Reklama

Reklama

Četnícke humoresky

(seriál)
  • Česko Četnické humoresky (viac)
TV spot 19
Česko, (2001–2007), 53 h 46 min (Minutáž: 57–105 min)

Hudba:

Ivan Kurz

Hrajú:

Tomáš Töpfer, Petr Kostka, Ivan Trojan, Zdeněk Junák, Stanislav Zindulka, František Švihlík, Erik Pardus, Jan Apolenář, Alena Antalová, Libuše Šafránková (viac)
(ďalšie profesie)

Série(3) / Epizódy(39)

Obsahy(1)

Staré zlaté časy kto z nás by sa nepamätal na úsmevno-smutné kriminálne príbehy seriálu Hříšní lidé města pražského, ktorého dej sa odohrával v období prvej republiky?! Kolorit dávno zabudnutých čias, keď ľudí netrápila rozmáhajúca sa mafia a vraždy neboli na dennom poriadku. Keď sa ľudia v mieste svojho bydliska denne stretali s rovnakým strážcom poriadku a ten dôverne poznal všetkých svojich pappenheimských. Vedel, kto je vreckár, kto kradne v pivniciach, kto sa opíja. Keď sa slušní občania nebáli večer vyjsť na ulicu... Ľudia a ľudkovia z dávno odídeného sveta sa stali hrdinami pôvodného seriálu Českej televízie, ktorého názov Žandárske humoresky prezrádza, kto sú hlavnými hrdinami jednotlivých dejov poviedok. Seriál, o réžiu ktorého sa postaral skúsený Antonín Moskalyk, námetovo ťaží z existencie žandárskych pátracích staníc, predchodkýň súčasnej kriminálnej služby, a zo skutočných prípadov zločinnosti, ktoré stanice riešili. V mestách bola polícia, ale na vidieku pôsobilo žandárstvo. Elitou medzi nimi bolo zhruba 40 pátracích staníc, akýchsi kriminálok. Za päť rokov vyriešili takmer dvetisíc prípadov, boli veľmi aktívni, hovorí režisér. Treba si uvedomiť historický fakt, že práve žandárstvo bolo za prvej republiky kľúčovou inštitúciou podieľajúcou sa na pátraní a odhaľovaní trestnej činnosti, predovšetkým v menších mestách a na vidieku (vo väčších mestách boli ich pandantmi štátne policajné úrady). Žandári z pátracích staníc žili vo svojich rajónoch priamo medzi ľuďmi, boli síce neúplatní, ale mali aj pochopenie pre ľudské slabosti, a možno aj preto sa tešili úcte a vážnosti. Ďalším nesporne zaujímavým historickým faktom je aj to, že príslušníci pátračiek dosahovali veľmi vysoké percento objasnenia prípadov, predovšetkým vďaka znalosti miestneho prostredia a odborných znalostí mužstva a špeciálnych útvarov. A stavovská hrdosť a tvrdohlavosť pátračov bola priam povestná. Aj keď dodnes zostalo v našom slovníku prirovnanie píše ako žandár, mnohé prípady im pomohla vyriešiť práve dôsledná evidencia a preverovanie všetkých faktov. V najvyšších stavoch malo žandárstvo cca 14-tisíc príslušníkov. Autor námetov a odborný poradca mjr. Michal Dlouhý, ktorý je akýmsi duchovným otcom celého projektu, sa na prípravu seriálu dôkladne pripravil. Preštudoval množstvo autentických prípadov, z ktorých vybral napokon trinásť najzaujímavejších. Pri nakrúcaní dbal na to, aby prostredie žandárskej pátracej stanice nebolo vykreslené len jednostranne, práve naopak, šlo mu o pravdivé zobrazenie všetkých mechanizmov, na ktorých fungovalo vtedajšie pátranie. Skúsení scenáristi Pavlína Moskalyková, Antonín Moskalyk, Petr Zikmund, Drahoslav Makovička a Miloš Fedaš jeho námety spracovali do mimoriadne príťažlivých príbehov a o správnu atmosféru sa postarali aj hlavný kameraman Josef Víšek, výtvarníčka kostýmov Sylva Zimula Hanáková a hudobný skladateľ Ivan Kurz. "Projekt seriálu je na svete už od roku 1992, keď mi Michal Dlouhý priniesol zaujímavý materiál, z ktorého podľa neho mohlo vzniknúť niečo zaujímavé," hovorí o koreňoch vzniku seriálu režisér Antonín Moskalyk. "Pán Dlouhý nám potom dodal celý rad skutočných prípadov z archívov a novinových článkov. Verím, že autentickosť sa nám do seriálu podarilo dostať."
