Reklama

Reklama

Star Trek: Discovery

(seriál)
Trailer
USA, (2017–2024), 54 h 22 min (Minutáž: 38–66 min)

Hudba:

Jeff Russo

Hrajú:

Sonequa Martin-Green, Doug Jones, Anthony Rapp, Mary Wiseman, Wilson Cruz, Shazad Latif, Michelle Yeoh, David Ajala, Blu del Barrio, Jason Isaacs, Anson Mount (viac)
(ďalšie profesie)

Série(5) / Epizódy(65)

Obsahy(1)

Star Trek je jednou z nejznámějších a nejoblíbenějších sérií po celém světě. Po padesáti letech od premiéry legendárního původního seriálu se vrátil na televizní obrazovky díky novému seriálu Star Trek: Discovery. Noví hrdinové, nová vesmírná loď a nové mise přilétají na vlně stejných vznešených idejí a naděje v lepší budoucnost, které už inspirovaly celou generaci snílků a vizionářů. Seriál Star Trek: Discovery zachycuje výpravy Hvězdné flotily během jejich misí za objevováním nových světů a nových forem života. Hlavní hrdinkou je důstojnice Hvězdné flotily Michael Burnhamová (Sonequa Martin-Greenová), která musí přijít na to, že aby skutečně pochopila cokoli „mimozemského”, musí nejdříve porozumět sama sobě. Michael je lidského původu, a přesto se stala sestrou jednoho z nejslavnějších hrdinů ve „vesmíru” Star Treku. Vykonala něco strašného, a přesto má šlechetné srdce. A i když není neohroženou kapitánkou vesmírné lodi, i když o tom ještě neví, na tom, co udělá a jak se rozhodne, závisí osud celé galaxie. (TV Prima)

(viac)

Diskusia

Khanos

Khanos (hodnotenie, recenzie)

Čelíc dilematu nemístné zvědavosti jak se Discovery postaví k Breenům, známým nám, co milujeme DS9 jako jedni z ultimátních záporáků konce Dominionské války versus opravdové nechuti sledovat díly pátému předcházející (ne, nešel jsem v sobě odhodlání po první epizodě páté řady pokračovat), vrhnul jsem se na aktuální epizodu, snažíc se co nejvíc oprostit od svých předsudků vůči tomuto "vtipu".

Inu, co říct, zvědavost zabila kočku, takže vše, čeho se mi dostalo je potvrzení, že Discovery není a nikdy nebude můj šálek kávy a kdykoliv na to zapomenu, musím zaplatit cenu.

POZOR Boimlery:

Poté, co USS Diversity dopluje do místa, kde očividně ztratili stopu pronásledovaných pašeráků, geniální dvojice pomocí vědeckých tentononců najde ne-ano-červí díru, kterou žádné senzory nezaznamenaly, přesto, že světelkuje přes celý prostor (tady stojí za zmínku, že by někdy měl pokrok udělat krok zpátky, když nejsou schopni najít to, co je vidět normálně očima). Po tom, co se postavy jak na Diversity, tak ve výsadkovém týmu několikrát vzájemně utvrdí v tom, jak si budou pomáhat a jak je tu jeden pro druhého, se výsadek po krátkém fiasku uvězní na ošetřovně nalezené lodi v ne-ano-červí díře, mezítím se díky flaskbackům zbavíme veškéré hrozivosti a tajemnosti Breenů (abychom si mohli pogratulovat k další zničené legendě), následně vrcholnou ukázkou amatérismu necháme páreček gaunerů opět uniknout. A příběh může vesele pokračovat v další epizodě.

Jedna z věcí, která mně rovněž zajímala je vizuální upgrade Breenů, ale minimálně pro mně se jedná o downgrade, takže raději zůstanu u starých verzí s "psíma" čumákama.
30%

Jakkob

Jakkob (hodnotenie, recenzie)

SeTTi

Z toho všeho co kdy kde říkal na konto Discovery a já měl možnost to vidět/slyšet, tak bych sám za sebe řekl, že si myslí přesně to co říká. A nevidím na tom vůbec nic špatného. A proč taky? Názorová neshoda je něco úplně normálního, a to i stran pohledu na Trek. Třeba Roddenberry se v prvních řadách TNG a i později názorově taky s mnohými rozcházel a ve finále to žádný konec světa ani Treku nebyl.

Khanos

Khanos (hodnotenie, recenzie)

Jakkob

Kdysi jsem tě zmínil ve věci, kterou jsi tvrdil a hned ses ozval, tak se nediv zmínce o urážení se.

Discovery skutečně je pionýrem, ale v trochu jiné oblasti, než ve které ji tak vyzdvihuješ. Star Trek nikdy nebyl monolitický a diverzita v něm byla vždy, není to objev nebo vynález Discovery. Nejedná se tedy o nějaké prvenství, jen pokračování trendu, které je místy dotažené až do extrémů.

Je zcela jistě rozdíl u seriálů pro televize, kde má jedna série tolik dílů, jako tři série Discovery, ale to samo o sobě by stěží byl nějaký argument, nicméně to velké množství hluchých epizod, které ty vidíš, já nevnímám. Semtam je tam epizoda, která je slabší, ale běžný průměr u epizod TNG mi příjde stále nadprůměrný, ve tvém podání to vyzní skoro jako by TNG mělo pár dobrých epizod na sérii.
A na to jsem se rovněž odvolával, když jsem psal nakolik se změnila koncepce nových treků, po shlédnutí první epizody páté řady bych možná měl napsat především u Discovery. Jestli si pamatuji správně, býval jsi nejprve fanoušek Star Wars, proto mně nemůže udivovat to, že když Star Trek vstupuje do těchto vod, nemáš s tím problém.

