Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Tragikomédia zo súčasnej Bratislavy o rozpade vzťahov a hodnôt, o miznutí elementárnej slušnosti z nášho života. Sympatickí a úspešní štyridsiatnici sa v zajatí každodennej banality s ľahkosťou a šarmom – akoby mimovoľne – dopúšťajú drobných podrazov, klamstiev a nevier, až sú náhle konfrontovaní s neúprosným odhalením. Autor s jemnou iróniou a humorom zachytáva rôzne bizarné, smutnosmiešne, provokujúce i nebezpečné pokusy ako prekryť utajované pocity úzkosti a nespokojnosti s osamelým, vyprázdneným životom. A pritom niekde celkom blízko nich uteká pred skutočným násilím nelegálna imigrantka z Arménska...

Majiteľ prosperujúcej firmy Viktor náhodou zachráni mladú ženu pred utopením. Vysvitne, že zachránená Mia len experimentovala s fotografovaním svojho autoportrétu vo vlnách Dunaja. Ženatý muž sa do nej zamiluje, hoci študentka fotografi e žije s výstredným muzikantom a ošetrovateľom laboratórnych zvierat Konzim a je pritom aj rebelujúcou dcérou Viktorovho priateľa z mladosti Patrika a jeho ženy Bibi. Hlavný hrdina sa zapletá do nerovného vzťahu stále viac, zatiaľ čo jeho osamelá, bezdetná manželka, bývalá lekárka Karla hľadá východisko z depresie, ktorú jej komplikuje oddané dvorenie neúnavného Valéra ako aj kleptomanské výstrelky problematickej mamy, snažiacej sa takto upútať jej pozornosť. Viktorov únik zo zabehaných vzťahov potvrdzuje aj odchod obchodnej partnerky, niekdajšej milenky z firmy. A tak sa mu postupne „zosúva“ jeho schizofrénny život až po nečakane definitívne finále... (oficiálny text distribútora)

(viac)

Videá (1)

Trailer

Recenzie (103)

anderson odpad!

všetky recenzie používateľa

Rád to opäť zopakujem a aj keď mám TÁŇU rád, poviem to vulgárne: Slovenská kinematografia je v hajzli a nezachráni to ani TÁNINA sexi riť(ka). :-) (smiech cez slzy) A absolútne súhlasím s užívateľom -Mates-. A prisahám Vám, že ak na Slovensku raz vznikne nejaký zmysluplný hraný film, pošlem jeho tvorcovi blahoprajný telegram a zadarmo mu budem robiť reklamu. (5.2.2009) ()

tron 

všetky recenzie používateľa

„Bola si zasa u toho satanistu?“ – „Mama, on je gotik.“ – „A berieš antikoncepciu?“ Filmy o kríze stredného veku môžu osloviť len divákov s krízou stredného veku. Režisér Vlado Fischer našťastie dostal k dispozícii zábavný scenár od spisovateľa, básnika a anestéziológa Viliama Klimáčka a kvalitné herecké obsadenie k tomu. Ján Kroner si to užíva, mladí si potom prídu na svoje vďaka novej slovenskej generácii – odviazaný mladý Geišberg a predovšetkým Táňa Pauhofová, ktorá sa pred kameoru rada vyzlieka, čo je dobre. P.S. „Granát“ pôsobil ako niečo, čo malo byť v Monty Python, ale Terry Jones povedal, že to už je príliš. ()