Seriál sa nakrúcal v reálnych exteriéroch strednej a južnej Moravy a v Brne. Fiktívna brnenská žandárska pátracia stanica vznikla v areáli bývalých vojenských kasární a slúži v nej desať príslušníkov a služobný pes Argo. Nie vždy riešia len závažné zločiny, sem-tam sú ich prípady banálne, ba až smiešne, ale vždy páchateľa chytia a usvedčia. Ústrednú postavu Karela Arazíma, spočiatku štábneho strážmajstra, neskôr práporčíka a napokon vrchného strážmajstra, vytvoril populárny Tomáš Töpfer. Jeho pravú ruku si zahral Ivan Trojan a vrchného šéfa pátračky s chuťou stvárnil Petr Kostka. Pátrací tím doplnili Stanislav Zindulka, Zdeněk Junák, Jan Grygar, Erik Pardus, Aleš Jarý, Pavel Doucek a František Švihlík. Seriál však nie je len o policajnej práci, veď aj žandár je len človek ako každý iný. Mnohých trápi láska, mávajú aj slabé chvíľky. Aj preto tu majú pevné miesto ich manželky a priateľky, napríklad Alena Antalová ako majiteľka kvetinárstva Ludmila Horká, Andrea Elsnerová ako gazdiná celej stanice či Zdena Herfortová ako manželka veliteľa. A pravdaže ochranný duch žandárskej stanice vysoko postavený dr. Kostroun v podaní Karla Janského. Dramaturgovia brnenského štúdia Českej televízie sa usilovali dodať vierohodnosť seriálu aj tým, že do mnohých úloh postavili menej okukané tváre hercov predovšetkým z moravských divadiel. A nepotrebovali ich málo. V prvej sérii ich bolo 313. Pravdaže, vo väčších či menších roliach si zahrali aj známejší umelci ako Jiřina Bohdalová, Pavel Zedníček, Marek Vašut, Simona Stašová, Jiří Krampol a mnohí ďalší. A nezabudli ani na slovenskú výpomoc. Na obrazovke sa stretneme napríklad s Michalom Dočolomanským, Leopoldom Haverlom či Marianom Labudom. Dobový kolorit obstaralo aj 3-tisíc komparzistov, 6 500 kostýmov, 120 historických motorových vozidiel, niekoľko vlakov, 25-tisíc rekvizít a množstvo zvierat. Milovníkov psov určite potešia herecké výkony Arga a čistokrvného bastardíka Kikiny. V súčasnosti sa pripravuje nakrúcanie tretej série, pretože seriál mal nielen pri premiérovom, ale aj pri reprízovom uvedení na obrazovkách ČT vysokú sledovanosť. Veď napríklad pri premiére 26. epizódy sledovalo ČT 1 vyše 2,5 milióna dospelých divákov (66,5 % televízneho trhu). Priemerne seriál pozeralo 2,3 milióna divákov. V taký úspech, s akým sa humoresky stretli, sme pôvodne nedúfali, uviedla producentka Darina Levová. Aj v tretej sérii zostanú všetky hlavné postavy. Rátame s Tomášom Töpferom aj s Ivanom Trojanom, a ak to bude možné, radi by sme zachovali ďalšie hlavné figúry. Už sme s niekoľkými hercami predbežne rokovali a veríme, že to nič neprekazí, dodáva Levová. Tretia séria by mala seriál definitívne zavŕšiť, ďalšie diely televízia nakrúcať nebude. Autori, ktorí čerpali zo skutočných žandárskych prípadov, sa totiž nechcú dostať k mníchovským udalostiam, a posledné príbehy sa odohrávali už v roku 1937. Seriál sa preto definitívne skončí prvým dňom okupácie. Potom by aj tak asi nebolo o čom písať a možno, že už by v ňom nemal ani kto hrať, s preháňaním tvrdí Levová. Scenáre, ktoré spoločne píše režisér Antonín Moskalyk s dcérou Pavlínou, sú už dokončené, ale vzhľadom na finančnú situáciu ČT nie je zatiaľ jasné, kedy sa dokončí aj ich filmová podoba. (oficiálny text distribútora)

