Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Spočiatku plánovalo filmové štúdio Universal zamestnať Orsona Wellesa (1915-1985) len ako herca. Ale keď zistil Charlton Heston (1924-2008), ktorého obsadili ako superpopulárneho herca tých rokov, že na projekte spolupracuje Welles, oznámil bossom štúdia, že je ochotný spolupracovať na každom projekte, ktorý bude režírovať Orson Welles. No a potom sa k Wellesovi pripojili Marlene Dietrich (1901-1992), Janet Leigh (1927-2004), Joseph Cotten (1905-1994) a iné hviezdy. Dotyk zla nesie malé mestečko ležiace na americko-mexickej hranici. Jeho otlačok sa prenáša aj na hlavných hrdinov tohto mračného thrilleru: na mexického šéfa oddelenia boja s narkotikami Migela Vargasa (Charlton Heston), meniaceho sa z poriadkumilovného muža a policajta na pomstychtivého blázna, na jeho nevinnú ženu Susan (Janet Leigh), ponorenú zločincami do drogového tranzu, na amerického policajta Hanka Quinlana (Orson Welles), predávajúceho svoju dušu diablovi bohatstva... Klasický film noir z dielne Orsona Wellesa rozpráva príbeh o mexickom šéfovi oddelenia narkotík Mikeovi Vargasovi, ktorý je v pohraničnom meste na krátkej svadobnej ceste so svojou americkou manželkou. Tu sa však musí zapojiť do vyšetrovania vraždy a svedčiť proti Grandimu (Akim Tamiroff) , drogovému bossovi. Grandiho brat a synovia Vargasa sledujú a v snahe stiahnuť Vargasa z prípadu sa vyhrážajú jeho manželke... Osobitú exotiku dodáva filmu zlovestný latinskoamerický rock and roll skomponovaný Henrym Mancinim a Marlene Dietrich v extravagantnej úlohe mexickej cigánky s nemeckým prízvukom... (oficiálny text distribútora)

(viac)

Videá (1)

Trailer

Recenzie (208)

dopitak 

všetky recenzie používateľa

Orson Welles byl v roce 1958 buďto fakt velký herec, anebo hnusný tlustý prase. Každopádně tady vypadá jako to druhé a film s ním padá. On měl ztělesňovat zlo, ale jeho postava na obrazovce vyvolává spíš dávící reflex. Taky se mi vůbec nelíbila kamera, některé záběry přes rameno jedné postav zkreslující perspektivu druhé postavy. Ani v dabingu ČT 1995 to nedostalo lepší jiskru. ()

Mahalik 

všetky recenzie používateľa

Rozhodně nedoporučuju si při tomhle filmu dělat snídani, protože, jak nakonec sami zjistíte, odejít byť jen dvě sekundy je totální demence. Ten příběh je hodně složitej a musíte se na něj soustředit (což jsem zjistil až když jsem po 5-ti minutách opět usedl k televizi..). V Doteku zla je k mání také mnoho postav, které navíc vypadají ve tmě všichni stejně (až na Janet Leight, které svítí ošacení na míle daleko) a pak je tam element jménem Orson Welles. Až poté, co si všimnete jeho gigantického "Milana" (=břicho) zjistíte, že je nejen bláznivým režisérem, ale i hercem. A kdyby nebylo nechutných detailních záběrů jeho obličeje (snídaně byla mnohdy až v krku :D), byla by to jasná Oscarová bytost. Metál by si ovšem zasloužil kameraman, která předvádí neskutečnou exhibici. Slavná úvodní scéna, kdy kamera letí přes celou ulici, je tak geniálně promyšlená, že 90% dnešních kameramanů nemá oproti němu šanci. Moc pěkný a proto 75% ()