Reklama

SeanLSD 

všetky recenzie používateľa

Ech, tá stará dobrá dekadentná a utrápená stredná trieda Slovenska! Aká je len búrlivá a živelná vo svojom prázdnom zúfalstve a permanentnej kríze a pritom taká obmedzená a hlúpučká! Och, ten zradný Chtíč, čo ľuďom rozvracia životy a zároveň im jediný dáva zmysel! Ach, ten prekliaty Osud, ktorý nám nedopraješ šťastia v priepastiach samoty! A ty, Mladosť, krásna ilúzia, taká neodolateľná v očiach starších, a u mladých nenaplnený mýtus nepatriaci nikomu! Pekelné Pokušenie, čo sa skrývaš na samom dne ľudských sŕdc a neprestaneš striehnuť na potenciálne obete! Láska, chiméra čo večne unikáš.... ale dosť bolo poézie, kurva, na programe sú starosti z bezstarostnosti a poriadna trtkačka! ___ Iným slovom - VZŤAHY. Náplň filmu je vyslovene seriálová, presne to, čo sa skloňuje a dookola prepiera vo všetkých tých žuvačkových telenovelách domácej televíznej produkcie, stelesňujúca všetko to, čo sa na Slovensku akosi považuje za "kultúru". V porovnaní s nimi ide ale ďalej a dôslednejšie, scenár je uvedomelý a jasne vie, čo chce povedať a forma je vynikajca. POLČAS ROZPADU bol prvý slovenský film, ktorý som videl v kine a zároveň prvý z tejto novodobej konjunktúry, čo ma nesral od prvého okamihu absolútnou neprofesionalitou, príšernou remeselnou stránkou a panákovitým herectvom. A nakoľko od tej spomínanej slovenskej "kultúry" obvykle utekám, ako sa len dá, raz za čas dokáže aj taká trochu trápna, trochu depresívne vyprázdnená a trochu fatalistická vzťahovka zaujať. Zostala mi v pamäti aj po rokoch a ani opätovné pozretie neznížilo jej dojem. Prečo? Zaznel tu kdesi chytrý názor, že filmy o kríze stredného veku môžu zaujať iba ľudí v kríze stredného veku. Vzhľadom k tomu, že ňou trpím asi od dvanástich, ale pritom som si stále nevyriešil ani pubertálne nejasnosti, som zrejme ideálny kandidát na diváka, keďže sa mi ľahko stotožňuje s oboma stranami príbehu. ___ komplexnejšie nahliadané, ponúka sa otázka, či sme my - Slováci skutočne tak melancholickí a svoje každodenné zúfalstvá schopní riešiť len chľastom a šukačkou (prípadne natáčaním filmov a škrabaním kníh = tvorbou "kultúry" o nich ), ako naznačuje naša súčasná audiovizuálna tvorba? Asi nie, ale zrejme sme trochu obmedzení, závistliví a pritom nafúkaní a hrajúci sa na svetových. A to sa odráža v tých "moderných" filmoch a knihách a spätne to formuje značnú časť populácie do ešte väčšej debility. Avšak! - Hocijaká téma sa dá znázorniť nespočetným množstvom spôsobov a pri porovnaní POLČASU ROZPADU s ostatnou slovenskou produkciou posledných rokov, z ktorej som časť videl, trpel pri nej a hanbil sa za ten primitivizmus, z toho vychádza ako ucelené a jasné dielo. Prenasledovaná Arménka a metač granátov, hoci sú tam zjavne navyše, slušne kontrastujú s utrasenou prázdnotou a banálnym trápením ostatného a dodávajú filmu punc presahu a spoločenskej zodpovednosti, že sa neriešia len súkromie a egá dobre situovaných buržujov. Výbušný záver je navyše, evidentne riadený túžbou šokovať, ale pridáva lesk osudovosti, ktorý spätne osvetľuje udalosti, ktoré by inak boli tak trochu triviálne. Pretože veď, čo keby všetky tie zážitky z dneška boli posledné...? Aby sme si uvedomili, že práve tie veci, ktoré sa všeobecne označia za „banalitu“ majú pre jednotlivca zásadný, až životný význam, vyťahujú nás zo zameniteľnosti jedného z druhým a vlastne robia zo života zázrak - pričom ktorákoľvek z nich môže byť najlepšia, taká, čo sa už nikdy nezopakuje, posledná. ____ Takže - z môjho pohľadu - konečne tu máme na otrepané a devalvované témy konzistentný a účinný príbeh, konečne našli slovenskí herci pred kamerou svoju prirodzenosť a konečne našiel slovenský film vo svojej tradičnej téme formálne dobrú podobu. Ak by mal byť POLČAS ROZPADU časťou začiatku životaschopnej znovuzrodenej slovenskej kinematografie, nemám s ním najmenší problém. Ale nemal by som ho ostatne ani v inom prípade - jeho provinčne-malomeštiacky charakter dobre vystihuje našu povahu a súčasnosť. Koniec-koncov - tým, že mi sadol, a že ma oslovil - v podstate aj moju samotnú. () (menej) (viac)

Slarque 

všetky recenzie používateľa

Ani nemusím nijak přihlížet k tomu, že režisér je v oblasti celovečerního filmu debutantem. Natočil to totiž opravdu výborně. Stejně povedené je i obsazení, hlavně krásná a talentovaná Táňa Pauhofová, pro niž mám ostatně slabost. Proč tedy jen tři hvězdičky? Protože je tu ještě scénář, který se chvílemi drží, ale občas sklouzává do kvalitativně mnohem nižších pater. ()

genetique 

všetky recenzie používateľa

Najprv poviem, že toto bol môj prvý film slovenskej produkcie, na ktorom som bol v kine. Tohto roku som zaváhal pri troch filmoch. 'Návrat bocianov', 'Rozhovor s nepriateľom' alebo 'Démoni' mohli byť tými prvými, no ja som dal šancu práve Fisherovmu debutu a neľutujem to ani náhodou. Ba naopak, som hrdý! Vždy som si vravel, že slovenskí herci na tom predsa nemôžu byť až tak zle. Ide len o to, dať ich správne dokopy a k tomu nejaký poriadny scenárik. A ten sa objavil ako blesk z jasného neba a ja som sa konečne nemusel červenať pri dialógových prešľapoch a neprirodzených situáciách. To bol vždy tŕň, ktorý vedel spraviť z dojmu peklo. Jednoduché situácie ako telefonovanie, privítanie, návšteva a iné scény z bežného života boli vždy tým najhorším, pri čom som tŕpol. A to sa konečne podarilo tvorcom prehryznúť (aj keď so strávením bol niekedy problém). Po humornej stránke úplný šok, naozaj som sa schuti pobavil, medzi hercami to šlapalo, nápady jednoduché, no o to účinnejšie. A aj dramatické spracovanie mi celkom imponovalo, už išlo len o to stanoviť medzi tými žánrami určité hranice, ktoré režisér prekročil naozaj len sporadicky. Samozrejme, aby som toľko nevychvaľoval (nemôžem si pomôcť, radosť z úspechu po toľkých obavách je jasná) a bol objektívnejší, musím aj trošku nakydať. Tie expresívnosti ako nadávky a niekedy až prehnaná obnaženosť nie sú síce v tejto dobe ničím prekvapujúcim a do kontextu filmu sa celkom hodili, no kvapôčku ubrať by to nepokazilo. A teraz už len dúfať, že takáto úroveň filmu sa tu ešte niekedy objaví. 80%. ()

Galéria (25)

Reklama

Reklama