(viac)

Recenzie používateľa tron k tomuto seriálu (17)

Četnícke humoresky (2001) 

Na Četníckych humoreskách sú strašne vidieť tri veci: slabší rozpočet, prítomnosť dramaturga a vynikajúci kasting. Po vizuálnej stránke šlo bez debaty o náročný projekt, ktorý by si zjavne zaslúžil (a potreboval) o čosi vyšší rozpočet, keďže sa odohráva v prvorepublikových dobách, pričom postupne naberá na sile politicko-vojnové pozadie vrcholiace smutným záverečným dielom. Občas sa produkcii podarilo nájsť skvelé historické miesta pre natáčanie. Pôsobia dobovo, autenticky, kvalitne. Určite by som tvorcov uznanlivo potľapkal za dobové kostýmy, rekvizity, autá, zbrane. Inokedy ale bohužiaľ vidno, že zrejme museli improvizovať resp. uspokojiť sa s málom. Zariadenie interiérov je občas veľmi skromné. Ale aj to má niečo do seba; ostatne nebola to doba, kedy ste si ráno skočili do Ikey a nakúpili nábytok do celého bytu za pár minút. Často sa dej odohráva na chudobných miestach alebo na vidieku, prípadne na ošuntelej četníckej stanici, takže slabá zariadenosť má logiku a je dokonca azda až (svojím spôsobom) vítaná (a realistická). Našťastie to, čo čiastočne pokazil rozpočet, nabral seriál na dramaturgii. Vidno, že bol prítomný človek, ktorý sa pozrel na scenáre, preklepol ich, kontroloval, aby v nich neboli hovadiny (ako sa to dnes bežne stáva a prekvapivo nikomu to nevadí, ani divákom) a v prípade nutnosti ich razantným spôsobom vylepšil. Práca s postavami je fantastická, rovnako tak dialógy a hlášky sú skvelé. Zaujímavé je, že výborne fungujú nielen dramatické časti venované vraždám a iným vážnym prípadom, ale tiež odľahčené. Ono vlastne aj v temných častiach sa vďaka skvelej partii hercov vždy našiel aspoň kúsok miesta pre humor, čo je geniálne. Kasting je výborný, jedna kultová postava strieda druhú, vládne medzi nimi dynamika a hoci to občas medzi četníkmi iskrí, každý pozná svoje miesto a keď dôjde na lámanie chleba, môže sa každý spoľahnúť, že mu kolega bude kryť chrbát. Hlavné slovo má pochopiteľne legenda našich mám Arazím, ktorý je prísny a tvrdý rovnako, ako svojím spôsobom láskavý a odpúšťajúci (ak sa dá, niekedy sa však nedá). Zároveň ale vyžaduje spravodlivosť a páchateľov možno (väčšinou) nesúdi, ale na druhej strane urobí všetko pre to, aby ich dostal pred súd a čo už sa bude diať potom, ide mimo neho. Ja som mal ale vždy rád najmä Zděňka Junáka, ktorý tam fakt sadol ako... Potešia tiež vtedajšie spôsoby vyšetrovania, policajné postupy atď. V rokoch 2001 – 2007 vznikli tri série, spolu 39 (každá séria obsahovala 13) cca hodinových epizód. V r. 2017 sa na scéne objavil pokus o čosi podobné, ale Četníci z Luhačovic ma až tak nechytili. Na strane druhej to kedysi ani Četnícke humoresky a dnes ich zbožňujem. Ale nikdy som nepochopil, prečo sa to volá humoresky. ()

Slepice versus Slepička (2001) (S01E01) 

Prvý diel je taký klasický rozjazd. Hercom (a tvorcom) nejaký čas logicky trvalo, kým sa naplno zohrali, hoc treba rýchlo dodať, že už tu je očividná skvelá chémia medzi jednotlivými postavami. Samotný príbeh je žiaľ nudný a priemerný. Marek Vašut sa neskôr vrátil. Ivan Trojan sa tu predstavuje ako postava, ktorá ako nováčik prichádza medzi četníkov. ()

Krkatá bába (2001) (S01E05) 

