Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Dráma
  • Akčný
  • Animovaný
  • Komédia
  • Krimi

Recenzie (268)

plagát

Šógun (2024) (seriál) 

Veľkolepé, no zároveň intímne, drsné a bez príkras, no zároveň krásne. Dialógy sú ostré ako čepeľ katany, no zároveň pohľady a výrazy tvárí vedia rezať do ešte hlbších miest. Historická mňamka, ktorá ma okamžite uhranula a s ľahkosťou preniesla do vtedajšieho Japonska, no dať tomuto seriálu zbohom je pre mňa naopak veľmi ťažké.

plagát

Sedliaci (2023) 

Už S láskou Vincent bol čo sa týka animácie veľmi nápaditý a nevšedný počin, ktorý lahodil oku. Tu sa však tvorcovia do toho opreli s ešte väčším nasadením a výsledok je radosť sledovať. Vizuálom očarujúca melodráma, ktorá je aj vďaka dynamickým pohybom kamery veľmi vťahujúca. Tá animácia na vás dýcha, žije svojim životom, ktorý mu tvorcovia vnukli. Ale nie je to len o nej, príbeh je takisto silnou stránkou. Zavedie nás do istej poľskej dediny v 19. storočí, a hodí nás s pozoruhodnou autenticitou do drsnej reality, ktorej jeho postavy čelia. Hlavnou postavou je Jagna, dievča, za ktorú rozhodujú ostatní za vidinou vlastného prospechu, no jej slobodnú myseľ nespútajú. A na mieste, kde sú zbraňou klebety a závisť je len otázkou času kedy sa stane terčom. Menšou výtkou je len občasná premenlivosť motivácií niektorých postáv, ale to sa dá odpustiť. Sedliaci sú umeleckým dielom s emocionálnou hĺbkou a bohatým storytellingom. A stoja o vašu pozornosť.

plagát

Opičí človek (2024) 

Dev Patel debutuje na režisérskej stoličke a ide mu to sakramentsky dobre. Je cítiť, že do Opičiaka bolo vložené maximálne úsilie. Kamerou dravá, vizuálom správne vystihujúca atmosféru filmu a s hudbou umne a účinne pracujúca podívaná. Berie si  inšpiráciu všade možne, no zasadením a využitím indickej kultúry si razí vlastnú  cestu na poli žánru. A tá akcia keď nastane, stojí teda za to. Sú tu dve také väčšie, kde prvá nie je síce taká učesaná, no správne podáva rozpoloženie a nie plnú pripravenosť hlavnej postavy. Tá finálna, kde je už náš Opičiak pripravený na realizáciu svojej pomsty, bola veľmi uspokojivá a zaslúžená, drsná, živelná a kvalitne nasnímaná (kompozícia pri niektorých scénach je mňamková). A celkový záver tomu všetkému dal náležitú bodku. Čo by som vytkol, tak minulosť hlavného hrdinu v strede filmu, prišla mi tam naviac, postačili by tie útržky, čo boli vyjavené už predtým, takto to zbytočne narušilo štruktúru a tempo. A ak by som ešte veľmi chcel niečo vypichnúť, tak by to bola jednorozmernosť väčšiny postáv, ale nechcem to vypichovať, keďže svoju rolu plnili všetky ako treba. Pri finálnom hodnotení som váhal, ale po uležaní idem hore, lebo aj keď tento debut nie je dokonalý, tak ten zápal a odhodlanie, s ktorými bol stvorený z toho neskutočne sršia a ja proste nemôžem inak. Už sa neviem dočkať čo ďalšie nám tento filmár predvedie.

plagát

Fallout (2024) (seriál) 

