Reklama

Reklama

Bedári

Trailer 1
Veľká Británia / USA, 2012, 157 min (Alternatívna 151 min)

Réžia:

Tom Hooper

Predloha:

Victor Hugo (kniha)

Kamera:

Danny Cohen

Hrajú:

Hugh Jackman, Russell Crowe, Anne Hathaway, Amanda Seyfried, Eddie Redmayne, Helena Bonham Carter, Sacha Baron Cohen, Samantha Barks, Aaron Tveit (viac)
(ďalšie profesie)

Keď bývalého galejníka Jeana Valjeana (Hugh Jackman) prepustia na podmienku, netuší, že za chrbtom bude mať ako večný tieň posadnutého inšpektora Javerta (Russell Crowe). Ten ctí zásadu, že zlodej zostane navždy zlodejom a Valjean sa zdá byť jasným príkladom, zvlášť keď pravidlá podmienečného prepustenia vzápätí poruší. Lenže Valjeanovi sa darí unikať, začne žiť pod zmenenou identitou, stane sa ctihodným občanom a dokonca starostom, avšak ani tak nie je pred sliedivým Javertom v bezpečí. Po smrti továrenskej robotníčky Fantine (Anne Hathaway), ktorú si kladie za vinu, sa ujme jej dcérky Cosette. Spoločne s ňou potom pred Zákonom uteká do anonymity francúzskej metropoly. Tam na nich po pár rokoch relatívneho pokoja čakajú okrem Javerta aj ďalšie nebezpečenstvá – revolučné vrenie v uliciach, ktoré rozdúchavali mladí chlapci. Jeden z nich, Marius (Eddie Redmayne), sa pri letmom stretnutí zamiluje do dospievajúcej Cosette (Amanda Seyfried) a tá jeho city opätuje. Kvôli svojej dcére a jej šťastiu sa Valjean rozhodne riskovať, dokonca sa vydá na barikády v predvečer rozhodujúceho súboja medzi revolucionármi a armádou, aby z vopred prehratej bitky zachránil Mariusa. Na mieste, kde história napísala jednu zo svojich krvavých kapitol, sa zároveň odohrá finálny súboj medzi ním a Javertom. (TV Markíza)

(viac)

Videá (42)

Trailer 1

Recenzie (1 162)

TeeAge 

všetky recenzie používateľa

|| Scenár: William Nicholson, Alain Boublin, Claude-Michel Schonberg, Herbert Kretzmer / Námet: Les Miserables (Musical) by Alain Boublin, Cloude-Michel Schonberg, Herbert Kretzmer | Hudba: Claude-Michel Schonberg | Produkcia: Tim Bevan, Eric Fellner, Debra Hayward, Cameron Mackintosh | Distribúcia: Universal Pictures | Štúdio: Working Title Films, Relativity Media, Cameron Mackintosh Limited | Rozpočet: 61 miliónov $ | Tržby: 340,107,410 $ || Tento komentár vzniká za času, keĎ sú už nominácie na svete, záverečné ocenenia však ešte nie. Keby som tu napísal všetko, čo si o tom filmu myslím, bola by to skôr bakalárka, než komentár. Radšej stručne a jasne: Z umeleckého hľadiska to má neskutočne veľa nedostatkov, ako napríklad fakt, že väčšina árií je nahraných na živo do kameri, a niektoré sú zvúkovo nahrané v štúdiu - niektorý zúčastnený to jednoducho na živo na jeden záber nedali. Druhá vec je neskutočné prehánanie prežívacieho herectva na úkor intonácie do takej mieri, že v niektorých partoch nie je poznať pôvodná melodická linka, a to je z hudobného hľadiska nie len neodpustiteľné, ale uchu boľajúce. Niektorí zúčastnení by v tom filme vôbec nemali spievať, no ich herecký um je ešte aj takto tak prevyšujúcou prednosťou, že na konci filmu uroní slzu aj spartský vojak. Česť tým dvom výnimkám, ktoré spievajú i hrajú na úrovni hodnej svetového výberu: Crowe, Hathaway. ()

