Recenzie (3 645)
Bubba Ho-tep (2002)
Bavil ma i ten béčkový námet, ale tá hudba a najmä herecký výkon Bruca Campbella, ktorý sa na hodinu a pol stal skutočným 60-ročným melancholickým Elvisom v starobinci, tomu dávajú úplne iný rozmer. 9/10
Voskové múzeum (1988)
Pekné masky a dosť krvi, ale ten príbeh je blábol.
Iba blázni sa ponáhľajú (1997)
3/10. Ani vtipné. Ani romantické. Nič.
Skrýša bieleho červa (1988)
Podivný áčkové béčko so skvelými vizuálom, prvotriednym castingom a šialenými zvratmi (wtf homemade vízia z ukrižovania Ježiša).
Atomové gymnázium (1986)
O niečo lepšie ako Toxic Avenger ale aj tak tragédia. Gore to má skvelé, ale tú stupídnu estetiku Tromy som neprecítil.
Die, Monster, Die! (1965)
7/10 Jedna z prvých adaptácií Lovecrafta a veľmi vydarená, keď umne mixuje (jemne okultný) gotický horor so sci-fi. Navyše je tu jedno mňamózne lovecraftovské monštrum, za ktoré by sa nehanbilo ani duo Stuart/Yuzna.
Zámecká zrůda (1995)
5/10 Očakávania robia veľa, uznávam. Keby to bol neznámy taliansky horor z 70tych/80tych rokov asi by som bol zhovievavejší, ale ako adaptácia The Outsider/Rats in the Walls teda fakt nie. Naturalistické násilie monštra bez charakteru v kulisách opusteného zámku mi na zábavu nestačia.
Dagon (2001)
Sam Raimi i Stuart Gordon začali v 80tych rokoch točením Lovecraftom inšpirovaným splatterov. V roku 2001 jeden točil Spider-Mana a druhý v Španielsku nakrúcal lacnú lovecraftovku. Takú lacnú, že tu ani nevidieť niekdajšiu Gordonovu šikovnosť. Film skoro nemá hudbu, skoro celý čas je tu nepretržitá akcia, chýba mu atmosféra a tajomno, flashback v tretine filmu so šušľajúcim Španielom je underwhelming a celé to má strašne lacný vizuál. Nehovoriac o tom, že súdobé Španielsko nikdy nenahradí Nové Anglicko v 30tych rokoch 20. storočia! Nemusím hádam dodávať, že The Shadow over Innsmouth je jedna z mojich najobľúbenejších lovecraftoviek, že?
Necronomicon (1993)
Fantastická lovecraftovka, jedna z najlepších, čo som videl. Síce adaptácia poviedok je veľmi voľná, úplne to dýcha Lovecraftom (oveľa viac ako napr. The Beyond alebo Re-Animator), sú tu chápadlá, mimozemštania obskúrnych foriem, krásne plastelínové gore a hutná atmosféra.
Návrat živej smrti 3 (1993)
Hej, hej, tínedžerská romantika človek-zombie je osviežujúca, ale má to fakt odporný video-vizuál a ani to gore už nie je také zábavné ako v osemdesiatych rokoch.