Reklama

Reklama

Watchmen

(seriál)
  • USA Watchmen
Trailer 1
Akčný / Dráma / Mysteriózny / Sci-Fi
USA, 2019, 8 h 43 min (Minutáž: 52–63 min)

Tvorcovia:

Damon Lindelof

Predloha:

Alan Moore (komiks)

Hrajú:

Regina King, Yahya Abdul-Mateen II, Frances Fisher, Louis Gossett Jr., Andrew Howard, Jeremy Irons, Don Johnson, Jacob Ming-Trent, Tom Mison (viac)
(ďalšie profesie)

VOD (1)

Epizódy(9)

Obsahy(1)

Seriál Watchmen od výkonného producenta Damona Lindelofa (Ztraceni, Pozůstalí z produkce HBO), zasazený do alternativní historie, v níž jsou maskovaní strážci postaveni mimo zákon, vyvolává nostalgické vzpomínky na původní stejnojmennou komiksovou klasiku. Přesto se v tradici díla, které ho inspirovalo, snaží jít zcela originální cestou. V čele hereckého obsazení stojí Regina Kingová, představitelka Angely Abarové, nositelky dvou masek – hlavní vyšetřovatelky policejního sboru v Tulse a také matky tří dětí. V seriálu se dále představují Jeremy Irons v roli stárnoucího a panovačného lorda z britského panství, Don Johnson jako Judd Crawford, náčelník policie v Tulse, Jean Smartová coby federální agentka Laurie Blakeová a Tim Blake Nelson v roli detektiva jménem Looking Glass. (HBO Europe)

(viac)

Diskusia

dragon94

dragon94 (hodnotenie, recenzie)

Tak finále bylo skutečně super. Perfektně uzavřený příběh. Rád bych viděl pokračování.. Hlavně teda Blakeová mě zajímá, ale když se ho nedočkáme vadit mi to vůbec nebude.

na príspevok reagoval Adasin

TheDarKnig

TheDarKnig (hodnotenie, recenzie)

Horebled

Ale jsem rád, že ti přes tyhle stížnosti soundtrack stejně přišel dobrej, tak se vlastně v něčem shodneme. Jenom upřednostňuješ asi jiný typ/žánr hudby nebo tak něco :)

TheDarKnig

TheDarKnig (hodnotenie, recenzie)

Horebled

Richter by se k Watchmen nehodil, řekl bych. A faktem nic nezůstává, je to pouze tvůj, navíc docela ojedinělý názor. Podle mě se úkolu ti dva zhostili na jedničku (to je zase můj názor, který ale není alespoň až tak ojedinělý) :)

Horebled

Horebled (hodnotenie, recenzie)

TheDarKnig

Myslel jsem celkově, ale tohle je z Watchmen asi top. Jen mi prostě od nich chybí něco pořádnyho. A ten Social network má dobrej soundtrack, to jsem trochu nedomyslel, ale opět mi tam chybí nějaká pořádná pecka, asi to fakt není pro mě. Nicméně pořád zůstává faktem, že pro Watchmeny toho moc neudělali. Když si vezmu, že v Pozůstalých hrál Richter pořád a byla to pecka, tak tady mám prostě pachuť, že to mohlo být mnohem lepší s Richterem, kdyby se zase vytáhl.

na príspevok reagoval TheDarKnig, TheDarKnig, Paul_cz

TheDarKnig

TheDarKnig (hodnotenie, recenzie)

Horebled

Tak kdybych měl vybírat jenom z Watchmen, skladba která mi jede momentálně nejčastěji, je tahle. Možná nejvýraznější motiv série a má všechno, co mám na hudbě těch dvou rád. Chytlavej rytmus, energii, gradující agresivitu, industriální podtóny.

na príspevok reagoval Horebled, Adasin

Horebled

Horebled (hodnotenie, recenzie)

