Reklama

Reklama

Dunaj, k vašim službám

(seriál)
Slovensko, (2023–2024), 104 h 20 min (Minutáž: 20–60 min)

Série(6) / Epizódy(105)

Obsahy(1)

Rok 1939. Dunaj - nový obchodný dom na Slovensku, otvára svoje brány a stáva sa symbolom modernej doby. Súčasne je vyhlásený Slovenský štát a krajina je uvrhnutá do neistoty a strachu z možnej vojny. Dunaj je však plný ľudí, ktorých sny a odvaha sú silnejšie než hrozby zvonku. Tri mladé predavačky na oddelení módy – Klára Zacharová (Kristína Svarinská), Eva Dušeková (Petra Dubayová) a Alena Valentová (Lesana Krausková) tu prežívajú prvé lásky, formujú nové priateľstvá a neoblomne hľadajú cestu k svojmu šťastiu. Odvážna Klára sa pokúša začať nový život s falošnou identitou, ale temná minulosť ju neustále dobieha a stojí v ceste jej novej láske. Temperamentná Eva túži po kariére slávnej speváčky, ale cestu k úspechu jej komplikujú city. Plaché dievča z malého mesta Alena dostáva príležitosť predviesť svoj výnimočný cit pre módu, ale zamotáva sa do intríg v obchodnom dome. Ich tri príbehy sa prepletajú naprieč všetkými poschodiami obchodného domu, od brigádnikov, ktorí na skok prejdú bránami Dunaja, až po riaditeľstvo na najvyššom poschodí. Zdanlivo odlišní ľudia tu pod jednou strechou hľadajú cestu k šťastiu v jeho rozmanitých podobách a čelia nástrahám ťažkých čias, ktoré so sebou nesú neľahké rozhodnutia a nečakané životné zmeny. Dunaju vládne rodina Kučerovcov, ktorú tvoria priamočiary a zásadový otec rodu Rudolf (Emil Horváth), jeho manželka a pokojná sila rodiny Edita (Zdena Studenková), dcéra a dvaja synovia. Mužskými pokračovateľmi rodu sú Leopold (Tomáš Maštalír), pripútaný po páde z koňa na invalidný vozík, a najmladší Peter (Marek Rozkoš), charizmatický cestovateľ a magnet na ženy. Do čela riadenia rodinného klanu sa však derie predovšetkým ich sestra Irena (Barbora Andrešičová), bystrá, ostrovtipná a ambiciózna žena, ktorá žije v ochladnutom vzťahu so svojím manželom Imrichom (Ivan Šándor). (TV Markíza)

(viac)

Recenzie používateľa Anet21 k tomuto seriálu (22)

Episode 1 (2023) (S01E01) 

⚪Výpravou lacné a televízne, že sa to nechytá ani na První republiku, ani na obligátne Četnické humoresky.⚪Čo je ale vrcholom, sú dialógy, z ktorých necítiť ani dobovosť, ani autenticitu, všetky vety majú ,,prímes" modernosti, to, akým spôsobom ich herci vyslovujú bez akéhokoľvek dbania na dikciu, tempo, veď si stačí pozrieť staré barrandovské filmy a je jasné aj tomu najprostejšiemu, že spôsob komunikácie bol vtedy diametrálne odlišný a mohlo by sa to skúsiť napodobniť.⚪Tu je snaha o nakrúcanie dobového seriálu, v ktorom ale sú dobové len kostýmy a sem-tam istá historická poznámka, objavujúca sa len preto, aby divák nezabudol, čo sleduje.⚪Herecky tiež nič moc, nebyť starých hercov a Koleníka, ani by nebolo koho sledovať, všetko zase na 90% najexponovanejšie tváre slovenského herectva, Svarinská klasicky ,,pokerface," začína pôsobiť dosť zostarnuto a, naozaj, ,,dvadsiatničky" už neuhrá. Prekvapením je nová, málo známa tvár M. Rozkoša, pôsobí, že sa typovo do podobných rolí hodí.⚪Motívy už teraz pôsobia ako telenovela, historický kontext je očividne druhoradý. Logické chyby radšej nespomínať (napr. v '39 spomínajú na Slovensku prosté predavačky z ľudu Judy Garland, ktorá ešte len v tom roku vôbec prvýkrát zahviezdila v Čarodejníkovi zo zeme Oz, a teda ťažko by ju poznali, namiesto toho, aby radšej odkazovali na nejaké známe české celebrity z Barrandova atď...) ()