Opakovaně se zaštíťuješ tvrzením, že kdyby ti šlo o akci, neměl bys tak rád TOSku, a je pravda, že jsi mně tímto na nějakou dobu popletl, a i když ti nevidím do hlavy a těžko tady můžu tvrdit co jak máš, mám vlastní doměnku, proč tomu tak je a nesouvisí to s tím, co tak vehementně tvrdíš všem v těchto diskuzích. Víš ono je snadné přehlédnout ne-akčnost TOSky, když Discovery a nové treky začaly vytvářet vlastní cánon, ignorujíc spoustu toho, s čím příšly treky od TNG dál.

Ale zpátky k Discovery, její největší vstup do světa ST spočíval v redefinování minulosti treku a utváření nové linky a redesignování toho co jak vypadá. Oboje Trek dělal už dřív, opět byť ne v takové míře. Rozsah těchto změn je důvod, proč jsem já v Discovery brzy přestal vidět trek a z lidí co znám (ať se neodvolávám na bezejmené masy, jako se to tu dělo dřív) to tak mají skoro všichni.

Můj problém s lidma, jako jsi ty leží v tom, že si zřejmě myslíš, že kdo z bývalých trekkies neuznává Discovery, činí tak z triviálních důvodů, ergo tvé neustálé odvolávání se na to, že znáš všechny důvody proč na Discovery lidi nadávají a dost možná proto, kdykoliv se objeví nějaká kritika, reaguješ na ní jako na nepodloženou. Ani nebereš v potaz, jestli by mohla mít pravdu nebo nikoliv, protože jsi rozhodlý ještě předtím, než si jí přečteš, což je v podstatě to, z čeho tak často viníš nás ostatní. Můžeš tu tvrdit jak nad vším dumáš a ke všemu se stavíš otevřeně, ale jak jsem osobně zaznamenal u fanoušků, jejich mysl je povětšinou nejvíc uzavřena.

Což mně vede k poslednímu bodu a to je ten fanatismus (neplést s fanouškovstvím). Jedním z důvodů, proč mi kdysi začali trekkies jako skupina vadit bylo to, že jsem v nich viděl víc kult než cokoliv jiného. Považ, tvrdí jak jim Star Trek otevřel mysl, ale místo toho je indoktrinoval k určité formě přemýšlení. Tvrdí, že je naučil toleranci, ale tolerují jen ty, co mají podobné názory, k ostatním se staví antagonisticky a někdy až nepřátelsky. Dřív jsem si myslel, že to je kvůli desetiletím kdy tato skupina byla spíš pro posměch veřejnosti, ale nová generace fanoušku jako jsi ty tohle nezažila a přesto jsi převzal to, co jsem dřív považoval za generační narativ.

Na jednu stranu se Trek v podání lidí jako je Frakes, Nimoy nebo dokonce Roddenbery tváří, jako obyčejná zábava, která staví momentální poselství epizody nad pravidla světa, který tvoří a necítí tedy potřebu se držet toho, co bylo zavedeno dřív, na druhou stranu tady máme svět, který fanoušci milují, ale který je tak nestálý ve svých základech, že cokoliv, co si kdo myslí, může být kteroukoliv příští epizodou vymazáno z kontinuity jako Annoraxovým krenimským skalpelem.

Kdybych  chtěl to všechno, co jsem napsal nějak extrémizovat, víš co to z mého pohledu ze Star Treku dělá? Pouze politický nástroj k prosazování idejí a k vymývání mozku. Ne, zatím tomu zcela nevěřím, ale lidi, které Star Trek vytváří mně k tomu pomale přesvědčují.

SeTTi

SeTTi (hodnotenie, recenzie)

Jakkob

Nj máš pravdu. On je tak říkajíc za vodou. Takže se buď z toho bláta co mu tvůrci PIC s DIS dají snaží uplácat diamant. Což prostě nejde. A nebo a to by byla horší varianta tomu opravdu věří a je s těmi seriály spokojený. 

na príspevok reagoval Jakkob

Jakkob

Jakkob (hodnotenie, recenzie)

Khanos , SeTTi

Khanos: Nevidím jediný důvod, proč by mě tvá zmínka měla urážet, a to i přes to, že ona vyřčená domněnka neodpovídá mému cítění a vztahu vůči TNG, což jsme mj. řešili již nejednou. Vůbec nejde o akci, kterou coby milovník TOSky u Treku fakt za každou cenu nevyžaduji a dokážu si velice moc užít i ryze dialogový či velmi komorní díl. Můj "problém" s TNG je ten, že tam je velmi mnoho hluchých a nudných epizod na několik opravdu výborných, a ty hluché mě prostě nebaví. Ať už příběhem, postavami nebo čímkoli jiným. Není to vyloženě špatné, ale že by mě to fakt bavilo, to se říci opravdu nedá. 

U DIS tento problém necítím a nemám, ať jde de facto o cokoli. Příběhy jednotlivých epizod i sérií mě bavily a baví, postavy to samé, témata epizod/sérií též… Akčnost je fajn, ale opravdu to není TEN důvod, kvůli čemu se mi DIS líbí především a TNG tolik ne. Tím nej důvodem je asi právě ta diverzita a tvůrčí odvaha udělat jiný Trek než jsou ty předchozí, a moc se mi líbí, že se tohoto cíle tvůrci stále drží, odpůrcům a haterům navzdory…


SeTTi: Nabízí se otázka, zda by měl zrovna Frakes tohle za potřebí. Existenčně na tom jistě není závislý a spíše než cokoli jiného to dělá proto, že ho to baví a dělat to může. Zrovna on má díky pravidelné účasti na conech o hezké živobytí nadosmrti postaráno, takže já osobně fakt věřím tomu co říká a nemyslím si, že jde o přetvářku…

na príspevok reagoval SeTTi, Khanos

Helo

Helo (hodnotenie, recenzie)

Uf, dlouho se mi u scifi nestalo, že bych během dvou epizod reálně začal usínat. Hlavní linka je zatím docela fajn a udrží pozornost, ale jakmile se řeší třeba transromance nebo Saruovo SPOILER svatba, tak začínám klimbat.