Madsbender 

všetky recenzie používateľa

Noví Bedári na boli na mňa vo forme filmu až príliš muzikálový, čakal som skôr niečo v štýle Schumacherovho Fantóma opery (ktorého ešte spomeniem), keďže je tu až na pár slov skutočne všetko len a len spievané. To je najväčším problémom ale zároveň aj esom filmu, keďže z rukáva klopí jednu fantastickú pieseň za druhou rôznych štýlov, melódií a citovej podmaľby. Keďže je ich však také množstvo a zároveň sú texty komplikované a každý sa nám snaží nejakým spôsobom vysvetliť danú situáciu, posunúť nás v deji, vyjadriť city postáv či ťažké životné podmienky vo Francúzsku 19. storočia, nenachádza sa tu bohužiaľ, oproti napr. práve Fantómovi opery, jediná zapamätateľná pieseň. Pochmúrnu a depresívnu atmosféru, ktorú divák silne pocíti aj v samotnom Paríži, vriacom kotle hnevu francúzskeho ľudu. Tu sa dostávame k ďalšiemu bodu filmu, a to jeho časové roviny a dejové linky. Zatiaľ čo úvodná galejnícka a trestanecká časť je prudko pesimistická, a jedná sa o čistú drámu a súboj dvoch ľudí stelesňujúcich vyššie hodnoty, ktorý sa prenáša aj do nemenej smutnej doby, kedy je z Valjeana pod novým menom starosta. Vtedy znovu stretáva svojho soka a zároveň sa stáva svedkom krutých okolností vedúcich až k smrti robotníčky Fanine. Ujíma sa teda jej dcéry Cosette a spoločne utekajú do Paríža, kde sa schyľuje k revolúcii. Tu sa, znovu o niekoľko rokov starší, dostávajú Veljean a Cosette do víru udalostí, v ktorých sa objavuje láska medzi Cosette a Mariom, rozpoltenosť Mariusa ako člena odboja, obraz podradných parížskych podvodníkov a zlodejov (ktorých skvele zahralo duo Cohen - Carterová), využívajúcich nestálej situácie, začiatok revolúcie a opätovné stretnutie dávnych nepriateľov Valjeana a Javerta, ktoré tentoraz smeruje k nevyhnutnému pádu jedného z nich. Toľko k príbehu a teraz k hlavným predstaviteľom. Jackman a Crowe sú v rámci filmu po stránke spevu prakticky bezkonkurenčný a z rukávov vyťahujú zbrane najväčšieho kalibru. Oproti Croweovi však predsa len Jackman so svojou prílišnou teatrálnosťou prehráva a nič mu pri tom nepridáva jeho skôr komicky než operne trasúci sa hlas. Napriek tomu však stále spieva vynikajúco. !!!SPOLIER ALERT!!!SPOLIER ALERT!!! Na druhej strane Crowe vkladá do svojich vystúpení toľko sily a energie, že náhla samovražda jeho postavy pôsobí pomerne rozporuplne a podivne, čo rozhodne filmu dobré body nepridá. A umieranie Valjeana je naopak podané zdĺhavo a teatrálne, pričom z neho klišé priam vypadáva ako výplň z deravého vankúša. Výprava je skvelá a kostýmy úžasné, no niektoré efekty priam bijú do očí a vadia, menovite hneď prvá scéna na galejách, kde je vidno že bol film primárne točený pre 3D a loď je zjavne vytvorená počítačom. Zvyšok je však vynikajúci, aj minimalistická, no účelná dvojdňová bitka medzi odbojom a armádou, ktorá je až prekvapivo krvavá pri pohľade na zvolený štýl spracovania. Keď sa teraz ohliadnem späť, bol to po všetkých stránkach výborný film, len keby sa tvorcovia nesnažili z neho mať muzikál za každú cenu a radšej pilovali scenár a detaily. 80% () (menej) (viac)

Reklama

POMO 

všetky recenzie používateľa

Muzikál je jediný filmový žáner, ktorý plynie mimo mňa (výnimkou je iba Moulin Rouge!), takže moje hodnotenie je veľmi subjektívne. Spievané pasáže vždy pretrpím ako nutné zlo medzi dialógovými. Našťastie tvoria väčšinou menšinu stopáže. V tomto filme však tvoria 99% stošesťdesiatminútovej stopáže, a nie vždy v nich spievajú herci, ktorí by vedeli spievať (Crowe). Pre mňa boľavý zážitok, predýchaný iba vďaka perfektnej výprave a famóznej kamere, ktorá robí film priestorovo trojrozmernejším, než je vačšina 3D filmov. ()

Rosaviva 

všetky recenzie používateľa

Musím teda říct, že jsem se na tenhle film těšila, a to nejen pro všechny velké herecké hvězdy, ale proto, že mám knižní předlohu ráda. Těšila jsem se ještě víc, když jsem kolem sebe slyšela chválu. A jaký byl výsledek? Obrovské zklamání. Věděla jsem, že je to muzikál, ale když se řekne muzikál, tak se tam musí vůbec někdy mluvit. Jestli řeknu, že se tady mluvilo dohromady pět minut, tak budu možná přehánět. Sice jsem si postupně zvykala na to, že se tam mluvit nebude, ale nepřestalo mě to štvát, už jen proto, že to byla písnička jedna jak druhá. Jediné písničky, které se mi líbili a které vyčnívali byli On my own, I dreamed a dream a Master of the House, na zbytek si už zítra nevzpomenu, hlavně proto, že to bylo snad všechno na jednu melodii. Co se týče obsazení. Hugha Jackmana bych sice vůbec nepoznala, ale na Valjeana se mi nehodil, stejně tak jako Russell Crowe jako Javert. Co se týče Mariuse, tak sice to může být jen mým vkusem, ale snad ani nemohli vybrat ošklivějšího herce, kéž by ho radši hrál ten co hrál Enjolrase, ten se mi jako jediný celkem líbil. O výkonu Anne snad ani nemusím mluvit, jasně nejlepší, řekla bych, že Oscara má v kapse. Slabé 3* ten film si ode mě prostě víc nezaslouží. ()

