Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Dráma
  • Komédia
  • Akčný
  • Animovaný
  • Horor

Recenzie (3 834)

plagát

Sanitka (2022) 

Dominantná väčšina má pravdu – jedným z najväčších slabín filmu je jeho scenár. A ešte sme nespomínali postavy, ktoré majú len 2D rozmery. Všetko ostatné je „klasická Bayovina“. Osobné hodnotenie: 72% (***)

plagát

Zlatá lýra (2016) (seriál) 

Základná myšlienka super, podobne ako aj to, že sa nezabúda ani na iné žánre hudby (predovšetkým na rock). A samozrejme, aj faktor nostalgie hrá dôležitú rolu. Odporúčam to sledovať v kruhu rodičov. Škoda však toho, že miestami tá koncepcia nie je jednotná (napríklad, keď je venovaný diel k rocku, tak by pop mal dostať menej priestoru). Osobné hodnotenie: 75% (***)

plagát

Murder Party (2021) 

Escape-room based francúzska komédia, nosiace na sebe prvky detektívky. Prvá polovina sa nejako drží, ale tá druhá je už veľmi slabučká. Modrý kabát a šaty, ktoré má na sebe Alice Pol, sú pekné. Osobné hodnotenie: 62% (**)

plagát

Třináct životů (2022) 

Ron Howard s veľkou rutinou režíruje silný true-based príbeh, ale stráca sa v detailoch (nejaké informácie aspoň na konci filmu, že ako to chlapci vydržali do tej doby, kým ich našli (čo sa s nimi medzi tým stalo)?). Najväčším problémom je, že film nemá potrebnú dynamiku, napätie nie je postupne zvyšované (prípadne udržané na nejakej vyššej úrovni) a to, že ani herci nedokážu dostať príbeh na vyššiu úroveň. Solídne natočený film, bez skutočnej sily. Colin Farrel a Viggo Mortensen (podobne ako Joel Edgerton) sú dobrí, ale jednoducho nie je možné cítiť medzi nimi tú potrebnú chémiu. Práca s kamerou pri scén pod vodou je v poriadku. Osobné hodnotenie: 74% (***)

plagát

Irréductible (2022) 

Druhý film, ako režiséra, Jérôma Commandeura verne kopíruje známe základy moderných francúzskych komédií. Paródia na štátnych zamestnancov funguje len čiastočne, podobne ako vyfigurovanie švédskeho životného štýlu. Romantická línia je len doplnkom. Pointy sa dajú ľahko odhaliť a nie vždy dokážu naplniť definované ciele. V danom žánru by sa určite dali nájsť aj lepšie vydarené kúsky. Osobné hodnotenie: 68% (**) 

plagát

Vzestup Želv Ninja: Film (2022) 

Celovečerný, moderný, TMNT animák na veľmi nízkej úrovni – prakticky všetky časti (kresba, príbeh, dialógy, réžia, atď.) majú vážnejšie nedostatky. Teraz Netflixu, na poli animáku, ani toto nevyšlo. P.S.: Štýlová motorka jedna k jednému prevzatá od Batmana. Osobné hodnotenie: 55% (*)

plagát

Medailón (2003) 

Claire Forlani is pretty, podobne J. Chan potvrdzuje svoje kvality. Keby ten scenár bol trošinku lepší...     Osobné hodnotenie: 65% (**)

plagát

Predátor: Korisť (2022) 

Dan Trachtenberg so svojím druhým filmom sa nesnaží o reštart príbehu Predátoru. V prípade filmu Prey sa jedná o veľmi solídny, uspokojivý a slušný doplnok do danej ságy, kde najviac zaujme zmena času a prostredia bojových scén. Jej univerzum však nejako nerozširuje. Napodobnenie prostredia indiánov je vierohodný. Príbeh filmu viac nesie v sebe z dnešného obdobia (mladá slečna versus pravidlá „chlapského sveta“), ako by ste čakali (a to bez nečakaných ťahov). V roli Naru skvelá Amber Midthunder (ktorá má skvelého psa). Osobné hodnotenie: 76% (***)

plagát

Bullet Train (2022) 

Nicknames od Tarantina, postavy (a čiastočne štýl dialógov) "vypožičané" od Ritchieho (vedenie príbehu je mixom zmieňovaných pánov). Leitch vo svojom zatiaľ najlepšom akčnom filme hrá s postavami ako nejaký Puppet Master. Štýl vedenia príbehu je kompaktný, smerom k záveru (takmer) každý puzzle kúsok sa dostane na svoje miesto. Dialógy dobre napísané, herecky ani jedno slabé miesto – každá postava (či už hlavná alebo vedľajšia) je na správnej pozícii (+ skvelý Brad Pitt a žalostne málo času pre M. Shannona). Škoda za ten trochu megalomanský Marvel-based záver – vykoľajenie vlaku + zrážka s iným vlakom. Mohlo by to všetko zostať na „reálnejších“ nohách (otázky (napr.), že ako sa dostal Aaron Taylor-Johnson naspäť do vlaku alebo ako na konci z ničoho nič sa objavila S. Bullock radšej vypustite z hlavy). V sub-žánru, kde základy definovali Tarantino a Ritchie, sa jedná o jedného z najlepších kúsok za posledné obdobie. P.S.: Za cca polovičný rozpočet mnohonásobne lepší výsledok, ako v prípade Gray Mana. Osobné hodnotenie: 84% (****)

plagát

Čierni baróni (1992) 

Ako satira (a paródie) na tzv. PTP to vôbec nie je zlé. Dobre naverbovaná herecká garnitúra, zopár ikonických scén a hlášok. P.S.: Ďakujem môjmu otcovi za typ na tento film. Osobné hodnotenie: 80% (****)

Ovládací panel
5 bodov

Reklama

Reklama