Recenzie (943)
Agatha Christie: Slečna Marpleová - Karibské tajomstvo (2013) (epizóda)
Nejlepší díl slečny Marplové, minimálně s Julií McKenzie, kterou jsem si pořád nemohl s Jane Marplovou ztotožnit, holt Geraldine McEwan byla jinde. Je ovšem pravdou, že předloha je vynikající a o filmu lze říci totéž.
High Stakes Poker (2006) (relácia)
Viděna 6. série.
Sametoví vrazi (2005)
Jako kluci jsme si hráli na mafiány, na policajty, takhle jsme napíchli ukazováčkem jakože bouchačkou a cejtili jsme se strašně tvrdě, když druhej kamarád spadnul na zem, v jakoby mrtvolné křeči. Sice jsem se u toho bavili, ale bylo to strašně infantilní. A přesně tenhle pocit mám z tohoto filmu. Rádoby tvrdá kriminálka po česku, která v důsledku vyznívá strašně trapně.
Nevinnost (2011)
Tak si říkám, co to jen ti hoši Hřebejk s Jarchovským hulej? Chtěli natočit světový film, místo toho to dopadlo typicky česky, pitomě. A k čemu tam maj ty policejní experty, aby jim radili? To jim neřekli, že Hynek Čermák jako vyšetřovatel neprojde z důvodu podjatosti? Co ta vazba (z důvodu možného ovlivňování svědků)?!! A pak teprve výslech neštrejchnuté poškozené? Nevím, ve kterém státě a právním systému se příběh odehrává, ale ta čeština mě mate ... Podobných přešlapů je plný každý druhý film s policejní tematikou, ale vystavět na tomto absurdistánu (tvářícímu se ovšem zatraceně vážně!) celý film, to už je vrchol!
Možno príde aj kúzelník (1982) (relácia)
Nejlepší scénky: Matyldeyi (Wimmer, Černoch) *** Housle (Wimmer, Černoch) *** Těžký týden referenta Kubrta (Kaiser, Lábus)
Poviedka o policajtovi (1975)
Stará poctivá francouzská kriminálka s inspektorem Bornichem, který pálí jednu cigaretu za druhou. Bezchybná klasika.
Jeanne Dielmanová, Obchodní nábřeží 23, 1080 Brusel (1975)
Tři hodiny voyerismu - pozorujeme ženu, jak vaří, jí, myje nádobí, utírá nádobí, koupe se, leží mrtvolně pod chlapem, spí, vaří, jí, mluví se synem, spí, vaří, jí, myje nádobí ...
Zúfalé manželky (2004) (seriál)
Pro mě osobně se jedná o nejlepší seriál současnosti. Na rozdíl od jiných ambiciozních projektů jeho kvalita neskončí po první sérii, ale úroveň zůstává stejná i s dalšími řadami. Ta první byla skvělá, druhá trochu pokulhávala, ale stále velice dobrá. Třetí se rozjela ve výtečném stylu a na rozdíl od předchozích neskončila nějakým obrovským odhalením v posledním díle, závěr byl pravda trochu rozvláčný, ale jinak po celou dobu byla nastolena laťka možná ještě vyšší než u první řady. Mrtvolky nám kvapem rostou. Za první dvě série jsem napočítal na deset mrtvých postav. V třetí jich bylo zase pár přidáno, a to se nejedná o žádnou kriminálku :-) Čtvrtá série nepřekvapila, opět vysoké tempo, opět poutavé příběhy! V páté sérii se děj posunul o pět let kupředu a nutno říci, že ku prospěchu věci. Seriál neztratil nic ze své poutavosti a finále bylo opravdu "big". Šestá řada se slušně rozjela, rozuzlení zpočátku štvalo, v poslední epizodě vše do sebe logicky zapadlo a nakonec jsem byl spokojen. Ovšem nemohu se zbavit pocitu, že tato série patřila k těm slabším. V sedmé sérii jsem si často říkal, že by se už tvůrci měli zamyslet nad brzkým koncem. Grande finale se sice nekonalo, ale závěrečné díly zvedly dojem z jinak nepříliš povedené série. Závěrečná série byla jednoznačně nejhorší, přestože jsem si u finále takřka poplakal.
Turks fruit (1973)
Věděl jsem, že Verhoeven je známý prasák a čuňák, netušil jsem však, že byl v počátcích své tvorby navíc ještě mírně zvrácené hovado. Turecký med již od počátku šokuje neskrývanou huňatou promiskuitou, aby se proměnil v příběh pravé lásky, ve filmu ne tak často tímto způsobem zobrazované. Naštěstí se jedná o evropský film, protože v Americe bychom o to vše (zajímavé) byli značně ochuzeni.
Skrytý pôvab buržoázie (1972)
Luis Buñuel tak jak jej známe, prostřednictvím bizarních postav, dialogů a chování, tepající nejrůznější nešvary, se protentokrát zaměřil zejména na nejvyšší společnost. Takto je mi Buñuel nejmilejší a mám jej tak nejraději. Po Andělu zkázy a Krásce dne asi nejlepší film (plus samozřejmě Andaluský pes).