Recenzie (940)
Pouta (2009)
Pouta nesnesou srovnání s žádným českým filmem. Člověk by skoro nevěřil, že to natočili Češi. Autenticitě napomáhá množství neznámých hereckých tváří, jež ovšem předvádí bezchybné výkony v čele s Ondřejem Malým, jehož ksicht vypovídá o postavě, kterou ztvárňuje, naprosto vše. To jsem viděl naposled u Jamese Cagneyho. Občas jsem se v ději ztrácel, stopáž mohla být jistě o dost kratší. Ale přece musím snímek hodnotit kladně. Komunismus je zde pouze doplňkem. Nějaké symboly zde vlastně ani nejsou. Hlavní "hrdina" je sice estébák, to zlo tkví ale jinde, než v systému. V člověku samém.
Kawasakiho ruže (2009)
Takový to byl Jan talentovaný režisér. Točil s takovou lehkostí, a přitom takové skvosty jako Pelíšky či Musíme si pomáhat. A poté sešel z cesty a klesal dolů a dolů. Kawasakiho růže není jistě to nejhorší, co natočil, já však již lámu hůl a zatloukám poslední Hřebejk do rakve ...
BrainStorm (2008) (TV film)
Jirka Strach dokazuje v každém filmu, že má nevšední režisérský talent. Rád bych viděl nějaký jeho film bez označení "televizní". Ač může být Brainstorm sebevíc vykradačský (Čas probuzení či převzaté scénky z Rainmana), jedná se na české poměry o nevšední dílko s minimem kazů, maximem hereckých výkonů a příjemným magičmem v postavě Pavla Lišky.
Mesiac v nás (2009)
Dokument je to otevřený, ale až příliš se projevuje autorčina nezkušenost s točením filmových dokumentů. Ale ta 11letá holčička, to je teda trefa! Jak popisuje, jak si vytírala prdel a mezi hovnama viděla krev, tak si myslel, že to dostala, ale nedostala ... no žůžo. Ale jako ve správné pohádce ... nakonec přece jen přišla "první krev" - spíš mi to teda evokovalo Ramba, ... prostě nářez.
Karamazovi (2008)
Netradiční příběh, ve kterém se prolíná divadlo s filmem i skutečností. Klíčem k celému příběhu je ovšem nenápadný Polák ... Nebýt totiž jeho, bylo by to neukončené. Největším plusem jsou výborné herecké výkony, zejména Ivana Trojana. Nezaostává Zelenkova režie či Kaczmarekova hudba.
KRUH - portrét demonstrace (2009) (študentský film)
"Seber se a vyjeď ty kundo špinavá česká"
Fimfárum Jana Wericha (2002)
4x4 + 1x3 = 19/5 = skoro čtyři
Všetci moji blízki (1999)
Pro mne jeden z nejlepších polistopadových filmů od specialisty na Wintona - Mateje Mináče. Jedná se o skvostně herecký obsazený příběh jednoho z 669 zachráněných dětí, resp. jeho rodiny od Mnichova do začátku 2. světové války. Jak pomalu se příběh rozjíždí, o to větší grády nabírá v druhé půlce filmu.
Sluha dvou pánů (2000) (divadelný záznam)
Nedokážu najít chybu, to přiznávám. Na druhou stranu asi nikdy nebudu mít potřebu podívat se na to znovu. To je chyba patrně tedy jediná. Donutilův výkon je ovšem famózní.
Alonzo, muž bez rúk (1927)
Lon Chaney tentokrát jako bezruký muž (v roce 1920 hrál beznohého ve filmu Penalty), který usiluje o krásnou, avšak frigidní Nanon, kterou na počátku své kariéry ztvárnila Joan Crawford. Jedná se rozhodně o zajímavý film, který sice nenudí, ale má blíže ke 3* než 5*. Lepší průměr ve svém žánru.