Episode 2 (2023) (S01E02) 

⚪Čistá telenovela, nielen výpravou, ale i zápletkami. Okrem ukradnutej brošne sa rieši i prípad očividného znásilnenia pianistky, nejaký historický kontext pláva po povrchu, len aby sa nepovedalo, ešte aj to nie úplne presne (skupovanie potravín v dobovom kontexte je skôr vtip, rovnako ako nával ľudí do obchodného domu a lá Black Friday).⚪Dialógovo sa znova krútime v zmäti novodobého slangu typu: ,,Jasné, pohoda," a občasných zastaraných slov. To všetko korunujú americké dobové hity typu ,,Hotel Ritz," či absolútny ,,metaprepal" v podobe modernej piesne Habits v prevedení youtubového zoskupenia Scott Bradlee's Postmodern Jukebox, ktorá síce je v dobovom aranžmáne, ale to už sa radšej scenáristi mohli uchýliť k používaniu klasických slovenských dobových piesní, aj na úkor toho, že by to celé pôsobilo nasilu. Toto pôsobí len zábavne.⚪Rovnako sa začína ukazovať, že menej známi herci si tu odvádzajú oveľa lepšiu prácu ako známe tváre, okrem Koleníka a Hilmerovej sú highlightami práve neznámi noví herci, čo je samé o sebe dobre - tváre Studenkovej, Horvátha, Svarinskej, Tůmu sa sprofanovali štýlom, ktorý nie je milý.⚪Slovenská historická telenovela, ktorá mala byť radšej vysielaná pred televíznymi novinami, pretože skrz zápletky by pokojne mohla byť natiahnutá na denný seriál a kvalitatívne by sa neubralo.⚪ ()

Episode 3 (2023) (S01E03) 

⚪Seriál dokonalo vystihuje replika jednej z postáv v dnešnom dieli: ,,Vraj je to celé zle." Hmm. Takže vraj?⚪Pokračuje sa v ,,dobovosti," kedy sa dievča z '39 rozpráva žoviálne s kamarátom, o tom, či bol niekto dobrý v posteli a či sa s niekým ,,fakt vyspala," vyslovene touto terminológiou, produkcia ďalej včleňuje do deju známe pesničky v dobovej úprave, v tomto napr. Burn od Ellie Goulding, znova v aranžmáne Postmodern Jukebox. Ešte šťastie, že toto youtubového hudobné zoskupenie existuje, inak by tvorcovia museli použiť československé hity či nebodaj zložiť nejakú autorskú inštrumentálnu hudbu, a to už by bola úplná anarchia.⚪O historických (aj logických) hlúpostiach by sa dalo vypisovať na niekoľko riadkov, ale by sa iba opakovalo to, čo sa už povedalo. Že napr. v '39 nejaká treťotriedna ,,galantérna" predavačka asi ťažko vedela súvisle anglicky tak, aby si spievala Heaven, že je vysoko nepravdepodobné, aby si v podobnom roku žena nejak extra vyskakovala a dovoľovala na (ešte vysoko postaveného) muža či, a to už je úplne logický lapsus, by vás zamestnali bez dokladu totožnosti, podľa ktorého by zistili vašu identitu.⚪Highlightom dielu je však tlupa gardistov a útok na židovku, pričom gardisti slovníkom a správaním pripomínajú skôr moderných podnapitých fanúšikov hooligans a nie nenávidiacich náckov. Des a hrôza, žiaľbohu, nie tá režisérom zamýšľaná. Inak, už sme hlboko v telenovele motívmi nechceného donášania na kamarátku, vydieraním, zakázanými vzťahmi atď. Tůma je inak ukážkový slizák.⚪ ()

Episode 4 (2023) (S01E04) 