SeTTi

SeTTi (hodnotenie, recenzie)

Khanos

Tak on je Frakes jak odvařený herec, tak i režisér. Jemu nezbývá nic jiného než se zaměstnavatelům podbízet a veřejně se vézt na jejich vlně. Navíc mu také dovolili se vrátit a sprznit svůj charakter po vzoru Stewarta.

na príspevok reagoval Jakkob

cernakus

cernakus (hodnotenie, recenzie)

Khanos

Navíc díly STD, které Frakes režíroval patří k těm nejlepším a nejlépe přijímaným fandy ST. Mají asi nejblíže Opravdovému Star Treku.

Jinak on ten rozdíl možná vidí, ale musí držet basu, jinak by ho z STD vykopli.

Osobně jsem nikdy tu rivalitu mezi SW a ST nechápal. Vždyť se jedná o zcela jiné žánry a také cílové publikum je věkově hodně odlišené (SW je pro děti, ST pro dospívající).

A že se v této sérii pokusili Kurtíci okopčit Mandaloriana? No není divu, Mandalorian je jediný silně ziskový SW seroš na Myšákovi, ostatní jsou buď za nula nebo dokonce propadáky. Ostatně úspěch Mandaloriana a toho zeleného chrchle dokazuje fakt, že dostávají celovečerák za 120 mega. A dnešní Hollywood je na kopírování, remacích a serializaci založený.

Já jsem rád, že STD končí, takže mají větší svobodu, tudíž možná budou méně WOKE než obvykle. Dále jim dost razantně zkrouhli rozpočet, takže od toho čekám větší důraz na příběh, protože na efektech to už stavět nemohou. Politicky nekorektní ušatec (kapitán Antaresu) by mohl být osvěžujícím prvkem (pokud tedy z něj nebude otloukánek, který se na konci stane polepšeným wookiem). Ve finále to může být zábavná taškařice "ze světa ST", tedy ne star trek, ale nejzábavnější série pohlavní nemoci.

Khanos

Khanos (hodnotenie, recenzie)

cernakus

Myslím, nejsem si zcela jist, že jsem někde četl, že Johnny Frakesův se snad rozčiloval, že tolik trek-fandů odmítá Discovery, a zcela nechápu, že zrovna on nevidí ten rozdíl. Star Wars a Star Trek byly konkurenty co si pamatuji, snad od začátku. Někdy se jednalo o přátelskou konkurenci, jindy po sobě tyto fanouškovské základny šly se zápalem, proti kterému jsou i některé zdejší vyhrocené diskuze pouhým přátelským pošťuchováním. Ale vyměnit to, co dělalo star trek star trekem za rádoby-líbivou dutou skořápku je do očí bijící a zrovna Svatý vous Rikerův by to měl vědět.

Přesně jak jsi napsal a já s tebou souhlasím, (alespoň u první epizody, dál jsem se nedostal) materiál to není na odpad, ani náhodou, ale není to ani to, co bych chtěl sledovat když mám chuť na Star Trek.

na príspevok reagoval cernakus, SeTTi

cernakus

cernakus (hodnotenie, recenzie)

Khanos

Saru v druhé epizodě pětky skončil. Respektive tu a tam se dále v této sérii mihne, ale v podstatě na úrovni camea. A není to v STD poprvé. Ovšem protože toto je poslední série a navíc koncepce si o jeho přítomnost vyloženě říkala, takže to je škoda.

Jinak jsem měl úplně stejný pocit, při sledování první a druhé epizody pětky - tady se někdo inspiroval (nezaslouženým) úspěchem Mandaloriana. Prostě to smrdí hvězdnými válkami na sto honů a vsadím varle, že kdyby jsi tyhle dva díly ukázal fanouškovi SW nepolíbeného Star trekem, tak si bude myslet, že jde o nějaký další spin-off SW.

na príspevok reagoval Khanos

Khanos

Khanos (hodnotenie, recenzie)

Ještě bych dodal, že v porovnání s prvním dílem páté řady Discovery vypadá celý Picard a všechny jeho tři řady (včetně té nešťastné druhé) jako zástupce klasického treku. Až tak obrovský je to rozdíl!

Khanos

Khanos (hodnotenie, recenzie)

Čistě ze zvědavosti jsem si pustil první díl páté řady. Myslím, že začínám chápat, proč lidé jako Jakkob (snad se neurazí, že ho jmenuji) nedokážou přijít na chuť seriálům jako Next Gen a podobně. Rozdíl v samotné koncepci je tak obří, že nemít oboje v názvu Star Trek nikoho neznalého by nenapadlo, že se jedná o stejný vesmír. Zběsilá akce stíhá ještě zběsilejší akci, pravděpodobně proto, aby divák neměl čas nad dějem přemýšlet a ve výsledku by se jednalo o ucházející seriál z prostředí Star Wars, kdy barvitost prostředí a akce maskují absenci hlubší myšlenky.

Nevím, jestli budu pokračovat ve sledování i když přiznám, že nastíněný děj mně docela zaujal, nejsem si však jist, že bych zvládl nesympatickou Michael, ještě nesympatičtější Tilly a balast kolem nich. Jediný trochu zajímavý je Saru, ale ne dost na to, abych to sledoval jen kvůli němu.

