Recenzie (1 030)
Sullivanovy cesty (1941)
Kudla do zad prefabrikovaným komediím, kterých bylo v období zlaté éry Hollywoodu bohužel až nezdravě moc (výjimkám - Capra apod. čest). Preston Sturges má svůj autentický rukopis a jeho snímky nabízejí opravdovou katarzi a nejen pár vtípků a happy end. Perfektní kombinace komedie a dramatu s výborně napsanými rolemi pro oba hlavní představitele.
Bylo jednou zelené údolí (1941)
Patos a sentimentalita. Dvě slova, která nejvěrněji definují tento film. U Forda, který býval většinou poměrně realistický tento přístup překvapí. Díky té pohádkovosti je to ale chvílemi opravdu nekoukatelné. Pár světlých chvil, Fordova režie a Donald Crisp zachraňují co můžou.
Chongqing senlin (1994)
Wong Kar-Wai je borec. Perfektní vylíčení samoty s použitím moderních filmařských postupů.
Hnus (1965)
Mrazivé svědectví o tom, jak daleko může zajít dívka s fóbií.
Stalker (1979)
Na první zkouknutí pro mě nesnadno stravitelné. Solaris zbožňuju, ale zde mi význam symbolů unikal. Přesto musím pochválit Tarkovskiho cit pro nádherné obrazy a originalitu. Možná po druhém zhlédnutí docením i další vlastnosti tohoto filmu.
Dance, Girl, Dance (1940)
Oddechová komedie, která je ale zajímavá především obrazem moderních vaudevillových divadel. Jinak je vše podřízeno žánrovým pravidlům filmu o kariéře začínající tanečnice. Občas se ale objevují příjemná překvapení, které snímek vynáší nad průměr a rozhodně nejde o otrocky zrežírovaný film jako kupříklad Babes in Arms, ženská režijní ruka je zde znatelně cítit.
Povídky o bledé luně po dešti (1953)
Další klenot asijské kinematografie. Mizoguchi opět ukazuje silný smysl pro lyrické vyprávění. Herci jsou také mnohem méně divadelní než jak tomu bylo u jeho starších filmů.
Příběh odkvetlých chryzantém (1939)
Výborný film. Mizoguchi pracuje skvěle s kamerou i emocemi hrdinů. Příběh sice nabízí tradiční schéma japonských vyprávění, ale díky pečlivě budované atmosféře a režisérově talentu je tento film právem řazen mezi klenoty asijské kinematografie.
The Mortal Storm (1940)
Tak tenhle snímek mě opravdu svým tématem překvapil. Podobně jako Diktátor to díky své otevřené kritice nacismu neměl jednoduché, na druhou stranu se i přes určitě zjednodušení jedná o zajímavou sondu do meziválečných dějin Německa ze které občas mrazí.
The Bank Dick (1940)
W. C. Fields mi asi nikdy úplně nesedne. Jeho způsob humoru je přece jen už léta vyčpělý a díky tomu se počet zdařilých gagů dá spočítat na prstech jedné ruky.