Seriálový Fallout ukázal ako najlepšie treba na videoherné adaptácie, vyrozprávať svoj vlastný príbeh s novými postavami v kulisách herného sveta. Veľmi ma bavilo skúmať čo všetko tento svet ponúka, a na objavovanie tu toho bolo dosť. Je cítiť, že do toho nasypali hromadu peňazí, lebo vyzerá to fakt výborne, a v symbióze s praktickými efektami to pekne ladí. Postavy sa tiež podarili, Walton Goggins to tiahne rozhodne najviac, či už sledujeme jeho pištoľnícky mód alebo minulosť cez flashbacky. Ella Purnell ako naivná Vaultarka to ale zvláda tiež super, človeku je sympatická a fandí jej. Aaron Moten ako člen Bratrstva oceli ťahá za ten kratší koniec, no stále aj jeho miesto v príbehu funguje ako má. Príbeh baví, tempo je správne odsypávajúce, takže nuda a naťahovanie nehrozia. Ponúka aj napätie, ktoré celý čas visí vo vzduchu, a viete, že niečo tu nehrá, zvraty a odhalenia, ktoré sú správne dávkované, akciu, čo sa nebojí drsnosti, no zároveň nie je nadužívaná. Občas mi nebolo úplne jasné ako fungujú isté technológie/prístroje a celkovo pravidlá toho sveta, keďže som nikdy nehral hry, no dalo sa cez to preniesť. Je to proste našlapaná a zábavná štýlovka, ktorá ma okamžite zaháčkovala a nemohol sa od nej odtrhnúť. Sem s druhou sériou.

plagát

Vládcovia nebies (2024) (seriál) 

Bratstvo neohrozených je vynikajúca miniséria, ktorá sledovala americkú 101. výsadkovú divíziu a vtiahla a zasiahla ma teda neskutočne. Takže na podobnú látku, ktorá tentokrát sleduje 100. bombardovaciu letku som sa veľmi tešil. K porovnávaniu s Bratstvom to navádza, ale je na mieste posudzovať to ako samostatný projekt. A vo výsledku je to veľmi vydarené nahliadnutie na osudy letcov počas II. svetovej vojny a aj poskytuje pohľad na tento konflikt z inej perspektívy, ktorú zase tak veľmi nevídame. Tvorcom sa úspešne podarilo preniesť diváka do kokpitu, aby cítil všetky tie nástrahy, ktorým je posádka vystavená. Bitky sú v rámci možností spravené veľmi fajn a dokážu byť aj dosť brutálne (hlavne 3. a 5. epizóda naservírovali to najlepšie z nich), ale je tam aj pár, o ktorých sa hovorí, no nevideli sme ich, čo je škoda, no zase keby to bola samá bitka asi by to mohlo splývať. Už zo začiatku tu postavy dosť umierajú, čo na jednej strane ukazuje, že nikto to nemá isté, no na strane druhej väčšinu z nich som nepoznal a vzťah k ním som si nemal ani kedy vybudovať, ale zase dá sa to chápať. Ale samozrejme tí hlavní ťahúni si ma získali, či Austin Butler, Callum Turner, Anthony Boyle alebo Nate Mann. Prvé dve epizódy som si k tomu hľadal cestu, no od tretej som už tomu prišiel na chuť, v piatej to na mňa aj emocionálne doľahlo a finále tomu dalo skvelú a dojemnú bodku, ktorá mi zarosila oči (aj tá skvelá hudba tomu dosť pomohla) a privodila husiu kožu (istá scéna v tábore). Menšiu výhradu by som ešte mal k tempu, kedy by možno stačilo skrátiť o 2 epizódy a bolo by to ešte plynulejšie. Mimo to však prevládajú klady, užil som si to veľmi a rozhodne odporúčam.

plagát

Chudiatko (2023) 

Podivuhodný a nevšedný film, ktorý mi učaroval v každom smere. Vizuálne opojné, bizarne lákavé a príbehovo vťahujúce. Lanthimos svoje remeslo predvádza skvelo a do tohto až snového sveta ma dokázal jednoducho preniesť a nechať ma kochať sa. Emma Stone tu v roli Belly Baxter neskutočne hviezdi, a sledovať jej vývoj a cestu za poznávaním sveta a aj samej seba ma veľmi bavilo, určite jedna z najzaujímavejších postáv čo som videl za posledný čas. Treba ale zmieniť aj Marka Ruffala, ktorý si to úplne užíva, ukazuje mnoho polôh a jeho až občasné prehrávanie mi tu pasovalo a neuveriteľné som si ho vychutnával. A do tretice Willem Dafoe, tak je to Willem Dafoe, samozrejme, že je výborný, dá sa čakať niečo iné? Keď mám nájsť menšie problémy, tak asi časť loď - Paríž bola s tempom trošku nevyváženejšia, ale keď sa na to pozriem celkovo, tak je to drobnosť.  Obsahom aj formou bohatý film, ktorý treba vidieť a ktorý treba zažiť.