No, v týdnu mně čeká hodně myšlenkové práce, třeba, jestli si budu chtít od přemýšlení odpočnout...

na príspevok reagoval cernakus, Jakkob

cernakus

cernakus (hodnotenie, recenzie)

Tak druhá epizoda 5 řady za mnou.

Když jsem minule psal, že vynechali psychoplačky, nenapsal jsem i druhou část myšlenky, tj. že je nahradili vzájemnými kuřbami. To vzájemné, děkování, chválení, děkování ... je otravné skoro jako ty psychoplačky. Chápu, že to je rozlučková série, ale stejně.

Bohužel, v tomto díle už přidali i ty známé psychoplačky. Zatím se jednalo o 4 minuty, takže oproti průměrným 15 minutám ze čtvrté série to je ještě dobré.

Jinak to docela zatím funguje. Formát honby za pokladem sice svádí ke klišoidnosti, ale to je u pohlavní nemoci spíše plus. Bohužel nám (opět) odepsali Sarua, zrovna v momentě, kdy jasně ukázali, že jeho nadlidská síla a rychlost v dobrodružství vesmírných Indiana Jonesů je nepostradatelná.

S tím se váže scénáristická absurdita, kdy bitvami protřelý kapitán sloužící déle, než Burnhamová vůbec žije, kývne na sesazení na jejího prvního důstojníka. To je takovej facepalm, že jsem si málem z hlavy vyrazil mozek, jak to plesklo.

Ještě poznámka k té negrošce. Ta piča neumí hrát a to tak že těžce. Nezvládala akční role. Nezvládala dramatické role. A nezvládá ani komediální role (kterou má hrát teďka). Její švitořivý optimizmus je otravnější než ten Listerův a navíc je okatě hraný. Doufám, že po tomto "výkonu" v STD už nedostane práci ani v reklamě.

Jen obtížně se věří, že to, že je neschopná neherečka, nepoznali na castingu. Tedy pokud casting neprobíhal tak, že Kurtzman vytáhl penis a ten herec/herečka, který zajistil erekci, dostal roli.

cernakus

cernakus (hodnotenie, recenzie)

Moogwi

Hezky napsáno. Pohlavní nemoc je tak úchylná, že nefunguje ani jako tuctový seriál. Což o to, exotické seriály a filmy mají šanci se stát časem kultem a nebo alespoň guilty pleasure. Ale STD je tak mimo a přitom se bere tak smrtelně vážně, že se ani kultem ani GPčkem nikdy nestane. Ostatně, společnost, ve které by jím stala, není schopna přežití.

Mimochodem, pokud by se celá 5 série nesla ve stejném duchu jako první její epizoda, tak by byla obrovsky promarněná příležitost. Protože by ta série, kdyby byla první, fungovala výborně. STD hodně ublížil casting. Kdy to je samý kripl, velryba, femina, negřina, buzna a jiné vyvrhele. Jenže, pokud by nebyly ty série před tím, tak by mohli opravdu postavit premisu tak, že do obstarožního šrotu z 23. století DIscovery umístili bandu naprostých srágor v rámci nějakého inkluzivního progamu hvězdné flotily 32. století a ta banda by odhalila dávno zapomenutý experimentální pohon, který se nedá replikovat, ale houbičky se nějak na tu bandu kriplů navázaly a tudíž ta posádka musí z těch srágor být složená i nadále. A tak hvězdné flotile 32. století nezbývá, než ty srágory využít, aby mohli využít unikátního pohonu. A srágory by měli možnost charakterově přerůst a z outsiderů by se postupně vypracovali na hrdiny, které bychom pro jejich vady měli rádi, protože by ty vady nebyly jejich výhodami, ale překážkami.

A protože by tam nebyly ty 4 série a hlavně ty 2 z 23. století, tak by nebyli fanoušci Opravdového Star treku nasraní za to, že jim Kurtíci rozbourali kánon a lore. Podivné chování postav by bylo připisováno tomu, že to nejsou nejlepší z nejlepších, ale naopak. A získali by větší svobodu pro psaní, protože pátá série bude očividně odlehčená honba za pokladem bez zdrcujích důsledků pro kvadranty či rovnou celou galaxii, zatímco když v jedničce začali s fatální válkou s Klingony (která se přitom takhle nestala), tak v druhé sérii už museli přisadit, tak už se hrálo o budoucnost Alfa a beta kvadrantu (a naprosto mimózně i galaxie), ve třetí sérii už šlo o existence jakékoliv civilizace v galaxii a ve čtvrté už o zánik celé galaxie. Problém gradace je, že musí gradovat a pokud jsou sázky hned na začátku vysoké, tak gradace jde ad absurdum.

na príspevok reagoval PKD

Moogwi

Moogwi (hodnotenie, recenzie)

