Reklama

Reklama

Hobit: Bitka piatich armád

  • Česko Hobit: Bitva pěti armád (viac)
Trailer 2

Pod vedením legendárneho bojovníka Thorina (Richard Armitage) sa Hobit Bilbo Lazník (Martin Freeman) s čarodejníkom Gandalfom (Ian McKellen) a trinástimi trpaslíkmi vydali na dlhú a nebezpečnú výpravu s cieľom získať späť svoje stratené kráľovstvo trpaslíkov Erebor pod Osamelou horou, odkiaľ ich kedysi vyhnal drak Smaug, aby sa zmocnil ich bohatstva, zlata a diamantov, ktoré vydolovali v miestnej bani. Keď sa im v boji proti drakovi Smaugovi podarí dobyť späť svoju vlasť, nechtiac vypustia do sveta smrtiace sily. Rozzúrený Smaug chrlí svoj ohnivý a spaľujúci hnev na bezbranných mužov, ženy a deti v Jazernom meste. Thorina posadne mamon a vášeň hromadiť znovunadobudnutý poklad, čomu - aj napriek Bilbovej snahe - obetuje priateľstvo i česť. Aj keď Thorinov úpadok doženie Bilba k zúfalému rozhodnutiu, to najväčšie nebezpečenstvo ich ešte len čaká. Sauron, o ktorého krokoch okrem čarodejníka Gandalfa nikto netuší, tajne vyslal obrovskú armádu Škriatkov, aby zaútočila na Osamelú horu. Mračná rastúceho konfliktu sa hromadia zo všetkých strán a trpaslíci, elfovia aj ľudia sa musia rozhodnúť, či sa zjednotia a spoja svoje sily v boji proti zlu, alebo sa ním dajú poraziť a zničiť. Budúcnosť Stredozeme visí na vlásku a v poslednej osudovej bitke piatich armád hobit Bilbo, v ktorom sa prebudil hrdinský duch a pocit spolupatričnosti k svojmu výnimočnému rodu, bojuje o život nielen svoj, ale aj predovšetkým o životy svojich najlepších priateľov. (TV JOJ)

(viac)

Diskusia

rasty690

rasty690 (hodnotenie, recenzie)

Ozaj, nevie niekto poradiť podobnú fantasy knihu ako Pán prsteňov? To čo si sem napísal vyzerá inak celkom dobre. Myslím nejaké veľké bitky, elfovia, trpaslíci, proste čistokrvné hrdinské (high) fantasy. Rád by som niečo nové prečítal. Len sem prosím nepíšte Game of Thrones a Eragon.

na príspevok reagoval Greenpeacak

rasty690

rasty690 (hodnotenie, recenzie)

Greenpeacak

Samozrejme že som to nemyslel tak že by mali natočiť celú históriu Númenoru, písal som o páde Númenoru. Ar-Pharazôn, Elendil, Sauron a príbeh okolo toho. Ale určite by sa tam muselo dosť dopisovať. A máš pravdu, stačil by aj jeden dokonalý film ;)

Greenpeacak

Greenpeacak (hodnotenie, recenzie)

rasty690

Ak si dobre spomínam, hlavný príbeh toho pádu Númenoru tam je dosť jasne načrtnutý. (veľa podzápletiek by azda vymýšľať ani nemuseli) ....na druhej strane, aby to nezobrali až príliš celistvo. V tomto prípade si už naozaj neviem predstaviť trliógiu, stačil by podľa mňa jeden film, ktorý by sa zamieraval naozaj len priamo na ten pád ostrova, čo je dosť krátky časový úsek (to, čo sa dialo dlhšie pred pádom sa mi až také sfilmovaniahodné nezdalo)...Vieš si predstaviť, že by panovanie 26 kráľov Númenoru natlačili do troch trojhodinových filmov??? To už radšej TV seriál

na príspevok reagoval rasty690

rasty690

rasty690 (hodnotenie, recenzie)

