Reklama

Reklama

Votrelec: Romulus

  • Česko Vetřelec: Romulus (viac)
Trailer 2

Obsahy(1)

Skupina mladých lidí ze vzdáleného světa čelí jedné z nejděsivějších a nejničivějších forem života ve vesmíru. (catnipped)

Diskusia

Yoshitsune

Yoshitsune (hodnotenie, recenzie)

Otázka do davu, která skupina z Vetřelčích filmů, byla nejvíc debilní a která naopak, byla zase chytrá či rozumně uvažovala. Za mně sou nejvíc debilní Mariňáci ze dvojky, jasně Gorman byl mamlas, co hrál CoD a žádné vojenské zkušenosti neměl, ale to neomlouvá jejich serženta a zbytek čety. A nejvíc chytrá skupina, byli ti ze čtyřky, ti se vysrali na nějaké hrdinství či podobné koňárny, prostě se snažili z té lodi zmizet. 

TheDarKnig

TheDarKnig (hodnotenie, recenzie)

franzkfk

Ok :) S tím nemám problém, já Alvareze beru jako nadprůměrného tvůrce na základě vlastního pozorování i na základě přijetí jeho filmů, zvlášť v kontextu subžánru. 

A trailery na Romulus se mi prostě líbí hodně, tak doufám, že to bude konečně po letech skvělej návrat do universa. 

na príspevok reagoval franzkfk

franzkfk

franzkfk (hodnotenie, recenzie)

TheDarKnig

Samozřejmě konstatuju na základě vlastního pozorování. Takže bych měl argumentovat. Jen ale upozorňuju, že statistika webovek typu IMDB, Rotten, CSFD atd. je apriori argumentační faul (krom toho, že vypovídají o specifickém vzorku, tak statistiky v rámci filmového průmyslu se dají použít pouze na finanční úspěchy, nikoliv kvalitativní). Don't Breathe - Alvarez předkládá příběh zlodějů, kteří chtějí vykrást slepce (bývalého vojáka), jenž získal vyšší finanční částku v rámci soudního vyrovnání za smrt dcery. Ti jsou však po příchodu uvěznění a začíná napínavý hon. To je námět, a  to je absolutní pecka. Problém je exekuce: scénář. Do role hrdiny totiž napasoval samotné zloděje, respektive zlodějku. Ta nemá pořádnou expozici (opěrné body) v rámci charakteristiky. Jen se dozvíme, že pochází ze slabého sociálního prostředí. Samo o sobě nedává smysl, proč by měl divák této ženě, která přišla oloupit slepce, jenž "oplakává" svou dceru, fandit. Divák se musí ztotožnit s hrdiny, jinak je až příliš pasivní a nemůžeš v něm vyvolat hlubší emoce pro finální katarzi. Proto tam Alvarez nacpal ten plot twist (spoiler), že slepec drží násilím ve sklepě ženu, která způsobila nehodu, jenž zabila jeho dceru, aby ospravedlnil morálně diskutabilní hlavní hrdinku. Zároveň tuto skutečnost udělal ještě temnější tím, že ten slepec chce, aby mu ta žena porodila novou dceru. Takže je to vlastně thriller, který tě první polovinu staví do těžké pozice, komu vlastně "fandit" a poté to ještě zkomplikuje tím zvratem, který do rovnice míchá: duševně zlomeného slepce, který v životě přišel o vše, jenž je ale násilník; matku ze sociálně slabého prostředí, která si zvolila krádež "chudáka" jako formu životního obrození; týranou ženu ve sklepení, která svou nepozorností/lhostejností zabila ženu a jenž se z této skutečnosti vykoupila finančně. My se můžeme domnívat, že je to psychologická hra ze strany Alvareze, kde černá je bílá a bílá je černá. Problém je, že takové téma se nehodí do thrilleru, v němž se divák musí soustředit na napětí, které tlačí diváka prožívat základní emoce, nikoliv však řešit v rámci napětí etickou problematiku. Zvlášť v případě, kde nikdo z charakterů není sympatický, a tím vytvářet paradoxy. Respektive, všechno jde, když se chce. Alvarez to mohl napsat jinak, zrežírovat jinak a ve střižně to poupravit. A mohlo by to fungovat (třeba jako Rková verze Sám doma). Jenže on to tak neudělal viz charakterizace výše. Tím obhajuji svou svůj výrok, že je - podle mě - Alvarez podprůměrný scénárista.

na príspevok reagoval TheDarKnig

Uživateľ franzkfk zmazal svoj príspevok.