cernakus

Je to k posrání, protože můžou vymyslet sebelepší zápletku a příběh, ale je to jako sledovat NBA budoucnosti, ve které v rámci woke retardace společnosti hraje paklíč z Boyardu, týpek na kolečkovém křesle, borec bez ruky, chlap co byl ženská, nebinární cosi, černej homouš s asijskými předky a aby si mohli zahrát fakt všichni, dají koš metr do výšky a budou ti tvrdit, že takhle je to správné, takhle to má být, protože diverzita woe. Jestliže má být flotila výběr těch nejlepších z nejlepších, proč mám pocit, že sleduju tým roztleskávaček na střední? Nejvtipnější je, že kdyby se podle toho v reálu měli řídit, na lodi by v podstatě skoro žádné ženské ani nebyly, chtěl jsem napsat, že alespoň v kuchyni, jenže i ti nejlepší kuchaři na světě jsou chlapi, takže už jim vlastně jenom zbývají pozice kurtizány. Přitom jsem na Star Treku vždycky oceňoval, že byl progresivní, v tom smyslu, že šel proti většinové společnosti, ať už Uhurou nebo filozofickými myšlenkami, v roce 2024 je to ale naprosto tuctovej seriál / film jako každej jinej, který momentálně přichází z USA, akorát je vyhnaný naprosto do absurdna. Moderní technologie a efekty jsou sice fajn, hezky se na to kouká, ale k čemu je to vlastně dobré, když už díky tomu herci ani nemusí umět hrát. Perličkou jsou už pak jenom momenty, kdy se phaser natahuje jak leporelo, neustále se pískavě nabíjí jako kdyby chtěli někoho resuscitovat, přičemž se mi hnedka vybavil Vin Diesel, který sice řídí šestikvalt, ale řadí, jak kdyby tam těch rychlostí měl 30. Asi to prostě jenom nechápu, přece jenom jsem bílej heterosexuál, se kterým se do budoucna moc nepočítá :D

na príspevok reagoval PKD, cernakus

cernakus

cernakus (hodnotenie, recenzie)

Mno, tak máme za sebou S05E01 a co k tomu říci.

Vynechali psychoplačky. To je sice dobré znamení, ale už je to zbytečná snaha.

Kurtkokotiny tu samozřejmě jsou, ale v rámci Kurtreku se to dá ještě rozdýchat.

Samozřejmě scénáristická naivita, či spíše neschopnost nic neztratila ze čtvrté série, naopak ještě přidali. Uvedu takový jeden příklad za všechny. Jak zásadně by se změnil celý narativ tohoto dílu, kdyby naše dredatá Míša míst "Koukejte tu Romulanskou rubikovku navalit" řekla "Federace dá dvakrát tolik, co vám za ni kdo nabídl". A protože okurce v Láku a té sovětské židuli (která je zde nalíčená a nastrojená jako hodně šukézní kost) ve skutečnosti za tu rubikovku nikdo nic zatím nenabídl a cena u jejích tradičního překupníka byla nižší než průměrná Dabo výhra u Quarka, tak by si scénáristé museli najít zcela jinou vatu, do tohoto dílu. ALe chápu, že je lepší když se Burnhamová chová jako totální píča a ne jako důstojník hvězdné flotily. ono se to pak snáze píše a navíc diváci, co mají STD rádi jsou píče taky, takže dostanou, na co mají mentální kapacitu.

Mno uvidíme. Hodnotit nebudu, protože na rozdíl od hovna já hodnotím objektivně a tohle na odpad prostě nebylo. 3 hvězdy by si to asi uhájilo s přehledem.

PS: Velryba nám zhubla a snaží se být co nejméně otravná, ale nutkání jí rozšlápnout ksicht na potkání zůstává. Holt co se zažere pod kůži, to se čistí špatně.

na príspevok reagoval Moogwi

Moogwi

Moogwi (hodnotenie, recenzie)

PKD

A to kámo počkej, až uvidíš vesmírnou loď zabořenou talířovou sekcí do země, aby tím zastavili lavinu. Ono vlastně celý ten díl je tak wtf, že to vlastně stojí za to vidět :D

na príspevok reagoval PKD

Moogwi

Moogwi (hodnotenie, recenzie)

Skutečnost, že tento seriál má 5 řadu, je samo o sobě ...fascinující... nicméně takhle trapně jsem se po dodívání S05E01 už dlouho necítil. Je to fakt úlet.

na príspevok reagoval PKD

PKD

PKD (hodnotenie, recenzie)

Khanos

Ja jsem cekal spise postu, nez ze to das sem. Moc sem nechodim, jak vis. O tom Simmonsovi a treku to se priznam, nevim, ale s tim Mestem je to tak, jak to je. Ostatne, rikal jsem uz pred lety, kdy jsem to poprve cetl, ze z toho jasne vypliva, ze 100str. v podstate, 100min. Ja uz o tom rekl docela dosti, takze se u tebe, jiste nemusim opakovati. TOS ma sice 1 dvojdil, ale predpokladam, ze jeho genezi znas. Ted jsem se docela ironicky zasmal, nad temi plky o odkazu DSC a jak to lide za 20let, jiste budou milovati. No, nekteri jiste ano. Oceni zpetne tu genialitu a vybrousene scenare a praci s ubrecenymi a jinak psychicky narusenymi postavami, radne a spravne, diverzitnimi, ktere bych nepustil ani na ulici, natozpak na kosmickou lod. Diskuze k onomu clanku byla jiz jen dilithiem na warp dortu. Ale jo. At je Kurtzman a spol. spokojeni, ze tu saskarnu dotahli az do 5.s. Ja jim to neberu. Jen, esli ma miti DSC nejaky hl.odkaz do budoucna, tak to asi nebude ten, ktery si oni mysli. 🤣👌👍

Jakkob

Jakkob (hodnotenie, recenzie)

PKD

A to mě zase fascinuje tvrzení o tom, kterak nechceš *píp* češtinu a dlouhodobě píšeš a vyjadřuješ se takovým stylem, že i žák prvního stupně by to dělal srozumitelněji a lépe.. 🤓 Just saying.. 😉

Khanos

Khanos (hodnotenie, recenzie)

PKD

To já se včera vrátil k jedné epizodě klasického treku a myslím, že po tvém pátečnám dárku komiksu Města na pokraji věčnosti podle původního Ellisonova scénáře, ti nemusím říkat který.

