Recenzie (11 542)
Solná sága: Bílé zlato z Alp (2020) (TV film)
Doba halštattská zblízka. Vyzerá to ako pravek, no pritom to je až dve tisíc rokov a viac po pyramídach. Zvláštne, ako tie dokumenty dokážu skresliť predstavu. Napríklad aj tu v hraných scénkach sú krásni herci doby dávnovekej, no podľa nálezov, čo potom ukazujú, to boli dosť hnilozubí ťažiari soli.
Strašiak (2023)
To pravé hororové vlastne ani nepríde, ale blížime sa k tomu tak v druhej polovici, kedy niektoré scénky sú celkom fajn. Ale príde to až také detinské, miestami groteskné, no nenudí a nepotrebuje k cieľu "zaujať" hektolitre krvi. Každopádne náš Kostlivec nestraší viac než kostlivec v skrini akéhokoľvek slovenského politika.
Ako sa Vinco zaťal (1977) (TV film)
Taká až rozprávočka o tom, ako sa z tyrana, mlátiča žien, super alkoholika, paranoidného žiarlivca a vysloveného zmrda v správnej chvíli stal povstalec. Hoci za celý život nedokázal povstať ani proti borovičke a aj tú si pri svojom osobnom povstaní, ktoré netrvalo dlho, vychutnal ešte naposledy. Len preto je hrdina? Ale inak dobre natočené, duch doby zachytený azda presne.
Chuť leta (2009) (TV film)
Amatérska dedinská romantika pre deti, kde je skoro každý herec predabovaný a to proste totálne vidieť a počuť. Divné hlavne je, že Nela Mokrá si zahrala v podstate za celú kariéru len v tomto filme, dnes ju už ani google nepozná, ale dabuje ju Pauhofová, vtedy už hotová herečka. Mokrá si zahrala mokrú pri Danielovi Fischerovi a ten dokazuje, že na tie komediálne roly sa ešte ako tak hodí, ale ksicht na letný románik nemá, pretože má večnú charizmu spoteného mastnovlasa, dnes už bez vlasov. Záverečnú tragédiu tvorcovia dali len tak z rýchlika, bez sĺz a nakoniec sa film ešte po nej končí veselo, čo je do očí bijúci a nevhodný paradox.
Demeterovci (1976) (TV film)
Niečo z doby SNP bez hluchého strieľania a preskakovania kaluží v lese. Výborné prostredie, jednoduchý príbeh troch bratov a jednej dievčiny pod kuratelou prísneho otca, možno viac mohla byť rozvinutá tá línia tragickej romantiky, ale inak herecky bezchybné, o čom sa pri daných osobnostiach ani nedalo pochybovať. Len Adamovič s tým krátkym priestorom a lepkavou tvárou bol takým čudným nedorobkom.
Anthony Bourdain: Neznámé končiny - Congo (2013) (epizóda)
Sledujúc život v Kongu niekde na dedine ma hneď napadlo, že také slovenské Kongo máme i my tu doma. Dosť sa to podobá, bordel taký istý. Zbrane majú možno vyvinutejšie, veď naši majú väčšinou palice do smetiaka a nožíky. A v Afrike majú aj akože reštaurácie a nejaké tie podivné jedlá, to zas u nás v takých Letanovciach sme skôr naklonení Aziatom a za pokrm si robíme najlepšieho priateľa človeka.
Anthony Bourdain: Neznámé končiny - Peru (2013) (epizóda)
Jedlami a zaujímavosťou kuchyne určite zatiaľ najlepšia časť. Hoci je to ťažko rozlíšiť, pretože tomu Bourdainovi chutí úplne všetko, všetko je fantastické, aj keby to bol pečený myšačinec.
Anthony Bourdain: Neznámé končiny - Libya (2013) (epizóda)
Celá časť len o Kaddáfím, aký to bol netvor, aká tam bola nesloboda a podobne. Ale čo americké tomahawky zabezpečili súčasnej Líbyi? V roku 2013 asi ešte nikto netušil, že pád Kaddáfiho bude znamenať aj obrovskú migračnú krízu a hlavne tam síce majú akože slobodu, ale je to sloboda byť chudák a prívesok iného režimu, ktorý doteraz v roku 2023 nevypísal riadne voľby. Demokracia len na papieri.
Anthony Bourdain: Neznámé končiny - Morocco (Tangier) (2013) (epizóda)
Mohammed Guláš. Fantastické meno pre šéfkuchára 🤣
Anthony Bourdain: Neznámé končiny - Canada (2013) (epizóda)
Samý hokej a niekedy naozaj trápny Bourdain. Mäsité jedlá fajn, ryby radšej nech nechajú v mori.