Recenzie (2 915)
Súboj Titanov (2010)
Popravdě lepší než jsem čekal. Souboje slušné, efekty vynikající. S originálem nesrovnatelné, nicméně těší mně fakt, že se o to nikdo ani nepokoušel. Sympatická letní hitovka. Mads Mikkelsen nejlepší ze všech, Gemma Arterton momentálně možná největší buchta Hollywoodu.
Bratia (2009)
Líbí se mi Sheridanův režijní rukopis a dostatek syrovosti, jímž oplývají některé šikovně stříhané scény. Některé prvky jsou stokrát viděné, některé zajímavé. Určitě nestandartní pohled na válečný syndrom a depku, kterou spousta lidí má. Bez zbytečného moralizování a přehnaných mouder. Dobré herecké výkony a film, který něco řekne.
New York, milujem ťa (2008)
Vysvětlí mi někdo o čem to vlastně bylo ? Herecky slušné, emoce občas, fantastická kamera.
Sherlock Holmes (2009)
Možná i podprůměrná věc. Režijně přeplácaná a nevkusně naroubovaná do historického kostýmku. Downey a Law jsou fajn a souhra patrná je. Akce průměrná, děj špatný. Za největší klad považuji démonického Marka Stronga. Ten člověk je fenomenální. RItchieho nemám rád a po tomto snímku to není jinak.
Smrť čaká všade (2008)
Poměrně komorní a bohužel dost často i poměrně nezáživné. Některé prvky vskutku revoluční, některé již stokrát viděné. Ve finále průměr. Za velký klad považuji fakt, že Bigelow se nepřiklání ani k jedné straně. Funguje jako pozorovatel a nikde nepřidává, ani neubírá. Což samo o sobě není úplně jednoduché. Všechny velké válečné filmy na které vzpomenu nejsou 50 na 50. Výtečný zvukový mix, který ocení fajnšmekři a majitelé domácího kina. Především sniperská exhibice a výbuchy náloží jsou vynikající. Psychologie průměrná, čekal jsem více. Oskary vzhledem k tomu, že soupeř byl příjemný, ač relativně koncepčně vyčpělý Avatar, docela chápu.
Horúce pozdravy z Paríža (2010)
Nudné. Něco podobného stokrát k vidění. A akční kamera a evropské filtry to zdaleka nezachrání. Travoltovy hlášky ok, akce velice průměrná a děj absolutně o ničem. Zlaté Taken, aneb teď už to bude jen a jen horší.
Univerzálny vojak 3: Znovuzrodenie (2009)
Když nebudu řešit nulový scénář a lacinou výpravu, zbydou mi skvěle natočené osobní souboje, syrové prostřední východu a nekompromisní bijec Arlovski. Překvapivě koukatelné a drsnější, než oba dva předešlé díly dohromady. A to, že v některých záběrech kopíruje Voják Terminátora, přece vůbec nevadí.
Volavka (2002)
V podstatě žádná akce, což považuji v akčním filmu za fatální selhání. A nezachrání to ani zajímavě vystavěná zápletka, ač v jádru banální. Charaktery jsou dobře vykreslené a divák fandí ať už má východní mektání a klikiháky rád, či nikoliv. Přesto je to však jediný klad který jsem našel. Zbytek je nuda a šeď. Velice průměrný film, vysokému hodnocení nerozumím, ale to už je zde normální.
Náhradníci (2009)
Slušné fiasko. Willis se očividně nudí a tak ztrácí svůj čas na nepovedených a vykrádajících scifi. Mostow totálně nezvládl, Rosamund Pike ma o tři čísla větší prsa než je její standart, což je i na Surrogatu v jejím případě jak pěst na oko a celkově je tahle barevná a nekontaktní pohádka pouze zlaté pozlátko, které na sebe horko těžko vydělalo. Doporučuji vyhnout se obloukem.
Ctihodný občan (2009)
Gray je sice těžký rutinnér a zřejmě i navždy bude, ale lhal bych, kdybych tvrdil, že Citizen není v některých momentech zajímavým a relativně napínavým filmem. Překvapila mne brutalita některých scén a erkový rating, nepřekvapila mne trapná pointa a průměrný scénář. Mezi Butlerem a Foxxem to jiskří slušně, nicménně i tak je to pouze 50 procent využitého potenciálu (zdravíme scénaristu) a pyrotechnické efekty ala Backdraft a přestřelka na hřbitově evokující v některých momentech Šerify byly příjemná retro vložka.