Recenzie (758)
Invalid (2023)
Na slovenské poměry docela originální námět, pokus o ritchieovskou kriminální komedii ale dopadl tak, jak u nás filmy obvykle dopadají: jako dost rozvláčné a ne moc zábavné vyprávění (až na pár ojedinělých scén, např. přestřelka v muzeu), které nevyužilo svůj potenciál. Filmu kraluje Zdeněk Godla v roli kamaráda titulního hrdiny.
Deti Nagana (2023)
Pro mě příjemné překvapení. Zdařilý pokus o dětský film, po revoluci asi nejlepší. Dětští herci jsou přirození (to se dnes už tak často nevidí) a film má velmi slušné tempo. Mohlo to být trochu propracovanější, ale i tak v té dnešní české bídě tento film zaválel.
Ostrov (2023)
Prý komedie, jo ? Pro mě nudný a nenápaditý film, který z vděčného (byť neoriginálního) námětu nedokázal vytěžit téměř žádný humor. Vytěžil jen banální dialogy a nezajímavé situace. Díky rozumné délce film sice uteče docela rychle a Langmajer s Plodkovou taky leccos zachraňují, ale podle mě tento film nemusel vůbec vzniknout a nikomu by nechyběl. Havlík už poněkolikáté selhal.
Želanie k narodeninám (2022)
Další česká komedie, která má hvězdné obsazení, ale u níž jsem se nezasmál ani jednou. Bůhví, čím to je. Námět skýtal příležitost pro dobrou komedii, ale někde se něco pokazilo. Asi to chtělo jiné scenáristy, protože tihle nedokázali z námětu nic moc vytěžit, i jiného režiséra, protože i těch pár potenciálně vtipných situací dokázala Ferencová natočit tak, že vtipné nejsou.
Smysl pro tumor - Epizoda 1 (2024) (epizóda)
Po prvním dílu: zatím těžkopádné, rozvláčné, špatně zrežírované, špatně zahrané, nezábavné. Nejhorší z herců je Tereza Brodská, která zřejmě za poslední léta zapomněla hrát (a ztloustla - pokud není vycpaná). Ostatní na tom nejsou o moc lépe, snad kromě Bartošky a Řezníčka. Dám tomu ještě šanci, ale nevím, nevím.
Pověste ji vejš! (2022) (amatérsky film)
Amatér Pavel Holý natočil už třetí western - a pořád se na to nedá dívat. Co je platné, že film má slušnou výpravu, kostýmy, rekvizity a kameru, když to hlavní - scénář, režie a herci - má pořád amatérské parametry. A nepomůže ani angažování dvou profesionálů (Brousek ani Krejčí se zrovna moc nepředvedli), ani občasné vtípky či narážky.
Kôň (2022)
Nezábavná a rozvleklá historka bez pointy.
Banditi pre Baladu (2022)
Horší než jsem čekal. Pro mě chaos beze smyslu, nesmyslné záběry řazené bez jakékoli logiky, filmová anarchie. Jestli v tom byl nějaký tvůrčí záměr, já ho neodhalil. Zbytečný film, stupidita, ztráta času. Potěší maximálně melodie z Balady pro banditu a pár statujících hereckých legend.
Superžena (2022)
Nezábavný povídkový film s velmi kolísavou kvalitou jednotlivých povídek. Nakonec nejlépe vycházejí dvě povídky: o dívce zamilované do tunelu a a ta s Krobotem a Pleslem.
Upratovačka mesiaca (2022)
Námět zněl lákavě, ale celá ta komedie je taková nedopečená, či spíše odbytá: scénář zdaleka nevyužívá všech možností, které situace nabízela. O tom svědčí i podezřele krátká stopáž.