Recenzie (4 760)
Girl in the Lift (2007)
Zdá se, že torture porn Fantom Kiler si v Polsku našel své následovníky. Jo, možná je to zbytečně dlouhé, ale vizuálně je to opravdu až radost pohledět. Hodně dobrá kamera, detailní záběry, lahůdka pro fetišisty a fetišistky ženských těl. Záporák nejen že je vizuálně dobře pojatý, ale je vcelku i nápaditý. Dokážu si představit, že tohle poběží někdy před půlnocí na plátně v sofistikovaném nočním klubu.
The Vault of Horror (1973)
Náměty a zápletky většiny povídek z dnešního pohledu už takové provařené a ne úplně překvapivé a působivě funkční. Ve své době to ale mohlo fungovat jak má. Každopádně, poslední dvě povídky až lahůdkově působivé. Hodnocení povídek: 1 (3,5*), 2 (**), 3 (***), 4 (****), 5 (*****). Film celkově 3,5*).
Sanatorium na věčnosti (1973)
Tak krásně horrorově atmosféricky a horrorově to začalo. Už jen ta titulková cesta vlakem. Úchvatné kulisy. Zpočátku to má velmi temnou a mrazivou atmosféru. Ta se však později rozmělní v různých prostředích se opakujících dialozích. 2.5*
Yi bo la bing du (1996)
"Dvakrát pomalu a třikrát rychle." Ty vole, že se z toho vyklube erotická komedie jsem fakt nečekal. Jak v některých filmech dokáže být Wong realisticky syrový, tady poměrně dost přehrává.
Temné zločiny (2016)
"Lidi nechtějí spravedlnost. Chtějí dobro a zlo." Film, který se snaží být černý, ale je spíše jen našedlý. Asi každý herec se chce jednou vymanit ze škatulky a zahrát si roli, kterou by od něj nikdo nečekal. Trochu škoda, že vždy skvělá Gainsbourg na menším prostoru předvede mnohem více než Carrey.
Dnes v noci v lese nikdo nespí (2020)
Skupina omladiny přijde na offline detox tábor uprostřed lesů bez internetu a elektroniky a jedna družina se vydá na třídenní túru. Netuší však, že nakráčí přímo do buransko-mutantního slasheru, který sice neoriginálně pošilhává po svých amerických vzorech (přímý odkaz na můj nejoblíbenější mord z Pátku třináctého, náznak hudebního motivu z Halloweenu). Tohle není nijak originální, na originalitu se ale v tomhle žánru nikdy moc nehrálo, tohle je o atmosféře, napětí a hře na efekt. A to díky sympatickému prostředí, překvapivě ne nesympatickým postavám, povedeným maskám a dobré hudbě, vcelku i funguje. Ale jo, mohlo by to být kratší, bylo by to působivější.
Kobylkáři (1937)
Trochu zdlouhavé, ale po delší době mě bavil i Groucho. 3.5*
Nepřítomnost (2011)
Ten film občas vždycky krásně nahustí atmosféru, ale pak jí nechá úplně rozplynout.
Vrah zůstal po škole (2011)
Občas to bylo i vtipné (retro odkazy, snaha o absurditu).
Neobratné kúzlo (1995)
Bridget je tu rozkošná, tak jako v každém filmu a já ji mám hrozně rád, ale ani ona nakonec film nezachránila od toho, aby ještě před půlkou veškerý můj zájem vyprchal a dokoukal ho vlastně jen ze setrvačnosti (a se spuštěnou hrou v mobilu).