Recenzie (4 568)
Spása (2014)
Staro-nový (ale psychicky-duševne silný) príbeh z divokého západu. Je to skvele režírované a ešte lepšie zahrané. M. Mikelsen opäť potvrdzuje svoje kvality a to, že patrí medzi najlepších Európskych hercov. E. Green nepovie ani slovo (pre viac informácii si pozrite film) ale ani to nie je potrebné, pretože jej charizma a jej oči plno postačia. Megahnusný charakter pre J. D. Morgana. Osobné hodnotenie: 82% (****)
Osem hrozných (2015)
Aj keď sa to na prvý pohľad nezdá, tak je to typická Tarantinovka. Skvelé herecké výkony (jak tie najväčšie tak aj tie najmenšie) a šikovne napísané dialógy. Je až obdivuhodné, jak Quentin dokáže správne vybrať hercov/herečiek a dostať z nich maximum. E. Morricone a jeho hudba je zase fantastická a presne vybrané pre jednotlivé scény. Osobné hodnotenie: 81% (****)
Posledné tango v Paríži (1972)
Vulgárne, poistky vybíjajúce scény a dialógy a jeden z ďalších tvári M. Branda ktorému skvele asistuje M. Schneider. Vo vnútri toho celého však zmysluplný scenár nehľadajte! Film, ktorý sa stal „kultovým“ len vďaka scénam pre dospelých. Osobné hodnotenie: 71% (***)
Nic než pravda (2008)
Veľmi dobre natočená súdna-väzenská dráma a skvelá K. Beckinsale, ktorá obetuje všetko čo má. Skvelá asistencia ostatných „vedľajších“ postáv. Malá, ale celkom slušná rola pre N. Wyle. PS. Skutočná identita „alfa“ informátora ma prekvapil. Osobné hodnotenie: 81% (****)
Misery nechce zomrieť (1990)
Keď sa začnem pozerať na film, ktorý bol natočený na základe románu od veľkého S. Kinga, tak mám vždy obavy. To preto, lebo len v ojedinelých prípadoch sa podarí priblížiť ku kvalite samotnej knihy. Film Mysery je však výnimkou. Režisérovi R. Reinerovi a dvojici J. Caan a K. Bates sa podarilo priblížiť sa k blízkosti kvality (a hlavne k atmosféry) knihy. Premena K. Bates je naraz šokujúca a obdivuhodná – zaslúžené ocenenie vo forme zlatej sošky. Aj keď príbeh filmu sa v niektorých veciach („dosť“) odlišuje od knihy tak to z celého pohľadu až tak nevadí. Každopádne však najprv odporúčam prečítať si knihu. PS: Kathy Bates je pravá Annie Wilkisová! Osobné hodnotenie: 82% (****)
Dnes som blondínka (2013)
Možno niektorý hovoria, že film nezobrazuje nič také čo sme už nevideli. Nie je to úplne pravda. Boj mladej slečny z rakovinou je prezentované z trošku iného hľadiska. V takých situáciách je nesmierne dôležitá podpora od rodiny. Aj o tom a aj o mnoho iných je tento film. Každému, ktorý trpí podobnou chorobou, prajem len to najlepšie a čo najrýchlejšie uzdravenie! Osobné hodnotenie: 80% (****)
Temné miesta (2015)
Dark Places nie je zlý film. Problém je v tom, že režisérova práca so scenárom nie je najideálnejšia. Myslím si, že herci/herečky a scenár sú dostatočne dobré. Samotný príbeh je aj psychicky náročný. Osobné hodnotenie: 73% (***)
Purpurový vrch (2015)
Mrazivý avšak nevyužitý potenciál scenára, ktorý navyše obsahuje pasáže, ktoré sa bez problémov dajú odhadnúť. Herecká garda veľmi dobrá a v podstate vďaka nim sa to celé presúva na lepšiu úroveň. Od G. del Tora sme videli aj lepšiu réžiu. Osobné hodnotenie: 74% (***)
Mačka na rozpálenej plechovej streche (1958)
Slávu tohto filmu priniesli hlavne vynikajúce herecké výkony na čele s fantastickou a nenapodobiteľnou E. Taylor, fešákom P. Newman a s B. Ives („Big Daddy“). Hlavné jadro príbehu je aktuálne aj dneska a preto odporúčam každému, aby sa na to raz pozrel. Osobné hodnotenie: 90% (*****)
Späť v hre (2012)
C. Estwood sa predsa len rozhodol, že sa opäť postaví pred kamery. Bolo to správne rozhodnutie. Z hľadiska hereckých výkonov všetko v poriadku až na J. Timberlake, ktorý až tak presvedčivý nebol. Príbeh dobrý možno réžia by mohla byť lepšia. Osobné hodnotenie: 75% (***)