Recenzie (196)
Mary a Max (2009)
Já jen nevím, jestli by se to všem tak líbilo, kdyby místo nádherně animovaných postaviček ve filmu opravdu účinkoval starý plešatý retardovaný tlusťoch a Ošklivka Betty na australský způsob.
Ako si vycvičiť draka (2010)
Proč, když nejspíš vůbec nespadám do cílové skupiny, nemám moc ráda hrdinské animáky a film jsem neviděla ve 3D, tomuto filmu dávám skoro plný počet? Protože mě baví Dračí srdce, mám po krk všech animáků s otřepanýma popkulturníma hláškama a užvatlaným zvěrstvem a jo, jsem holka. Na poli rodinných animovaných sraček i jednooký králem?
Moulin Rouge (2001)
Velkolepé postmoderní spektakulární. Moulin Rouge se postupně stává jedním z mých nejoblíbenějších filmů, a za všechno může ta hudba. A zatraceně krásná Nicole Kidman. A neodolatelný Ewan McGregor. A bohémská atmosféra. A okázale výpravné kostýmy. A digitální Paříž. Viděno podruhé a stále se mi nedostává slov. A.. a... a.
Problémy v raji (2009)
Parta rozhádaných idiotů si vyrazí do Edenu. A i když se na konci všichni udobří, idioti stejně zůstanou.
Nečakaná láska (2008)
Tak ty koně na konci jsem už fakt nepobrala.
Talent pána Ripleyho (1999)
Remake francouzského filmu V plném slunci. Vcelku povedený, až na to, že Matt Damon pro mě prostě postrádá jakékoli charisma a po celý ten zdlouhavý film jsem si jen přála, ať už ta jeho podrazárna konečně praskne.
Začarovaní (2007)
Po zhlédnutí animované Popelky (1950) a Kouzelné romance v jeden den, nemůžu jinak než nepřijít k závěru, že je tohle velmi podařená parodie na sebe sama. Gisellin working song přesně podle choreografie z Popelky, všechna ta gesta, výprava, písničky ve stylu těch nejlepších disneyovek a vtipy na sebe sama jako krásně namixovaná sebereflexe všech "happy ever after" hovadin, ve které dochází ke střetnutí snových pohádek s ulicemi dnešního New Yorku. Tohle není jen zesměšňování uletěných fantazií studia Disney a laciné vykrádání sebe sama. Naopak, skrze vlastní postupy a styl vyprávění dostává v roce 2007 divák možnost podívat se na velmi vtipnou moderní a výpravnou show připomínající to nejlepší, co v Disney za ta léta vzniklo. A kdo nepochopí ten "kýč" a "lacinost", nebo spíš, kdo bere použitý styl vyprávění za hloupou nevtipnou taškařici, tomu bych pustila film ještě jednou a za "trest" hned potom zmiňovanou Popelku. Na pět hvězdiček tento film sice není, ale nějak musím zachraňovat nestoudnou "modravost" tohoto filmu tady.
V žiari slnka (1960)
Napínavě rozehraná hra Alaina Delona na italské riviéře. Dokonalé francouzské charisma dýchá i po letech z filmu o lásce k penězím a zločinu takřka bez chybičky a jen díky němu se dá filmu odpustit téměř dvouhodinová stopáž. Kdo si kdy myslel, že Delona může nahradit nějaký Matt Damon v americké verzi Talentovaný pan Ripley. Z tohoto pohledu si myslím, že americký remake francouzskou předlohu nijak neobohatil, a v historii světové kinematografie je naprosto zbytečný a neopodstatněný... Amíci prostě zkopírovali všechno, co mohli. Viva la France!
Popoluška (1950)
Tak už konečně vím, odkud se vzala všechna ta roztomilá kreslená zvířatka. Klasika všech klasik.
Penelope (2006)
Kouzelná pohádka s romantickými prvky a černým humorem. Takových podívaných, které se neomrzí ani po pátém zhlédnutí je opravdu málo, a navíc u Penelope nejde o to, že s každým dalším zhlédnutím objevím nějaký další "hlubší smysl", ale o to krásné kanonické vyprávění, které v některých místech sice má své trhliny (rozuměj nelogické chyby v konstrukci fabule), ale i přesto mě tento film s nádhernou, téměř burtonovskou, stylizací dokáže pokaždé unést zpátky do pohádky. Tentokrát však pro dospělé. Ne nadarmo byla Penelope můj první ČSFD avatar.