plagát

Prišla v noci (2023) 

Ďalší z tých českých filmov, ktorý skúša niečo inak a ide mu veľmi kvalitne. Zaujímavo pojatá home invasion, ktorá dobre narába s humorom, no má v sebe aj také hororovejšie podtóny, či už neistotu toho, kedy sa objaví na scéne ONA alebo tým ako je film nasnímaný (napr. scény v lese). Rozhodne by ste nechceli byť v koži hlavnej dvojice, ktorá si touto inváziou prechádza. Simona Peková ako tá ,,hlavná hrozba,, je proste skvostná, exceluje v každej svojej polohe a keď je na scéne, tak si ju vždy podmaní. Je však škoda, že film končí tak nijako, bez nejakej satisfakcie, ktorú by som v závere očakával. No nemení to nič na tom, že je to skvelá podívaná, ktorú som si náramne vychutnal.

plagát

Neuvěřitelná (2019) (seriál) 

Výborné spracovaná, napísaná a zahraná miniséria, ktorá ma dostala neskutočne. Robí všetko na jednotku, v každej časovej rovine, ktorej sa venuje a keď medzi nimi strieda, tak to pôsobí prirodzene a nerušivo. Či už sa jedná o tu detektívnu linku, kde cítite to odhodlanie a zápal oboch detektívok (sú to vlastne protipóly, no keď sa spoja sú zohraná dvojka) pri pátraní po páchateľovi týchto hrozných činov, no a ja som im pri tom držal palce. No a druhá linka sleduje obeť jedného z týchto činov, ktorá si prejde peklom (v prvej a druhej epizóde boli zábery, ktoré boli dosť ťažké na sledovanie) a dúfate, že sa z tejto situácie konečne dostane (Kaitlyn Dever to zahrala neskutočne, len jej jeden pohľad toho dokázal predať strašne veľa). A je neskutočné a hrozivé, že toto sa vo svete deje, či už sa to týka samotných páchateľov alebo toho ako sa k tomu stavia systém a spoločnosť, ktorí nevedia aké je to byť v koži obeti. Silný a úderný počin, ktorý sa mi dostal pod kožu veľmi účinne.

plagát

#annaismissing (2023) 

Česká filmografia sa v poslednej dobe nebojí skúšať aj niečo iné a dávať šancu mladším tvorcom, ktorí majú čo povedať a vedia ako to povedať. A tento film je toho dôkazom, kvalitný thriller v modernom kabáte, ktorý si ma okamžite získal. Je dômyselne a chytro vystavaný, dokáže prekvapovať, postavy nie sú čiernobiele a réžia či kamera sú na vysokej úrovni, a oceňujem aj pekné hrátky s prechodmi. Posledná tretina je rozhodne najsilnejšia a najúdernejšia, kde si ma film pekne povodil, už keď som si myslel, že to mám prekuknuté, tak som sa mýlil, a hlavne chválim, že to kam sa to ubralo nebolo odnikiaľ, ale dávalo to zmysel a pôsobilo to logicky. Čo dodať, som nadšený a je to pre mňa veľmi príjemné prekvápko.

plagát

Loki - Season 2 (2023) (séria) 

Tak Loki nám skončil, a bolo to teda skvostné finále, ktoré vo mne vyvolalo všetko od nadšenia, údivu až po slzy dojatia. Nechápem fakt prečo aj iné MCU projekty nedostanú takúto opateru. Tu je proste cítiť, že tvorcovia dali do toho lásku a dali si záležať na každom zábere, každej scéne, každom kúsku tejto audiovizuálnej lahôdky. Dokázal by som sa nad tým rozplývať dlhé hodiny a chváliť každý aspekt toho, tvorcom dávam klobúk dolu a tlieskam im, skvelá práca. Zbohom Loki.