⚪Komentáre už aj strácajú zmysel. Niektoré dialógy sú úmorné, scenárista nemá vôbec cit pre ,,timing," pre to, kedy ešte postava musí niečo povedať a kedy niečo prirodzene z deja, resp. scény vyplýva a divák si je to schopný domyslieť, čiže postavy často prenášajú nadbytočné vety, ktoré aj tak vyplývajú z kontextu, alebo ktoré by sa dali obísť len mimikou či gestom. Úmorné je aj spomínané skĺbenie moderných a dobových slov či vzorcov správania, kedy sa napr. jedna postava strojene pýta druhej, či ,, už nemá vienok," pričom druhá odpovedá veľmi nedobovo ,,nie, nepremýšľam o tom." Takisto používanie nadávok ako ,,debil dôležitý" je hlboko zastarané.⚪Nechýba ďalšie zakomponovanie, dokonca až dvoch pesničiek od Postmodern Jukebox, tentokrát Careless Whisper a Bad Romance v dobovej úprave. Objavuje sa aj úplne nelogické správanie postáv, napr. keď priateľka židovského protagonistu surovo dobitého náckami nechápe, prečo by nemala ísť pre náckov spievať do šantánového podniku. Telenovela hadr.⚪ ()

Episode 5 (2023) (S01E05) 

⚪Po piatich dieloch dôležitý fakt. Scenáristka seriálu je aj Evita Urbaníková, čo samé o sebe napovie veľa, keďže táto pani podľa svojho uváženia a kontaktov zjedla múdrosť literatúry, scenáristiky a slovenskej umeleckej sféry ako takej, pričom ale jej počiny vyzerajú ako presný opak uvedeného.⚪Komédia pokračuje, výber hudby je znova zameraný radšej na americký Postmodern Jukebox a pieseň All of me, objaví sa aj hit Somewhere over the rainbow, pričom samotná pieseň bola publikovaná až v septembri '39. Ale, to je len detail, kto by si s niečím podobným lámal hlavu, však. Dobové česko/slovenské hity sa do playlistu seriálu nie a nie dostať.⚪Objaví sa i erotickým dusnom nabitá scéna, ktorá nielenže pôsobí absolútne smiešne, ale Koleník má pri nej oblečené nohavice v posteli. Ach tie detaily, všakže. Rovnako realistické ako to, že v '39 je jedným z hlavných trápení nemeckého dôstojníka prezieravé upozorňovanie na riziká fajčenia či vlastnej potenciálnej mužskej neplodnosti.⚪Vrchol komédie ale tvoria dva momenty - židovský chlapec, ktorý si zaumieni popísať nacistické plagáty cez deň, pred zrakmi desiatok ľudí na ulici (nežartujem), pričom sa následne veľmi diví, že ho jednak niekto videl (nežartujem) a jednak ho začala naháňať polícia. Druhý vrchol je záverečná scéna, kedy predavačka/zlodejka ukradne bohatému pánovi auto, ktoré nevie šoférovať, no aj tak s ním z nejakého záhadného dôvodu odíde, pričom majiteľ auta, potažmo jeho rodina na túto krádež zareagujú ironicky s vtipným úsmevom. Extrém. Z vôd žánrovej melodrámy pre ženy sme prešli ani nie za 3 časti do vôd absurdnej drámy, v ktorej historický kontext hrá len druhé husle a je len prostriedkom na konanie a dianie iných, sťažka dobových udalostí a zápletiek.⚪ ()

Episode 6 (2023) (S01E06) 

⚪Telenovela hadr pokračuje. Buď som sa prepočula, alebo sa stal zázrak a v tejto časti nezaznela ani jedna pesnička od Postmodern Jukebox. Ďakujeme.⚪Motívy všetkých dejových liniek sa uberajú viac-menej predvídateľným smerom, niektoré sa zbytočne naťahujú (linka Horváth-Slovák, Horváth-Studenková atď.), iné sú ako z nejakej televíznej paródie (linka židovského chlapca, ktorý v minulom dieli popísal nacistické plagáty cez biely deň pred zrakmi širokej verejnosti (nežartujem) pokračuje, domov ho vďaka tomuto incidentu prídu hľadať gardisti, pričom daný chlapec má z nejakého záhadného dôvodu aj na druhý deň stále vo svojej izbe odloženú otvorenú farbu so štetcom (nežartujem) a skryť sa príde do izby dievčat, ktoré namiesto toho, aby vymysleli plán, napr., že sa prezliekajú a preto k nim muži gardisti nemôžu prísť sa z nejakého dôvodu vyzlečú, ale následne gardistom povedia, že maľujú izbu (nežartujem), takže preto tam majú farbu a asi aj pre to sú celé povyzliekané. Pretože maľujú izbu. Sú vyzlečené v spodnom prádle. To dáva zmysel. Ľuďom ako scenáristky určite.⚪O dobovom seriáli si môžeme nechať zdať, keďže postavy sa nesprávajú dobovo a dobový kontext je silno druhoradý. Dokonca, k naplneniu všetkých žánrových klišé sa rozohráva aj motív nepochopeného umeleckého Nemca s láskou ku klavíru na štýl Francúzskej suity či Mlčania mora. Hotovo.⚪ ()

