Recenzie (1 959)
Blackthorn (2011)
Atmosférický (pre niekoho samozrejme synonymum pre rozťahanú ukecanú nudu - zdravím Verbala! ;-)) western s nádhernými exteriérmi, dobre vybranými hercami, super natočenými prestrelkami (hoci sú iba dve) a zaujímavým, Dobro a Zlo relativizujúcim predfinálnym zvratom. Z lásky k žánru o hviezdu nadhodnocujem, ale nedá sa nič robiť, vládne spokojnosť.
Elitní zabijaci (2011)
Keď človek vopred vie, že to nie priamočiara stathamovská rúbanica, tak sa to celkom dá. Má to síce asi 5 koncov, a ani jeden poriadny, ale napodiv práve to ma bavilo. Film mohol kedykoľvek skončiť klasickým akčným bombardovaním, ale vždy sa ešte niečo zvrtlo a tá nepredvídateľnosť zo mňa striasla apatiu z prvej polovice filmu.
Krvavá noc (2011)
Prepáč, Sam. Vieš, že tvoju tvorbu vysoko uznávam, hoci si bol šovinistická prepitá sviňa. Ale táto nová verzia sa tvojej minimálne vyrovná. Áno, je to v princípe zbytočný film. V princípe. Má však plnokrvné a plnokrvne zahrané postavy, "gradácia k prúseru" funguje bezchybne a finále je napínavé a intenzívne. Každá puška v príbehu vystrelí. Nebyť Skarsgarda, ktorý v polohe "som nadržaný a prebúdza sa vo mne zlo" iba tupo zíza do neznáma, nemám výhrady. (Mimochodom, Kate je hnusná, ale tým sedlákom to asi nevadí.)
Deň zrady (2011)
Ťažko vzniesť konkrétnu výhradu. Režijne precízne (s niekoľkými fakt dobrými nápadmi), z hereckého hľadiska chirurgicky presné, ústredný prerod z idealistu na vypočítavú sviňu dokonale prepracovaný a v každom momente pochopiteľný, vyváženosť medzi politickými a osobnými líniami bezchybná. Napriek tomu to nezanechá hlbšiu stopu. Výsledný pocit zostáva v rovine: "No dobre, politika kriví charakter a aj demokrati vedia byť špiny. A?"
Vec (2011)
Triky pekné, humusáčiny vychutnané. A tým to končí. Nulová atmosféra, nulová prepracovanosť postáv, nulová gradácia a nulové napätie. Zívačka.
Deň pred krízou (2011)
Okrem Spaceyho psa a Bettanyho výpočtu, na čo utráca prachy, osobných línií precízne zbavená, no pritom dostatočne prežitá finančnícka dráma. Zdanlivo sa všetko deje v pohodičke, nikto príliš nezvyšuje hlas, ale vnútorným napätím to len tak srší. Herci samozrejme bez chyby, najlepšie je Kevinovo vychutnané: "What?"
Pomáhať a chrániť (2011)
Kandidatúra na najzábavnejší úlet roka. Má to úplne jednoduchý a priamočiary príbeh bez akýchkoľvek zvratov či prekvapení... ale na to serie pes za bicyklom, pretože Brendan Gleeson má životnú formu, záporáci filozofujú, matka sa zúčastnila orgií a scenár je hláška na hláške ("Jasné, že sme do IRA pribrali teplošov, bol to jediný spôsob, ako infiltrovať MI5."). No a westernové finále to samozrejme spečaťuje.
Oceľová päsť (2011)
Pohodový Jackman a výborné triky. Inak nič. Žiadne emócie, žiadna gradácia, ani náznak adrenalínu. Evangeline Lilly sa vôbec nemala dostať na veľké plátno (niežeby vyzerala zle) a to decko som chcel už v polovici zlomiť cez koleno. Rodinná sterilnosť v plnej poľnej.
Bojovník: Brat proti bratovi (2011)
Bezchybne fungujúce veľkohollywoodske veľkoklišé, zľahka variované v závere bratským fightom. Výborná réžia, herci bez zaváhania, Nolte si zrejme pôjde pre nomináciu. Finále krásne graduje a emócie bombardujú diváka kobercovým náletom.
50/50 (2011)
Z princípu tieto emocionálne vydieračky o postihnutých a umierajúcich ľuďoch neznášam... ale toto je neodolateľný film vo všetkých ohľadoch. Navyše vlastne nie je o samotnej chorobe, ale o chlapskom priateľstve. Takým tým pravdivým dobrýwillhuntingovským spôsobom. Všetky postavy skvelé, vrátane Rogena, ktorého prvýkrát niekto využil v jeho tradičnej polohe funkčne pre príbeh. Scéna s nájdením knihy na záchode jasný doják roka, rumázgal som ako decko. Škoda príliš doslovného záveru, hoci následný Pearl Jam to ešte hodí do správnej polohy. 9/10