Zmíněná epizoda TOSky nikdy nepatřila k těm, které bych si pouštěl extra opakovaně, ale říkám si, že dost nezaslouženě. Samozřejmě odehrávat se podle tohoto scénáře, asi by to bylo spíš na film než epizodu i na tehdejší dobu laciné TV tvorby (pouze vizuálně, myslím). Tohle mi znovu dokazuje, jak vysoko by se po intelektuální stránce mohl nejen Star Trek, ale i jiné seriály vyšvihnout, kdyby se etablovaní autoři literatury více podíleli i na scénáristické tvorbě. Na druhou stranu by to znamenalo méně kvalitních knih a to by mně mrzelo ještě více...

A na okraj, když jsem před pár měsíci četl knihu Hodně světů a čas (doufám, že jsem ten název nezmršil...) od Dana Simmonse, v jedné z obsažených povídek se rozepsal o scénáři, který chystal pro jednu epizodu ST Voyageru a musím říct, že z toho, co prozradil, by se rovněž jednalo o jednu z nej epizod televizní tvorby obecně. Chjo

A abych nebyl úplně mimo mísu v této konverzaci, ze zvědavosti jsem si pustil trailer na pátou řadu Discovery. Zcela upřímně, myslím, že trailer míří pouze na diváky tohoto seriálu a jestli si klade za cíl nalákat diváky nové, nepovažuji zvolenou cestu za nejrozumější. Polovina traileru je oslavou emocí výřících kolem hlavních postav, které sotva zapůsobí na někoho, kdo k postavám nemá vybudovaný vztah. Druhá polovina je přehlídka chaotických obrazů a ne zrovně pěkného CGI, které, pokud něco, mně spíš odrazovalo.
Když nad tím tak přemýšlím, je to celkem zvláštní. Jestli to chápu dobře, podle informací, které se ke mně z různých stran donesly, kvalita seriálu časem upadala (což si vzhledem k tomu, co jsem viděl, snad raději ani nechci představovat). No, takže pokud u tohoto seriálu někdo vydržel 4 řady, dá se předpokládat, že se koukne i na tu pátou. A ti z nás, kteří odešli za včasu (mám pocit, že jsem zůstal ještě o několik epizod víc, než by bylo rozumné...) budou těžko navnazeni touto ukázkou k návratu. Asi se jedná pouze o cukrdlátko pro fandy Discovery a jiné ambice ukázky šli šejdrem.

na príspevok reagoval PKD

PKD

PKD (hodnotenie, recenzie)

Projekce (zeby primo astralni?🤣) a zvlaste rewatch. 2 pojmy, ktere me fascinuji. A ted to napisi tak aby se nekurvila cestina, dnes znovu zkouknu ci se opet podivam na nekolik nahodnych dilu z nekolika ST tv s. A to prosim, opakovane. No, povazte!  🤓

na príspevok reagoval Khanos, Jakkob

Jakkob

Jakkob (hodnotenie, recenzie)

cyphercz

A je to mé a nebo tvé hodnocení? :) Ty snad nehodnotíš podle svých měřítek a hodnot, které se někomu jinému mohou zdát absurdní a nesmyslné? Myslím že oba odpověď známe ;) Zkrátka a dobře podle mě si ty jednotlivé epizody ten plný počet zaslouží, protože všechny jsem bez výjimky viděl několikrát (obvykle 2x až 3x, někdy i více), každá z těch projekcí i rewatchů byla skvělá a mimo nějaké zanedbatelné drobnosti jsem si to všechno vždycky moc užíval. Ty bys v takovém případě nedal podle svého nejlepšího a vědomí a svědomí plný počet? Já rozhodně a proto tam i jinde těch 5 hvězdiček je…

cernakus

cernakus (hodnotenie, recenzie)

PKD

To jsem trochu zmaten, už jsem ti na tu otázku odpověděl (neviděl, nemám odvahu jí zhlédnout) a ty jsi dokonce na tu mou odpověď reagoval smutným smajlíkem.

na príspevok reagoval PKD

cernakus

cernakus (hodnotenie, recenzie)

cyphercz

víš co je nejlepší. Že by pro něj bylo relativně snadné vzít nám vítr z plachet. Stačilo by jediné epizodě STD dát 4 hvězdy, i kdyby to cítil opravdu na 5. 4 hvězdy jsou stále super, jde o jedinou epizodu, náš narativ by se rozpadl a on by se nám mohl vysmát. Jenže jeho psychická nemoc mu tuto sofistikovanou strategii blokuje. Takže tomu zase nasází 5 hvězd a pak se tu bude do soudného dne bít za to, že on to tak prostě cítí :-D 

cyphercz

cyphercz (hodnotenie, recenzie)

Jakkob

inu mě zase baví tvé fantasmagorie o tom, jak si hodnocení každé jednotlivé epizody Kurtzman Treku pečlivě rozmýšlíš a analyzuješ, ale co čert nechtěl, VŽDYCKY z toho vyjde 5 hvězd....:)) A pak si ještě nedejbože snad myslíš, že je tu někdo tak blbej, že ti tenhle tvůj džouk bude věřit, mno, fakt ne, drahý Jákky...:) Já se snad i na pár těch epizod páté řady mrknu jen proto, abych si tu pak mohl přečíst, jak jsi děsně nad věcí a vůbec tě ta kritika nesere....:))

na príspevok reagoval cernakus, Jakkob

Jakkob

Jakkob (hodnotenie, recenzie)

cyphercz

A tohle všechno zakládáš na svém vlastním tvrzení ala "...z tvých příspěvků je patrné"? :D To je dosti odvážné. Něco více než nějaký svůj subjektivní pocitový vjem tam někde nemáš? Ne.. ? Kdo by to byl jen řekl :). Měl by sis nicméně uvědomit, že na tomhle samém pochybném pocitovém základě by se tu na tebe i další daly napsat celé slohy nelichotivých postřehů a prohlásit je z fleku za pravdivé, protože podle některých jsou jejich pocity a dojmy zkrátka nesporným ukazatelem toho, jak se věci mají. Ty mě fakt bavíš chlape.. :))

na príspevok reagoval cyphercz

cernakus

cernakus (hodnotenie, recenzie)

cyphercz

Přesně tak a to že ho sere ta šikana dokazuje tím, že kdykoliv mu někdo podá stéblo, jako nyní Khanos, tak se po něm sápe a hned mu vykládá, jak si z toho nic nedělá. A je mu jedno, kdo mu to stéblo podá. Z toho plyne zoufalá snaha najít spojence, spřízněnou duši proti těm ošklivákům, co ho uráží, šikanují a vysmívají se mu.