Greenpeacak

Pád Númenoru by som si vedel predstaviť na veľkom plátne, bolo by to super. Ale tvorcovia by musely dosť zasahovať do príbehu a urobiť to celistvejšie, pretože ten príbeh je dosť nekonzistentný a muselo by sa dopísať veľké množstvo deja. Scenáristi by mali čo robiť. Ale ak by sa to podarilo, tak by to mohla byť ďalšia skvelá trilógia :)

na príspevok reagoval Greenpeacak

Greenpeacak

Greenpeacak (hodnotenie, recenzie)

Mám nepríjemné tušenie, že ak sa niekto znova filmovo chopí Tolkiena, bude nás čakať Númenor ... pre tvorcov by bolo obzvlášť lákavé nafilmovať príbeh tesne pred pádom ostrova, kde vystupuje Sauron (ešte v "ľudskej" podobe), ako to popisuje história Akalabethu - tam by mohli priamo (pred)nadviazať na LOTRa....alebo natočiť story okolo Moreplavcovej ženy.

na príspevok reagoval rasty690

kiros179

kiros179 (hodnotenie, recenzie)

tak konečně jsem to viděl, první díl kterému nemohu dát 5 hvězd, plop

Jakkob

Jakkob (hodnotenie, recenzie)

rasty690

Díky! Přiznám se, že o skřetech toho v rámci LotRa moc nevím, protože jsem se o to nikdy nezajímal. Jen by mě tedy zajímalo, zda tohle co jsi popsal vzali v úvahu i tvůrci a tudíž, když ve Společenstvu Legolas hovoří o "goblinech" (vstup do Morie), tak tím myslí právě tu odnož skřetů, kterou tak popsal, nebo zda se jedná zkrátka o jiný výraz pro common skřety.. ? :)

eviljack

eviljack (hodnotenie, recenzie)

robfi

Řekněme, že proto, že Thorin, Dáin, Thráindul a další sice na ty takzvané zeměžrouty zapomněli, ale Horu samotnou chránila kouzla z dob starých trpaslíků a proto tam nemohli (takhle jsem si to v rámci duševního klidu vysvětlil já pro sebe, beztak to bylo to nejmenší :))

Sweat55

Sweat55 (hodnotenie, recenzie)

Rippie

Právě že Jezerní město si pamatuju, tam se mi to hodně líbilo. Napsal jsem to i do komentáře, jestli jsi si nevšimnul :)

 (hodnotenie, recenzie)

Jediné co mě vadilo byl špatný dabing hlavně vedlejších postav. Doporučuju na to zajít s titulkama.

rasty690

rasty690 (hodnotenie, recenzie)

Vault_13

Nečítal som to celé, ale určite tam bolo napísané že vo filmovej trilógii sú to dve odlišné plemená. Je to dosť diskutabilné. V Jacksonových filmov ten rozdiel medzi nimi je myslím si viditeľný. Najviac asi v Spoločenstve.

Vault_13

Vault_13 (hodnotenie, recenzie)

rasty690

Pokud vím, tak Tolkien se vyjádřil tak, že jsou to synonyma (je to dokonce i v těch odkazech, které jsi sem dal). Ve filmu byli různé druhy skřetů rozdílné taky proto, aby se lépe odlišili a byli lépe zapamatovatelní pro diváky neznající předlohu (aby dokázali lehce odlišit různé armády zla a aby to bylo zajímavé a jedinečné). Jinak v rámci skřetích ras existovala velká variabilita, menší skřetí plemena byla ostatními skřety považována za podřadná, ještě více se to pak projevovalo ve vztahu Uruk-hai k normálním skřetům.

na príspevok reagoval rasty690

Príspevok bol zmazaný administrátorom.

rasty690

rasty690 (hodnotenie, recenzie)

Máš pravdu Gothmog bol velitel balrogov v prvom veku, ale v Pánovi prsteňov to bol velitel mordorských vojsk pred Minas Tirith.

