Tvorcovia:
John GriffinHudba:
Chris TiltonHrajú:
Harold Perrineau, Catalina Sandino Moreno, Eion Bailey, Hannah Cheramy, Simon Webster, Ricky He, Chloe Van Landschoot, Shaun Majumder, Corteon Moore (viac)Série(2) / Epizódy(20)
Obsahy(3)
Seriál odhaľuje tajomstvo desivého mesta, ktoré uväzní každého, kto do neho vstúpi. Zúfalí obyvatelia sa snažia viesť aspoň zdanlivo normálny život, zatiaľ čo hľadajú cestu von. Musia však čeliť hrozbám okolitého lesa vrátane hrôzostrašných netvorov. Tí sa vynárajú po západe slnka. (HBO Max)
Videá (1)
Recenzie (67)
Príbeh odnikiaľ nikam, stále zahalené tajomstvom a posun žiadny. Bojoval som s tým čo sa dalo, pozrel celé dve série ale vzdávam to. Aj keď to má v celku dobrú atmosféru, herci v pohode, aj keď niektorý možno otravnejší je to v suma sumárum strata času. Niečo podobné tajomné bolo aj Mestečko Pines ale to dokázalo aspoň 1.sériou poriadne odrovnať. /50%/ ()
Seriál má (nielen vďaka účasti Perrineaua) "slušne" našliapnuté v stopách najväčšieho ojebu v histórii TV - Lost (na čo naráža aj jedna epizóda s otázkou "Are we Dead?"). Neodkryl prakticky žiadnu kartu, ako jeleň ste prišli, ako jeleň odchádzate. Vzhľadom na záver season sa dá ľahko uhádnuť, že "teleportačný strom" bude len jednou z mnoha haluzí, ktoré ešte potencionálnych divákov čakajú. Mňa už nie. ()
Pokud ujíždíte na seriálech, kde 80% času si někdo povídá o kokotinach (ve 20% servíruje otázky a wtf momenty) a s poslední epizodou se naprosto nic nedozvíte, tohle je seriál pro vás. Jako bonus budete snášet nekonzistentní svět co se ani neumí držet vlastních pravidel. Samozřejmě, že scenáristé vědí, že těch otázek je hromada a nedávají smysl (dokazuje to seznam na zdi v jedné z epizod), proto přináší občas vysvětlení na úrovni “kde se vzal tu se vzal”. Nebo “tak to prostě je”. Považuji to za výsměch divákovi nejhrubšího zrna. Podrobněji je to zoufalství popsané u jednotlivých epizod. ()
Rodina na výlete dorazí do malého mestečka s podivnými obyvatelmi. Keďže sa v ňom nič nenachádza, pokračujú v ceste ďalej, ale po chvíli sa zjavujú na rovnakom mieste. Keď sa tento sled udalostí zopakuje, zisťujú, že sa ocitli v izolovanom meste, ktoré je počas nocí terorizované bytosťami žijúcimi v miestnych lesoch, pred ktorými sa dá chrániť jedine tajomnými symbolmi. - Na From som bol dosť zvedavý, ale čakal som skôr nejaké monštrum v lesoch na štýl nedávneho Eight for Silver, než akési mátohy prichádzajúce po nociach z lesov. Jednotlivé postavy aj komunita sú velmi sympatické a v podstate tu nie je nikto, kto by divákovi liezol na nervy. Osobne ma velmi zaujalo tradičné zobrazenie mužských a ženských úloh, čo by som u TV produkcie z USA v roku 2022 vôbec nečakal. Šerif a kňaz sú silnými lídrami a na druhej strane sú Kristi a pani Tian Chen Liu, ktoré sa starajú o zdravie a kŕmenie miestneho obyvatelstva. LGBT tematika tu je spracovaná nenásilne, pretože súvisí s objavovaním samého seba a nie je to len klasický moderný pandering, ktorý by tam bol len preto, aby tam jednoducho bol. Gore scén nie je vela, ale keď sa nejaká objaví, je na pomery seriálových hororov slušne spracovaná a kamera sa nevyhýba zobrazeniu násilia. Logika miestami absentuje a postavy robia tupé rozhodnutia, ale tie sú v rámci emócií pochopitelné, keďže bez týchto prešlapov by hororová stránka seriálu nemohla fungovať a išlo by len o postavy zatvorené počas nocí v príbytkoch. Finále prinieslo viac otázok než odpovedí. Hororová stránka seriálu sa s každou minútou rozplýva, takže neviem, či bude stáť za to pokračovať v sledovaní druhou sériou. ()
Príliš očividná vykrádačka LOST. Podobá sa ešte aj v maličkostiach ako hudobné motívy v tajomných scénach, objasňujúce flashbacky odohrávajúce sa paralelne s nadväznou súčasnosťou, dva rozdielne tábory obyvateľov, úderný názov pozostávajúci zo štyroch veľkých písmen a dokonca tu hrá ústrednú postavu jeden z hlavných predstaviteľov Nezvestných. FROM obsahuje hororový aspekt navyše. Ten na jednej strane udržiava dusnú atmosféru, na strane druhej podkopáva seriál, keď zbytočne otvára otázky o logickom konaní osadenstva. Zbytok tvoria časté a zdĺhavé dialógy postáv, ktoré filozofujú o podstate svojho bytia v danom extrémnom prostredí. U LOST to ešte fungovalo, lebo celý koncept bol v 2004 nový a atraktívny, v roku 2022 divák tieto nedostatky už neodpustí. Avšak nakoniec treba priznať, že tento nenápadný seriál je dostatočný atmosférický náklad, aby udržal diváka v pozore a zvedavosti. Minimálne do druhej série. ()
Reklama