Reklama

classic 

všetky recenzie používateľa

Dostalo sa mi jednej, nevídanej výsady, ktorá spočíva v tom, že som zhliadol režisérsku víziu, velikána Orsona Wellesa, ktorá je o nejakých, tých cca 16 minút dlhšia, a zákonito aj lepšia ! Síce to nie je taký zárez do kinematografie, ako pred sedemnástimi rokmi, s legendárnym CITIZEN KANE, ale ani teraz sa nemusí GIGANT, prakticky za nič hanbiť, i keď pociťuje štandardné problémy so šéfmi štúdia. Už v úvodnom, strihovo neprerušovanom zábere, sledujem ako sa zatiaľ nemenovaný chlapík pripravuje uložiť časovanú bombu do auta, ktoré bude šoférovať Linnekar so svojou milenkou, vtedy sa kamera následne zdvihne, že ide idúcky s dopravným vozidlom, a znázorňuje rušný, nočný život, typického americko - mexického pohraničného mestečka, kde sa zrovna nachádza mexický policajt VARGAS, so svojou krásnou, americkou manželkou / ...Explózia, všetci okoloidúci sa rozbehnú k miestu markantného výbuchu, i na čele s týmito dvomi postavami... Čoskoro sa zoznámi s Hankom Quinlanom, ktorý je jednak policajtom používajúcim zvláštne praktiky a metódy, alebo aj disponuje intuíciou, ktorá ho málokedy sklame. Hlavný podozrivý je MANELO SANCHEZ, či aj do prípadu sa začne miešať Strýko Joe Grandi spolu so synovcami, keď aj jemu nevonia, že je tu Vargas, a tak zinscenuje, vskutku podarenú fintu, aby zdiskreditoval Vargasovu manželku. Čuduj sa svete, ale vychutnal som si taktiež peknú, príťažlivú cigánku, a to sa mi moc často nestáva... Odporučil by som, aby sa potenciálny divák dosť dobre sústredil na vôbec prvý záber, ktorý líčim vyššie. Je to aj veľmi potrebné, lebo každou ďalšou pridanou scénou, snímok získava na čoraz väčšej atraktívnosti, obsahuje skryté indície, odhaľuje veľa faktov, náznakov, a môže sa stať aj to, že dotyčný zabudne na to, čomu mal byť od začiatku naklonený, ale ani sa mu nie je, čo čudovať, keďže je zamestnaný množstvom prudkých udalostí, keď už ani nevie, komu môže vlastne dôverovať, okrem samotného Vargasa. HESTON je ako Mexičan, na nezaplatenie, to je naprosto famózne, ako sa neustále ovláda. Janet je vždy SEXY, a aj ju som maximálne pozoroval, ako sa jej do cesty hádzali polená, pod kolená. Welles, je pred kamerou, ako skorumpovaný policajt, čo nie je nič prekvapivé, ktorý policajt je čestný ? Poznáte takého ? Ja, určite nie ! Mám také porekadlo na nich : „Čo voda, to potok, čo policajt, to ..... ” . Za kamerou občas zaznamenávam určité strihové prehmaty, nesúvislé strihy, a taktiež pár krát som pociťoval, že sa nudím. Ozaj, ale nie až tak strašne ! Zbožňujem FILM NOIR, to sú de - facto detektívky, a tento snímok, by mal byť tým, kto túto fázu ukončuje, a takto parádne ! Kvalitný, ale najlepší ? Pre mňa osobne ? Hm... PS : Páčil sa mi hudobný RYTMUS, ktorý sprevádzal tento film. ()

Exkvizitor 

všetky recenzie používateľa

Orson Welles byl vždycky pionýrem. Nikoliv v tom smyslu, že by snad nosil červený šátek okolo krku. Jeho pionýrství spočívalo v hledání dosud neprozkoumaných, a často i naprosto neznámých cest. Proslavil se už svou malou revolucí v rádiu, v oné dnes již notoricky známé adaptaci Válek světů svého skoro-jmenovce - a to mu bylo dvaadvacet. V šestadvaceti další malá revoluce, tentokrát ve filmu - Občan Kane. Známe mnoho případů, kdy nadaný tvůrce už nikdy nepřekoná svou prvotinu - to se však tohoto renesančního muže netýkalo: co jiného by pak byly filmy jako Cizinec, Proces nebo zrovna Dotek zla? Tento snímek, nesoucí se v duchu jazzu a nové vlny, nemůže nechat nikoho na pochybách, že Welles s každým dalším počinem zrál jako víno - jak režisérsky, tak herecky. Má zde sice o několik brad více než jsme zvyklí z jeho starších počinů, to mu však naprosto nebrání podat brilantní výkon v kreaci na téma "odepsaný policejní důstojník". Za zmínku stojí též Charlton "Ben-Hur" Heston (ten padouch z Bowling for Columbine), který takřka vůbec nepřehrává, jak je jeho dobrým zvykem. Kamera je úžasná. Co více dodat. Koukněte se na to! ()

gogo76 

všetky recenzie používateľa

Idol polície, ktorý ma v radoch polície výbornú povesť sa postupne topí v špine, ktorú roku rozsieval. "Je to výborný detektív, ale mizerný policajt... Trochu ma prekvapila málo využitá M. Dietrichová, ale hlavné hviezdy Ch. Heston a O. Welles v tomto kvalitnom noir-thrilleri hrajú skvele. Vzhľadom na rok výroby nadčasový film. 80%. ()

Galéria (87)

Zaujímavosti (35)

  • Snímek byl natočen podle stejnojmenného románu Whita Mastersona. (Hans.)
  • Marlene Dietrich přijala roli ve filmu kvůli Orsonu Wellesovi, který jí řekl, že nemá moc peněz, a Dietrich se tak vzdala honoráře. Své dvě krátké scény natočila za jediný večer. (Pavlínka9)
  • Tana na konci filmu odpoví na otázku „Měla jste ho skutečně ráda, že ano?“, „Ten policista ano. Ten, co ho zabil. Zbožňoval ho.“ Přitom však Tana vůbec nebyla svědkem střelby. (HellFire)

Reklama

Reklama