TheDarKnig

Já netvrdím, že mě nebavila. Vždyť souhlasím, že pasovala do scén kde byla použita, ale žádná z těch scén nebyla přímo ,,výjimečná" a ve finále nehrálo od těch dvou vůbec nic, alespoň co si pamatuju. V žádné vrcholove scéně nehrálo něco od nich, vždy byly buď použity jiné skladby nebo nic. Mě zajímá jestli to bylo kvůli jejich neschopnosti složit něco pusobivejsiho nebo to tak bylo plánováno, ale vzhledem k jejich ostatní tvorbě nedám, že se na to spíš nezmohli. Social network taky podle mě neměl nějak úžasný soundtrack. Ale ano jejich skladby jsou dobré a nadprumerem, do scén padnou, jenže nemají žádnou pecku. Co máš od nich nejradši? Třeba jsem jen nenašel to.dobré.

TheDarKnig

TheDarKnig (hodnotenie, recenzie)

Horebled

Jak jsem napsal, když tě ta hudba nebavila, tak tě nebavila. Ale většinu lidí včetně mě ano. Jsou to ale určitě technicky naprosto brilantní kompozice, výborně použité v jednotlivých scénách.

na príspevok reagoval Horebled

Horebled

Horebled (hodnotenie, recenzie)

TheDarKnig

Kdybych měl zůstat u Mr.Robot tak bych tvůj odkaz přirovnal k tomuhle https://youtu.be/XMEXPkPmmq0 a to mi taky přijde podobně jako u originálního soundtracku watchmenu dobře padnoucí k.dané scéně, ale u katarznich scen to chce větší kalibr což se u Mr.Robota děje, ale u Watchmenu tam buď dali prověřené klasily (ani to nebylo zrovna super) a nebo nic nehrálo, což mě zklamalo.

na príspevok reagoval TheDarKnig

TheDarKnig

TheDarKnig (hodnotenie, recenzie)

Horebled

Nevím, je to samozřejmě i o osobním vkusu, takže ti nic vnucovat nebudu a ani nechci. Osobně si prostě myslím, že je to strašně dobře zkomponované a jen tak se to neoposlouchá. Mám taky docela velkou slabost pro synth a elektronickou hudbu, nicméně Reznor a Ross ji dokážou úžasně kombinovat s mnoha dalšími styly. :)

na príspevok reagoval Horebled

Horebled

Horebled (hodnotenie, recenzie)

No jak jsem psal. Je to dobrý, v dané scéně to působí dobře (tohle zrovna hrálo ve scéně kdy asi ani moc lepších věcí pustit nešlo), ale že by to na mě nějak víc zapůsobilo to ne. Ale musím uznat, že některé části mi v hlavě utkvěly delší dobu. A faktem zůstává, že celý originální soundtrack je na jedno brdo a žádná originální skladba nebyla použita v důležitých scénách, ve finále snad ani vůbec nebyla, ale nechci kecat. Srovnej to třeba s tímhle https://youtu.be/o74SbWnf3Jk to je emočně působivá a skvěle vygradovana skladba.

na príspevok reagoval TheDarKnig

Príspevok bol zmazaný administrátorom.

Horebled

Horebled (hodnotenie, recenzie)

TheDarKnig

A co je na něm tak dobrýho? Vím, že je všude vynasen do nebes a ano neni špatnej, ale faktem je že v těch nejlepších scénách nepoužili originální soundtrack. Můžeš mi poslat třeba z youtubka, co za skladbu od těch dvou považuješ za takovou pecku? Pokud si dobře pamatuju tak tam hrály asi 4 originální skladby a všechny si byly hrozně podobný a v těch scénách kde byly fungovaly dobře, jenže to nebylo něco, co by mě úplně strhlo. Zajimalo by mě jestli to někdo vidí stejně.

