Recenzie (3 522)
Dvojitá pohroma (2001)
Parodie na americké detektivky a krimikomedie vystavěná na základech amerického nezávislého filmu, jeho typickém originálním humoru i estetice. Není to nejlepší DiCillův film, ale spolehlivě pobaví. V podstatě je to taková filmová konzerva kinematografie 90. let minulého století, byť natočená až na přelomu milenia...
Dcéra divočiny (2023)
Survival thriller, kterému hapruje tempo i pocit naléhavosti, tvůrci se zřejmě tak báli, že diváky zneklidní, že se jejich vyprávění vyhýbá dramatizaci čehokoli, co nedokáží vyřešit do 15 sekund. Film mohl být smysluplnou studií traumatu, místo toho se divákovi předkládá náčrt mechanismu pronásledování kočky a myši. V podstatě jde jen o sérii hloupých akčních scén, které ani nevypadají věrohodně. Dcera divočiny je jen obyčejné tuctové béčko...a to je od Neila Burgera opravdu velké zklamání!
Tvorca (2023)
Slátanina řetězící řadu absurdit, nelogičností a klišé, jejíž jediným kladem je poměrně pěkná vizuální stránka...
Zabiják (2023)
Minimalismus, bravurní řemeslná stránka, vliv východních náboženských nauk propasírovaných skrze komiks, filmová meditace nájemného zabijáka, Ghost Dog made by David Fincher...
Bratia (2023)
Škoda, že biografický film o bratrech Mašínech nenatočil kdysi už Miloš Forman podle vynikající předlohy a scénáře Jana Nováka, jak to prý bylo plánované a domluvené. Tenhle snímek Tomáše Mašína rozhodně není špatný, ale pořád je to jen provinční český film, světový potenciál příběhu bratrů Mašínů bohužel neměl šanci naplnit (a to především vinou - podivně nedramatického - scénáře...a na Oskarech tím pádem podle mého také nemá šanci). Každopádně konečně byl alespoň takhle splacen filmový dluh hrdinům protikomunistického odboje. Teď ještě to státní vyznamenání... PS: Josef Mašín Bratry zhodnotil jako pěkný film, který ovšem není o nich…
Iveta (2021) (seriál)
Kdyby Kolečko udržel svůj perimetr jen na Trebišově, Iveta měla potenciál být slovenským Mostem a Jan Hřebejk československým Kusturicou, rozmělněním pozornosti o Blavu, svět modelingu, zákulisí soutěže Miss Slovensko, partnerský trojúhelník homosexuálů, tradiční Hřebejkův aktivismus atd. šly ale tyhle ambice vniveč...tvůrci sem prostě namíchali moc ingrediencí, je to přeplácané, nesourodé, prostě jako v té pohádce bratří Čapků, v níž pejsek a kočička, tedy Kolečko s Hřebejkem, dělali dort... PS: Za první díl ale 5 hvězd, musel jsem si ho pustit 2x, jak jsem se u něj smál...
Ještěr (2023)
Plíživě pomalá syrová noirově laděná temná detektivka s charismatickým Beniciem Del Torem v hlavní roli. Vynikající herecké výkony, velmi povedený režijní debut!
Co ste hasiči (2021) (seriál)
Sterilní a novácky plytký scénář spolehlivě zabíjí jak humor, tak i byť jen stopové množství nějaké umělecké a řemeslné kvality. Srovnání s Okresním přeborem si tahle hasičská plytkost nezasluhuje...
Eliška a Damián - Epizoda 1 (2023) (epizóda)
Tak tohle je zřejmě český televizní historický milník - ne/kvalitou seriálové produkce našich komerčních televizí jsme dohnali latinskoamerickou a tureckou seriálovou tvorbu! Děkujeme, opravdu ,,Prima" zábava... :-(
Invázia (1980) (TV film)
Strhující britské dokudrama o okolnostech Pražského jara a invazi vojsk Varšavské smlouvy do Československa 21. srpna 1968 coby rekonstrukce legendární knihy Zdeňka Mlynáře Mráz přichází z Kremlu... Vyzdvihnout lze i vynikající český dabing. Mimochodem to samé téma snad ještě lépe zpracoval Robert Sedláček v Českém století, konkrétně v díle Musíme se dohodnout (1968)...