Posledné recenzie (697)
Spider-Man: Cez paralelné svety (2023)
Na můj vkus je tenhle rozpohybovaný komiks barevně až moc přeplácaný a s ohledem na poměrně triviální konflikt i zbytečně překombinovaný. A pokud má film takřka dvě a půl hodiny, čekal bych od něj i nějaký pořádný finále, závěrem tohoto filmu je ale pouze cliffhanger na něco, co mělo být imho klimaxem již zde. Špatný to rozhodně není a nadšení chápu, jen ho bohužel nesdílím.
Jeden život (2023)
Bezprostředně po projekci bych dal i 5*, ale bylo by to spíš za samotného Wintona. Tohle je jeden z těch případů, kdy je velmi těžké oddělovat film a jeho kvality jako takové od příběhu, který je sám o sobě natolik nosný, že by z něj i průměrný režisér dokázal vymáčknout nadprůměrný film. A to je částečně i tento případ. Přirovnání k Schindlerově seznamu mohou být na místě, mě ostatně taky napadlo, jak by to asi vypadalo, kdyby se toho ujal sám Spielberg. Byl by to pro něj ideální materiál nejen s ohledem na zkušenost se Schindlerem, ale zejména proto, že Wintonův příběh a jeho charakter skromného hrdiny a věčného idealisty a optimisty by se přesně hodil do Spielbergovy filmové řeči. Film nicméně dostal do ruky veskrze neznámý James Hawes, který sice s evidentně skromnějšími produkčními možnostmi nenatočil něco, co by se nějak zapsalo do filmových dějin, ale zároveň je třeba uznat, že odvedl ve všech ohledech profesionální práci a na filmu, jakkoliv rutinním, není vlastně nic zásadně špatně. Drží se to ústředních dvou linií (před válkou a před zveřejněním v BBC pořadu) bez zbytečných odboček a poměrně pragmaticky se to vyhýbá přehnanému patosu (dojemné scény setkání s "dětmi" nepočítám, jelikož zachycují skutečnost, kterou lze dohledat několika kliknutími na youtube). Velmi důstojný filmový pomník člověka, který si zaslouží veškerou poctu, která je mu po právu směřována.
Aquaman a stratené kráľovstvo (2023)
Má to pár pěkných pohyblivých obrázků... toliko asi k pozitivům. Jinak je to naprostá zoufalost, generický nezáživný výplach, kde nefunguje vůbec nic.