Recenzie (769)
Taká normálna rodinka (1971) (seriál)
Ne vždycky to ustojí balanc mezi snesitelnou a přílišnou absurdností, a pointy dílů jsou často dost očekávatelné, ale jinak nadprůměrná zábava, dokonalé obsazení a dosud asi nepřekonaný český sitcom.
Uspořená libra (1963) (TV film)
Na to, jak je to krátké, je první polovina nečekaně utahaná - Werich se Sovákem sice opilce hrají parádně, ale vlastně je to jeden do omrzení natahovaný gag. Zkrátil bych to klidně aspoň o 5 minut. Trochu grády to dostane až když se dopracují k podepisování a když ansámbl doplní bizarní figurka Brodského policajta. - - - Jana Werichová jako komisní poštovní úřednice, která roztaje až díky Brodského (dost bezprostřednímu) dvoření, má roli dokreslenou lehkými brýlemi.
Zoltán Kárpáthy (1966)
česky vyšla předloha jako "Syn uherského naboba"
Len samé problémy (1991)
Spektakulární hovadina, kterou si Aykroyd asi splnil nějaký sen, ale tentokrát předvedl spíš ztrátu soudnosti než svůj komediální talent. Námět pozoruhodný, ansámbl hvězdný, výprava bombastická, ale nefunguje tady vůbec nic. - - - Tento film jsem si naštěstí stáhl a zhlédl jenom abych se pokochal Demi v jejích brýlích proti šilhání (má je ze začátku), ovšem žádnou další přidanou hodnotu mi skutečně nepřinesl.
Perníkový dedko (1998)
- - - Další z nemnoha filmů, v nichž Daryl Hannah vystupuje ve svých plusových brýlích! Mlask.
La Dame dans l'auto avec un fusil et des lunettes (2015)
> Cushing: podle předlohy je hrdinka silně krátkozraká. Ty brýle ale na parádu skutečně jsou, evidentně nemají žádné dioptrie. U toho staršího zpracování (1970) to bylo taky tak, ale tenhle ležérní rekvizitářský přístup je zjevně věčný. Nicméně obroučky pěkné. O to větší škoda těch nulových skel. :§
Pečený sněhulák (2014) (relácia)
Nemám chuť sledovat nějaké další díly, abych si třeba vylepšil názor. Zdaleka nejvtipnější je tadyta oficiální anotace. A představa, že si tohle ČT představuje jako nástupce České sody. EDIT: přes 3 tygry si mě kousek tohoto epesního díla zase našel (jakýsi výběr z Kozuba), a byť vydržet se to dalo, odpad ponechám. Snaha napodobovat Pythony apod. je evidentní a místy až bezostyšná, ale je to snaha trapná, ukoptěná, přinejlepším snesitelná, a každopádně žádnou přidanou hodnotu nepřinášející. Zbytečná záležitost, což nejvíc vyhřezne pokud člověk zrovna náhodou MPFC zase sjíždí.
Líštičky (2009)
Vidno, že mnozí by hlavní (anti)hrdince nejradši lištili a fertig, ale takhle by "řešili" její problémy zejména ti, kteří si je neumí představit. Nepříjemná (ale copak filmy musí být jen příjemné?) psychosonda, která nicméně mohla být udělaná i líp.
Falešná kočička (1937)
hrozná kravina :)
Zem sa chveje (1948)
Experiment pozoruhodný, ale příšerně utahaný a taky celkem nepříjemně tendenční.