Horebled

Horebled (hodnotenie, recenzie)

Jako celek hodně dobrý. Ale mrzí mě slabší soundtrack a režie to taky mohla vytlačit víc. Co je vlastně na tom Reznorovi a Rossovi tak skvělýho? Je to jen mnou nebo pro Watchmeny narozdíl od Leftovers nevznikla žádná pořádná skladba? Taky mě mrzí, že si Lindelof upravil Adriana pro vlastní potřeby, ale bylo to i tak super a hlavně to neudělal bezdůvodně. Rozhodně to bude chtít další zhlédnutí.

na príspevok reagoval TheDarKnig

Nevka

Nevka (hodnotenie, recenzie)

higuain

Viděl jsi SuperHero Bowl? Dr. Mannhatan, který tam je udělá skvělou věc, která podle mě dost dokonale vykresluje jeho charakter. A mimo jiné vysvětluje, proč tomu poslednímu chlapovi s dělem nezabránil...

Folwar.

Folwar. (hodnotenie, recenzie)

Horebled

SPOILER Podle mě do seriálu přidali koncept multiverse a umožnili Manhattonovi prostupovat jednotlivými vrstvami. Taky si myslím, že se v posledním díle nějak rozpracuje ta část dialogu s Angel, kde zmiňuje možnost předání vlastních schopností někomu jinému. Myslím, že o tom mluvil i ten děda hned na začátku, že je Dr. Manhattan.

TheDarKnig

TheDarKnig (hodnotenie, recenzie)

higuain

SPOILER On o něm věděl i nevěděl, těžko se to vysvětluje.. ale to jeho vnímání času je složité. Stejně jako věděl i nevěděl, co se stalo rodičům Angely..

higuain

higuain (hodnotenie, recenzie)

Horebled

SPOILER: Mě spíš na předposledním díle zaráží úplně poslední scéna, kdy nezlikvidoval toho posledního z kavalerie, i když o něm evidentně věděl. To mi ten díl dost degradovalo, že je vlastně mohl všechny s prstem v nose sejmout, ale z nějakýho zatím nevysvětlenýho důvodu se nechal chytit. Snad se to ve finále zodpoví.

na príspevok reagoval TheDarKnig, Nevka

Horebled

Horebled (hodnotenie, recenzie)

Sorry napsal jsem to jak negramot, ale snad to dává smysl, zítra se o tom snad pobavime smysluplněji.

Horebled

Horebled (hodnotenie, recenzie)

Ted dialog co vedl s ní a jejím dědečkem zkrz čas by zkrátka nemohl vzniknout za 1. kvůli tomu, že to je paradox a za 2. ho nitky vždy vedly chronologicky po draze jeho života, takže by ani nemohl mluvit s dedem Angely 10 let předtím, protože to viděl v budoucnosti. V komiksu to tak bylo zobrazeno, že i navzdory tomu co viděl v budoucnosti jel podle sebe, protože tak ho nutily jednat nitky. Ale řekněme si na rovinu, ani v tom komiksu to nedává zrovna moc smysl. Ale když se na to.díváme jako na nutkave jednání, tak by prostě podle komiksu k tomu k čemu došlo v seriálu nemohlo dojít, protože nitky by Manhattanovi nedovolily jednat s předstihem.

na príspevok reagoval higuain, Folwar.

Horebled

Horebled (hodnotenie, recenzie)

Manhattan v komiksu se prostě řídil podle nitek, neohybal nitky a nevytvářel paradoxy, protože nemohl, nitky mu to nedovolily, ale tady v seriálu je ohnout dokázal a to je to co mi nesedí.

Horebled

Horebled (hodnotenie, recenzie)

Bluntman

Jo je to paradox, moje chyba. Hlavně je to nesmysl, protože ta situace v budoucnosti by nevznikla kdyby nevznikla ta situace v minulosti kdy Manhattan přenášel informace z budoucnosti do minulosti, díky kterým ta budoucnost vznikla. Což je vlastně definice paradoxu :D ale třeba v terminatorech to využili dost smysluplně, ale tady si teď nejsem jistý jestli by fungovalo terminatori chápání času.