"Či mám právo pred Bohom, to neviem. Ale mám povinnosť pred zákonom." Dobré. Zábavné hlášky i dialógy, pekná chémia medzi policajtmi, výrazné osobnosti v policajnom zbore a pochmúrna atmosféra jesene/zimy. Ale scenár nie je príliš vzrušujúci a prípadu chýba ostrosť. ()

Ferda Mravenec (2001) (S01E08) 

Mňa pri sledovaní tohto seriálu zakaždým chytí príjemná nálada, čo je možno na prvý pohľad zvláštne, keďže je to v podstate seriál kriminálny, nevyhýbajúci sa ani vraždám a znásilneniam (ako ostatne dokazuje práve tento diel), ale policajná práca a samotné postavy jednotlivých policajtov sú spracované tak dobre, že sa v ich spoločnosti vždy cítim fajn. ()

Svatba (2001) (S01E09) 

Fúha, dosť brutálne. Začína sa to v podstate až ako takmer komédia, v ktorej je plno humoru a absolútne nedôležitý kriminálny čin (prezentovaný postavou komika Vácvala Vydru). Už úvodná scéna však naznačí, že v skutočnosti bude atmosféra oveľa temnejšia. A len čo na to vzhľadom na komediálne Vydrove etudy (po()zabudnete, príde nečakané finále, ktorá vás drsne schmatne pod krk a vy nemôžete uveriť tomu, ako ďaleko boli tvorcovia schopní a ochotní zájsť. Akože nie je to seriálová špička desaťročia, ale mám tento seriál proste rád a koniec tejto konkrétnej epizódy je fakt drasťárňa. Ale, konieckoncov, možno i paradoxne práve vďaka tomu mám Četnícke humoresky tak rád - pre ten veľmi zvláštny a na prvý pohľad riadne čudný mix krimi a komédie, kde sa v jednej chvíli smejete zábavnej chémii medzi postavami policajtov a hneď nato príde krv, smrť a úplne zbytočná bolesť. ()

Černá ruka (2001) (S01E12) 

Paradoxne, alebo aj neparadoxne, napriek tomu, že v Černé ruke četníci nevyšetrujú vraždu, ale "iba" krádež peňazí, je to jeden z mojich najobľúbenejších dielov (nielen prvej série). Skvelé postavy, parádna dynamika medzi nimi, vidno, že k sebe patria viac, ako k svojim manželkám (ak vôbec nejaké majú, to viete, s četníkmi je ťažké žiť). tentokrát Arazímovi fakt horí pod zadkom, lebo ako to už býva, nevyriešená vražda pre "niektorých" nie je až taká dôležitá, ako nevyriešená krádež veľkej finančnej hotovosti. ()

Narodil se Kristus Pán (2001) (S01E13) 

To, čo posledná epizóda prvej sezóny zanedbala na scenári (ktorý je fajn, ale žiadny z kriminálnych prípadov ma nejak extra nedostal), si dostatočne vynahradila jednak kastingom (napr. Michal Dočolomanský), jednak tým, že je to finále série (takže na konci je solídny osobný cliffhanger), jednak tradične výbornou chlapácko-četníckou atmosférou (asi som infantilný, ale k spokojnosti mi stačí scéna, v ktorej osem četníkov kráča v snehu a dostali povel improvizovať, je vidno, že patrili k sebe a rozumeli si) a jednak magickým vianočným časom. ()

Ohněstrůjce (2003) (S02E02) 

„Já neřvu! Ja říkam důrazně!“ Mám tento seriál rád, ale ako pri predchádzajúcich dieloch, aj v tomto je obdivuhodné, akú nízku technickú úroveň to občas má. Že AŽ TAK boli tvorcom niektoré veci ukradnuté, že ich normálne dali von. Jednotlivé scény, hoci chronologicky nasledujú tesne jedna po druhej, majú diametrálne odlišné počasie, výprava je miestami značne podozrivá (a nízkorozpočtová) a mnohé pasáže na seba z logického a iného hľadiska príliš dobre (alebo aj vôbec) nenadväzujú (napr. postava XYZ je v jednom prostredí, strih, je na úplne inom mieste bez jediného vysvetlenia). Samotná epizóda je pomerne nudnejšia, zápletka s ukradnutým dynamitom proste nie je príliš zaujímavá, ani napína (napriek Pavlovi Novému a tomu, že starého vrátnika si zahral otec Ivana Trojana). A tak situáciu zachraňujú (zasa raz) skôr vzťahy medzi policajtmi a dojemná vedľajšia dejová linka kuchárky. ()

