Recenzie (3 645)
Naprostý zabiják (2023)
3/10 Kým tématicky i žánrovo podobný Final Girls (2015) mal aspoň nejaké ambície, toto tu nie je nič len snaha čím rýchlejšie a lacnejšie naplniť námet "Back to the Future ako slasher" do hocijakej podoby, ktorú možno vypustiť na stream. Pamätám si na časy, keď aj priemerný video horor oplýval väčšou snahou niečo zvestovať svetu ako dnešná výplň streamov.
Stopař (1953)
Drsná exteriérová noirovka, ktorá je síce krátka ale príbeh sa dosť vlečie.
Affair in Trinidad (1952)
Ak sú najlepšími scénami noirovky spevácke a tanečné vystúpenia, niečo nie je v poriadku. Nemá to noirovskú temnotu, ale na Ritu sa stále díva skvelo a občas to má aj dobrý dialóg (prvá slovná výmena medzi Ritou a Glennom Fordom). Zápletka ma ale dosť nebavila.
Pes baskervillský (1939)
Basil Rathbone je totálne famózny ako Sherlock, exteriéry sú tiež na jednotku, ale po expozícii to akosi stratí dych. Výrazne preferujem verziu s Petrom Cushingom.
Island of Lost Souls (1932)
Výborný exotický horor s fantastickými maskami.
Murders in the Rue Morgue (1932)
5/10 Má to ešte trochu impresionizmu a dôraz na tieňohru, ale inak je to nie veľmi vydarená adaptácia Poea (bez hlbšej detektívnej zápletky). Bela Lugosi mal aj lepšie role.
Putovala jsem se Zombií (1943)
Melancholický horor, ktorý vlastne viac ako horor pripomína akýsi tropický mysteriózny film, lebo s výnimkou prvej scény so zombie to ani veľmi nevyzerá ako horor (ani na dobové pomery). Tieto pred-romerovské zombie horory ma veľmi nebavia.
The Raven (1935)
5/10 Variácia na Frankensteina (Lugosi ako doktor a Karloff opäť ako monštrum) so samoúčelnými odkazmi na Edgara Allana Poea. Pozliepaná blbosť, že to nezachráni ani duo hororových legiend.
La novia ensangrentada (1972)
7/10 Štýlový 70s eurohoror s výbornou analógovou kamerou, pestrými farbami, krásnymi ženami a množstvom snových scén, samoúčelnej erotiky i brutality, čo ako celok budí dojem mixu (s)exploitation a gotického hororu so šmrncom dobových európskych artových filmov. Teda pre znalcov hororov zo 70tych rokov nič unikátne ale v žánru dozaista nadpriemerný kúsok.
Šmírák (1960)
Sugestívny úvod je za plných 10: hneď na začiatku špinavé ulice Londýna a vražda prostitútky, prototyp incela ako vrah a všadeprítomná slizká lacná erotika podpultového porna. Chápem, že to urazilo tých, čo odišli po 20 minútach a požadovali koniec kariéry Michaela Powella. Mohli trochu počkať, kým sa z toho vykľuje swinging 60s nuda s topornými zvratmi a Powell si mohol nakrútiť ďalší Čierny narcis alebo Červené črievičky.