Príspevok bol zmazaný administrátorom.

rasty690

rasty690 (hodnotenie, recenzie)

Jakkob

Orc a goblin nie je to isté, ale sú to dva odlišné druhy. Orcs alebo v preklade skřeti sú väčší. Mal by to byť Bolg, Azog a ďalší z Pána Prsteňov, napr. Gothmog. Vo filmoch to boli všetci v Mordore, sluhovia v Železnom pase, v Hobitovi boli napr. v Morii v prvom filme. Goblins (v preklade taktiež skřeti) sú menší a vyzerajú skôr ako škriatkovia. V Spoločenstve boli v Morii tam bolo veľmi dobre vidieť že sú odlišný lebo šplhali aj po stenách a po strope. A v Hobbitovi v Neočakávanej ceste boli v tom podzemnom meste. Tolkien to vysvetlil ako zmenšenu verziu orcov niečo ako hobiti alebo trpaslíci. Správne by sa to malo preložiť škriatok aby v tom človek potom nemal bordel.

http://lotr.wikia.com/wiki/Orcs

http://lotr.wikia.com/wiki/Goblins

na príspevok reagoval Vault_13, Jakkob

robfi

robfi (hodnotenie, recenzie)

Jezinka.Jezinka

Krev asi netekla, aby prislusna komise doporucila film ditkam predskolniho veku.. cimz je myslim zodpovezena i otazka ohybani Tauriel a nasledneho produktu tohoto mezidruhoveho krizeni :)
Nicmene me fascinuje jina vec, proc to ti slavni zemezrouti neprotahli jeste o par metru dal, neproryli se do nitra osamele hory a nevpadli vsem tem slavnym (mezitim navzajem se mlaticim) armadam elfu, lidi a trpasliku do zad.

To by byla parada a myslim by se to od Tolkienovy predlohy neodklonilo o moc vic, nez v tom pojeti, jak to je :)

na príspevok reagoval Jezinka.Jezinka, eviljack

Martin741

Martin741 (hodnotenie, recenzie)

Segrestor

tto su dristy ... proste si to spolu rozdali, no a? Aj ked asi vznikol nejaky potrat, lebo krizenec elfky a trpaslika to bude mat kurevsky tazke

na príspevok reagoval Vault_13

Ainy

Ainy (hodnotenie, recenzie)

Segrestor

no jistě, to je ta druhá možnost jak jsem již nastínila :-)) Záběry z natáčení určitě budou jako bonus i v prodloužené verzi a možná kamera zachytila i něco, co původně nebylo v plánu! :-)

Súvisiace novinky

Kazmův film zboural návštěvnost českých kin

Kazmův film zboural návštěvnost českých kin

21.08.2023

Snímek českého moderátora, baviče a influencera Kamila Bartošky alias Kazmy ONEMANSHOW: The Movie se stal nejúspěšnějším českým filmem v divácké návštěvnosti během premiérového víkendu při uvedení do… (viac)

Zemřel herec z Pána prstenů Ian Holm

Zemřel herec z Pána prstenů Ian Holm

19.06.2020

Ve věku 88 let zemřel britský herec Sir Ian Holm. Diváci jej znají asi nejlépe jako představitele Bilba Pytlíka z fantasy ságy Pán prstenů. Slavný herec se ovšem objevil i ve filmech jako Vetřelec,… (viac)

Druhý Tintin žije

Druhý Tintin žije

24.03.2018

Když šla v roce 2011 do kin Tintinova dobrodružství, Steven Spielberg a Peter Jackson oznámili jasné plány. Zatímco první díl režíroval Spielberg, druhého se měl po dokončení hobití trilogie ujmout… (viac)

Oscary 2015 - výsledky

Oscary 2015 - výsledky

23.02.2015

Oscarová plichta. Víceméně. Americká akademie umění a věd vybrala nejlepší film minulého roku a je jím Birdman mexického režiséra Alejandra Gonzáleze Iñárritu. Birdman získal celkem čtyři sošky,… (viac)

Reklama

Reklama