Khanos

Khanos (hodnotenie, recenzie)

PKD

Kdyby točil Romula Ridley a pokračoval v rétorice, kterou započal v Prometheovi a tak zdatně v ní pokračoval v Covenantu, buď si jist, že nejsi jediný, kdo by na film nešel.
Alvarez možná natočil Evil Dead z roku 2013, které nepovažuji zrovna za vydařený sequel/reboot frančízy, ale zase jeho jednička Nedýchej byla příjemná jednohubka a dvojku pro mně kazí jedině skutečnost, že se ze slepého Quaritche rozhodli udělat klaďase (víceméně). Nicméně minimálně v případě těch nedýchacích filmů předvedl že z relativně komorního setu je schopný vytřískat maximum a proto si myslím, že na Aliena se perfektně hodí. A pokud film doručí to, co vidím v těch trailerech, budu pět chválu Alvarezovi věky (nebo do doby, než skoní potenciální Vetřelčí sequel :-) ).

na príspevok reagoval PKD, PKD

PKD

PKD (hodnotenie, recenzie)

Khanos

No, vis co ja si myslim o Martankovi, takze od toho rychle pryc. A jinak jsem napsal za mne v podstate, vse. O tom mem "oblibenci". 👍 P.s. A 1 zajimavost pro tebe. Pokud by romula rez. ON, tak se budu hodne branit na to jiti, jako ty tenkrate na covenantaka. Ne. Nedelam si z tebe srandu. 

na príspevok reagoval Khanos

Uživateľ PKD zmazal svoj príspevok.

Khanos

Khanos (hodnotenie, recenzie)

PKD

Z jeho tvorby po roce 2000 jsem myslím viděl jen jeho dva Vetřelčí prequely, Černého jestřába a Marťana. U obou prequelů souhlasím, Černý Jestřáb mi také neučaroval (na něj víc než na cokoliv jiného sedí tvé hodnocení řemeslně dokonalé, ale bez duše), ale v případě Marťana nesouhlasím. Možná na tom má kapitální podíl Weirova knižní předloha, ale ten film mně dokázal oslovit na mnoha úrovních, viděl jsem ho už mnohokrát (naposled v úterý, kdy běžel v televizi) a určitě se na něj ještě mnohokrát podívám.

na príspevok reagoval PKD, PKD

PKD

PKD (hodnotenie, recenzie)

Khanos

Po remeslne strance, ma dodnes vse na 100, nebo aspon na 99% ale nema to uz davno, dusi. Je to chladne, neosobni, arogatne nebubrele a vypada to, ze si ty filmy toci do sve soukrome sbirky a absolutne ho nezajima, zda se na to bude divati nekdo jiny, nez on. TOHLE je u me ten mistr sveta, amoleta. Min. posl. 15 let. 

na príspevok reagoval Khanos

Khanos

Khanos (hodnotenie, recenzie)

PKD

Marťana považuji za velmi zdařilý film. Ale v zásadě souhlasím, že Scottova hvězda nezáří jako v minulém tisíciletí.

na príspevok reagoval PKD

majo0007

majo0007 (hodnotenie, recenzie)

Po kuknutí traileru... neviem, čo si mám o tom myslieť... preboha "another teenee movie"!