Episode 7 (2023) (S01E07) 

⚪Škoda vôbec niečo písať. Dialógy, slušne povedané stále ,,režú uši," vety ako: ,,Bude to rande?" a iné krásne zapadajú do koloritu '39 roku. Rovnako ako napr. dievčatá, ktoré sú pobožné, ale potom nemajú problém bozkávať sa vášnivo pred svedkami.⚪Po prestávke sa zase objavujú aj PMJ covery súčasných hitov, báli sme sa, že sa na ne zabudlo. Prvýkrát sa ale objavuje aj F. K. Veselý. Konečne.⚪Predstavovať nové postavy, aj keď si scenár sotva poradí s tými už predstavenými je buď hlúposť alebo odvaha. Obzvlášť, ak tie nové postavy sú manželský pár Polnišová-Mňahončák, ktorí chémiou nejdú vôbec dokopy, potom už seriál ,,reže aj oči."⚪Čo už je úplne v rovine klišé frašky je linka čašníka-boxeristu, nácka-predavačky či predavačky-riaditeľa, kde už sa použili snáď všetky možné klišé náracie žánru, od zaseknutia vo výťahu, cez fejkový vzťah na ochranu až po osudové stretnutie dvoch umelcov z odlišných pólov spoločnosti.⚪V tejto časti navtipnejšiu scénu vyhráva krčmová bitka, pri ktorej Svarinská ako chlap zareve: ,,Nechajte hooooo," pričom sa všetci chlapi zľaknú tohto kriku a ustúpia o niekoľko krokov dozadu s rukami v obrannej pozícii, akoby prinajmenšom vystrelila do vzduchu. Komediálne zlato. Zdatne jej však sekunduje scéna, v ktorej Horváth presvedčia Slováka vcelku logickými argumentmi o tom, ako mu pomôže zachovať majetok formálnym prepisom na neho, pričom postava Slováka úmyselne zneguje jeho tvrdenia a nechápe Horváthove zámery a účelovo, iba pre potreby scenára a zdramatizovanie deju sa s ním rozháda.⚪Inak je krásne, že logika tu nastupuje až v časti sedem, teda až tu sa pýtajú osoby v prestrojení, kde má rodný list, doklad totožnosti a pod., pričom v českej variante Zlatá labuť to zvládli hneď v prvom dieli. Holt, my Slováci sme stále voči Čechom akosi pozadu...⚪ ()

Episode 8 (2023) (S01E08) 

⚪Obľúbený sitcom pokračuje, škoda len, že autori nevčlenili do scén aj ten umelý smiech publika, aj keď, s ohľadom na to, ako každá scéna vyzerá by tam musel byť asi stále.⚪Aj v tejto časti sa našlo pár poznatkov, ako napr.: horšie ako smiech prehrávajúca Svarinská je len Svarinská tváriaca sa, že sa topí; je naozaj na pováženie, ak si niekto myslí, že divák si nevšimne rozdiel medzi 20-ročnými dievčatami a 33-ročnou Svarinskou; je zábavné sledovať, ako sa dvaja židia, skrývajúci sa pod falošnou identitou potom nahlas polokrikom v obchode bavia o tom, ako sa musia skrývať a ako ich to dusí.⚪K nevydržaniu je linka nácek-predavačka, ktorá sa snaží použiť všetky možné klišé z iných diel a vytvoriť atmosféru osudovej zakázanej lásky, ale pôsobí to skôr tak, ako keď osudovú lásku nakrúcajú Slováci.⚪A záverom, informácia pre scenáristov, keďže očividne do scenára použijú akúkoľvek informáciu či fakt, ktorá im napadne pri zahmlení mysle. Veta: ,,Keby alchemilkový čajík mal vyriešiť náš problém, tak máme viac detí ako Beethoven," je absolútny scenáristický blud a faul, keďže, podržte sa páni autori, Beethoven žiadne deti ani manželku nemal. Avšak, sám bol z rodiny, do ktorej sa narodil ako osemnáste dieťa. Ach, ach. Ale veď, divák podobných diel to zožerie bez sťažností, čo tam po podobných chybách, však? To je tak, keď scenárista chce pôsobiť ako intelektuál, ale počúva dokumenty na Čt2 len na pol ucha. Potom je len interleguán.⚪ ()