cyphercz

cyphercz (hodnotenie, recenzie)

Jakkob

kdepak, komentáře lidí tady, ať už na tvou osobu či ohledně DIS, rozhodně dost prožíváš, byť se snažíš působit nad věcí, ale z tvých příspěvků je patrné, že tomu tak není:) Stačí se podívat, jak vždy hned přispěcháš na obranu libovolného Kurtzman Treku kdykoliv když se o něj v libovolné ST diskuzi někdo byť jen slůvkem otře:) Nad věcí je kupříkladu hošan Eda, který se tu neukázal už snad víc jak rok, avšak ty nikoliv:)

na príspevok reagoval cernakus, Jakkob

Jakkob

Jakkob (hodnotenie, recenzie)

Khanos , Khanos

Reakce dotyčných lze, obdobně jako v případě jejich reakcí na většinu nových Star Treků, shrnout do celkem prostého, ale výstižného tvrzení - "Haters gonna hate." A máš pravdu, že si z těch rádoby vulgarit a urážek nic nedělám, tím spíše když jejich autoři nejsou žádné autority ani znalci, či snad nějací odborníci, ale celkem obyčejní a malí noname joudové, kteří si tak uleví z tíže svých prostých, nudných životů jen proto, že tady se takové vyjadřování neřeší… Ale budiž jim to přáno, ta jejich domnělá rádoby šikana. Je to jejich obrázek, jejich názor a nic víc.. :)

na príspevok reagoval cyphercz

cernakus

cernakus (hodnotenie, recenzie)

PKD

Neříkám na něj nic. Po té scéně s pumpovacím fejzrem na začátku první epizody už jsem nenašel odvahu to dokoukat. Navíc když jsem četl ty spoilery co u toho vypouštěli ti, co odvahu měli, tak mně to utvrdilo, že tohle fakt nedám. Aerodynamického kapitána mám z kapitánů ve Star Treku nejradši a stačilo, jak mi ho znechutila druhá série PIC.

na príspevok reagoval PKD, PKD

Khanos

Khanos (hodnotenie, recenzie)

cernakus

Rozumím ti a osobně mi nevadí tvé hrubější vystupování, pokud je směřováno například na mně. Což pravda, moc často neděláš.
Jednou jsi napsal a bylo to naprosto správně, že tvůj styl psaní respektuji kvůli obsahu, nikoliv formě. Podobně to mám například s Verbalem. Beru to jako váš osobní styl a raději se soustředím na sdělení. Chápu i to, že Jakkob, jehož příspěvky jsou tvým pravým opakem, tedy maximálně slušná forma, ale minimum obsahu, tě a mnoho dalších (včetně mně) mohou rozčilovat. Příjde mi však nedůstojné kohokoliv z nás pořádat tady hon na čarodějnice (nebo Jakkoba). Rád si zanadávám na Discovery, Foundation a podobné seriály, které upřednostňuji politické sdělení nad ostatní faktory, ale strefovat se do těch, co tyhle seriály baští mi příjde jako naprosto zbytečné. Pokud chceš, můžeš věřit tomu, že jsou dostatečně vytrestaní tím, že nevidí, jak silně byli zmanipulováni.

na príspevok reagoval Jakkob

cernakus

cernakus (hodnotenie, recenzie)

Khanos

Jinak, to že jsem vulgární buran, byť vysoce inteligentní, to zde snad ví už všichni. To už zavedením vulgarit prostého slovníku nezměním :-D 

na príspevok reagoval Khanos

cernakus

cernakus (hodnotenie, recenzie)

PKD , Khanos

PKD:

5 hvězd, 4 hvězdy dává TNG, když se mu díl vyloženě nelíbí. Ještě jsem nezaznamenal, že by něčemu z Kurtreku dal pod pět, zejména ne pohlavní nemoci.

Odpověď za million - museli by v takovém díle a s naprostou vážností dehonestovat Jakkobovu obsesi, tedy prvního Blade runnera. A i tak není jistota, že by šel na dvě a méně hvězdy. Protože když se podíváš na jeho hodnocení, tak takto nízké hodnocení dával naposledy před 14 lety. Pak se něco stalo a z člověka se stalo hovno.

Khanos:

Období naštvanosti už mám dávno za sebou. Teď ho už jenom šikanuji. Neboj se o to, že i když je hovno psychicky nemocné, že si z této šikany nic nedělá. Dělá. Nikdo není stoprocentně omyvatelný.

Mám jiný názor na to, jestli je nebo není prokazována služba. Většina lidí zde jsou čtenáři, nikoliv přispěvatelé. Takže o nich ani nevíme. Ale pokud dostatečné množství přispěvatelů dá najevo názor na jednoho psychicky postiženého přispěvatele, dojde k tomu, že si ho ta tichá většina takto zaškatulkuje a je před ním a hlavně jeho "názory" na pozoru. Je to v podstatě základní davová/stádní psychologie.