Wolf.Predator

Wolf.Predator (hodnotenie, recenzie)

Pokud film vydělá a povede se i další predátor za rok, dal bych ještě jednu šanci AVP , to jsem sám komu to chybí ? 😀

PKD

PKD (hodnotenie, recenzie)

movemat

Ja uz davno, tez. Osobne mu rikam jiz 20 let o dost hure, nez ty, ale je tady ten Alien a BR. Gladiatora tez povazuji za nadprumerny film. Pak... od r. 2000, se neco posralo a jede to jaksi tak nak, jinam. 

na príspevok reagoval Khanos

movemat

movemat (hodnotenie, recenzie)

Keďže to nerobí Ridley Scott - najpreceňovanejší režisér v dejinách kinematografie - tak som naivný veriť tomu, že to bude dobré.

na príspevok reagoval TheDarKnig

Yoshitsune

Yoshitsune (hodnotenie, recenzie)

ale pokuď zde, budou normální postavy ke kterým si divák, najde cestu a bude jim fandit a ty postavy nebudou blbý, jako v jiných filmech. Tak si myslím, že tímhle ten film bude mít vyhráno. 

Yoshitsune

Yoshitsune (hodnotenie, recenzie)

TheDarKnig

Dont Breathe má zase problém, že se tvůrci snaží, aby si chápal počínání toho "Slepce" který má tedy dost zvrácenou motivaci. Takže je to, taky takový na hraně. 

na príspevok reagoval TheDarKnig

TheDarKnig

TheDarKnig (hodnotenie, recenzie)

Yoshitsune

To je možný, já jedu podle obecného přijetí, a tam Evil Dead jasně uspěl. V rámci všech těch úplně tupých znásilnění a remaků slasherů rozhodně. Viz IMDb - 6,5/10 - na horor velmi slušné hodnocení. A Dont Breathe má dokonce 7,1/10. 

na príspevok reagoval Yoshitsune

TheDarKnig

TheDarKnig (hodnotenie, recenzie)

Ehm, facehuggeři skákali vždycky. Jen tady budou podle trailerů z nějakého důvodu dravější, rychlejší. A o to děsivější, na mě to funguje přímo dokonale. 

Vtipný je, že lidé se stěžují, i když se autoři snaží látku nějak posunout, obohatit, ale stejně tak se stěžují i na to, když něco podle nich vypadá příliš podobně, stejně. Romulus to schytává pro jistotu z obou úhlů, lol. Lidé prostě spokojeni nebudou nikdy. A pak je tu ještě samozřejmě trapná anti-woke úderka, která je tak pomatená, že vidí woke (ať už je to cokoliv, to slovo se díky nim totálně vyprázdnilo, neznamená vůbec nic :) už úplně všude. :D

Yoshitsune

Yoshitsune (hodnotenie, recenzie)

TheDarKnig

Evil Dead má dva velký problémy, ten první je podstatnou část diagolů sou nadávky a zbytek, neni prostě žádné scénáristické terno. A ten druhý problém, je brácha hlavní hrdinky, neb ten je blbej jako volič SPD. 

na príspevok reagoval TheDarKnig

flanker.27

flanker.27 (hodnotenie, recenzie)

gudaulin

Plně souhlasím. Já se hlavně bojím, že se vedle hlavní podívané dočkáme zase plno "poselství", odkazů, symboliky a podobně, což to zákonitě zkazí, i kdyby to bylo jinak alespoň průměrné řemeslné zpracování. Což mi právě ale zatím nepřijde, že by to bylo aspoň na té úrovni, ty skákající facehuggery jsou strašně "over the top". Facehuggery v laborce v Alienech nic takového nepotřebovaly, aby z nich šel strach a ta scéna se zařízla do paměti.

TheDarKnig

TheDarKnig (hodnotenie, recenzie)

franzkfk

Tvůj názor na Alvareze není obecně platný názor. Co vím, jak jeho Evil Dead, tak Dont Breathe byl přijat relativně kladně. Evil Dead jsem teda neviděl, ale Dont Breathe podle mě špatný nebyl (i když neříkám, že jsem osobně byl nějak uchvácen). 