castor 

všetky recenzie používateľa

Nové tisíciletí vyplivlo tři kvalitní muzikály – Moulin Rouge, Tanec v temnotách a Mrtvou nevěstu Tima Burtona. Jako čtvrtí do party se teď můžou směle hlásit Bídníci. Nabídnou hned několik vrcholů, výborné kostýmy, výpravu, kameru a pochopitelně hudbu a herecké výkony. Svár galejníka Jeana Valjeana, který pyká za krádež chleba a prefekta Javerta, který až slepě dodržuje zákon, se klene přes několik dekád, postavy kolem umírají, setkávají se, zamilovávají, bojují za změny. Tuhle filmovou trvalku holt každý zná, nutno podotknout, že odvážné rozhodnutí Toma Hoopera dokonale rozdělilo diváckou obec. Bídníci totiž spolknou divákových 157 minut a prakticky permanentně se v nich zpívá (jen tu a tam někdo něco špitne bokem). Zpívá se tehdy, když si otec čte vyznání určené dceři, zpívá se, když hlavní postava stojí proti svému soku, zpívají revolucionáři na vrcholu barikády, zpívá manželský pár věčných lapků. Hooper se prostě nadobro oddal divadelní verzi, hodil do kouta drive a střihovou nápaditost muzikálů á la Moulin Rouge, přesto jsou Bídníci smutnou a drsnou výpovědí, ve které se nezapomíná na emoce. Tvůrci navíc dodají vymazlené průlety napříč Paříží, bojovou vřavou nebo úvodní nájezd na galejníky. I když jsem se i já občas modlil za pár minut mluveného slova a nutno uznat, že muzikálovým číslům chybí invence, na nabídnutou látku jsem si velmi rychle zvykl (i když ukrojit ve střižně minimálně dvacet minut, nic by se nedělo). Kamera tu postává v bezprostřední blízkosti ušlechtilých hrdinů, vše se poddává hereckému projevu a inscenačním potřebám. Hooper se navíc rozhodl zaznamenávat veškerý zpěv přímo na place!! Když pak při slavném hitu I Dreamed a Dream kamera v dlouhém záběru neuhne z utrápeného obličeje (směle si jdoucí pro Oscara) Anne Hathaway, která klesá do nejhlubšího životního bahna, její nalomený hlas musí nalomit i samotného diváka. ()

Galéria (183)

Zaujímavosti (52)

  • Hlavným dôvodom prečo sa Anne Hathaway zaujímala o rolu Fantine bolo to, že keď bola ešte malá, jej mama hrala v divadle tú istú rolu. (SpoilerAlert)

Súvisiace novinky

Freddie Mercury si hledá holku

Freddie Mercury si hledá holku

25.03.2013

A taky režiséra. Kandidáty jsou Blake Lively a Tom Hooper. O jaký projekt vůbec jde? Biografický film o zpěvákovi legendární britské rockové skupiny Queen prozatím nemá název, ale hlavní roli už má… (viac)

Hugh Jackman v thrilleru se zázračným scénářem?

Hugh Jackman v thrilleru se zázračným scénářem?

17.03.2012

Právě v Británii natáčí muzikálové Bídníky, potom si nabrousí drápy pro The Wolverine a začátkem příštího roku se vrhne na thriller Prisoners. Jde o dlooooouho připravovaný film, kolem kterého se… (viac)

Crowe jde po krku Jackmanovi

Crowe jde po krku Jackmanovi

12.09.2011

Už víte, že natáčení The Wolverine bylo opět odloženo, protože Hugh Jackman si chce zazpívat. Konkrétně ve filmové verzi muzikálu Les Miserables, inspirovaném slavným románem Victora Huga. Není divu,… (viac)

The Wolverine – prokletý projekt?

The Wolverine – prokletý projekt?

05.09.2011

Už ten příběh znáte. Katastrofa v Japonsku, odstoupení Darrena Aronofského, přesun natáčení na podzim. Teď se situace opakuje. Když už se myslelo, že pokračování X-Men Origins: Wolverine, inspirované… (viac)

Reklama

Reklama