Ochotníci (2003) (S02E04) 

"Poměr s vdanou paničkou by byl snad lepší." Četníci tu riešia hneď tri prípady: ukradnutého (či skôr vymeneného) koňa, vraždy taxikárov a aby toho nebolo málo, tak im ukradnuté divadelné kulisy. Vraždy sú samozrejme vraždy, preto je zrejme prekvapivé, že ide asi o jeden z najvtipnejších dielov 2. sezóny. Na hláškach a scénach som sa chechtal ako čurák skoro nonstop, bola to v tomto smere fakt jazda. ()

Doktor Smrt I (2003) (S02E08) 

"To nešlo. Byla taková doba. Zlá, krutá." Jedna zápletka je skvelá, zaujímavá a dá sa nad ňou premýšľať, pretože vôbec nie je jednoduchá (eutanázia). Mnohí svojich najbližších strčia do "domova" a navštívia ich tam dvakrát: prvý raz, keď ich dovezú a druhý raz, keď si prídu prevziať telo. Aj preto sme ako spoločnosť tam, kde sme. Problém tejto časti je v tom, že okrem "doktora Smrť" rieši aj mnohé iné veci a tie pravdupovediac už až také dobré nie sú. Na návštevu zlatníctva sa ťažko zabúda, to je fakt skvelý sitkom, ktorý si Ivan Trojan geniálne užil. Preto zamrzí, že namiesto pár minút trvá len pár sekúnd. Peripetie s "hygienikom!" sú naopak úplne mimo, neviem prečo sa tu objavili. Celý prípad s doktorom je navyše dosť nezmyselne natiahnutý na dve epizódy; toto je prvá polovica. ()

Hypnotizér (2003) (S02E11) 

"Snad o otce, pokud nějakej je." Výborný diel, ktorý ponúka páchateľa so zjavne komiksovými superschopnosťami, keď dokáže behom jednej vety rafinovane zmanipulovať resp. zhypnotizovať svoju obeť, čo samozrejme riadne zneužíva a dôjde aj k vražde. Bolo by to pritiahnuté za vlasy, keby sa falošným obvinením neukázal byť starý dobrý nešťastný Zahálka. Veľmi sa mi páčilo, ako to každého z jeho kolegov trápilo a išli do vyšetrovania naplno (nie, že by inokedy nešli), aby odhalili skutočného páchateľa, ale zároveň je vidieť ich narastajúce obavy z toho, že sa im to nepodarí a z kolegu sa stane právoplatne odsúdený zločinec. Chémia medzi Trojanom a Töpferom tradične na beštiálne vysokej úrovni. Dielu trochu znižujú body nezáživné (hoc z dejového hľadiska asi nevyhnutné) vedľajšie motívy vedúce k finálnej svadbe. ()

Loupežník (2003) (S02E12) 

"Tak von ten kure*ník!" Veľmi zaujímavý a atypický diel: Arazím odchádza do oblasti spadajúcej pod inú pátračku, kde teoreticky nemá čo robiť, v jeho domovine prípad vraždy mladej ženy vyšetrujú jeho podriadení, zločin de facto je aj nie je vyriešený (!) a šokujúco zomiera Kikina. Najviac epizóde Loupežník však dáva veľmi osobný motív, keďže Arazím sa dostáva do kontaktu s mužom, ktorý mu kedysi v légiách zachránil život a všetko napovedá tomu, že teraz sa síce dal na zlé chodníčky, ale Arazím sa k nemu bez váhania rozhodne pristúpiť z pozície starého priateľa a nie četníka; ich spoločné scény sú skvelé. ()

Rýhonosec řepný (2007) (S03E02) 

Toto je presne TÁ atmosféra a štýl, ktoré mám na Četníckych humoreskách rád. Je tu síce vražda, ale aj tak sa to celé nesie v príjemne oddychovom a sympatickom duchu. Čo je možno zvláštne, čudné a zvrátené, ale funguje to. Všetky tie postavy, vzťahy a dialógy sú veľmi feel good. Zahálku som nikdy moc nemusel, ale tak zas súhlasím, je to "ne ušlechtilý vlčák, ale takový ten pouliční voříšek, který by za vás život položil". ()

