Recenzie (11 230)
Údolí včel (1967)
Neskutočná stredoveká nuda. Hlavne keď to porovnám s historickými filmami, ktoré v tom období v Československu vznikli (Majster Kat, Kladivo na čarodejnice...), tak toto musím zaradiť do zadných kategórií.
Carnage (2011)
Excelentné dielo. Divadelnú hru som teda nevidel, ale sfilmovaná podoba nemala chybu. Brilantný scenár priniesol diálógovú smršť, pri ktorej sa zaskveli všetci herci. Chris Waltz proste hral to, čo vždy a potvrdil, že je to pán herec. Zo ženskej dvojice sa mi viac páčila jedovatá a hysterická Jodie Foster, ale v druhej polovici filmu nezaostala ani Kate Winslet. Spočiatku nenápadný John Reilly sa takisto v druhej časti predviedol. Diela dialógového typu veľmi nemusím, ako napr. Linklaterove Pred súmrakom a Pred polnocou, ale toto bola iná šálka kávy. Vynikajúco som sa bavil a samotná hra nám perfektne ukázala, ako ďaleko majú dospelí od malých detí.
Adam (2009)
Aspergerov syndróm alebo nie, hlavný hrdina bol až moc otravný. Rose Byrne to zachránila, inak priemer.
72 hodín k slobode (2008)
Oproti americkému remaku oveľa slabšie. O 30 minút kratšia stopáž a hlavne Lindon sa s Croweom nemôže v sympatiách ani porovnávať. Kruger v porovnaní s Banks zhruba na rovnakej úrovni.
Miluj ma! Prosím... (2004)
Neoslovilo ma to naplno, ale na konci zimomriavky predovšetkým vďaka nádhernej skladbe.
Pred súmrakom (2004)
Ďalšia obrovská Linklaterova nuda. Množstvo neskutočne dôležitých dialógov o ničom. Hercov ale obdivujem, to muselo byť náročné s ohľadom na scenár.
Kšeft za všetky prachy (2010)
Človek sa teší na krimi záležitosť so svojimi obľúbencami Keirou a Colinom a ono to skončí ukrutnou nudou. Obaja spomínaní hrajú dobre, svoj štandard, zvlášť Keira, hoci sa neobjavuje v snímku veľmi často. Ale ten príbeh, zápletka, niečo strašné.
Má ma rád, nemá ma rád (2010)
Veľmi pekná romantika z mladosti a príjemné stvárnenie dvoch pohľadov zaľúbencov na tú istú situáciu. Milé, nie je to top romantický snímok za posledné roky, ale naozaj pobaví a nenudí.
Doktor Živago (1965)
Výborný film nadväzujúci na veľdielo svetovej literatúry. Smutný popis doby. V porovnaní so známym TV filmom dávam ale o jednu hviezdu menej. Novší prejav sa mi zdal srdcervúcejší, Keira Knightley je takisto lepšia Lara ako Julie Christie.
Návrat z doby ľadovej (2006)
Výborný začiatok so zdôvodnením ohlupovania ľudstva. Potom to šlo úrovňou dole, zopár dobrých frkov, ale inak veľmi lacné. Mimochodom, kto navštívil, alebo dlhší čas pôsobil v Anglicku asi uzná, že tie postavičky z budúcnosti, to sú už v častých prípadoch dnešní Angličania :)