Trailery na Romulus zatím ale prostě vypadají naprosto skvěle, tak proč by se lidé netěšili. 

na príspevok reagoval Yoshitsune, franzkfk, franzkfk

Kincl

Kincl (hodnotenie, recenzie)

Takže tento film bude ze "světa" Alien + Prometheus? Čekáte nějaké náznaky ve filmu, že to tam něco zmíní?

na príspevok reagoval PKD

franzkfk

franzkfk (hodnotenie, recenzie)

Tady se ale zapomíná na to, že Alvarez je průměrný režisér a podprůměrný scénárista. Jeho filmy vypadají dobře v rámci produkční kvality. Jinak jsou ale šablonovité a ploché. Navíc ten casting je vždycky otřesný. Já se klidně s někým vsadím, že to dopadne jako jeho předešlé filmy: efektní, ale prázdná krvavá podíváná, kterou sráží otřesný casting a šablonovitý scénář (hl. hrdina utíká od něčeho a chce zrestartovat svůj život: Evil Dead drogy; Don't Breathe nový život). A docela mě překvapuje, že jsou lidi po dalším traileru tak optimističtí.

na príspevok reagoval TheDarKnig

JUWA

JUWA (hodnotenie, recenzie)

Je vôbec  nejaký dobrý horor , kde vekový priemer zavraždeného osadenstva je medzi 20-25 rokov ? 

na príspevok reagoval mm13

TheDarKnig

TheDarKnig (hodnotenie, recenzie)

gudaulin

Nikdo přelomový film neočekává, stačí dobrý film. A trailery zatím působí slibně. I když... ano, Prometheus na tom byl podobně. 

na príspevok reagoval PKD

gudaulin

gudaulin (hodnotenie, recenzie)

flanker.27

Trailery se už dlouhou řadu let nedávám ovlivnit, naposledy jsem se nechal zmanipulovat Scottem u Promethea, kdy jsem posléze zjistil, že trailer je to nejhodnotnější z celého projektu... O skutečných kvalitách filmu ti trailer sdělí totéž , co reklama na jakýkoliv spotřebitelský produkt. Je to hra s očekáváním a emocemi. Podstatnější je, že od Cameronových Vetřelců vlastně nikdo vetřelčí univerzum pořádně nerozvíjel, většinou se o to ani nepokusil. Vesměs šlo o snímky, které na odkazu slavných předchůdců jen parazitovaly.. Zásadní otázkou je, jestli se od režiséra typu Alvareze dá očekávat průlomový film - pochopitelně nedá. Skeptický jsem i k jeho schopnosti natočit řemeslně zručnou, v rámci možností kvalitní béčkovou podívanou, ale tady nepředbíhejme a nechme se překvapit.

na príspevok reagoval TheDarKnig, flanker.27

Khanos

Khanos (hodnotenie, recenzie)

Po tomhle traileru mám dojem, že se hraje vabank. Pokud totiž výsledek zklame, nikdo rozumný už frančíze neuvěří. Pokud však výsledný film doručí, co nám teaser a trailer slibují, nakopne to Vetřelce do budoucna jako nic jiného. Naštěstí se ještě nestalo, že by nám trailery v minulosti lhaly, ehm ehm...

Teď hlavně zachovat chladnou hlavu, nevytvářet si zbytečně fanouškovsky komplikované předpoklady, které by film sotva dokázal splnit a snad se dočkáme důstojného pokračování kyselinového slintala (to říkám hlavně sobě...)

-bad-mad-wolf-

-bad-mad-wolf- (hodnotenie, recenzie)

Kdovíjak obří těšivost ve mně nevyrostla, ale... proč ne. Osobně očekávám prostě žánrovku z populárního univerza. Vizuály OK + pár hezkých nápadů (poletování ve stavu beztíže mezi šplíchanci kyseliny, nežádoucí facehugger detaily, "posvítím si na chestburstera"). Mladí herci nevadí, však příběh o mladých je - spíš doufám, že tvůrci dokážou tu předpokládanou storku o bandě neukotvených mlaďasů, chtějících na cestě k lepšímu životu využít možností neznámé lodi, dostatečně ozvláštnit. A taky stávající univerzum eventuálně obohatit víc než retardovaný bratranec Covenant. Každopádně větší radost jsem měl z prvního teaseru - lepší atmoška. Tohle je drobátko přepal, aniž by vyhrožoval skutečným stresem (jako legendární trailer na stařičkou jedničku).