Pamlsek (2007) (S03E03) 

Skvelý diel. Odľahčený, ale to vôbec nevadí. Výborné dialógy, fest humorné hlášky. Chémia medzi hercami opäť raz bombová. Potmě chodím, na Arazíma narazím. ()

Formule (2007) (S03E07) 

Neustále ma zaráža, ako mizerne sú niektoré scény v tomto (inak mojom obľúbenom) seriáli natočené. V epizóde Formule až parodicky zle zostrihaná pasáž s úmrtím v kuchyni. To sa fakt nedalo lepšie natočiť smrteľné pošmyknutie a tomu predchádzajúca naháňačka? Veď to vyzerá ako keby mi dali do ruky smartfón a natočil som to ja. Akčné scény boli v Četníckych humoreskách vždy brutálne slabou súčasťou. Samozrejme  to nie je primárne akčný seriál, to ozaj nie, ale keď predsa len k nejakej akcii prišlo, tak bola spravidla natočená podobne katastroficky. Nevraviac o tom, že Miroslav Donutil sa mi sem vo všeobecnosti nikdy nehodil (a jeho scény ma teda čiastočne otravovali) a že prípad s kuchynským personálom je až nehodný vyšetrovania. Našťastie, ku koncu Formule chytí dych, keďže do nej žiaľ začínajú prenikať vtedajšie politicko-vojnové situácie s mrazivými Nemcami, ktorí si začínajú dovoľovať čoraz viacej. Skupina okolo Arazíma sa ich síce rozhodne nebojí, ale dobre vieme, akú šancu proti nim v konečnom efekte majú. ()

Klondajk (2007) (S03E11) 

Vcelku nudná "kúpeľňová" časť, kde sa zločin odkladá tak dlho, až som sa zarazil, pozrel som na hodiny a so šokom som zistil, že sa svojím spôsobom nič nestalo a napriek tomu to už pomaly má končiť. takže zločin je následne braný značne z rýchlika. A zrazu bežia záverečné titulky. Ale páčila sa mi tá pohodičková atmosféra. Akčné scény sú každopádne achillovou pätou tohto seriálu. ()

Epilog (2007) (S03E13) 

„Třeba válka nebude.“ Posledný a smutný diel. Dokonca ponúka pomerne veľkú akčnú scénu, čo je ale samozrejme problém, lebo Četnícke humoresky sú skvelý seriál, ale vždy, keď ponúkli akčnú scénu, bola natočená katastrofálne  a ani teraz tomu nie je žiaľ inak. Napriek mizernému strihu, televíznej réžii v najhoršom zmysle slova a celkovej podpriemernosti má ale táto pomerne dlhá scéna veľa do seba pre svoju naturalističnosť, vďaka ktorej je jasné, že náckovia (prekvapivo v čele s Petrom Rychlým) definitívne prestávajú hrať so skrytými kartami, sú si vedomí, že v najbližších rokoch nastane triumf Nemecka a nepriatelia si nebudú môcť byť istí ničím, ani tým, že prežijú. Veru tak, stemnieva sa a najdesivejšie na tom je, že pátračka stojí na správnej strane, je jasné, že to nie je ani kvapka v mori, že celkovú strašnú politicko-vojnovú mašinériu a situáciu nemá šancu ani v najmenšom ovplyvniť. Najsilnejší dopad na diváka majú posledné minúty, kedy sa príbeh definitívne chýli ku koncu. Napriek tomu si dovolím položiť rúhačskú otázku: dožijem sa raz sequelu? „Já jsem jí nabídnul všechno.“ – „Vidítě. Někdy ani to nestačí.“ ()

Súvisiace novinky

Zemřel Václav Postránecký

Zemřel Václav Postránecký

08.05.2019

Ve věku 75 let zemřel po těžké nemoci herec Václav Postránecký. Postránecký se vyučil zámečníkem, většinu života ale strávil buď před kamerou, nebo v divadle. Účinkoval ve Slováckém divadle, později… (viac)

Vysílá studio Brno

Vysílá studio Brno

11.10.2016

Pojďte si zahrát AZ kvíz a moderovat zprávy ve výstavě na Špilberku. Vybrat písmenko a správně odpovědět, zasednout před mikrofon a čtecí zařízení a přednášet zprávy, nakouknout do zákulisí slavných… (viac)

Reklama

Reklama