Episode 9 (2023) (S01E09) 

⚪Už to je nielen historicky nepresné a nelogické, ale hlavne, začína to nudiť. Škoda o tom písať dlhšie. Dialógy občasne sú doslova na guľku do hlavy, lacné, nevypointované, nedobové. Všetko je jedno veľké klišé, postavy sa správajú čím ďalej, tým blbšie (vrcholom je scéna, v ktorej predavačka prehovorí nápadníka, aby prestal chodiť boxovať na nelegálne zápasy, lebo ho tam zabijú, on tam prestane chodiť, kvôli tomu ho začne vydierať majiteľ, ktorý na neho vsádzal, vyhodí ho a nápadník neobviňuje riaditeľa, ale, samozrejme, veľmi logicky, predavačku, že veď ona mu povedala, nech tam nechodí.)⚪Trus.⚪ ()

Episode 10 (2023) (S01E10) 

⚪Nuda, nuda, nuda, furt to isté dokola, preložené naozaj zlými dialógmi a historickými faulami (už len to, že sa podľa scenáristov už niekedy v prvej polovici roku '39 formoval odboj hovorí o tom, ako vedia).Telenovela, jojkárska Nemocnica, len bez lekárov a v pseudodobovom kabáte.⚪ ()

Episode 11 (2023) (S01E11) 

⚪Dejové vákuum. Najlepší autori vraj čo najmenším počtom slov vyjadria čo najviac. Tu sa neustále melie a melie, no dialógy skoro o ničom nevypovedajú. Niektoré zápletky sa úplne stratili (hlavná s pianistkou, skrytá identita), vršia sa stále nové a nové, no vyslovene fušerina skorodenného seriálu. S týmto prístupom sa z toho môže stať nová Ordinácia, len v dobovom kabátiku, s desiatimi sériami a telenovelým dojmom.⚪ ()

Episode 12 (2023) (S01E12) 

⚪No, tak už je to 100% v telenovela móde. Vydierania, znásilnenia, utajené deti, utajené identity, ľudia v kóme, scenáristi v kóme, zbohatlíčka, ktorá musí prejsť prezrením, aby pochopila, že v jej obchode sú vysoké ceny a obyčajný ľud si tam nič nemôže dovoliť. Strop.⚪A pritom sa mohli riešiť obyčajné ľudské zápletky a ťažiť z reálnej slovenskej histórie, keďže by vraj seriál mal mapovať práve ju. Na to sa ale tiež už zabudlo.⚪ ()

Episode 13 (2023) (S01E13) 

⚪Použiť do seriálu zasadeného do roku '39 motív bezmyšlienkového veľkonakupovania v zľavách a blackfriday cien, pričom ešte zobraziť tlačenice ľudí a beh a predbiehanie sa pri otvorení predajne, to je už slušný prepal. Rovnako ako to, že v '39 nemôže podľa scenáristu žena z vysokej spoločnosti pracovať na vedúcej pozícii, aj keď v tej dobe už boli úplne bežné intelektuálne ženy v pozícii lekárok, podnikateliek a pod.⚪Seriál sa z 99,9% odohráva len v interiéroch, takže všetko pôsobí dosť lacne a sitcomovo, scenárista zase z 99,9% netuší, ako písať dobovú drámu, ako písať dobové dialógy a živo využívať dobový jazyk. Oničom, aspoň, že sa scenár konečne vracia k pôvodnej zápletke.⚪ ()

Episode 14 (2023) (S01E14) 

⚪Zase, niektoré scény a ich scenár je ako z ochotníckeho divadla - postava kričí, že ranený má vraj ranu, z ktorej vykrváca, ale na obraze je potom noha so škrabancom, ako keď vás škrabne spadnutá haluz pri chodení vo vysokej tráve. A takýchto detailov je tam mraky. Škoda sa rozpisovať.⚪ ()