Jestli tě čtení slov jako je "hovno" otravuje, pak je mi to líto, jenže nevím co s tím mohu udělat. Na jednu stranu bych ti rád vyhověl, na stranu druhou bych ho musel přestat týrat. V podstatě mně stavíš do svízelné pozice.

na príspevok reagoval PKD

Khanos

Khanos (hodnotenie, recenzie)

Uberte páry, hoši. Na jednu stranu chápu, jak vás může štvát dogmatický pohled, který Jakkor demonstruje skoro každým příspěvkem, na druhou stranu, co je vlastně komu do toho.

Navíc, za každého mluví jeho vlastní vystupování. Vím, co si pomyslím, když si přečtu Jakkobovi až propagandistické příspěvky a vy se zamyslete nad tím, co si kdo pomyslí o vás na základě vulgárně útočné povahy vaších příspěvku.

Neprokazujete službu nikomu a opravdu si nemyslím, že Jakkob sám si z těchto komentů dělá velkou hlavu, spíš to otravuje jiné přispívatele.

na príspevok reagoval cernakus, cernakus, Jakkob

PKD

PKD (hodnotenie, recenzie)

cernakus

Nechapu, proc porad lze. Stejne tomu neda min jak 4. Nemyslim cele serii, ale kazdemu dilu. Otazka, za milion... co by se muselo stati, aby dal nekolika dilum 1, max 2 hvezdy? 🤔 

na príspevok reagoval cernakus

cernakus

cernakus (hodnotenie, recenzie)

Jakkob

Hovno se rozhodne jestli svým smradem bude smrděti a svým zatuchlým hnusem mazlati? Tak to asi těžko ty naše hovno! Všichni víme právě jen a u tebe, jaké bude tvé hodnocení. Lidé zde jsou nevyzpytatelní a předjímat se tak nedá s jistotou smrti, jejich hodnocení ;-)

na príspevok reagoval PKD

Jakkob

Jakkob (hodnotenie, recenzie)

cyphercz

Já na rozdíl od jiných zde vyčkám až to uvidím, a až pak se stran hodnocení rozhodnu, ostatně jako tomu je vždy a u všeho. Oproti tomu ovšem jiní zde již mají podle všeho dopředu rozhodnuto o tom, jaké hodnocení udělí, přestože viděli možná tak jednu, dvě ukázky a to ještě kdo ví jestli. Nicméně pokud budu s výslednými epizodami jako doposud velmi spokojený, pak se nebudu vysokému hodnocení, zcela logicky, bránit.. ;)

na príspevok reagoval cernakus

cyphercz

cyphercz (hodnotenie, recenzie)

Jakkob

ty si hlavně už žhav svůj 5 hvězdičkový kulomet, abys alespoň trochu zvedl to katastrofální hodnocení co bude 5. řada zákonitě mít:)

na príspevok reagoval PKD, Jakkob

Jakkob

Jakkob (hodnotenie, recenzie)

tomas.malo

Vypadá to na skvělou jízdu ala "treasure hunt", plus návrat do skvělého 32. století (což je stále to nejlepší, co mohlo Star Trek potkat) a báječná Tilly je zpět. Těším se fest.. !! 🤩🤗

na príspevok reagoval cyphercz

Khanos

Khanos (hodnotenie, recenzie)

PKD

Hele, dávej si bacha na jakékoliv emotikony se slzama. Copak nečteš, co to může způsobit? :-) Jenom úsměvy, nic jiného...

na príspevok reagoval PKD

Khanos

Khanos (hodnotenie, recenzie)

cernakus

No, svůj návrat k tomuto seriálu jsem nezvažoval ani na 0,68 setin sekundy jako Dat v Prvním kontaktu, takže nemůžu říct, že by se touto informací u mně cokoliv měnilo. Nepřeji fandům tohoto seriálu nic zlého, takže ať jsou spokojeni s tím, co jim pátá řada doručí, ale kvůli nám ostatním doufám, že příští ST projekt nebude opakovat stejné chyby. Osobně si myslím, že by bylo lepší ubrat a nechat Star Trek zase pár let odpočívat v éteru než se někdo hodně odvážný pokusí navázat tam, kde se skončilo.

Plačící kelpian... a já si myslel že jsou dobří tak leda k rýži a zeleninové obloze... naivní já

Súvisiace novinky

Michelle Yeoh hvězdou nového Star Trek filmu

Michelle Yeoh hvězdou nového Star Trek filmu

19.04.2023

Tak se fanoušci Star Treku přece jen dočkají nového filmu. Místo návratu party okolo Chrise Pinea (Dungeons & Dragons: Čest zlodějů) ale nakonec jako první dorazí snímek s názvem Star Trek:… (viac)

Dvojice z Hannibala opět spolu

Dvojice z Hannibala opět spolu

02.11.2022

Celovečerní režijní debut Bryana Fullera je konečně na spadnutí. Tvůrce Hannibala nebo Amerických bohů si za svůj projekt zvolil snímek Dust Bunny, a jako hlavní hvězdu do něj pak obsadil svého… (viac)

Pátek třináctého dostane seriálový prequel

Pátek třináctého dostane seriálový prequel

01.11.2022

Zatímco poslední celovečerní příspěvek do jedné z nejpopulárnějších hororových sérií všech dob dorazil do kin už před dlouhými třinácti lety a dalšího filmu se kvůli tvůrčím sporům o práva na… (viac)

Star Trek dostane další seriál

Star Trek dostane další seriál

18.05.2020

Trvalo to roky, ale značku Star Trek se nakonec přece jen podařilo oživit. A paradoxně to nebyly filmy (byť pomohly), ale televize, kde se postavám spojeným se slavnou lodí Enterprise začalo dařit.… (viac)

Reklama

Reklama