Recenzie (253)
Pravý rytier (2016) (TV film)
Tahle pohádka má moje sympatie. I přes pár nelogičností, drobných přešlapů a hudební příspěvek Xindla X (vhodný k úplně jinému žánru). Milá, statečná, dobrosrdečná princezna; hlavní hrdina, rytířův synek vizuálně sice trochu podivín, ale jinak taky statečný, s dobrým srdcem; Lukáš Vaculík - táta rytíř si svou veskrze nenáročnou akční postavu nadmíru užil, dozajista včetně záchrany nadpozemsky krásné královny víl :) Nechybí ani potřebný spád děje. V dramatickém závěru, kdy ústřední postavy ukáží své morální kvality, je také velmi dobře zobrazeno, že zlu se nesmí ustupovat a dobré konce předchází často nemalá osobní statečnost. To mi u některých jiných, často lépe hodnocených pohádek chybí víc, než například úplná logičnost děje, dokonalá výprava nebo obsáhle zpracovaná psychologie postav. Posledně jmenovaný příklad mi vlastně u pohádek nechybí vůbec.
McFarland: Útek pred chudobou (2015)
Muchas Gracias señor Costner. Jó, takovej McFarland, aspoň jednou za čas, není na škodu... Por cierto, Kevin versus Clint sobre el tema mexicano: 1:1
Biřmování (2016)
Řádky i meziřádky vztahů otec - syn a vůbec mezilidské vztahy, zejména ty chlapské. Nechybí opravdovost, osobitost, poetika... nádherně citlivě zachycuje tíži obyčejného dne neobyčejného táty a syna. Bez rozpaků přidávám podtitul: "Chlapi sobě". V dnešní době běsů všech pruhů a všeho druhu jako oáza pro žíznícího na poušti. Nemám problém zaokrouhlit nahoru :)
Recept na lásku (2018)
Docela šablonovité a místy přesládlé, ale kvůli Emče a příležitostným "emocióne" jsem nakonec zaokrouhlil nahoru.
Who We Are Now (2017)
Možná si to nakonec čtyři hvězdy zaslouží... I když se v prvních cca 9 - 90 minutách člověk musí docela překonávat, aby vydržel dívat se dál... Ale - někde v průběhu je slušná šance průniku pod nezáživnou slupku tohoto v jádru velmi vážného, dramatického snímku. K nalezení je tam něco krásného i smutného, ale hlavně skutečného... Všichni tři ústřední herci velmi slušný výkon. Režie slušné řemeslo, dobře promyšlené, i když, ruku na srdce, uměl bych si představit režii s místy přeci jen o něco silnějším zásahem na srdeční komoru :)
Palo Alto (2013)
Zajímavá, osobitá režie, střih, soundtrack. Snímek dokáže diváka dobře vtáhnout do děje... Emča opět nezklamala, Natt Wolff a Valův synek příjemně překvapili.
Pán Dokonalý (2015)
Kendrickovic Tyranosaurus, jako skutečný predátor, stihl definitivně usmrtit téměř veškerou chemii, poetiku a vůbec cokoli mezi Francisem a Marthou. Ještěže Mr. Right nedává svou kůži lacino...
The Winning Season (2009)
Skvělý Sam, solidní Emča, ale i někteří další "přihrávači". Příjemný, nenucený, vtipný feeling.
Špačkovi v síti času (2013) (seriál)
V mnohém poměrně originální, osobitý a velmi zdařilý (fantasy) seriál. Svým poselstvím více než vhodný nejen pro děti, ale doslova pro každého z nás. Za předpokladu, že se dotyčný divák chce a dokáže dívat dětskýma očima. Srovnání s panem Vorlíčkem je na místě. Za mě kvalitativně určitě lepší než Arabela se vrací (ta je dle mého soudu sotva za 3 hvězdy) a nechybí tak moc k původní Arabele (ta je u mě za 4,5 hvězdy). Sice trochu slabší rozjezd a z mého pohledu mírně nevěrohodná, neosobitá postava Matěje Špačka, o to více však zazářila zejména Klementinka, Mistr Garibaldini, ale také Albert Einstein, řada vedlešjích postav a také samotné prostředí vynikajícího, okouzlujícího "zásvětí". Proto navzdory kritice mnohých, zejména pí Spáčilové, nemohu jinak, než nepatrně zaokrouhlit nahoru a uděluji 4 zářivé ze souhvězdí Plejád :)
Návrat do budúcnosti (1985)
Mimořádně zářivý unikát, na který se nezapomíná. Málokdy se povede, že je srovnatelně špičkový i druhý a třetí díl trilogie.