Recenzie (253)
Môj brat Tom (2001)
Nádherný a bezprostřední film. Škoda, že si jej nepustil Pawel Pawlikowski... Dříve, než "natočil" Moje léto lásky.
Moje leto lásky (2004)
Nápady by byly, ale to provedení :-/ Jediným důvodem k udělení hvězd je výkon obou hereček v hlavních rolích. Zatímco jediná hodnota výkonu tohoto režiséra/scénáristy spočívá právě v tom, že si vybral ony herečky. Modleme se tedy, bratři a sestry, aby si i Pawel uvědomil, jakým přínosem (nejen) pro britskou kinematografii vlastně je.
Najhľadanejší muž (2014)
Jak už naznačil Shakespeare - mnoho povyku pro nic stejně jako málo povyku pro mnoho - nám nepřinese víc, než skřípot v soukolí... A čím je mechanismus složitější a jemněji odladěn, tím je zranitelnější... Jsme-li postavy, jako v orloji, pak lze občas i při nadlidském úsilí těžko předejít tragickému efektu... Efektu vyvolanému nežádoucím zásahem do soukolí.
Divoký Django (2012)
Každý dobrý dentista přece ví, které "společenské kazy" si zaslouží "přednostní péči" ;-)))
Láska na karí (2014)
Nutno uznat, že Hallström zatím stále umí "dávkovat" emoce... jako Hassan kari. I když tématicky nejde o nic nového... Některé dialogy lze dokonce hodnotit jako málo kořeněné, nebo nekořeněné vůbec... Ale od toho tu máme univerzální ingredienci, vždy výtečnou Helen Mirren:) Díky ní má pak každý jednotlivý předkládaný pokrm vždy ten správný říz. Kdepak, žádné dokořenění již není třeba;-) Ovšem jako kritik, který si chce zachovat tvář, především s ohledem na "Lov lososů v Jemenu", uděluji "jen" dvě "michelinské" hvězdy, chcete-li, čtyři hvězdy "čsfďácké".
The Adventures of Young Indiana Jones: Espionage Escapades (1999)
Kafkova Praha... nezklamala. Ale nějak se nám při tom všem zmatku aparátnické představenstvo zapomnělo a nestihlo Indymu za ten impozantní souboj s formuláři a jejich autory udělit nejvyšší úřední vyznamenání - razítko "Spejbla do sešítku" :)))
V oku tornáda (2014)
I takto může vypadat NEBE(L)VÍR bez "Harryho"... I když, mám vážnou obavu, že by tyhle "větrné kreace" stejně nezkrotilo ani legendární "Expelliarmus". Ať už ho vysloví kdokoli. I ten, jehož jméno se nevyslovuje...
Světlušky v zahradě (2008)
Svět dítěte a svět dospělého, vzpomínky, které je spojují... Vzpomínky, které dodávají filmu na jedinečnosti, hloubce... Nejvíce však na nezapomenutelné atmosféře, intenzitě obrazu neopakovatelných okamžiků života... L'impression, soleil levant...
Lucy (2014)
Come & play... Spécial et encore Classique Leçon de Monsieur Besson... Dvě části: Ztraceno v Oldboybandu; Nalezeno ve Scarlett.
Očista: Anarchia (2014)
Z pohledu množství "potoků" akce, jejich efektivity a směru "hlavního proudu", jde přeci jen o "kapku cákavější" záležitost, než v případě jedničky ;-)