Uživateľ -bad-mad-wolf- zmazal svoj príspevok.

Jaeger

Jaeger (hodnotenie, recenzie)

tiez tam mam opatrne nadsenie. len dufam, ze ked reziser robil na takych veciach ako Evil Dead, tak v Alienovi cele to strasenie nebude primitivne 300percentne navysenie zvuku a lakacky

haffen

haffen (hodnotenie, recenzie)

No som zvedavý ako veľmi to bude originálne a ako veľmi sa to bude držať predlôh. Asi každému padlo do oka že tam sú výrobníky atmosféry W-Y, detektor pohybu, modrý opar, planetoid LV-niečo, herečka čo by mladšia verzia Ripleyovej - a tam aj fincherovský tesný kontakt s xenomorphom. Chcem aby to malo prvky pôvodných filmov, ale bojím sa aby tam nevypadla originalita, nebolo to ako cez kopirak a nedajbože aby to nebola len priamočiara vyvražďovačka. Aj keď aj to bude 1000x lepšie ako Covenant. Trailer navnadil, tak hádam to nesklame. 

Uživateľ haffen zmazal svoj príspevok.

rowdys

rowdys (hodnotenie, recenzie)

TheDarKnig

Je to myslene ako hyperbola. Po traileri sa vo mne bije nadsenie z vizualu a zla predtucha ujacanych teenagerskych slasherov

rowdys

rowdys (hodnotenie, recenzie)

Preco tam kurva hraju sami stredoskolaci. No nic, poprvykrat budem fandit xenomorphom.

bobstock

bobstock (hodnotenie, recenzie)

Novej trailer je brutální a to stačí mám strunu jak všechny smotaný od benžo bendu Ivana Mládka :)

na príspevok reagoval PKD

Cordell

Cordell (hodnotenie, recenzie)

PKD

Presne tak, starej pan James Cameron ktery ve svem stari kazi co vydani filmu, tam uz opravdu je cas na duchod. Jak lze pozorovat pokazil co se dalo napr nove vydani Terminator 2 a dalsi.

na príspevok reagoval PKD

loki5

loki5 (hodnotenie, recenzie)

Musím říct že jsem byl velmi skeptický. Ale poslední trailery vypadají celkem slibně. Takže opatrný optimismus začíná převládat 

Súvisiace novinky

Třetí Na nože dostalo název a nabírá obsazení

Třetí Na nože dostalo název a nabírá obsazení

28.05.2024

Detektiv s výrazným jižanským přízvukem, Benoit Blanc, se vrací řešit nový podivuhodný případ... svůj zatím nejnebezpečnější. Jak už bylo dříve avizováno, z chválené detektivky Na nože režiséra Riana… (viac)

Nový Predátor našel staronového režiséra

Nový Predátor našel staronového režiséra

10.02.2024

Když v létě roku 2022 dorazilo na streamovací služby Hulu a Disney+ akční sci-fi Predátor: Kořist v režii Dana Trachtenberga (Ulice Cloverfield 10), zaznamenal tento nejnovější příspěvek do… (viac)

Krásné svátky a PF 2024

Krásné svátky a PF 2024

24.12.2023

Nebýt přesunu druhé Duny na jaro 2024, byl by uplynulý filmový rok výjimečný. I přesto ale byl skvělý, plný filmových překvapení. Tím největším byl “selfmade fenomén” sociálních sítí Barbenheimer,… (viac)

Seriálový Vetřelec nabírá posily

Seriálový Vetřelec nabírá posily

28.11.2023

Již nějakou dobu víme, že nadcházející celovečerní film ze světa Vetřelce s názvem Alien: Romulus je dotočen a čeká nás příští léto, přičemž jeho režisér a scenárista Fede Alvarez se chlubí tím, že… (viac)

Reklama

Reklama