Episode 15 (2023) (S01E15) 

⚪Nuda pokračuje, odboj v '39 pokračuje, hity z youtubového playlistu PMJ pokračujú, všetko sa zabehlo presne tam, kde nemalo.⚪ ()

Episode 16 (2023) (S01E16) 

⚪V tejto časti sa vynechal odboj v '39, veľká škoda, to je dejová linka spracovaním hodná Hollywoodu, už len pre tú svoju reálnosť. To, že v nemeckom šantáne sa spievajú anglické piesne je tiež úplne logické, teda pre autorov určite. Panelák z '39 v pseudodobovom hábe.⚪ ()

Season 2 (2023) (S02) 

⚪Druhá séria, kvalitatívne rovnaký nepodarok ako prvá. A tu nejde už ani o to prznenie dejín, to by bolo fakt nejmenej, ak by sa tento seriál dal sledovať a mal kvalitný scenár a réžiu. Lenže nemá ani jedno. V Čechách ten hlavný vzťahový leitmotív tiež nie je bohviečo, ale kvalitatívne to tak o 50% ťahá hore Arichtev a jeho réžia, lebo ten človek má pre to cit.⚪Tu akoby absentoval aj cit, aj nejaký charakteristický rukopis, všetko. Hlavne, absentuje logika, živé správanie sa postáv, veď to sú všetko bábky odriekajúce veľmi veľmi slabý text, nič nedáva zmysel. V roku '39 si nevesta na slovenskej svadbe berie niečo modré, nové, požičané... Veď to je vyšitá paródia, ale nie, tu v tomto scenári sa to všetko berie vážne, bežne, takto to bolo... A takéto idiocie sú tam stále, každý diel, každú druhú scénu. Veď to ani nie je možné, toto už musia scenáristi robiť naschvál, aby sa o nich písalo a držala za sledovanosť ľudí, ktorí seriál sledujú ako vtip.⚪Keby to bola aspoň dobrá telenovela, ale takto... Zlatá labuť si s väčšinou zápletiek poradila oveľa lepšie, logickejšie a už v tomto bode sú asi o štyri kroky pred Dunajom.⚪ ()

Episode 1 (2023) (S02E01) 

⚪Skok v čase, keďže tvorcovia nevedeli, kudy kam, a tak sa dej presúva do septembra '39. Účinok to ale nemá žiadny, stále to stepuje na mieste, niektoré podzápletky sú absolútny úmor, to už aj tá Zlatá labuť dáva väčší význam.⚪Už len to, že v českej verzii obeť znásilnenia prezrel doktor v nemocnici a potvrdil, že bola znásilnená sa v slovenskej verzii úplne opomenulo, tu u nás sa už síce našiel vinník, ale záhadou, v nemocnici nikto neskúmal znásilnenie obete, takže nie sú dôkazy. Hrôza a des, úplná mentálna žmýkačka, jednoduchý dej s často veľmi slabými hereckými výkonmi. Pri tejto kadencii výroby z toho môže byť nová Ordinácia s dvadsiatimi sériami.⚪ ()

Episode 10 (2023) (S02E10) 

⚪V Slovenskom štáte si v obchode s módou vyberá produkty nejaký emír Ali Paša Mundi, pričom zároveň sú prítomné aj všetky jeho ženy, ktoré napriek tomu, že majú do jednej oblečenú burku, vykúpia v obchode všetky šaty, dámske saká či sukne, pretože....to isto dáva zmysel. Asi taký, ako to, že vedúca oddelenia módy zachraňuje ženu po potrate priamo v priestoroch skladu obchodu, pričom si všetci ostatní, čo ju pri tom videli myslia, že jej musela robiť potrat. Robiť potrat. V priestoroch skladu obchodného domu. Počas pracovnej doby.⚪Divák podľa scenáristov očividne nemá rozmýšľať, má len konzumovať, pretože len k tomu je dobrý. Ako ale ktokoľvek súdny môže ešte brať vážne takéto idiocie, s ktorými sa tu ešte úplne navážno pracuje? Veď väčšina zápletiek je už na úrovni paródie.⚪ ()

Episode 13 (2023) (S02E13) 

⚪,,Pomsta sa najlepšie podáva vychladnutá."?? Úroveň dialógov demonštruje po celý čas aj úroveň seriálu.⚪ ()

Reklama

Reklama