Bluntman

Bluntman (hodnotenie, recenzie)

Horebled

Spíš je to paradox, než vyloženě ovlivnění budoucnosti. Čas vnímá simultánně (minulost, přítomnost, budoucnost), podle toho jedná, jako kdyby bylo vše předem určeno, přestože jeho jednání ono určení ovlivňuje (naplňuje ho). Jinak způsob, jakým je ona epizoda odvyprávěna, odpovídá jak oné manhattonovské pasáži v původním komiksu, tak i v tom prequelovém, který je zaměřený na Manhattana. Rozpory tam osobně nevidím, spíš vyplňování různých mezer (identita jednoho z Minutemenů).

na príspevok reagoval Horebled

TheDarKnig

TheDarKnig (hodnotenie, recenzie)

Horebled

"WE'RE ALL PUPPETS, LAURIE. I'M JUST A PUPPET WHO CAN SEE THE STRINGS"

Tohle myslím potvrzuje to, že Manhattan ovlivňovat budoucnost nemůže. On je prostě bytost, která simultánně vidí veškerý čas, ale to je vše.

na príspevok reagoval Horebled

Horebled

Horebled (hodnotenie, recenzie)

Každopádně seriál kašle na komiks vím, epizoda to byla jinak parádní. A dlouho jsem tu nebyl,tak k té rasové záležitosti. I v komiksu se to téma sem tam řeší (na hodně malém prostoru). Halvní je, že komiks reflektoval tehdejší dobu, a seriál zas reflektuje tu dnešní, takže jako pokračování komiksu to z hlediska myšlenek není špatné. Každopádně Moore by to takhle nepokračoval, to je jisté a pro jeho vlastní zdraví doufám, že se nikdy nedozví o tachyonovém kanónu :D 

Horebled

Horebled (hodnotenie, recenzie)

Bluntman , TheDarKnig

Asi máte pravdu. Teď si nejsem jistej. Vlastně ono se na to dá pohlížet z mnoha směrů a to je trochu problém. Tady jse spíš o můj problém s tím, že se tam po poslední epizodě nasekala tuna paradoxů. V komiksu se nic takového nestalo, takže nevíme jestli by to takhle fungovalo i v komiksu. Alan Moore nám to neřekne, protože seriál by stejně nenáviděl. Komiks vlastně ani nepotvrdil jestli Jon dokáže ovlivnit budoucnost.

na príspevok reagoval TheDarKnig

Súvisiace novinky

Marvel našel nového superhrdinu

Marvel našel nového superhrdinu

01.11.2022

Yahya Abdul-Mateen II (Aquaman, Ambulance) se musel kvůli nabitému diáři vzdát role v prequelu Šíleného Maxe Furiosa, jeho oceňovaná hra Topdog/Underdog na Broadwayi ale brzy končí (nebo minimálně… (viac)

Tvůrce Watchmenů údajně chystá Star Wars

Tvůrce Watchmenů údajně chystá Star Wars

17.03.2022

Zatímco do premiéry seriálového Obi-Wana už fanoušci odpočítávají pouhé týdny, na filmové frontě Lucasfilm nadále podezřele mlčí. Loni byl akorát odložen Rogue Squadron režisérky Patty Jenkins, jak… (viac)

Kámoška Spider-Mana míří na Amazon

Kámoška Spider-Mana míří na Amazon

20.06.2021

Přestože studio Sony Pictures uzavřelo nedávno distribuční spolupráci se streamovacími službami Disney+ a Netflix, svůj nejnovější spidermanovský spin-off pošle údajně na Amazon Prime Video. Silk –… (viac)

Filmový Blade má novou scenáristku

Filmový Blade má novou scenáristku

06.02.2021

Marvel zase jednou přepisuje historické tabulky. Vůbec poprvé totiž najal pro jeden ze svých filmů – konkrétně filmového Bladea – černou scenáristku. Stacy Osei-Kuffour má na kontě několik velice… (viac)

Reklama

Reklama