Recenzie (1 578)
50x a stále po prvý raz (2004)
Veľmi sympatická Sandlerovka, ktorá nikoho neurazí, neznechutí a čo je najdôležitejšie príjemne pobaví. Originálna zápletka o každodennom dvoreniu sa krásnej Lucy zažívajúcej pravidelné 24-hodinové okná, vie rozosmiať aj po viacnásobnom pozretí. Ústrednému duu napomáhajú aj ďalšie komické figúrky v podobe Lucyho brata, ktorý kvôli dopingu prišiel o sľubnú kariéru kulturistu, Roba Schneidera s večne sa otvárajúcimi stehmi a samozrejme 10-sekundového Toma. Skrátka roztomilá komédia, aká by nemala uškodiť ani tým čo Sandlerov humor príliš neobľubujú.
6 dní, 7 nocí (1998)
Tá trojica a ešte hmatateľný Reitman povýšili film o level vyššie. Najviac ma bavil frajer Ford, jeho pripité trmácanie a skvelé dialógové výmeny s blonckou. Tá pri palme so svetlicou bola jednoznačne topka. Inak typická zaľúbená limonáda akých sú desiatky. Kde sa navyše utratilo tých 70 miliónov zostáva pre mňa záhadou, to ten exotický ostrov kúpili?
6 underground: Tajné operace (2019)
Vhodné pre tých, ktorí potrebujú vygumovať po ťažkom dni. Viac od toho asi čakať nejde a dvojriadkový obsah to tak trochu podčiarkuje. Ale kašľať na to, nejako ma najnovšia Bay(k)ovina neiritovala a že si zajtra budem pamätať len zmazanie Florencie z kultúrneho zoznamu Unesco mi je jedno. A viete čo, ak na film zas niekedy narazím, možno skúsim zistiť či neponúka aj niečo iné ako len načančaný videoklip.
65 (2023)
Jediný prekvapivý moment je spojený s názvom filmu. Ten sa neštandardne objaví po dobrých 20tich minútach a šikovne je zakomponovaný do vysvetlenia kedy a kde sa nachádzame. Iné vysvetlenia od neho ale nechcite. Tvorcovia s projektom očividne nemali vysoké ambície, veď sa nám ani neobťažovali priblížiť načrtnutú civilizáciu. Kto videl trailer, snímka ho nemá čím prekvapiť. Ide o klasický survivor o dvoch postavách, ktoré budú tentokrát prchať pred agresívnou verbežou. S tým by si mal ale hlavný predstaviteľ poradiť, veď tento charizmatický chlapík pred hereckou kariérou slúžil v Iraku. Filmu ale nemám čo vytknúť, minúty odsýpajú rýchlo, cítiť, že mal vyšší rozpočet a záver končí otvorene avšak bez pozvánky do pokračovania.
8 MM (1999)
Nicolas Cage a 8 milimetrové snuff porno. Veľký plusový bod za látku a druhý za skvostné spracovanie. To je ako práca detektíva Toma Wellesa, zo začiatku rutina, len ďalší džob postupne gradujúci do amoku s osobnou dohrou. Oceňujem, že si scenár neberie servítky a venuje sa téme dosť detailne, zároveň nemá strach chladnokrvne obetovať sympatické vedľajšie postavičky. Vynechať ešte hollywoodsku rodinnú nedotknuteľnosť, mohla byť výsledná známka ešte lepšia. Holt, laťka stojí vysoko a máloktorý film sa jej dokáže priblížiť.
96 hodín (2008)
Tak tohto taťuldu by nechcel naštvať nikto. Liam Neeson rozdáva rany presne, nekompromisne a navyše s takou noblesou a charizmou o akej si iní bijci môžu nechať iba zdať. Dejová linka o únose dcéry a obchodu s bielym mäsom je len nezbytnou pôdou pre originálne sa vysporiadanie so zlými hochmi. Nebyť zmätočného strihu a nízkej kadencii hlášok mohlo ísť o dokonalý akčný mainstream. Takto v úvodzovkách iba vysoko zábavná rezanica akej pridáva na šťave uncut verzia. Pri nej minimálne sadistická scénka mučenia dosiahla vyššieho rozmeru.
96 hodín: Odplata (2012)
Pozostalí z minulého dielu sa spojili do odboja za pomstu, aby sa kolobeh okolo vyrovnávania účtov mohol roztočiť nanovo. Príbeh neprináša nič nové, miesto unesenej dcéry tu máme mamku a miesto Paríža turecký Istanbul. Energia a nápaditosť padla za obeť pasovej výrobe aká pod rukou Oliviera Megatona svieti viac než Seagal na predávaní Oscarov. Liam Neeson už tiež nie je tak presvedčivý ako pred 4 rokmi a jeho unavený pohľad nezefektívnia ani početné strihy pri kontaktných súbojoch. Pridajme ešte hlúpy scenár, je až neuveriteľné koľko benevolentnosti nechávajú únosci hlavnému predstaviteľovi, akciu na jedno kopyto a takmer žiadne napätie dostaneme zbytočné pokračovanie * * * * * Rovnako ako v prípade jednotky je k dispozícii nezostrihaná (čítaj pozerateľnejšia) verzia. Pri nej si vie divák aspoň priradiť zvuky k obrazu aký musel byť pre prístupnosť ešte väčšmi sprzdnený. Čo sa týka krvi, ukápne jej o ampúlku viac.
96 hodín: Zúčtovanie (2014)
Jejda, remake Utečenca. Vedel som, že tretí Taken moc originality nepoberie, ale rovno kopírka známeho thrilleru? Lenže ono to má funkčné emócie, v zálohe zopár pekných zvratov, grády a 2-3 slušné akčné scény. Keby neboli sprasené megatonským strihom som ešte spokojnejší. Ale to už je Besson, čo dopraje džob našincovi, ktorý má pocit, že na prelezenie dvojmetrového plotu treba 7 strihov. Narozdiel od predchodcu ma táto kapitola celkom bavila a konečne som si nekládol otázku, čo s akčným filmom, v ktorom nefunguje akcia * * * * * Unrated verzia je sprostejšia čo do slovníka a v dvoch prípadoch zasviní stenu krvou. Čo je hodnotnejšie predlžuje vyšetrovaciu časť a dá zmysel na pohľad nezmyselnému výbuchu auta, po tom čo sa vysype z útesu.