedemdesiatkovou normalizačnou seriálovou tvorbou. A funguje to. Veľmi dobrý scenár podporený vynikajúcimi hereckými výkonmi. ()

Reklama

Reklama